Low budget isoleren (plafond)

15-12-2014 18:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijkeuken waar het enorm koud is. Nu heb ik al piepschuimen platen tegen het plafond,maar naar mijn idee is dit niet voldoende.



Iemand nog echte low budget ideeën om het plafond te isoleren?



Ik zat zelf te denken aan kranten ertussen en dan aftimmeren met gipsplaten?



Ook wil ik gordijnen neerhangen en de radiatorfolie achter de radiator plakken.
Ik denk niet dat het verstandig is om met kranten aan de slag te gaan, dat is vreselijk brandgevaarlijk. Ik vraag me ook af of dat wel mag.

Heb je al gekeken bij de bouwmarkt voor glaswol en hoe duur dat is of steenwol? Of is je bijkeuken zo groot dat het dan in de vele honderden gaat lopen?

Bijt anders een maand of 7/8 door en doe het dan goed door nog eventjes door te sparen.
In plaats van radiatorfolie kun je ook van die 1 euro reddingsdekens gebruiken, van die goud/zilveren folie dingen. Je vindt ze bij de action, bij de ehbo spullen. De gouden kant naar de muur, de zilveren naar de radiator.
https://www.gamma.nl/asso ... erialen_isolatie_steenwol
Op marktplaats staan vaak restanten isolatiespul, gratis af te halen.
Die kranten zou ik niet doe, wie weet krijg je daar muizennesten in :(
Alle reacties Link kopieren
Voor dat je gaat isoleren, ga eens zoeken naar koudebruggen, lekkages etc.

Je kunt isoleren tot je een ons weegt, als je die dingen niet repareerd heeft het geen zin.



Tochtbanden in ramen en deuren, kunnen ook al veel effect geven
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Als je bijkeuken enkelglas heeft kun je ook een soort folie voor de kozijnen spannen wat het effect van dubbelglas geeft.
Alle reacties Link kopieren
Dan toch maar met rockwool aan de gang. Was benieuwd of het niet nog goedkoper kon. Maar dat is dus niet verstandig.



Er zit wel dubbelglas in, ook zijn er van het zomer nieuwe tochstrippen geplaats. Alleen zijn de muren, plafond en vloer kaal. Daar is dus heel wat winst te halen met isoleren.



@melbrw ik ken die 'dekens'. Maar hoe bevestig je die dan?
Dubbelzijdig plakband, tegen de muur aan
Marktplaats restant tapijttegels erin?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je een dak niet aan de binnenkant mag isoleren als er aan de buitenkant al isolatie zit? Is je dak van hout? En wat ligt er op?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
ga van de week gelijk even op jacht naar die dekens. Is toch weer goedkoper dan radiatorfolie!



Ik heb geen idee of het dak geisoleerd is, maar ik vermoed van niet. Er ligt dakleer op, maar meer ook niet. Kan het me ook echt niet voorstellen, aangezien de radiator aan een houten plaat bevestigd is, onder een raam.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch wel belangrijk om te weten TO. Als isolatie niet op de juiste manier is aangebracht kan je dakconstructie gaan rotten en ben je verder van huis. Meer info vind je onder dit linkje: dakisolatie



Weet je van welk jaar ongeveer je bijkeuken is? Als hij in de jaren 80 of later is gebouwd, dan is de kans groot dat hij aan de buitenkant geïsoleerd is. Meestal zie je dan ook schroeven door het dakbeschot komen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de woningbouw wel even contacteren van de week. Ik denk dat het wel kan, maar ik wil ook niet in de problemen komen. Better be safe than sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven