Lampe berger, hoe werkt dat precies?

16-01-2014 11:04 153 berichten
Ik zag wel een topic, maar dat ging vooral over ervaringen. Ik ben benieuwd hoe het nou precies werkt. In het boekje zie ik dat je hem 2 minuten aansteekt, dan uitblaast en dan? Iets met 20 minuten per 8m2? En dan moet je hem uit doen ofzo? Hoe doe je dat?

En moet je die vloeistof zo in het flesje gieten? Niet verdunnen? Doe je lang met zo'n fles van 500ml (normale woonkamer)? En als je dan een andere geur wil, moet je dan eerst die ene geur in je flesje helemaal opmaken of giet je dat terug in de grote fles om daarna een ander geurtje erin te doen? En heb je voor elke geur een andere lont nodig of ruik je dan niet de 2 geuren door elkaar?



Ik heb nu een scentchip brander, en vind het daarbij heel prettig dat ik vaak een andere geur kan nemen. Net waar ik op dat moment zin in heb. Maar een lampe berger lijkt me ook wel fijn ivm nare geurtjes in huis na het koken (open keuken) of gourmetten ofzo.



Iemand die me wat meer erover kan uitleggen, want op de site zie ik alleen maar verkooppunten en een facebook-pagina.
Bartjes : ik heb niet meer gezocht naar dat boekje. Ik zou het bij de winkel gewoon vragen, daar hebben ze hem.



Ik heb geen idee wat kosten in het buitenland zijn. Maar 6,50 voor 180ml is best prijzig volgens mij. Dat is ongerekend voor 500ml ruim 18 euro. Een fles van 500ml kost 15 euro normaal. En dan de hoge verzendkosten er nog bij, vind het geen koopje. Ik heb in Duitsland nooit gekeken wat het kost eigenlijk. Nooit tegengekomen daar nog. Maar ga morgen naar Trier, zal daar eens kijken of ze het hebben ergens.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, je hebt gelijk hoor Desperate_Housewive.

Tegenstrijdig ben ik he? Aan de ene kant roepen dat ik het duur vind, en dan uit Frankrijk met hoge verzendkosten flesjes laten komen.

Maar het gaat me om kleine verpakkingen, als ik het niet lekker vind dan heb ik er maar ¤6,50 aan uitgegeven ipv 15.

Nu heb ik 2 geuren voor de prijs van 1 zeg maar.



Ik ben benieuwd of je ze in Trier tegenkomt.

Veel plezier daar! Ga je naar een kerstmarkt?
Ja, kerstmarkt! Toch nog een Duitse zo op de valreep zal morgen eerst nog even opzoeken of er een verkooppunt zit in Trier. Zal wel op de website staan ergens.

Qua geuren ben ik gelukkig heel makkelijk. Ik vind heel veel lekker en kan er in de winkel ook rustig 20 achter elkaar ruiken. En de verkoper weet inmiddels ook wel wat ik lekker vind, dus die tipt me dan ook als hij wat nieuws heeft maar om te proberen zijn die kleine flesjes idd wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb mezelf blij gemaakt met een dode mus.

hij heeft 10 geuren



Ik zal blijven dromen hahaha.



Leuk een kerstmarkt. Ik wil ook elk jaar maar om een of andere reden komt het er nooit van.

Nogmaals veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bartjes, bevalt de jouwe goed? Krijgt je man er geen hoofdpijn van? Ik wil er misschien ook een, maar niet als het effect ook maar enigszins in de buurt komt van geurkaarsen of wierookstaafjes. Die verdraag ik namelijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nog toe alleen de neutrale geprobeerd, Miranda.

Het werkt zeker! En mijn man heeft hier geen last van. Toevallig vandaag nog aan hem gevraagd. Over de geuren kan ik je niks vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt hoopgevend, Bartjes. Zeker als de neutrale echt neutraal is, dat lijkt me fijn. Ik heb helaas een open keuken en zou het liefst de hele dag het keukenraam open laten staan, maar dat is me te koud.
Alle reacties Link kopieren
Je ruikt wel iets, bij vlagen als de vlam uit is en de fles 20 minuten open is/in werking is.

Maar het is geen geur die blijft hangen. En je moet er redelijk dicht bij staan om het te ruiken.



Ik ben erg tevreden. En mijn zus is nu ook overstag.

Die ging op mijn ervaring af want ze weet dat ik het ook eerlijk zeg als ik het een waardeloos ding zou vinden.



Ik heb ook een open keuken en alleen openslaande deuren. Die gaan in deze tijd van het jaar ook niet open hoor.
Update: Summer Rain ruikt lekker! Heel subtiel alsof het gewoon lekker doorgelucht is allemaal ofzo en een beetje groen ruik je.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de geuren vaak te overheersend, ik houd gewoon niet van geuren. Maar als je de geur mengt met neutral dan is het heel lekker. Ik doe dan meer neutral dan geur maar dat is voor ieder ander even puzzelen naar de juiste verhoudingen.



Er zijn maar een paar geuren die ik lekker vind trouwens. De orange/canelle en de summer rain en nog een of twee andere geuren.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt lekker Sorende.



Ik ben benieuwd wat de twee andere geuren zijn Gravinnetje.



Summer rain heeft al 2 positieve reacties.

Misschien ga ik daar ook wel voor.
Summer rain ga ik eens ruiken in de winkel de volgende keer! Die klinkt wel lekker ik hou juist meer van de wat sterkere geuren. Ik wil het goed kunnen ruiken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 2 geuren gekocht.

Ik wilde een wintergeur dat is Bois d'orient (winterwood) geworden.

En een andere mevrouw raadde Sous le Figuier (under the Fig Tree) aan.

Die kan het hele jaar door.



Ze hadden geen boekje met geuren.

Maar voorlopig kan ik vooruit.



Ik had ook nog wel die aanbiedingsgeur willen kopen. Maar die was er alleen in een 1 liter fles. En dat was me net teveel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie ervaring met de geuren van Scentoils? Ik zag nl. Bij een webshop van een tuincentrum een aanbieding van een brander incl. een fles vloeistof voor 19,95. Ik ken de geuren niet, maar vond het wel aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet layla. Ik kan er dus niks zinnigs over zeggen.



De prijs is zeker aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even in de kast gedoken. Ik heb nog Lelietjes van Dalen staan en Jasmijn. Zijn beiden redelijk lichte geuren. Maar ook die "verdun" ik nog met neutral.



Bij deze tijd van het jaar vind ik toch de sinasappel/kaneel het lekkerst. Die verdun ik trouwens ook maar niet zoveel als de andere geuren.



Heeft iemand dan nog voor mij een tip qua geur? Ik zoek eigenlijk iets met een citrusgeur.
Alle reacties Link kopieren
Mede naar aanleiding van dit topic heb ik mezelf een geurlamp van Ashleigh & Burwood kado gedaan, ik moet nog zeker 1,5 uur wachten voor het pakje onder de boom vandaan komt en ik kan uitproberen of het echt wat is . Kookgeurtjes blijven hier, ondanks een afzuigkap, enorm hangen dus het zou een uitkomst zijn als dat probleem is opgelost.
quote:layla1969 schreef op 24 december 2015 @ 17:01:

Heeft iemand van jullie ervaring met de geuren van Scentoils? Ik zag nl. Bij een webshop van een tuincentrum een aanbieding van een brander incl. een fles vloeistof voor 19,95. Ik ken de geuren niet, maar vond het wel aantrekkelijk.ik heb die laatst zien staan bij het tuincentrum en heb even met mijn moeder staan ruiken. Maar wij vonden er maar weinig lekkere geuren bij zitten. De branders waren wel mooi. En ik durf het eigenlijk ook niet aan om een ander merk in de lampe berger te doen.
quote:Gravinnetje schreef op 24 december 2015 @ 17:43:

Ik ben even in de kast gedoken. Ik heb nog Lelietjes van Dalen staan en Jasmijn. Zijn beiden redelijk lichte geuren. Maar ook die "verdun" ik nog met neutral.



Bij deze tijd van het jaar vind ik toch de sinasappel/kaneel het lekkerst. Die verdun ik trouwens ook maar niet zoveel als de andere geuren.



Heeft iemand dan nog voor mij een tip qua geur? Ik zoek eigenlijk iets met een citrusgeur.Je hebt fleur de citronnier, dat is citroen ik heb zelf cocktail exotique met ananas/kokos. Die is ook lekker fris en fruitig. En ik vind coeur de pomplemousse ook lekker, bloedsinaasappel! Fleur d'oranger is dan misschien ook wel wat voor je, sinaasappelbloesem met jasmijn geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Kijk uit met andere merken en andere flessen. De geuren van Lampe Berger zijn op basis van alcohol terwijl de meeste andere merken juist op basis van olie zijn. Daarnaast worden de geuren in huis vernietigd door de brander in plaats van de geuren te maskeren zoals de meeste andere geuren van andere merken doen.

Niet door elkaar gaan gebruiken dus.



Bedankt voor de tips Desparate. Zal in het nieuwe jaar eens geen ruiken of kijken voor proefflesjes. Mijn spaarkaart is bijna vol. Nog een fles kopen en dan heb ik nieuwe fles bij elkaar gespaard.
Da's leuk, een spaarkaart! Die hebben ze hier dan weer niet
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een spaarkaart.

Leuk Desperate_Housewive, dat je topic zo actief is?
Ja idd! Had in het begin niet eens door dat het mijn eigen oude topic was haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 december 2015 @ 18:49:

Da's leuk, een spaarkaart! Die hebben ze hier dan weer niet Hij is van de winkel zelf dus helaas niet van Lampe Berger. Maar wel leuk inderdaad, ben er ook erg blij mee. En nu helemaal omdat hij dus bijna vol is.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het helemaal leuk Desperate_Housewive!



Gravinnetje, leuk toch? Ik ben gek op sparen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven