Last van koerende duif

24-07-2012 08:18 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon, aan een pleintje, is er aan de overkant n man die n duif in een kooi heeft. Elke ochtend rond kwart over vijf a half zes begint dat beest monotoom aan een stuk door te koeren. Geloof me ik ben best voor een vogeltje in de vroegte maar dit is irritant aanwezig. Ja ook met raam dicht zelf met oordopjes in komt het er doorheen. Het is naar mijn inzien gewoon geluidsoverlast. Geloof me, de mogelijkheden van een buks tot de kooi openzetten hebben mijn gedachten gekruist maar zo ben ik niet.

Maar is dit nu geluidsoverlast of.......????
Alle reacties Link kopieren
Goeie genade....
Alle reacties Link kopieren
Tsja, lullig voor je..



Ik word regelmatig wakker van fluitende vogels, ik vind het een heerlijk geluid.



Focus er niet zo op, het is maar een duif!
Doei
Get over yourself Mijn naaste buren hebben er twee, nog nooit wakker van geworden.
Ik zeg:

quote:elninjoo schreef op 24 juli 2012 @ 09:24:

Ik ben het toppunt van intollerant op veel gebieden, maar natuurgeluiden kan ik heel goed hebben.Toch nog een beetje zelfinzicht!
Alle reacties Link kopieren
daar wen je aan. dat kan tenminste als je maar niet steeds tegen jezelf gaat zeggen dat je het geluid niet kan verdragen.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Pas als je besluit dat je het niet pikt, krijg je er echt last van.
it's a big club and you ain't in it
ik snap het denk ik wel. Een of meerdere vogels in vrijheid, komen en gaan, en dat hoort er ook een beetje bij, hier is niks natuurlijks aan, dit is een beest dat wordt vastgehouden door de buurman en dus elke dag daar zit en voorlopig nog zal gaan zitten. Een beetje als een continu blaffende hond die wordt vastgehouden, op zich niet irritant, maar dat wordt het op den duur vanzelf wel, helemaal als je er op gaat zitten letten.
Oh, kadanz had last van kerkklokken, wie weet wilt ie wel ruilen.
Waarom krijg ik de indruk dat we hier een afkooksel hebben van het kattentopic nummer zoveel? Zelfs de buks is al voorbij gekomen om van zulk dierlijk overlast af te komen, naast het vele "waar maak jij je nou druk om"! .
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 24 juli 2012 @ 10:46:

Waarom krijg ik de indruk dat we hier een afkooksel hebben van het kattentopic nummer zoveel? Zelfs de buks is al voorbij gekomen om van zulk dierlijk overlast af te komen, naast het vele "waar maak jij je nou druk om"! .
Alle reacties Link kopieren
Stuur er een kat op af. Niets zo irritant als buren die koerende duiven houden. Laten ze hun koerende duiven in hun huiskamer houden.
Als TO d'r kat nou eens een nachtje buiten laat kan die misschien korte metten maken met die duif
Alle reacties Link kopieren
1duif? 1 hele duif?

dit moet nep zijn!
Je kunt ook een handtekeningenactie starten onder je buren, als je maar genoeg klachten hebt kun je de duiveneigenaar door de woningbouwvereniging uit zijn huis laten zetten.
Of je bouwt een geluidswal tussen jouw raam en de duif.
Zou het helpen de duif zangzaad te geven zodat je voortaan wakker wordt met een leuk gefluit ipv gekoer?
Of je geeft de overbuurman geld zodat die de stembanden van de duif operatief kan laten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Camry,
Bovendien zijn dit allemaal vrij drastische maatregelen, heb je ooit de duif aangesproken en gevraagd of het voortaan wat zachter kan, of op een later tijdstip?
quote:maylea schreef op 24 juli 2012 @ 10:49:

[...]





Ik doe mee.
quote:camry schreef op 24 juli 2012 @ 10:57:

Bovendien zijn dit allemaal vrij drastische maatregelen, heb je ooit de duif aangesproken en gevraagd of het voortaan wat zachter kan, of op een later tijdstip?Kijk eens, dit is een goede tip. Waarschijnlijk is de duif zich van geen kwaad bewust en komt die op latere tijdstip langs om een "kopje suiker te lenen" en een bosje bloemen binnen te gooien. Ondertussen schijt die wel jouw vensterbank onder maar dat mag de pret niet drukken, hij is gewoon incontinent.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er irritant aan het lieve gekoer van een duif??
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurman heeft een duivenhok met ongeveer 40 duiven. Onze slaapkamer is er boven. Nooit last van gehad. Ik slaap altijd met oordopjes in, herriestoppers. Slaap als een baby ermee.
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2012 @ 09:24:

Ik ben het toppunt van intollerant op veel gebieden, maar natuurgeluiden kan ik heel goed hebben.





Nien, je bent onbetaalbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven