Kunstkerstboom of echte kerstboom

17-12-2014 22:36 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerst staat inmiddels voor de deur en we overwegen een kerstboom te kopen. Nu vroeg ik me af of jullie zouden aanraden om een kunstkerstboom of een echte boom aan te schaffen. Ik neig eigenlijk naar een kunstkerstboom, maar vraag me af of deze wel echt genoeg lijkt.



We willen voor wat betreft een kerstboom wel graag een hoge boom, omdat ons plafond zo hoog is (3 meter). Welke hoogte zouden jullie aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 17 december 2014 @ 22:56:

[...]





Klopt. Want in dat geval is nep vaak ook echt.

Wel jammer dat je mijn post uit de context haalt , maar dat zal dan wel een reden hebben :-)Jij had mijn post ook niet begrepen blijkbaar;)
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 17 december 2014 @ 22:55:

[...]





Die is vast niet interessant, want ze komt er niet eens in de buurt, kennelijk is het de geur die het hem doet.

Hier laten de katten de boom zelf wel met rust, maar het engelenhaar/de ballen/de lichtjes zijn heel interessant. Moeten ze er toch 500 keer per dag eens met hun pootje tegen tikken.

Gelukkig verliest onze boom niet al te veel naalden.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Mevrouw75 schreef op 17 december 2014 @ 22:55:

[...]





Ach gut, een zielig overgebleven asielboompje heeft een goed tehuis gevonden.Hier ook zo'n asielzoeker. Klein boompje in mn eerste eigen appartement. 3 weken lang met lede ogen aangezien met de kerstballen erin en em daarna in een pot gedaan met veeeeel voedingsstoffen. Inmiddels is ie al 3 keer meeverhuist en staat ie in de grond, is ie anderhalf meter hoog en moet ie medio maart weer meeverhuizen Klote boom
Alle reacties Link kopieren
Een nepkerstboom is geen kerstboom. Anders hadden ze het wel een kerstboom genoemd.



Ik adopteer een boom. Ik geef m elke dag water en na O&N gaat-ie weer terug naar het landgoed hier in de buurt, en dan wordt-ie weer in de grond gezet. Volgend jaar kan ik m (ja heus, dezelfde, hij kreegt een labeltje met een nummer) dan weer komen halen.



Maar ik kan me wel voorstellen dat als je echt een grote boom wilt, een neppert wel heel veel gedoe scheelt. Ik kreeg mijn kleine boompje al bijna niet naar binnen gesleept en in een pot geplempt (er zit nogal een kluit aan). Toch vind ik een echt boom wel veeeeeeeel leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal nepperTs. Ik ben nl allergisch voor naaldbomen.

Wel heb ik kwalitatief mooie bomen.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 22:47:

[...]





Ik meen het hoor. Ik heb een keer een kerstverhaaltje verzonnen voor mijn stageklas, over een zielig boompje dat niemand wilde hebben omdat ie te klein was, en daar werd ik zelf zo beroerd van dat ik daarna nooit meer een echte boom in huis wilde .





Aah gossie.



Hier ook een neppert. Vind echten lelijk, ze stinken en de naslden vallen uit.

Bovendien zijn ze in verhouding duur, als je tenminste een beetje een mooie wilt.

En idd de meesten hebben zo hun best gedasn om te groeien, mogen paar weekjes mooi zijn in de kamer en dan hup in de verbrandingsoven.

Wel fijn om te lezen dat sommige bomen wel na de kerst een fijn nieuw tuin of park plekje krijgen :D
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 17 december 2014 @ 23:19:

[...]





Aah gossie.



Hier ook een neppert. Vind echten lelijk, ze stinken en de naslden vallen uit.

Bovendien zijn ze in verhouding duur, als je tenminste een beetje een mooie wilt.

En idd de meesten hebben zo hun best gedasn om te groeien, mogen paar weekjes mooi zijn in de kamer en dan hup in de verbrandingsoven.

Wel fijn om te lezen dat sommige bomen wel na de kerst een fijn nieuw tuin of park plekje krijgen :DDuur? Wij kopen onze boom bij een boer. 25¤ Voor een boom van 2 meter.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Hier is het een echte of geen. Dit jaar heb ik geen zin/tijd om een hele boom op te tuigen, dus het is een miniboompje geworden die met 1 slinger al vol zit, haha. Maar het is wél een echte.



Nepperds vind ik 10x niks. Als ik een kerstboom neem wil ik ook graag de geur van een echte boom, het gehannes om de boom een beetje fatsoenlijk rechtop te krijgen, prikkende en afvallende naalden etc. Dat is voor mij een onmidbaar deel van de lol/sfeer van een kerstboom.
Wij hebben een nepperd: ik heb hooikoorts, en kan serieus niet tegen kerstbomen Mijn moeder ook niet trouwens. Was heerlijk toen we erachter kwamen waar die hoofdpijn elke winter vandaan kwam, en mijn ouders een nepperd kochten.



Toen ik van de week een migraine-aanval had was bovenstaande trouwens wel goed voor een 'yayyy, ik heb het kerstgevoel te pakken'-opmerking
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 17 december 2014 @ 23:22:

[...]



Duur? Wij kopen onze boom bij een boer. 25¤ Voor een boom van 2 meter.



Duur ja. Ik zie prijzen tussen de ¤20 ( en dan heb je een heel lelijke) en de ¤65 voorbij komen.

Mijn mooie neppert was ¤180.



Die van jullie valt dan nog mee maar ik vraag me dan af of hij wel mooi en vol is. Dat vind ik wel belangrijk bij een boom.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Kunstboom met de lampjes er al in, ideaal! Tuurlijk is een echte mooier, maar neppe praktischer en voordelig tis net wat je wil.



Dit jaar hebben wij de neppe staan kon geen mooie echte vinden, volgend jaar maar weer!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 17 december 2014 @ 23:43:

[...]





Duur ja. Ik zie prijzen tussen de ¤20 ( en dan heb je een heel lelijke) en de ¤65 voorbij komen.

Mijn mooie neppert was ¤180.



Die van jullie valt dan nog mee maar ik vraag me dan af of hij wel mooi en vol is. Dat vind ik wel belangrijk bij een boom.

Ja, onze is echt mooi. Zijn bij die boer ook geen duurdere bomen dan 40¤. Al moet ik toegeven dat ik dit weekend bij het tuincentrum ook dure bomen zag.



Is 180¤ ook niet goedkoop voor een neppert? In het tuincentrum zagen we een kunstboom die op onze boom leek (even groot en breed). Prijs: 560¤. Al moet ik toegeven dat ik eerst dacht dat het een echte was. Enkel de geur ontbrak.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ja best goede prijs. Was een aanbieding ivm verjaard model.

Nou dat boeit ons niet hoor.



Maar vriendin heeft dit jaar een nieuwe gekocht ¤200. Echt super mooi, nog mooier dan die van ons. Ze worden steeds goedkoper.



Geur kan je tegenwoordig in een spuitbus kopen. Maar vraag me af of dat lekker is of dat je er een wc spray gevoel bij krijgt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dit jaar geen zin in een boom en het gedoe van aanslepen, kilo's zand uit de tuin, opzetten, versieren, maar vorige jaren altijd een echte.

Die we nadien in de tuin hebben geplant. Helaas hebben ze 't niet overleefd (die van de 2 vorige jaren), maar we hebben ze dus na kerst nog een kans gegeven. Net daarom kopen we - als we er één kopen - ook altijd een boom met wortel.



Een nep-boom komt hier voorlopig toch echt niet binnen Ruikt helemaal niet naar "kerstboom" en het valt echt te hard op dat het "nep" is (mijn ouders en mijn zus hebben er één).

Dan liever geen boom.



Had het erg verwacht, maar onze katten blijven altijd uit de kerstboom.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 17 december 2014 @ 23:54:

Ja best goede prijs. Was een aanbieding ivm verjaard model.

Nou dat boeit ons niet hoor.



Maar vriendin heeft dit jaar een nieuwe gekocht ¤200. Echt super mooi, nog mooier dan die van ons. Ze worden steeds goedkoper.



Geur kan je tegenwoordig in een spuitbus kopen. Maar vraag me af of dat lekker is of dat je er een wc spray gevoel bij krijgt.

Ik ben vooral ook bang dat zo'n geur-spray giftig is, ivm rondlopende katten en hond.



Kan een kerstboommodel verjaren?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 17 december 2014 @ 23:55:

Dit jaar geen zin in een boom en het gedoe van aanslepen, kilo's zand uit de tuin, opzetten, versieren, maar vorige jaren altijd een echte.

Die we nadien in de tuin hebben geplant. Helaas hebben ze 't niet overleefd (die van de 2 vorige jaren), maar we hebben ze dus na kerst nog een kans gegeven. Net daarom kopen we - als we er één kopen - ook altijd een boom met wortel.



Een nep-boom komt hier voorlopig toch echt niet binnen Ruikt helemaal niet naar "kerstboom" en het valt echt te hard op dat het "nep" is (mijn ouders en mijn zus hebben er één).

Dan liever geen boom.



Had het erg verwacht, maar onze katten blijven altijd uit de kerstboom.Mietrot, die kerstboom die ik zag staan, zou je echt niet van zeggen dat hij een neppert was. Ben zelfs aan de naalden gaan voelen, en ook die voelden zeer realistisch aan. Enkel de geur ontbrak.
anoniem_208840 wijzigde dit bericht op 18-12-2014 00:04
Reden: Per ongeluk in quote geantwoord
% gewijzigd
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 00:02:

[...]



Ik ben vooral ook bang dat zo'n geur-spray giftig is, ivm rondlopende katten en hond.



Kan een kerstboommodel verjaren? Blijkbaar haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, heb jij een vintage/retro boom . Is weer helemaal in.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Wat in godsnaam is de lol van een doos van zolder halen en een boom in elkaar schroeven? Ik heb het voor mijn werk uren lang gedaan en ik snap er nog steeds de ballen van.



Als ik geen echte meer wil ga ik iets heel anders verzinnen, een tak aan het plafond of meerdere van die leuke ringen met ballen en bling.

Of een nepboom maar dan wel een knalrooie die je ondersteboven neerzet, met de punt naar beneden. Laat nep dan maar écht nep zijn.
...
Alle reacties Link kopieren
Koop een kunstboom en wissel af. Het ene jaar kunst, het andere echt. Doe ik ook.

Tip voor als je veel opbergruimte hebt: zet de kunstboom versierd weg. Wel even zak of doek (oud laken of zo) er over heen. Kan je hem zo weer neerzetten het jaar erop. Echt lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wegzetten met een vulliszak erover en dan weer naar beneden tillen. Echt, wat is daar de lol van? Alsof je je verjaardagstaart in de schuur zet en elk jaar weer tevoorschijn haalt. Ik vind het echt raar. Als het om "praktisch en handig" gaat kan je toch beter die hele boom achterwege laten?



Het is gedoe elk jaar. Maar het hoort erbij. Net als die ouwe verrotte kerst CD s.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 18 december 2014 @ 00:56:

Wegzetten met een vulliszak erover en dan weer naar beneden tillen. Echt, wat is daar de lol van? Alsof je je verjaardagstaart in de schuur zet en elk jaar weer tevoorschijn haalt. Ik vind het echt raar. Als het om "praktisch en handig" gaat kan je toch beter die hele boom achterwege laten?



Het is gedoe elk jaar. Maar het hoort erbij. Net als die ouwe verrotte kerst CD s.Heb geen kerst CD's
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 00:57:

[...]



Heb geen kerst CD's Cultuurbarbaar!
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 18 december 2014 @ 00:56:

Wegzetten met een vulliszak erover en dan weer naar beneden tillen. Echt, wat is daar de lol van? Alsof je je verjaardagstaart in de schuur zet en elk jaar weer tevoorschijn haalt. Ik vind het echt raar. Als het om "praktisch en handig" gaat kan je toch beter die hele boom achterwege laten?

Het is gedoe elk jaar. Maar het hoort erbij. Net als die ouwe verrotte kerst CD s.Daar denk ik dus heel anders over (boom). En kerstmuziek vind ik vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 18 december 2014 @ 01:03:

[...]





Daar denk ik dus heel anders over (boom). En kerstmuziek vind ik vreselijk.Punk Rock Christmas van The Sex Pistols!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven