Kunstkerstboom of echte kerstboom

17-12-2014 22:36 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerst staat inmiddels voor de deur en we overwegen een kerstboom te kopen. Nu vroeg ik me af of jullie zouden aanraden om een kunstkerstboom of een echte boom aan te schaffen. Ik neig eigenlijk naar een kunstkerstboom, maar vraag me af of deze wel echt genoeg lijkt.



We willen voor wat betreft een kerstboom wel graag een hoge boom, omdat ons plafond zo hoog is (3 meter). Welke hoogte zouden jullie aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Een echte en die op een verhoging zetten.



Kunstkerstbomen vind ik echt drie keer niks en heel erg super fout.
Een neppert natuurlijk. Is toch zielig voor zo'n boompje: staat ie daar een paar jaar dapper te groeien, wordt ie ineens ruw omgezaagd of uit de grond gerukt en na een paar weken verdrogen in een veel te warm huis wordt ie als dank weggegooid of in de fik gestoken. Ik word er al beroerd van als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Als je het zielig vindt voor de boom moet je maar iets anders verzinnen. Kerststerren vouwen en op de ramen plakken ofzo, maar die nepperts moeten geband worden.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 22:40:

Een neppert natuurlijk. Is toch zielig voor zo'n boompje: staat ie daar een paar jaar dapper te groeien, wordt ie ineens ruw omgezaagd of uit de grond gerukt en na een paar weken verdrogen in een veel te warm huis wordt ie als dank weggegooid of in de fik gestoken. Ik word er al beroerd van als ik er aan denk.Helemaal mee eens :-)
Alle reacties Link kopieren
Hahah LV:-)



Ik heb een kunstboom maar om de zoveel jaar koop ik weer eens een klein echt boompje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens als je overweegt een neppe te kopen dat na de kerst te gaan doen. Denk dat ze dan in de uitverkoop gegooid worden.
Ik had vroeger altijd echte bomen en ben op een gegeven moment overgegaan op kunst omdat het iedere keer weer zo'n gedoe was om die boom thuis te krijgen en op te zetten. En dan al die naalden er nog bij.

Hoewel een kunstboom iets minder mooi is ben ik er wel blij mee. Het bespaart elke keer weer veel geld en frustratie. Maar tegenwoordig zie je toch kunstbomen die er behoorlijk overtuigend uitzien. Je zit dan wel wat duurder natuurlijk maar je doet er dan ook jaren mee dus dat is dan maar eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
Kunstkerstbomen zijn tegenwoordig heel mooi (meestal zelfs mooier dan echte bomen). Kunstbomen zijn wel duur, maar je doet er meerdere jaren mee.



Wij nemen steeds een echte kerstboom. Vind die kleine imperfecties aan de boom juist zo mooi. Ook de hele zoektocht naar de perfecte boom met de juiste hoogte/breedte/takken/... vind ik leuk. Een kunstboom neem je enkel uit de doos.



Ik neem altijd de grootst mogelijke kerstboom. In jouw geval zou ik rond de 2.5m nemen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Wij hebben nep, omdat onze kat graag in echte kerstbomen slaapt. Geeft zo'n rommel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 22:40:

Een neppert natuurlijk. Is toch zielig voor zo'n boompje: staat ie daar een paar jaar dapper te groeien, wordt ie ineens ruw omgezaagd of uit de grond gerukt en na een paar weken verdrogen in een veel te warm huis wordt ie als dank weggegooid of in de fik gestoken. Ik word er al beroerd van als ik er aan denk.Wij planten al onze kerstbomen in de tuin. Ken wel meerdere mensen die dat doen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:dolfje schreef op 17 december 2014 @ 22:42:

Hahah LV:-)



Ik heb een kunstboom maar om de zoveel jaar koop ik weer eens een klein echt boompje.Ik meen het hoor. Ik heb een keer een kerstverhaaltje verzonnen voor mijn stageklas, over een zielig boompje dat niemand wilde hebben omdat ie te klein was, en daar werd ik zelf zo beroerd van dat ik daarna nooit meer een echte boom in huis wilde .
quote:Mevrouw75 schreef op 17 december 2014 @ 22:42:

Als je het zielig vindt voor de boom moet je maar iets anders verzinnen. Kerststerren vouwen en op de ramen plakken ofzo, maar die nepperts moeten geband worden.



Je hebt hele mooie nepperts tegenwoordig.. Of ben jij ook zo'n type die liever een levend gevild dier om dr kraag heeft dan een neppe bontkraag puur en alleen omdat het dan niet echt is?

Niet dat een dennenboom te vergelijken is met dat dierenleed , maar nee ik vind zo'n mooie boom toch echt buiten horen waar het kan groeien en zn recht doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 17 december 2014 @ 22:46:

Wij hebben nep, omdat onze kat graag in echte kerstbomen slaapt. Geeft zo'n rommel.Kan je kat die kunstboom niet omver trekken? Kunstbomen wegen toch niet zoveel?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 22:47:

[...]





Ik meen het hoor. Ik heb een keer een kerstverhaaltje verzonnen voor mijn stageklas, over een zielig boompje dat niemand wilde hebben omdat ie te klein was, en daar werd ik zelf zo beroerd van dat ik daarna nooit meer een echte boom in huis wilde .Onze allereerste kerstboom was zo'n miezerig klein boompje waar nog amper naalden aanzaten. Niemand wou de boom hebben. Nog gratis meegekregen van de bomenkweker. Boom staat nu in de tuin en is al 2m groot .
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ik heb vorig jaar in de opruiming na kerst bij ikea een neppert gekocht voor ik geloof 7,50 en ik vind hem echt mooi ook nog. En beter voor de bomen
Kunst.
Alle reacties Link kopieren
Nu pas een boom?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 17 december 2014 @ 22:47:

[...]





Je hebt hele mooie nepperts tegenwoordig.. Of ben jij ook zo'n type die liever een levend gevild dier om dr kraag heeft dan een neppe bontkraag puur en alleen omdat het dan niet echt is?

Niet dat een dennenboom te vergelijken is met dat dierenleed , maar nee ik vind zo'n mooie boom toch echt buiten horen waar het kan groeien en zn recht doet.



Je moet gewoon helemaal geen bont dragen, dus ook geen neppert.



Wat een slechte smaak hier. Stuitend gewoon.
quote:DorothyParker schreef op 17 december 2014 @ 22:50:

[...]



Onze allereerste kerstboom was zo'n miezerig klein boompje waar nog amper naalden aanzaten. Niemand wou de boom hebben. Nog gratis meegekregen van de bomenkweker. Boom staat nu in de tuin en is al 2m groot .Wat cool!
quote:DorothyParker schreef op 17 december 2014 @ 22:48:

[...]



Kan je kat die kunstboom niet omver trekken? Kunstbomen wegen toch niet zoveel?Die is vast niet interessant, want ze komt er niet eens in de buurt, kennelijk is het de geur die het hem doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 17 december 2014 @ 22:50:

[...]



Onze allereerste kerstboom was zo'n miezerig klein boompje waar nog amper naalden aanzaten. Niemand wou de boom hebben. Nog gratis meegekregen van de bomenkweker. Boom staat nu in de tuin en is al 2m groot .Ach gut, een zielig overgebleven asielboompje heeft een goed tehuis gevonden.
quote:Mevrouw75 schreef op 17 december 2014 @ 22:54:

[...]





Je moet gewoon helemaal geen bont dragen, dus ook geen neppert.



Wat een slechte smaak hier. Stuitend gewoon.Nou, vreselijk he
quote:Mevrouw75 schreef op 17 december 2014 @ 22:54:

[...]





Je moet gewoon helemaal geen bont dragen, dus ook geen neppert.



Wat een slechte smaak hier. Stuitend gewoon.



Klopt. Want in dat geval is nep vaak ook echt.

Wel jammer dat je mijn post uit de context haalt , maar dat zal dan wel een reden hebben :-)
Hier hebben we kunstkersbomen, 1 van 2,50 en een kleintje van 1,65.



Echte bomen vind ik erg mooi, de geur vond ik als kind heerlijk, maar helaas zijn zowel vriend als ik allergisch voor sparren/dennenbomen. Dus twee nepperts, waarvan 1 een afdankertje is van mijn oma en de ander hebben we in de uitverkoop vorig jaar gekocht bij een tuincentrum. Mooie boom, was niet goedkoop, maar we hebben er dan ook hopelijk jaren plezier van. Liever dus niet de nepperts afschaffen, want dan missen we toch wel een stukje gezelligheid in huis rond de kerst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven