Kun je bij jou thuis zomaar langskomen?

01-06-2014 19:57 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gezellig als mensen langskomen. Het ligt eraan wie natuurlijk.

En het gebeurt ook regelmatig dat mensen onaangekondigd voor de deur staan.

Soms vind ik dat weleens een beetje genant als er zooi ligt , van de kinderen bijvoorbeeld.

Als je hier na 19 uur komt , is het altijd spik en span ;)

Boven moet je nooit onverwacht komen daarentegen , behalve op de kinderkamers , dat is altijd netjes.

Hoe is dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Nee, liever niet. Ik ben veel bezig met dingen en hoor het liever als iemand in de buurt is. Daarnaast heb ik een kleuter die niet tegen schone ramen kan: hij zet dan expres vette handen op het raam. En ik wou dat ik een leren bank had genomen. Van mij mogen de kinderen alleen eten aan de grote tafel maar mijn huisgenoot denkt daar op mijn uitslaapochtend in het weekend anders over...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erg leuk vinden als iemand eens onverwacht langskomt.

Natuurlijk ben ik niet altijd voorbereid. Natuurlijk ben ik niet altijd thuis. Maar leuk zou ik het wel vinden.

Maar het gebeurt bijna nooit. Ik kan me geen enkele keer bedenken dat er afgelopen jaar spontaan iemand bij me voor de deur stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylphide75 schreef op 03 juni 2014 @ 13:14:

[...]





Ja en? Jij bent toch niet verplicht om open te doen? Als ze niet ziet of je thuis bent maakt dat toch niet uit? Ik laat mensen heel soms ook staan hoor als het mij niet uitkomt. Schoonma heeft ook nogal de gewoonte om onverwacht langs te komen omdat " ze toch in de buurt was". Heel fijn maar ik zit daar dus niet op te wachten als de kinderen naar school zijn en ik op mijn vrije dagen thuis ben. Dan wil ik anderen dingen doen, en soms gewoon lekker niks. Ze komt maar als mijn man thuis is, kan die haar entertainen. Het moge duidelijk zijn dat ik geen innige band met haar heb...



Nee, dat kon echt niet

De telefoon bleef dan rinkelen en als er geen afspraak gemaakt werd, kwam er ruzie. Mijn man heeft uiteindelijk om andere redenen ook geen contact meer.

Ik bedoel ermee, dat ik me ook kan voorstellen dat je niet 2/3 keer per week zit te wachten op een familielid dat onverwachts langskomt.
quote:troelalaaaatje schreef op 01 juni 2014 @ 21:33:

Partner had regelmatig een rothumeur wanneer zijn schoonouders voor de 5e keer in een week onaangekondigd voor het raam stonden te zwaaien.

In beginsel viel mij dat niet op, echter gaandeweg de rit hebben we in goed onderling overleg besloten dat ik zou aangeven dat een belletje van te voren prettiger is. Er is dus hoop voor jullie NYC!

Een sleutel voor familie om zelf de deur te openen zou hier een echtscheiding te weeg brengen. Over en weer.Heel herkenbaar. Vreselijk onverwacht bezoek. Gelukkig wonen we nu in een andere gemeente. Geen last meer van dat gezeur van de moeder van mijn vriend. Bijna elke zondag kwam ze onverwacht aankakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind onverwacht bezoek leuk en aangekondigd bezoek ook. Meestal is er voldoende in huis en ik vind het heerlijk om te koken, dus mensen kunnen altijd aanschuiven, mee-eten, een borrel krijgen of een bak koffie. Gezellig hoor!
Wat eten we vanavond?
Ik wil ook mentaal voorbereid zijn, zelfs als ik helemaal geen plannen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou zoveel van (onverwachts) bezoek. Dat ik er speciaal een account voor aan heb gemaakt



De deur staat hier altijd open, we gebruiken de voordeur niet eens, iedereen komt gewoon via de achterdeur binnen. We wonen best dichtbij familie en vrienden.

Het komt dan ook geregeld voor dat 1 van mn nichtjes komt aanwaaien en later ook een neefje en uiteindelijk we met 2 of 3 gezinnen eindingen in een middagborrel met chinees of patat als avondeten.



Wel ben ik me erg bewust van het feit dat niet iedereen zo in elkaar steekt, ik app of sms dus altijd van te voren of het uitkomt dat we langskomen, tenzij ik weet dat men het juist leuk vind wanneer we spontaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Wow 17 pagina's. Ik had nooit gedacht dat mijn vraag zoveel reacties zou uitlokken. Leuk !
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van visite, ik ga liever naar iemand anders toe, zodat ik naar huis kan wanneer ik dat wil.

Verder doe ik gerust de deur niet open wanneer de bel gaat dus onverwachtse visite zou dan pech hebben.



Mijn familie en vrienden weten dit trouwens en die komen niet onaangekondigd langs.
Niet hele topic doorgelezen, maar bij mij mag iedereen aan komen waaien, gezellig! Moeten ze niet gaan zeuren als er geen stofzuiger door de kamer is gehaald, maar dat doen ze niet.

The more the merry...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet goed aan wennen als mijn eigen avondplannen worden doorkruisd. Ik ben erg gesteld op mijn eigen ruimte en rust, dus liever niet zomaar aan de deur. Een kwartiertje van tevoren bellen helpt dan, dan kan ik me mentaal voorbereiden maar het ook nog aangeven als het niet uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 03 juni 2014 @ 13:05:

[...]





Want als je niets in huis hebt en het rommelig is, is het niet gezellig?



Ik krijg regelmatig onverwacht bezoek. En mensen blijven ook terugkomen. Dus kennelijk vinden ze het niet erg dat ik niets lekkers in huis heb en het rommelig is.Tuurlijk wel, maar vind het wel fijn als ik mensen iets aan kan bieden. Heeft niets met gezelligheid te maken in mijn optiek. Vind het gewoon net wat netter als ik een lekker koekje heb voor bij de Thee. (maar misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt hoor,kan natuurlijk ook )
Alle reacties Link kopieren
Jammer Scamp, dan moet ik maar weer terug vliegen hahahahaha
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Er komt nooit iemand spontaan langs. Zou me geweldig lijken. Rommel maakt me niets uit voor bezoek, hoewel het over het algemeen vrij netjes is (voor een studentenhuis )
Alle reacties Link kopieren
Bij mij mag je onaangekondigt naar binnen hoor. Heb een hekel aan geforceerde schoonmaakjes, een huis is om te leven, en dat mag gezien worden (wel tot op zekere hoogte dan) en daar bepaalt iedereen zelf weer over. Wat voor de een schoon is is voor de ander vuil.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
quote:Scamp schreef op 03 juni 2014 @ 21:24:

Ik hou niet van visite, ik ga liever naar iemand anders toe, zodat ik naar huis kan wanneer ik dat wil.

Mijn visite gaat toch ook echt naar huis als ik dat wil hoor. Klaar is klaar. Er zijn maar weinig mensen die hun welkom overblijven, maar als ze dat doen ben ik heel makkelijk om al tanden poetsend te zeggen dat ik naar bed wil en of ik een bed voor ze op moet maken. Vaak blijven ze slapen, maar veel mensen vertrekken ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij mag de visite komen wanneer zij willen, zij hoeven niet te bellen. Dan blijven ze meestal ook mee eten en dan halen we meestal wat bij de chinees.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons komen er regelmatig mensen zomaar langs en soms denk ik dan wel: oh..fijn..net nu ik nog even niet alles opgeruimd had. Maar aan de andere kant: het is een huis waarin geleefd wordt, we werken allebei en zijn niet 24/7 aan het opruimen.



Ook vind ik het echt niet erg om mensen te ontvangen in mijn trainingsbroek en slobbertrui, het zijn toch vaak familie of goede vrienden die spontaan langskomen.



En buiten dat alles vind ik het ook gewoon heel gezellig als er mensen langskomen!
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 01 juni 2014 @ 21:50:

[...]





Troost je Iones, ik vind beide bezigheden geen feest . Voordeel is dan wel weer dat er hier geen partner gaat lopen mopperen dus ik heb alleen mezelf ermee. Ik haal er werkelijk geen voldoening uit.Gíng mijn partner er maar over mopperen. Kon hij eens lekker zelf z´n handen uit z´n mouwen steken binnen maar hij heeft natuurlijk allemaal `andere prioriteiten`. .....
hmm... ligt eraan wie het is en dat weet ik natuurlijk pas als ik de deur opendoe. Voor bepaalde mensen doe ik liever alsof ik niet thuis ben, maar mijn echte vrienden zijn altijd welkom. Ik ga me niet druk maken over rommel of niks voor ze in huis, als ze onverwachts komen neem ik aan dat ze daar wel tegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Door de kinderen is het hier 4 van de 5 dagen een zoete inval van kinderen. Gezellig, maar wel rommelig. Als de ouders dan komen om hun eigen kinderen weer op te halen, blijven de meesten toch nog wel ff hangen, bakkie thee/ koffie of biertje, wijntje. Meestal van alles genoeg in huis. Spontane bbq's ja hoor, geen probleem, iedereen is welkom. En als ik er dan een keer geen zin in heb, dan wordt daar ook niet moeilijk over gedaan.



Maar zodra ik merk dat ouders hun kinderen hier laten spelen omdat "het wel makkelijk" is, dan haak ik af, ik ben geen gratis kinderopvang. En soms wil ik ook wel eens lekker met m'n eigen kinderen alleen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een hekel aan onverwachts bezoek. Ons huis is zelden echt netjes opgeruimd, ik hou niet zo van opruimen. Op een luie dag loop ik er zelf ook niet al te charmant bij (denk geen bh, vogelnest op hoofd en huispak) nee, echt even bellen van te voren. Doe ik zelf ook altijd bij anderen, ik zou me een beetje opgelaten voelen om zo maar ergens binnen te vallen (m.u.v. ouders)



en terwijl ik dit zit te typen gaat de bel. Wij hebben gelukkig een bovenwoning dus men kan vanaf de straat niet de woning in kijken. Ik zie er niet uit nu dus niet open gedaan (het was de buurman om een pakketje af te geven dat bij hem was bezorgd)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is overwachts bezoek bijna dagelijkse kost. We zijn dan ook vollop nog aan het verbouwen en als iemand van de vrienden een momentje vrij heeft springen ze binnen om een handje toe te steken. In het weekend eten we zelden alleen. Ik ben er al op voorzien om niet voor 2 te koken want we weten nooit wie er nog allemaal aan tafel komt te zitten tegen etenstijd. Op een zondag komen soms wel 5 bevriende koppels even langs. Voor mij is dat perfect en ik hou van leven in de bouwerij. Mijn huis ligt er wel niet altijd even proper bij maar niemand die hier over de vloer komt heeft daar last mee.

Ik heb er geen last van en ik vond het heel raar dat ik de opmerking kreeg dat ik op voorhand moest laten weten wanneer ik af kom bij mij broer thuis omdat de vriendin ook niet graag onverwacht bezoek heeft. Maar blijkbaar zijn er heel veel mensen die niet houden van onverwachts bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het zelf niet vervelend om in de rommel te zitten dan? Ik kan dat echt niet hoor, relaxen als mn huis een zooi is. Ik hou van opgeruimd en schoon. Nu lopen er wel eens modderige honden door mn huis en ik ben ook zelf wel eens vies van in de tuin werken oid, maar dan maak ik dat direct daarna weer schoon.

Er staat hier wel eens een ontbijtbordje (want geen vaatwasser en ik was maar 1x per dag af) of er hangt boven schone was te drogen, maar echt een zooi laat ik het echt niet worden. Dat is toch voor jezelf ook niet prettig?

Dus ja hoor, je kan hier zomaar langs komen, vind ik gezellig ook. Ik heb alleen onregelmatige werktijden en ik ben ook daarbuiten nogal vaak op pad, dus de kans is wel groot dat je voor een dichte deur staat.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat onaangekondigde visite. K hou trouwens ook niet van aangekondigd bezoek

Mn vriend en ik zijn erg op onszelf in onze vrije tijd. Heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven