Leuk wonen ten zuiden van Amsterdam?

28-04-2017 18:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 15 jaar geleden kwam ik naar Amsterdam. Heerlijke tijd gehad, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de drukte, het lawaai, de rotzooi, de overlast.



Nu ben ik me wat aan het oriënteren op een leuke nieuwe woonplek ergens ten zuiden van Amsterdam. Ik zoek een goede combinatie van relatieve ruimte en rust maar toch niet te 'dorps'. Amstelveen vinden we niks. Haarlem (ok niet echt ten zuiden) vinden we gezellig, maar de verbinding met Amsterdam vinden we niet optimaal. Weesp en Muiden ook niet qua verbinding. Daarom denk ik zelf aan Nigtevecht, Vreeland, Loenen aan de Vecht, die contreien. Eventueel Ouderkerk. Is dat een beetje leuk wonen? Hoe zijn de mensen daar? En Mijdrecht / Uithoorn, hoe is het daar? Andere suggesties? Ik hoor het allemaal graag! :-) Dank jullie wel alvast!
Loenen aan de vecht
Alle reacties Link kopieren
Uithoorn! Bestaat voor de helft uit overgelopen Amsterdammers. Goede verbindingen met auto en OV. Betaalbaarder dan A'dam en A'veen.

en nog steeds gratis parkeren
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Vinkeveen, ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd! Wat vinden jullie Aalsmeer?
Alle reacties Link kopieren
Mijdrecht, vreselijk. Vreeland, Uithoorn, daar kan ik me iets bij voorstellen. Anders Nederhorst den Berg? Ankeveen? Of is dat te ver?



Weesp is dichtbij en met een hele goede verbinding. Als je dat lastig vindt, waarom Vreeland en Nigtevecht? Dat is echt veel lastiger....
Alle reacties Link kopieren
Aalsmeer daar kun je heel prettig wonen.
Alle reacties Link kopieren
Rijssenhout kudelstaart
Welke verbinding is wel handig voor je? Weesp/Diemen hebben op zich betere verbindingen dan Nigtevecht etc lijkt mij, maar hangt er vanaf waar je heen moet....



Deze site richt zich trouwens redelijk op wat jij zoekt... misschien heb er wat aan?
Rotterdam
quote:badmeester schreef op 28 april 2017 @ 20:08:

Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Ik moet op de Zuidas zijn. Nigtevecht is inderdaad een beetje te veel wishful thinking. Dank voor je link Shaun, daar heb ik zeker wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag eens een rondje rijden denk ik, dank voor jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 28 april 2017 @ 20:08:

Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel verbaasd dat Haarlem, Muiden en Weesp afvallen vanwege een slechte verbinding met Amsterdam, maar dat je dan daarna allemaal plaatsen noemt waar je maar via 1 N-weg uit kunt rijden iedere ochtend met z'n allen.

Heb je wel eens buiten de stad gekeken? Een rondje gefietst of met de auto gekeken hoe het er overal uitziet?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 29 april 2017 @ 08:50:

Ik ben heel verbaasd dat Haarlem, Muiden en Weesp afvallen vanwege een slechte verbinding met Amsterdam, maar dat je dan daarna allemaal plaatsen noemt waar je maar via 1 N-weg uit kunt rijden iedere ochtend met z'n allen.

Heb je wel eens buiten de stad gekeken? Een rondje gefietst of met de auto gekeken hoe het er overal uitziet?Inderdaad. Ik werk op de Zuidas en woon in Haarlem. Ik vind de verbinding echt prima!
Alle reacties Link kopieren
Bussum.
Alle reacties Link kopieren
De verbinding Haarlem - zuidas is echt heel goed. Bus 346 rijdt in 15 minuten van haarlem naar de zuidas (over de vluchtstrook). Veel beter dan dat zal het echt niet worden. Ouderkerk is volgens mij wel leuk, Diemen is qua verbinding ook prima. De rest van de dorpen die je noemt zijn volgens mij wel echt dorps maar ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-04-2018 17:56
Reden: spam
93.94% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven