Kun je bij jou thuis zomaar langskomen?

01-06-2014 19:57 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gezellig als mensen langskomen. Het ligt eraan wie natuurlijk.

En het gebeurt ook regelmatig dat mensen onaangekondigd voor de deur staan.

Soms vind ik dat weleens een beetje genant als er zooi ligt , van de kinderen bijvoorbeeld.

Als je hier na 19 uur komt , is het altijd spik en span ;)

Boven moet je nooit onverwacht komen daarentegen , behalve op de kinderkamers , dat is altijd netjes.

Hoe is dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van visite, laat staan onverwachtse visite.
Ik ben absoluut niet gastvrij. Mensen die zomaar aan zouden komen bellen zou ik dan ook niets vinden. Ben gehecht aan mijn eigen tijd en ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet.



Ik heb daar echt een gruwelijke schurft aan.



Gelukkig weten mensen om mij heen dat en houden ze daar rekening mee.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Liever bellen van tevoren. Niet dat het huis een zooi is, maar ik heb liever dat ik het bezoek wat lekkers te drinken kan aanbieden en desnoods een hapje. En dat ontbreekt er vaak, heb altijd weinig in huis.



Bij ons is alleen de badkamer vaak niet geheel spik en span, maar hell, er komt niemand bij ons boven eigenlijk. Alleen bij een eerste bezichtiging van het huis toch? Oh ja, en straks als de eerste kraamvisite komt over een week of anderhalf.
Op zich kun je wel langskomen, maar verwacht dan geen spik en span opgeruimd huis. Dat is overdag lastig met een kind van 1,5 en 2 katten in huis. S'avonds is het over het algemeen wel redelijk opgeruimd, maar een verdwaalde kattenhaar ligt er altijd wel. Als ik weet dat er mensen komen stofzuig ik half uurtje van tevoren.
Ik vind het helemaal niet prettig maar het gebeurt meerdere malen per week (schoonouders). Gebeurde overigens niet toen we nog op de flat woonden, maar sinds we een gezinswoning hebben is het 4-5 dagen per week raak. Ze moeten overigens wel aanbellen voor ze binnen kunnen, we hebben geen poort achterom (zoals mijn zusje en schoonzusje hebben). Ze blijven niet altijd lang of komen alleen even wat brengen en accepteren het wel als we zeggen dat het ongelegen is, maar ik vind het niet echt leuk.
En ja, ik ben eigenlijk ook wel van het 'voorbereid' zijn, mentaal. Als ik plannen heb die dag (al is het het huishouden doen) en ze wijken onverwachts af, dan kan ik daar niet zo heel goed tegen.
Ik vind het niks. Ik loop graag in mijn pyama/huispak en ik geloof niet dat die geschikt is voor visite om tegen aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Leuke reacties.

Ik heb het soms ook wel dat ik er geen zin in heb als mensen onverwachts langskomen. Juist omdat zij het zelf niet fijn vinden als mensen bij hun onverwachts aanbellen ;)

Maar over het algemeen vind ik het gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 01 juni 2014 @ 20:03:

Ik vind het helemaal niet prettig maar het gebeurt meerdere malen per week (schoonouders). Gebeurde overigens niet toen we nog op de flat woonden, maar sinds we een gezinswoning hebben is het 4-5 dagen per week raak. Ze moeten overigens wel aanbellen voor ze binnen kunnen, we hebben geen poort achterom (zoals mijn zusje en schoonzusje hebben). Ze blijven niet altijd lang of komen alleen even wat brengen en accepteren het wel als we zeggen dat het ongelegen is, maar ik vind het niet echt leuk.Dat is toch ook belachelijk veel NYC? Is daar niks aan te doen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Eh.. het zou kunnen theoretisch.. maar alsjeblieft niet!
Hier is het vaak de zoete inval en ik heb daar geen probleem mee. Wel vind ik het vervelend als ik opeens 3 extra kinderen aan tafel heb zonder dat mij gevraagd is of Pietje/Jantje/Klaasje mee mogen eten vanavond zodat ik kan zorgen dat er genoeg is voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het leuk vinden als er af en toe onverwacht bezoek komt. Maar dat gebeurt helemaal nooit. Daarom is mijn huis er ook niet op berekend, het is een puinzooi. Behalve dus als ik iemand verwacht.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet van de afspraken maar ook niet van onaangekondigd bezoek. Even bellen of appen en dan is het eigenlijk altijd ja. Maar dan tref je me wel gewoon in huispak.
Alle reacties Link kopieren
Oh goed om te weten CF!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dat mensen eerst even bellen. Vooral als ik nog niet gedoucht en aangekleed ben, vind ik het vreselijk als er iemand op de stoep staat. Mijn huis is de ene keer spik en span, de andere keer ontploft of iets daartussenin. Nu bijvoorbeeld is het supernetjes, maar gisteren was het een enorme zooi.
Alle reacties Link kopieren
Huispak. Hmm. Dan bel ik wel een paar dagen van tevoren
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 01 juni 2014 @ 20:04:

Ik vind het niks. Ik loop graag in mijn pyama/huispak en ik geloof niet dat die geschikt is voor visite om tegen aan te kijken. Hier ook na 19 uur een huispak , anders herkent mijn man me niet meer haha
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag trouwens, binkie.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er hartstikke goed uit in huispak hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van bezoek, mits aangekondigd.

Mijn beste vriendin is 24-7 welkom, net als mijn kinderen natuurlijk.

Maar echt visite, graag aanmelden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik vind onverwachts bezoek verschrikkelijk, en wijs dat ook per direct af.

Als iemand even een belletje doet 15 minuten van te voren, zijn ze wel welkom. Ik ben van het 'mentaal' voorbereiden denk ik.



Ik kan soms erg onvriendelijk en ongastvrij overkomen.

Gelukkig weet mijn omgeving dit, en geven ze altijd even een belletje van te voren.



Verder ben ik erg leuk.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 01 juni 2014 @ 20:03:

En ja, ik ben eigenlijk ook wel van het 'voorbereid' zijn, mentaal. Als ik plannen heb die dag (al is het het huishouden doen) en ze wijken onverwachts af, dan kan ik daar niet zo heel goed tegen. En hier heb ik helaas ook last van.
Alle reacties Link kopieren
Kom maar langs, wees niet op je tenen getrapt als ik zeg dat ik geen tijd heb en je weg stuur.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven