Lampe berger, hoe werkt dat precies?

16-01-2014 11:04 153 berichten
Ik zag wel een topic, maar dat ging vooral over ervaringen. Ik ben benieuwd hoe het nou precies werkt. In het boekje zie ik dat je hem 2 minuten aansteekt, dan uitblaast en dan? Iets met 20 minuten per 8m2? En dan moet je hem uit doen ofzo? Hoe doe je dat?

En moet je die vloeistof zo in het flesje gieten? Niet verdunnen? Doe je lang met zo'n fles van 500ml (normale woonkamer)? En als je dan een andere geur wil, moet je dan eerst die ene geur in je flesje helemaal opmaken of giet je dat terug in de grote fles om daarna een ander geurtje erin te doen? En heb je voor elke geur een andere lont nodig of ruik je dan niet de 2 geuren door elkaar?



Ik heb nu een scentchip brander, en vind het daarbij heel prettig dat ik vaak een andere geur kan nemen. Net waar ik op dat moment zin in heb. Maar een lampe berger lijkt me ook wel fijn ivm nare geurtjes in huis na het koken (open keuken) of gourmetten ofzo.



Iemand die me wat meer erover kan uitleggen, want op de site zie ik alleen maar verkooppunten en een facebook-pagina.
Hier ook een grote vlam en rondom de steen. De vlam wordt kleiner als de steen heet genoeg is volgens mij. Bij mij ging hij laatst zelf uit toen hij heet was. Ik laat hem wel even goed branden, want heb al een paar keer gehad dat ik hem te vroeg uitblies en toen deed hij het gewoon niet. Qua tijd dat ik hem aan laat, dat verschilt. Tot ik er genoeg van heb vaak
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit er te veel olie in de lamp. Dacht dat je em driekwart vol moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Jij herkent het Desperate_Housewive?



Ik doe keurig wat is aangegeven. Ik heb de fles niet te vol gedaan. En na 3x branden is de inhoud ook minder geworden.

Maar ik heb echt een grote vlam, en dan ook zoals ik zei aan de onderrand van de steen.

Het ziet er uit of er teveel in de fles zit, maar dat is dus niet zo.

Ik dacht als ik de enige ben dan heb ik misschien een niet goed afsluitende steen ofzo.

Maar dat is dan waarschijnlijk niet zo.



Nog terugkomend op de geuren, ik vond het in de winkel super lastig. Op een gegeven moment rook ik het niet meer goed. Net als met gewone parfum in een parfumerie, als ik er 4 geroken heb dan weet ik het niet meer.



Mijn zus was mee en die denkt dat de lichte geuren ook een lichtgekleurde rand hebben.

Binnenkort maar eens een winkel opzoeken. De flessen via internet kopen is leuk als je weet wat je favoriete geur is.

Maar van de omschrijving kan ik als beginner niets maken. Ja het staat er uitgebreid maar of ik het lekker vind is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een gebruikersvraag: mijn steen is heel moeilijk aan te steken. Als hij dan eenmaal brandt komt er een dikke zwarte walm vanaf. Ik denk er nu over na om er maar gewoon stokjes in te zetten

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een katalytische brander van Lampair en de vlam is inderdaad heel groot als je hem aansteekt, brandt ook onder het vuursteentje. Na een paar minuten blaas ik hem uit en dan laat ik de vloeistof een half uurtje verdampen tot ik het genoeg vind en dan doe ik de afsluitdop erop.

Als je hem moeilijk aankrijgt zit er misschien niet genoeg vloeistof in? Die lont moet helemaal volgezogen zijn anders doet hij het niet.
Ippy : je kan gewoon een nieuw steentje met lont kopen. Dat zou ik doen.



Bartjes : ik zal straks een foto maken als ik thuis ben.

De geuren zijn ingedeeld in groepen met verschillende kleuren idd. In de winkel waar ik altijd kom, hebben ze er een boekje van. Weet niet of die ook online staat ergens.
Alle reacties Link kopieren
Een boekje is wel handig.

In de winkel waar ik het gekocht heb hadden ze wel een boekje, maar daar stonden modellen in van branders en hoe het werkt.

Dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik vond nd een boekje altijd prettiger dan internet, kun je ook lekker in bed nog even bladeren.



Er zouden eigenlijk meer flessen van 180 ml moeten zijn. Daar heb ik er 1 van in mijn pakket, die heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb me wel geabonneerd op de nieuwsbrief.

Laatst was er een triopack maar die geuren stonden me niet aan.

Ik heb wel al gezien dat er al meer triopacks zijn geweest. Ik hoop dat ze dat regelmatig doen.

Op marktplaats wordt het ook niet veel aangeboden. Ja, internet winkels maar niet van particulieren.

Waarschijnlijk is dat een goed teken. Iedereen is er zeer tevreden over.
Dit is de vlam bij de mijne :







En van dichtbij met om het hele steentje vuur :



Alle reacties Link kopieren
Mooie lamp!



De mijne brandt net zoals die van jou.

Ik vind het een grote vlam. Had ik niet verwacht.
Dank je was de kerstaanbieding van 2 jaar terug geloof ik. Was zo'n limited edition lamp.

Het is inderdaad een flinke vlam, maar wat wil je ook met die alcohol in de olie maar daar is dus niks raars aan. Bij mijn moeder brand hij ook op die manier.
Ik heb er door jullie onlangs drie gekocht. Voor m'n moeder, voor m'n schoonmoeder en eentje voor mezelf.



Ik vind de net gewassen was-geur alleen niet zo heel lekker. Maar heb ook nog een paar andere, we hebben ook van elkaar geruild. Ben er verder blij mee, bedankt voor de tip!
Ik heb deze : https://www.onlinepakhuis ... 0-ml-102115012/102151291/

Maar die vind ik ook niet zo lekker. Ik heb nu orange de cannelle (geur van de maand, in de aanbieding dus) en die is wel lekker. Ook heb ik savoureuse tatin, die is ook echt heerlijk! Echt zo'n wintergeur. Ze hadden een pakketje met 3 flesjes van 180ml met die erin en dan snowy pines en een nieuwe geur elegant leather. Maar ik vond die laatste niet lekker. Die andere 2 wel! Is volgens mij het winter triopack.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze: http://www.lampeberger.nl ... -la-riviera-500ml-eur.png



Tot op heden nog niet gebruikt. Alleen de neutrale geur.



Leuk Sorende, mijn nieuwsgierigheid werd ook gewekt door dit topic.

Mijn zus gaat er ook een kopen. Als je het eenmaal weet zijn er best wat mensen die hem ook hebben.

Mijn zus gaat voor de perzikgeur, die had ze bij iemand geroken en dat was erg fris zei ze.



Ik heb ook "tomatengeur" gezien dat lijkt me nu helemaal niks.
Perzik heb ik aan mijn moeder gegeven, sunny Peach ofzo. Die vind ik ook lekker! Net als de geur die jij post Bartjes! Maar ik vind al snel iets lekker ruiken
Ik heb 'm pas een paar dagen. Zou het liefst meteen al die geurtjes ruiken, in de fles ruik je het niet zo goed. Het is toch één keer de neutrale branden en dan kun je een andere geur doen?



Snowy pines had ik voor m'n moeder gekocht. Ruikt naar de sauna, vind ik



Enneh... Tomaten? Haha.
Ik heb die neutrale niet. Ik dep de lont droog met keukenpapier en doe dan een andere geur erin. De eerste keer ruik je dan de oude geur nog, maar daarna niet meer. Uit de fles kan je het idd niet ruiken, maar even een stukje papier erin dopen en laten drogen werkt ook. Net zoals met parfum zeg maar. En in de winkel kan je dus uitgebreid snuffelen. Ik heb een hele leuke winkel waar ik het koop. Super leuk personeel en ze kennen me inmiddels daar zwaait ook altijd als ik langs loop.
Ik ga eens zoeken of ze het ergens hier verkopen, want eerst even ruiken is wel beter. Toch niet echt goedkoop genoeg voor steeds een miskoop.



Een paar jaar geleden had ik geurkaarsen bij de groothandel gekocht die heetten fresh linnen. Dat rook zo lekker, bijna iedereen die kwam wilde ze hebben. En toen waren ze ineens uit het assortiment, nergens meer te vinden. Heb alles geprobeerd wat erop leek. Ook de linge frais van lampe berger leek er niet op. Maar ze hebben ook nog cotton zag ik en nog zoiets.



Ik ga je tip uitvoeren en vandaag summer rain proberen, ookal is dat niet echt wat voor bij de kerstboom. Ben toch benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
https://static.mijnwebwin ... ienemud/full32222126.jpg?

Tomatengeur.....



Er is teveel keus in geuren.



Had jij het boekje nog gevonden Desperate_Housewive?



Ik heb op ebay een franse leverancier gevonden van flesjes met 180 ml!

Flesje kost 6,50 en verzenden 16,50

Ik heb gemaild of er meer flesjes dan 1 in 1 x besteld kan worden. Dan lijkt het me interessant. Ik hoop op een snel antwoord, als de verkoper tenminste engels kan lezen.



Heb jij in het buitenland wel eens gekeken naar de vloeistoffen Desperate_Housewive?
bartjes wijzigde dit bericht op 21-12-2015 09:25
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op ebay staan ook veel geuren van Ashleigh & Burwood. Dat is de Engelse versie van de Lampe Berger. Die olie kan er dus ook in, werkt precies hetzelfde. Zijn ook veel sets bij van 3 flesjes.



Dit is de Duitse ebay

http://www.ebay.de/sch/Duft-Aromaöle-/2 ... ood+duftol



Op de Engelse ebay staan ook nog andere.
Alle reacties Link kopieren
Dat durf ik dan weer niet Emma.



Ik wil de olie die bij de lampe berger hoort.

Soort autistisch trekje.



Ik zou dan nog weer eerder een nieuwe brander kopen met bijbehorende olie dan de olie ondeling wisselen.



Ik ben ook al bijna zo ver om een andere brander te kopen voor de geurvloeistoffen.

In het begin zei ik al dat ik eigenlijk een mooie brander wilde, maar vanwege prijs en niet wetend of het ging bevallen toch maar voor een aanbiedingsset gegaan
Alle reacties Link kopieren
Zijn echt hetzelfde hoor. Ik heb voor Ashleigh & Burwood gekozen omdat ik de lampen zo mooi vind, met dat gemozaiekte glas.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hoe veel ze hebben in Engeland

http://www.ebay.co.uk/sch ... =3&_trksid=p2045573.m1684
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 branders Ik wil af en toe een ander geurtje branden en ben dan te lui om de wisselen, vind ik te veel werk.



Via MP heb ik 2 vintage branders (met nieuwe lontjes) gevonden en de verkoper bleek ook nog in mijn woonplaats te wonen dus die branders heb ik gewoon opgehaald. Die man had trouwens in zijn woonkamer 3 vitrinekasten vol met vintage branders staan. Een echte verzamelaar dus.
quote:Emma95 schreef op 21 december 2015 @ 10:30:

Zijn echt hetzelfde hoor. Ik heb voor Ashleigh & Burwood gekozen omdat ik de lampen zo mooi vind, met dat gemozaiekte glas.Die zijn ook mooi!
Alle reacties Link kopieren
De lampen zijn zeker mooi emma!



De verkoper heeft gereageerd hoor. Ik kan er meer dan 1 bestellen. En dan 1 x verzendkosten.

Ik ga los denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven