Loodgieter? Alleen warmwater....

02-07-2015 14:34 30 berichten
Ik wou het zwembadje even vullen vanuit de garage.



We wonen er nog niet zo lang dus die kraan hebben we nog niet gebruikt.



Maar nu heb ik daar alleen warm water???



Er zit deze kraan







Als ik de koude buis terugvervolg kom ik dit koppelstuk tegen





Als ik die los schroef lekt daar water dus er Staat denk ik wel druk daar op de leiding...



Is er een loodgieter die me een tip kan geven?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een loodgieter bellen?
Komt er helemaal geen water uit de koudwaterkraan of komt er uit beide kranen warm water?
Alle reacties Link kopieren
misschien is de kraan gewoon verkalkt.
Helemaal geen water uit de koude kraan.



En dus warm water uit de warme
quote:vergrootglas schreef op 02 juli 2015 @ 14:37:

Gewoon een loodgieter bellen?

Daat kan altijd nog.

Maar vind het een beetje zonde als het iets heel simpels is, waar ik dan al 50 euro voorrijkosten voor kan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat er nog ergens een hoofdkraan zit die je open moet draaien? Die dient dan bijv. om in geval van vorst deze kraan af te koppelen van de waterleiding om bevriezing te voorkomen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het kan zijn dat de schroefdraad van de knop versleten is, dan kun je wel aan de knop draaien, maar dan gaat hij niet open (heb ik wel eens gehad met een badkamerkraan, konden we zoveel rondjes draaien als we wilde, maar omdat het schroefdraad versleten was gebeurd er niets)
quote:_blabla_ schreef op 02 juli 2015 @ 14:45:

Het kan zijn dat de schroefdraad van de knop versleten is, dan kun je wel aan de knop draaien, maar dan gaat hij niet open (heb ik wel eens gehad met een badkamerkraan, konden we zoveel rondjes draaien als we wilde, maar omdat het schroefdraad versleten was gebeurd er niets)Enig idee hoe ik die kop eraf krijg?
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 14:44:

Kan het zijn dat er nog ergens een hoofdkraan zit die je open moet draaien? Die dient dan bijv. om in geval van vorst deze kraan af te koppelen van de waterleiding om bevriezing te voorkomen.Denk het niet. Het koppelstuk zit 30 cm van de kraan en daar zit gewoon water (druk)
Alle reacties Link kopieren
Ik had net buiten ook een tijdje warm water.

Het werd uiteindelijk gewoon weer koud.

Kan het met de hitte te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht hetzelfde als kiddootje. Gisteren kwam bij mij ook alleen maar warm water uit de badkamerkraan. Na 5 minuten was het koud.
quote:kiddootje schreef op 02 juli 2015 @ 15:09:

Ik had net buiten ook een tijdje warm water.

Het werd uiteindelijk gewoon weer koud.

Kan het met de hitte te maken hebben?Maar ze schrijft dat er helemaal geen water uit de koudwaterkraan komt, er komt alleen water uit de warmwaterkraan.
quote:annavanandelle schreef op 02 juli 2015 @ 14:55:

[...]



Enig idee hoe ik die kop eraf krijg?



Wij hebben toen volgens mij met een tang er heel hard aan getrokken en toen kwam hij eraf. Vervolgens met een tang de kraan (zonder knop dus) opengedraaid en toen hadden we gewoon water. Later hebben we er een nieuwe knop opgezet en toen konden we hem weer gewoon normaal gebruiken.



Maar of dat de correcte oplossing is, dat is natuurlijk de vraag. Wij zijn altijd nogal van het zelf proberen en friemelen, gaat meestal wel goed, maar niet altijd, dus ik weet niet of je mijn adviezen terhand moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je die kraan al eerder gebruikt? Misschien hadden de vorige bewoners deze kraan over en die gewoon gebruikt, en maar een van de 2 echt aangesloten. Want waarom zou je een warmwaterleiding aanleggen naar de garage En zoals iemand anders zei: het kan door de warmte komen dat er eerst warm water uitkomt. Dus even goed door laten stromen en kijken of de temp verandert. Als het echt warm water is moet je ergens een geiser of verwarmingsketel horen aanslaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 02 juli 2015 @ 15:21:

Heb je die kraan al eerder gebruikt? Misschien hadden de vorige bewoners deze kraan over en die gewoon gebruikt, en maar een van de 2 echt aangesloten. Want waarom zou je een warmwaterleiding aanleggen naar de garage En zoals iemand anders zei: het kan door de warmte komen dat er eerst warm water uitkomt. Dus even goed door laten stromen en kijken of de temp verandert. Als het echt warm water is moet je ergens een geiser of verwarmingsketel horen aanslaanMaar waarom zouden ze dan wel 2 leidingen erheen leggen? Als ze toch alleen maar koud water wilden hebben daar, dan hoefden ze maar 1 leiding te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 juli 2015 @ 15:27:

[...]



Maar waarom zouden ze dan wel 2 leidingen erheen leggen? Als ze toch alleen maar koud water wilden hebben daar, dan hoefden ze maar 1 leiding te leggen.O dat heb ik dan over het hoofd gezien (die 2 leidingen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:kiddootje schreef op 02 juli 2015 @ 15:09:

Ik had net buiten ook een tijdje warm water.

Het werd uiteindelijk gewoon weer koud.

Kan het met de hitte te maken hebben?

Als ik de warme kraan opendraai komt er water

Bij koud niets dus ook geen warm
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 02 juli 2015 @ 15:34:

[...]



Als ik de warme kraan opendraai komt er water

Bij koud niets dus ook geen warmMaar blijft dat water ook warm als je de kraan langer open hebt? of hoor je de geiser/ combiketel aanslaan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de vorige bewoner even appen.
quote:nlies schreef op 02 juli 2015 @ 15:39:

[...]





Maar blijft dat water ook warm als je de kraan langer open hebt? of hoor je de geiser/ combiketel aanslaan?Het water is eerst koud en wordt daarna warm.
Als je een koppeling los draait lekt er altijd water. Dat is gewoon restwater wat nog in de leidingen zit.

Draai je die koppeling verder los dan spuit het water eruit bij druk. Dat neemt niet af zoals bij restwater.

Ik neem aan dat andere kranen wel gewoon koud water geven.



Ik zou eerst de druk testen en misschien een ander kraantje halen. En een knelring

het kan best kalk zijn.

Zorg dat je snel bij de hoofdkraan kunt trouwens.
Misschien zit het zeefje verstopt? Even loshalen en schoonmaken...
quote:Lanah1980 schreef op 02 juli 2015 @ 16:06:

Misschien zit het zeefje verstopt? Even loshalen en schoonmaken...

Het is een mengkraan en er komt dus wel warm water uit.

Waar zou dat zeefje dan moeten zitten?
ze bedoelt het zeefje aan het uiteinde van de kraan, maar dat is het niet. Dat moet dan ook wel heel erg verstopt zitten als er geen water uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven