Kringloopwinkel

13-04-2015 17:32 28 berichten
(Ik heb even nagekeken, maar vond geen recent Kringloopwinkel topic). Correct me if I'm wrong...



Hebben julllie leuke ervaringen met de Kringloopwinkel?



Ik wel.

Laatst vond ik er een boek waarvan ik meende dat daar wel 'belangstelling' voor zou zijn.

Het boek kostte me ¤ 1,75 en ik heb het zeer snel kunnen doorverkopen met ¤ 5,00 winst.

Dan heb ik echt lol.



Vandaag vond ik er weer een 'pareltje'; een zgn. Dutch Design Chair!

Wat dat is; kijk even hier : http://www.fonq.nl/producten/merk-dutch_design_chair/

Voor ¤ 3,50!



Ik breng er ook regelmatig dingen naar toe en vind het leuk te bedenken dat die 'een goed nieuw huis' krijgen...

Dan doe je toch eens makkelijker iets weg.



Hebben jullie wel eens wat leuks 'gescoord' daar?

Kringloopwinkel, wel of niet?

Totaal aantal stemmen: 38

Ja, leuk - maar alleen om er dingen te brengen (21%)
Ja, leuk - maar alleen om er dingen te kopen (26%)
Ja, leuk - zowel brengen als kopen (45%)
Nee, nooit geweest.... moet er niet aan denken (8%)
Alle reacties Link kopieren
Ik breng eigenlijk alleen spullen naar de kringloop, koop er zelf nooit iets. Het stinkt we muf, ze vragen flink wat geld voor spullen die ik nog niet gratis wil en ik heb vrijwel niks nodig. Ik ben niet van de tweedehands kleding ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
bij Dutch Design dacht aan Droog, Moooi of een gelijksortig merk



De kringlopen hier weten helaas inmiddels heel goed wat alles kost. Echte pareltjes zitten er helaas niet meer tussen, het is echt duur geworden. Ik kom er daarom ook minder.
Alle reacties Link kopieren
Die 'Dutch Design Chair' snap ik niet zo goed. Zie hem wel vaker in winkels, maar wat is de lol van zo'n dure kartonnen doos-met-opdruk? Die is toch zo stuk?

Verder vind ik de kringloopwinkels hier in de buurt (randstad) erg tegenvallen. Veel goedkope ikeameuk waar je soms nog meer voor betaalt dan wanneer je het nieuw zou kopen.

Alleen bloemenvazen en boeken koop ik nog wel eens, maar alleen als het er echt goed uitziet.
Je moet het geluk hebben dat je een goede in de buurt hebt. In Utrecht noemen ze het wel eens de rib (uit je lijf) omdat je vaak beter elders kunt winkelen. In mijn omgeving heb ik er juist pareltjes opgeduikeld voor weinig geld.
Alle reacties Link kopieren
De laatste post in dit topic is van vorige week. Lijkt mij vrij recent.

Kringloop koopjes
@ LouiseauCoureur :

de Dutch Design Chair is bruikbaar als bijzettafeltje, nachtkastje of krukje, belastbaar tot 200 kg! Niet in de regen zetten....!
Ik kringloop en rommelmarkten. En ja, soms koop ik een mooie jurk die dan net niet past en ik met winst weer verkoop en dan ben ik ook zeer content met mijn handelskwaliteten en oog voor waar vraag naar is
I love it!!

Vooral om te kopen. Spullen weggeven (als ik ze niet verkocht krijg) doe ik aan mensen met een laag inkomen via fb.

Zelf werk ik in een 'kringloop', tweedehands winkel die ook aan inkoop doet. Vandaar dat ik wel snap hoe de prijzen zijn opgebouwd. Veel wat binnen komt gaat gelijk naar de container (afvoeren daarvan kost ook geld) maar ook de tijd die erin gaat zitten kost natuurlijk geld.



Voordeel van er werken, alle dingen heb ik als eerste in mn handen ;)
Ik breng er alleen dingen naar toe. Ik moet niks hebben van tweedehands en zeker geen tweedehands kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het leuk is als je dingen met winst kunt verkopen.

Zelf koop ik nooit iets op rommelmarkten en in kringloopwinkels. Vroeger kocht ik er weleens boeken maar ik vind het eigenlijk best vies; die kleding, boeken, bestek enzo.



Ik breng er trouwens wel spullen naar toe. Alhoewel de laatste keer erg onbeschoft te woord werd gestaan en de kleding werd bijna uit mijn handen gerukt. Dat was bij Het Goed. Dat is een grotere organisatie. Kan me voorstellen dat het bij kleinere organisaties anders gaat.
Alle reacties Link kopieren
De kringloop hier ter plaatse weet tegenwoordig donders goed wat spullen waard zijn. Vroeger kon je er nog wel eens een koopje halen, maar tegenwoordig zijn de "goede dingen" er allang uitgehaald voordat de spullen in de winkel terechtkomen. Wat er in de winkel staat nu, is echt de zooi die je ook bij de Blokker kunt kopen ofzo, of oudere spullen die geen cent waard zijn, of gebruikte meubels van het type Leen Bakker. Een antieke stoel of een mooi echt oud kastje zul je er echt niet meer tussen zien, of bijv. mooi oud glaswerk, porselein, zilverwerk. Dat soort dingen wordt er van tevoren al uit gesorteerd en dat wordt aan handelaren verkocht of via andere kanalen tegen de hoofdprijs verkocht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rommelmarkten leuker dan kringloop. Vind ze erg duur geworden, op rommelmarkten kan ik nog wel eens mn slag slaan ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 13 april 2015 @ 17:50:

Die 'Dutch Design Chair' snap ik niet zo goed. Zie hem wel vaker in winkels, maar wat is de lol van zo'n dure kartonnen doos-met-opdruk? Die is toch zo stuk? Nee juist niet. Hij is heel stevig. Ik gebruik hem als opstapje en soms als bijzettafeltje.
Heerlijk, ik hou van kringloopwinkels en rommelmarkten. Ik koop er alleen spullen, breng nooit in (mijn moeder vindt het leuk om op rommelmarkten te verkopen, dus als ik spullen over heb geef ik het altijd aan haar.)



Bijna heel mijn interieur is tweedehands, bankstel, koffietafel, tv-kastje, leunstoel, keukentafel en stoelen, computertafel, bureaustoel, dvd-kasten, strijkplank, enz.



Bij "mijn" kringloopwinkel hadden ze pas dozen vol met fournituren (knopen, ritsen en vele lappen stof) binnen gekregen, heerlijk, zag er allemaal nog hartstikke goed uit en stukken betaalbaarder dan op de markt.
quote:whiskas007 schreef op 13 april 2015 @ 19:23:

Ik vind rommelmarkten leuker dan kringloop. Vind ze erg duur geworden, op rommelmarkten kan ik nog wel eens mn slag slaan ;)



+1

Sinds de kringloop bij ons vanuit een industriegedeelte naar het stadscentrum is verhuisd zijn de prijzen echt enorm gestegen. Kom er dus ook niet meer, en lever er niets meer in, want te onhandig midden in het centrum waar je niet/moeilijk met de auto kan komen. En ik ga geen meubels op de fiets of lopend meenemen alleen om ze naar de kringloop te brengen. Dan zet ik ze wel gratis af te halen op een facebook groep, ben je er ook zo vanaf.
Tip van de dag, die de echte struiners wss al lang kennen; tegen extra entree betaling mag je soms voor openingstijd de rommelmarkt al op (en heb je dus 1e keus en lekker veel ruimte)



Eigenlijk is het best scheef dat het personeel al mag 'pakken' wat ze willen als het binnengebracht wordt en dat is ook voor mij reden om niet meer te brengen maar het gratis op te laten halen via FB.

Mijn inboedel en deels kleding is tweedehands. Ik vind dat niet vies; heb een neus (de echt muffe dingen hoef ik niet) en een wasmachine en afwasborstel en poetsdoeken.

De gemiddelde pinautomaat en deurklink zijn smeriger en die raak je ook aan. Vind dat zo'n kul, er vies van zijn. Maar goed ieder zijn ding. alles nieuw kopen is op de lange duur gewoon slecht vor de wereld. Wegwerp-attitude. Jammer.
quote:Stormkraft schreef op 13 april 2015 @ 22:09:

Tip van de dag, die de echte struiners wss al lang kennen; tegen extra entree betaling mag je soms voor openingstijd de rommelmarkt al op (en heb je dus 1e keus en lekker veel ruimte)



Eigenlijk is het best scheef dat het personeel al mag 'pakken' wat ze willen als het binnengebracht wordt en dat is ook voor mij reden om niet meer te brengen maar het gratis op te laten halen via FB.

Mijn inboedel en deels kleding is tweedehands. Ik vind dat niet vies; heb een neus (de echt muffe dingen hoef ik niet) en een wasmachine en afwasborstel en poetsdoeken.

De gemiddelde pinautomaat en deurklink zijn smeriger en die raak je ook aan. Vind dat zo'n kul, er vies van zijn. Maar goed ieder zijn ding. alles nieuw kopen is op de lange duur gewoon slecht vor de wereld. Wegwerp-attitude. Jammer.



Ik kom er ook wel eens en ik geef ook vaak dingen door. Ik heb wel een heel specifieke smaak en wil ook graag nette spullen die nog een beetje modern zijn.



Ook haal ik vaak houten meubeltjes, kastjes, krukken en houten kisten enz van de kringloop en schilder ze dan een mooie kleur en zet er nieuwe handgrepen of op wiletjes onder ect en gebruik het dan in mijn huis op verkoop tegen maakprijs op MP en FB.

Superleuk.

En inderdaad beter dan alles nieuw en vaak dan goedkope rommel uit china.
Denk dat stukje 'scheef dat personeel het al mag pakken' niet klopt hoor ;)



De meeste draaien op vrijwilligers en die moeten gewoon de prijs betalen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 13 april 2015 @ 22:09:

Maar goed ieder zijn ding. alles nieuw kopen is op de lange duur gewoon slecht vor de wereld. Wegwerp-attitude. Jammer.Ach, zolang mensen nog dingen nieuw kopen, kunnen de kringloopwinkels blijven bestaan en kun jij daar je slag slaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
tuulijk Himalaya koop ik ook wel dingen nieuw, maar een beetje bewust en dingen die nog hartstikke goed zijn gewoon 'op' gebruiken is toch niks mis mee?



Jensy personeel heeft dus wel exclusief eerste keus, betalen ze daar dan ook extra voor (zoals ik dus wel eens op rommelmarkten doe) en krijgen klanten ook de gelegenheid om tegen betaling eerste keus te hebben? Nee zeker he.

Het vrijwillige gedeelte tja als je insteek al is om koopjes te scoren zet ik wel vraagtekens bij die intentie maar goed ieder moet het ook voor zich weten. Valt me wel op dat er heel grote verschillen zijn in hoe de klant benaderd / behandeld wordt door de vrijwilligers, gelukkig is er bij de kringloopwinkels waar ik wel eens kom meestal heel vriendelijk personeel. (In gewone winkels / bij betaald personeel heb je dit verschil trouwens ook)
Feeksje dat opknappen is idd heel erg leuk om te doen maar ik vind het moeilijk om iets waar ik veel uren in heb zitten, weg te doen dus ik beperk me echt tot de stukken die ik zelf wil houden. Heb er helaas te weinig tijd voor maar het is heerlijke bezigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 13 april 2015 @ 23:20:

tuulijk Himalaya koop ik ook wel dingen nieuw, maar een beetje bewust en dingen die nog hartstikke goed zijn gewoon 'op' gebruiken is toch niks mis mee?

)Ik doe niet anders hoor!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb laatst voor ¤30 een set van 6 supermooie stoelen gekocht, die na wat gegoogle origineel Nederlands jaren '60 design bleken te zijn, met een waarde van om en nabij de ¤300. En een paar jaar geleden vond ik tussen de cheapo keukenapparaten een origineel Quickmill expresso-apparaat dat nu nog ¤250 waard is. Ik heb er ¤15 voor betaald



Mijn kleren haal ik ook vaak bij de kringloop, maar het valt me inderdaad op dat men tegenwoordig veel beter weet wat de spullen waard zijn, en de prijs daarop aangepast wordt. Vroeger kon je nog voor ¤5 spijkerbroeken vinden die nieuw zo'n ¤100 kostten, nu betaal je daar al snel het viervoudige voor. Maar ik kom er nog steeds graag, al was het alleen omdat ik het zo zonde vind om nieuwe spullen te kopen als er nog zoveel prima tweedehands te vinden is. Ik ben er zeker niet vies van, en mijn familie en vrienden weten dat, dus ik krijg regelmatig meubels, huisraad en zakken met kleren aangeboden. Heb ik niks op tegen
Alle reacties Link kopieren
ik breng weg en koop er, niet alles maar bijv. skeelers die koop ik voor de kinderen altijd bij de kringloop, en als ze niet meer passen breng ik ze weer terug.

servies haal ik ook gerust daar, maar tegenwoordig is de action eigenlijk goedkoper, ( t'is wel die wegwerpmaatschappij maar ja )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven