Kut leven

28-11-2016 14:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb problemen thuis met mijn ouders mijn moeder zijkt me alleen af en me vader scheld me steeds uit en ik voel me niet meer fijn op school ik wil altijd huilen op school en dat doe ik niet maar ik voel me altijd slecht in mij klaslokaal en me moeder wast mijn kleren thuis bijna niet meer dus ik kom op school met viezen kleren op school hoe kan ik mijn leven beter maken?
Kindertelefoon
zelf je was gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin zegt het vaak dat ik het moet doen maar ik durf het niet
hoe oud ben je?
Kan ook in een wasserette hoor, hoeft niet thuis (wassen dus)
Alle reacties Link kopieren
Idd bellen! Hoe oud ben je?
Heb je geen mentor of zo waar je eens mee kunt praten?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Hoe oud ben je?



Huisarts, familie, vertrouwenspersoon op school. Neem iemand in vertrouwen. Iemand kan je vast wel helpen.



En de was kun je misschien wel zelf doen!
Alle reacties Link kopieren
Huisarts, mentor en de ouders van je vriendin in vertrouwen nemen en vragen of zij je kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit jij in een klote situatie! Zoek hulp. Kindertelefoon, veilig thuis, politie, leraar op school, ouders van vriendinnen allemaal mensen die kunnen helpen.

Hoe oud ben je?
quote:Anoncheese schreef op 28 november 2016 @ 14:45:

Mijn beste vriendin zegt het vaak dat ik het moet doen maar ik durf het nietKunnen de ouders van je beste vriendin je niet helpen? Ik zou dat wel doen voor een vriend(in) van mijn kinderen.
Heb je familie die je wel vertrouwt? Of iemand op school?
Je moet 16 zijn om hier te mogen schrijven dus niet zeggen dat je vijftien bent
Waarom zijn je vader en moeder boos op je? Wat voor redenen geven ze aan? Waarom doet je moeder je was niet, zou je dit zelf kunnen/mogen doen? Waarom voel je je niet fijn op school? Zit je niet op je plek, heb je vervelende klasgenoten, komt het door je thuissituatie? Als je dat benoemt kunnen we je verdere tips en advies geven. Je kan natuurlijk ook je mentor of vertrouwenspersoon vragen om advies.
Alle reacties Link kopieren
Kan je praten met een mentor of onderwijzer op school. een familielid, de ouders van je vriendin?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Ga praten met mentor / huisarts / vertrouwenspersoon op school.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaskroket schreef op 28 november 2016 @ 14:50:

Waarom zijn je vader en moeder boos op je? Wat voor redenen geven ze aan? Waarom doet je moeder je was niet, zou je dit zelf kunnen/mogen doen? Waarom voel je je niet fijn op school? Zit je niet op je plek, heb je vervelende klasgenoten, komt het door je thuissituatie? Als je dat benoemt kunnen we je verdere tips en advies geven. Je kan natuurlijk ook je mentor of vertrouwenspersoon vragen om advies.



Dit vraag ik me ook allemaal af.

Misschien heeft to wel de gewoonte haar vieze was overal te laten slingeren en niet in de wasmand te gooien en heeft haar moeder nu gezegd dat ze de was niet meer doet....

weten wij veel.

En inderdaad: hoe jong ben je?



Om maar meteen kindertelefoon te roepen vind ik wel erg overdreven en kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 28 november 2016 @ 15:04:

[...]

Dit vraag ik me ook allemaal af.

Misschien heeft to wel de gewoonte haar vieze was overal te laten slingeren en niet in de wasmand te gooien en heeft haar moeder nu gezegd dat ze de was niet meer doet....

weten wij veel.

En inderdaad: hoe jong ben je?



Om maar meteen kindertelefoon te roepen vind ik wel erg overdreven en kort door de bocht.



Zeg dat.

TO lijkt me een puber, die zijn niet altijd voor rede vatbaar. Maar dat ze uitgescholden wordt vind ik oprecht vervelend voor haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 28 november 2016 @ 15:04:

[...]





Dit vraag ik me ook allemaal af.

Misschien heeft to wel de gewoonte haar vieze was overal te laten slingeren en niet in de wasmand te gooien en heeft haar moeder nu gezegd dat ze de was niet meer doet....

weten wij veel.

En inderdaad: hoe jong ben je?



Om maar meteen kindertelefoon te roepen vind ik wel erg overdreven en kort door de bocht.

Kindertelefoon mag toch overal voor gebeld worden? Dus ook voor ditjes, datjes, koetjes en kalfjes?

't lijkt mij een prima advies.
quote:girasole3 schreef op 28 november 2016 @ 15:04:

[...]





Dit vraag ik me ook allemaal af.

Misschien heeft to wel de gewoonte haar vieze was overal te laten slingeren en niet in de wasmand te gooien en heeft haar moeder nu gezegd dat ze de was niet meer doet....

weten wij veel.

En inderdaad: hoe jong ben je?



Om maar meteen kindertelefoon te roepen vind ik wel erg overdreven en kort door de bocht.De dad dat mijn kind langer dan 3 dagen in vieze kleren naar buiten gaat en ik haar de hele dag uitscheldt kan ik me niet voorstellen. Natuurlijk kun je een punt willen maken maar een puber die dat niet wil tijdenlang zo naar buiten sturen is gewoon raar.
Alle reacties Link kopieren
O, ik wist niet dat de kindertelefoon ook voor dit soort dingen gebeld kon worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 28 november 2016 @ 15:36:

[...]



De dad dat mijn kind langer dan 3 dagen in vieze kleren naar buiten gaat en ik haar de hele dag uitscheldt kan ik me niet voorstellen. Natuurlijk kun je een punt willen maken maar een puber die dat niet wil tijdenlang zo naar buiten sturen is gewoon raar.Daarom citeerde ik eerst een andere post waarin een aantal vragen worden gesteld over de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 28 november 2016 @ 15:41:

O, ik wist niet dat de kindertelefoon ook voor dit soort dingen gebeld kon worden.De kindertelefoon is er voornamelijk voor kinderen die gewoon willen praten. Als er iets ergs aan de hand is kan een medewerker altijd het advies geven aan de beller om andere instanties in te schakelen. Het is nadrukkelijk geen instantie zoals jeugdzorg of politie die zonder toestemming onderzoek kunnen doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven