Leuke dorpen rondom Den Haag

22-03-2017 16:21 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij gaan binnenkort zoeken naar een leuk eengezinskoophuis in een dorp rondom Den Haag, eventueel tussen Den Haag/Leiden/Utrecht. Ik heb nog nooit eerder in een dorp gewoond, maar de stad zijn we helemaal zat.



Ik ben dus op zoek naar wat tips. We willen graag een groene omgeving, rustig maar niet té rustig en klein. Kindvriendelijk voor de toekomst. Een natuurgebied in de buurt is een pre.



Heeft iemand tips betreffende leuke plekken? Ik ken bijvoorbeeld Voorschoten, Bunnik, Naaldwijk, Zoeterwoude etc. allen van naam, maar geen idee hoe de dorpen echt zijn.



Vriend en ik werken in Amsterdam/Leiden/Den Haag.
Voorschoten
Alle reacties Link kopieren
quote:JetSan schreef op 22 maart 2017 @ 16:22:

VoorschotenWaarom precies ?
Hoek van Holland, aan het strand!
Naaldwijk is qua centrum wel gezelliger trouwens.
quote:harrods schreef op 22 maart 2017 @ 16:25:

Hoek van Holland, aan het strand!Google eens op Hoek van Holland en stank....
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prachtig maar is eigenlijk nét te zuidelijk met mijn werk (zal in Leiden/Den Haag zijn) . (Ik zie nu pas dat Naaldwijk ook zo zuidelijk ligt ). Jammer, mooie omgeving .
quote:El0ise schreef op 22 maart 2017 @ 16:23:

[...]





Waarom precies ?Oh sorry ik lees nu pas dat je die zelf ook al genoemd had. Ik moest er direct aan denken toen ik je wensenlijstje zag. Kindvriendelijk, dichtbij de natuur en toch wel wat te beleven. Je zit ook zo in Leiden. Ligt ook wel aan je budget, het aanbod betaalbare woningen (<300.000) is er niet zo groot volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Bleiswijk, klein dorp (5 basisscholen). Aan recreatiegebied de Rottemeren. Of aan de andere kant van de Rotte Zevenhuizen of Moerkapelle (kleiner dan Bleiswijk).



Daarnaast zijn er nog leuke dorpen dicht bij Gouda, zoals Bodengraven of Boskoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:JetSan schreef op 22 maart 2017 @ 16:30:

[...]





Oh sorry ik lees nu pas dat je die zelf ook al genoemd had. Ik moest er direct aan denken toen ik je wensenlijstje zag. Kindvriendelijk, dichtbij de natuur en toch wel wat te beleven. Je zit ook zo in Leiden. Ligt ook wel aan je budget, het aanbod betaalbare woningen (<300.000) is er niet zo groot volgens mij.Haha nee ik heb dat toegevoegd naar aanleiding van jouw berichtje . Mijn OP was niet duidelijk genoeg! We zoeken rond de 275.000-320.000. Liever 275.
Alle reacties Link kopieren
quote:roze-roos schreef op 22 maart 2017 @ 16:31:

Bleiswijk, klein dorp (5 basisscholen). Aan recreatiegebied de Rottemeren. Of aan de andere kant van de Rotte Zevenhuizen of Moerkapelle (kleiner dan Bleiswijk).



Daarnaast zijn er nog leuke dorpen dicht bij Gouda, zoals Bodengraven of Boskoop.Leuk! Dank . Idd wel eens langs Bleiswijk gekomen. Erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Schipluiden. Kan je nog op de fiets naar Delft centrum als je wilt. Ligt praktisch aan de A4 dus je bent snel in Den Haag. Leiden op zich ook mits je de spits mijdt.



Schipluiden heeft echt nog een dorpskarakter en ligt in natuurgebied. Den Hoorn is evt ook leuk maar wel meer een buitenwijk van Delft. Nog steeds niet te vergelijken met een grote stad maar al wel iets minder dorps.
Alle reacties Link kopieren
Wassenaar
Alle reacties Link kopieren
Tussen Leiden en Den Haag zijn eigenlijk alle dorpen leuk en dichtbij een natuurgebied(je). Of het betaalbaar is, is wat anders. Je hebt er Oegstgeest, Wassenaar, Voorschoten, Leidschendam en Voorburg.

Tussen Den Haag en Utrecht liggen heel veel dorpen. Als je meer richting Den Haag blijft heb je Nootdorp, Pijnacker en Zoetermeer. Nootdorp is vastgegroeid aan Ypenburg (vinex-wijk van Den Haag), maar er is nog een oude dorpse kern, Pijnacker is het nieuwste uitbreidingsgebied en daar wordt nu heel veel nieuwbouw gepleegd. Zoetermeer heeft goede en minder goede wijken. Qua natuur is er wel wat (richting Rotterdam en Gouda), maar minder dan tussen Den Haag en Leiden.

Iets verder richting Utrecht heb je Bleiswijk, Moerkapelle, Zevenhuizen, Boskoop, Waddinxveen. Echt dorpen die je moeten liggen. Als je dorpen aan de zuidkant van de A12 hebt dan zitten er wel mooiere natuurgebieden in de buurt.

Ik kom zelf oorspronkelijk van de Veluwe, dus al het natuur in deze regio vind ik niet spectaculair, ik ben verwend :D
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Valkenburg..



10 min van het strand

10 min van de stad.

10 min van het bos.

5 min van de snelweg

Gezellig klein dorpje

Recreatiegebieden

Leuke paardenmarkt

Goede scholen

Oud dorp en nieuwe wijk
Alle reacties Link kopieren
Nou meijendel is prachtig en kan best een beetje concurreren met de veluwe



Wat mijn favoriete vakantie bestemming is hoor
Zevenhuizen heb ik zelf ruim 22 jaar gewoond. Dorp moet je wel echt liggen.

Je hebt ook Nieuwerkerk aan den IJssel nog. Ook een dorp maar dan net iets groter en makkelijker bereikbaar.
Voorschoten is erg leuk. Voor jong en oud.

Het probleem is alleen je budget.

Voorschoten is prijzig.

Leuke woningen gaan vanaf 4 ton.



Voorburg vind ik ook leuk.

Of Oegstgeest.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 22 maart 2017 @ 16:48:

Nou meijendel is prachtig en kan best een beetje concurreren met de veluwe



Wat mijn favoriete vakantie bestemming is hoor

Ja, precies om Meijendel wilde ik ook Wassenaar aanraden. Schitterend gebied, op fietsafstand van zowel Leiden als Den Haag.

Alleen die prijzen hè.
What a nuanced anxiety
quote:El0ise schreef op 22 maart 2017 @ 16:34:

[...]





Leuk! Dank . Idd wel eens langs Bleiswijk gekomen. Erg mooi.



Bleiswijk mooi

Dat is echt teveel eer
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vond de omgeving wel mooi ja! Sorry was even aan het oppassen. Zal zo de rest lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:07:

[...]





Bleiswijk mooi

Dat is echt teveel eerDacht ik nou ook. Tsja je hebt er wel een groot saunacomplex aan de rand van vroegere gemeente Bleiswijk. En er komt een station Bleiwijk-Zoetermeer. Maar vind Bleiswijk zelf niet mooi. Uitzondering is natuurlijk aan de rottemeren.
Ja die sauna was vroeger een heel gaaf buitenzwembad
Alle reacties Link kopieren
Sassenheim/Lisse. Nu erg leuk met de bloemen, strand vlakbij, A44, binnen je budget vallend. Lisse is een leuke winkelplaats.
Alle reacties Link kopieren
Maassluis, naaldwijk, wateringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven