Krijsende buurvrouw.

31-08-2015 19:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een nieuwe buurvrouw, zij heeft 2 kleine kinderen van ongeveer 3 en 5 jaar. Prima natuurlijk, zij het niet dat buurvrouw 90 % van de tijd tegen de kinderen loopt te krijsen en te schreeuwen (en dan echt heel hard.). Het stoort me enorm, het jongetje van 5 jaar gaat ook net zo hard tekeer. Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik denk erover om buurvrouw aan te spreken op haar geschreeuw, op een vriendelijke nette manier. Alleen op dat geschreeuw, want ik laat uiteraard achterwege wat ik ervan vind dat je zo met je kinderen communiceert.
Ligt aan de manier waarop je het brengt denk ik. Moet kunnen. Ik zou dat ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prima. Ze veroorzaakt overlast, dus kun je haar daarop aanspreken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op zich prima, maar ik betwijfel of het zal helpen.

Sommige bevolkingsgroepen (om het zo netjes mogelijk te zeggen) hebben nou eenmaal een luidruchtige manier van communiceren.

Zo ook mijn bovenbuurvrouw..
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 31 augustus 2015 @ 19:51:

Op zich prima, maar ik betwijfel of het zal helpen.

Sommige bevolkingsgroepen (om het zo netjes mogelijk te zeggen) hebben nou eenmaal een luidruchtige manier van communiceren.

Zo ook mijn bovenbuurvrouw.. Idd, heb ook een paar van die tokkies naast mij gehad. Blij dat zij terug naar Brabant zijn verhuisd.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ongeveer hetzelfde en heb haar er rustig op aangesproken (ze sloeg ook) en ook laten weten dat ik het niet goed vind. Kind kan zich nog nog niet verdedigen, was toen een jaar of drie.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:kopjekoffie70 schreef op 31 augustus 2015 @ 19:59:

Ik had ongeveer hetzelfde en heb haar er rustig op aangesproken (ze sloeg ook) en ook laten weten dat ik het niet goed vind. Kind kan zich nog nog niet verdedigen, was toen een jaar of drie.En heeft het geholpen?
Alle reacties Link kopieren
Ze zal je dit ook niet ook niet in dank afnemen, dus dan kun je er net zo goed bijzeggen wat je er precies verkeerd aan vindt. Kun je ook nog het telefoonnummer van de opvoedlijn oid in haar handen duwen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.carrieretijger ... ardigheden/feedback-geven



(sorry, te lui om het uit te typen, maar het is goed om zo concreet mogelijk te zijn over wat je ziet, wat het gevolg is en hoe je het anders zou willen zien en waarom)
Heuj Flizz
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2015 @ 20:10:

Ze zal je dit ook niet ook niet in dank afnemen, dus dan kun je er net zo goed bijzeggen wat je er precies verkeerd aan vindt. Kun je ook nog het telefoonnummer van de opvoedlijn oid in haar handen duwen.



Dat ze het me niet in dank afneemt maakt me niets uit, mss is die folder wel een idee.

Dank voor jullie reakties!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 31 augustus 2015 @ 20:04:

[...]





En heeft het geholpen?Ja, toch wel. Ze is ook meer met hem gaan ondernemen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Als je het niet belerend brengt zoals hier ("Alleen op dat geschreeuw, want ik laat uiteraard achterwege wat ik ervan vind dat je zo met je kinderen communiceert.) moet het kunnen. Je weet immers niet of er 'verzachtende omstandigheden' zijn waardoor je misschien toch een beetje begrip kunt opbrengen voor de buuf.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht meteen dat dit over mij ging. Alleen ik heb er geen van 5. Die van 3 maakt mij nl ook hoorndol. Ik vind het ook vreselijk dat ik me zo laat gaan, maar op een gegeven moment ben je gewoon helemaal de regie kwijt. Ik probeer elke dag opnieuw, maar ik zit aan mijn tax ofzo. Onderneem ook zat met hem maar hij lijkt wel een tasmanian devil. Ik hoef niks te laten liggen of het wordt rondgesmeten of kapot gemaakt. Rennen vliegen springen gillen en smijten. Heel vroeg wakker en s'avonds niet naar bed te krijgen.



Na een tijdje kun je gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 31 augustus 2015 @ 19:54:

[...]





Idd, heb ook een paar van die tokkies naast mij gehad. Blij dat zij terug naar Brabant zijn verhuisd.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:beetjegek schreef op 31 augustus 2015 @ 20:42:

Ik dacht meteen dat dit over mij ging. Alleen ik heb er geen van 5. Die van 3 maakt mij nl ook hoorndol. Ik vind het ook vreselijk dat ik me zo laat gaan, maar op een gegeven moment ben je gewoon helemaal de regie kwijt. Ik probeer elke dag opnieuw, maar ik zit aan mijn tax ofzo. Onderneem ook zat met hem maar hij lijkt wel een tasmanian devil. Ik hoef niks te laten liggen of het wordt rondgesmeten of kapot gemaakt. Rennen vliegen springen gillen en smijten. Heel vroeg wakker en s'avonds niet naar bed te krijgen.



Na een tijdje kun je gewoon niet meer.Klinkt als tijd om hulp in te schakelen?
Alle reacties Link kopieren
Je laat uiteraard achterwege wat je er van vindt.



Dan kan je dus net zo goed niets zeggen.



Of je moet willen dat de burvrouw denkt goh aardige buurvrouw datzij mij complimenteert voor het aanspreken van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2015 @ 19:48:

Ligt aan de manier waarop je het brengt denk ik. Moet kunnen. Ik zou dat ook doen.

Inderdaad. Meestal heb je de beste kans op resultaat als je eerst sowieso wat contact probeert te maken. Groeten en praatje pot over het weer als je elkaar toevallig tegenkomt, etc.



Als je elkaar dan een beetje kent, kan je op een gegeven moment eens aankaarten dat ze het misschien niet doorheeft, maar dat de huizen best gehorig zijn en dat je daarom wel wat last hebt van het geschreeuw. Meestal zijn mensen dan een stuk meer geneigd om daadwerkelijk rekening met je te gaan houden, dan wanneer je bij het eerste contact wat je met ze hebt meteen begint te klagen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 31 augustus 2015 @ 20:46:

[...]





Klinkt als tijd om hulp in te schakelen?Ja idd. Ik denk dat ik bij de ha begin?
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 31 augustus 2015 @ 20:49:

[...]



Ja idd. Ik denk dat ik bij de ha begin?Goed idee.
quote:beetjegek schreef op 31 augustus 2015 @ 20:49:

[...]



Ja idd. Ik denk dat ik bij de ha begin?Goed idee! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat ze schreeuwt. Hier in de straat woont ook zo'n schreeuwend gezin. Maar die 'praten' zo. De eerste keer dacht ik dat er een of andere herrie was uitgebroken. Maar wat ze schreeuwen is dan wel pedagogisch verantwoord: "STOP MET HET SLAAN VAN JE ZUSJE"

Helaas gillen de kinderen ook. De man heeft ook een bulderstem.



Hier zeg ik niets van.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 31 augustus 2015 @ 20:48:

[...]



Inderdaad. Meestal heb je de beste kans op resultaat als je eerst sowieso wat contact probeert te maken. Groeten en praatje pot over het weer als je elkaar toevallig tegenkomt, etc.



Als je elkaar dan een beetje kent, kan je op een gegeven moment eens aankaarten dat ze het misschien niet doorheeft, maar dat de huizen best gehorig zijn en dat je daarom wel wat last hebt van het geschreeuw. Meestal zijn mensen dan een stuk meer geneigd om daadwerkelijk rekening met je te gaan houden, dan wanneer je bij het eerste contact wat je met ze hebt meteen begint te klagen.Ik weet echt wel dat de buren mij horen, we hebben het er ook over, ze zeggen " ja ben blij dat ik niet meer van die kleintjes heb haha..."
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 31 augustus 2015 @ 20:50:

[...]





Goed idee! Sterkte. Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven