Loze hoeken onder schuin dak opvullen?

06-01-2012 10:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het nieuwe huis van mij en mijn vriend hebben de slaapkamers schuine plafonds. En dan niet dat je aan de kant van het schuine dak nog een muurtje van een meter hoog hebt waar je een laag kastje tegenaan kan zitten, nee, het loop gewoon helemaal in een hoek. Met die 'loze hoek' kan je dus vrij weinig. Bij de slaapkamers van de kinderen hebben we daar op maat gemaakte bakken geplaatst voor het speelgoed en het op die manier opgevuld, maar ik weet niet zo goed hoe ik het kan opvullen in de slaapkamer van mijn vriend en mij. Als wij zo'n op maat gemaakt kast/bakken laten plaatsen wordt de kamer wel erg klein denk ik, en we hebben al erg veel kastruimte over dus ik zou niet weten waarmee we die dan zouden kunnen vullen haha. Maar die lege hoek ziet er wel heel erg kaal uit, en ik vraag me af hoe ik dat kan opvullen. Met een leuke plant dacht ik eerst, maar die moet dan wel erg laag zijn omdat hij anders niet onder het dak past, maar dan oogt het misschien weer zo ielig. Mijn vriend en ik houden beiden niet echt van kunst/beelden e.d.. Hebben jullie misschien tips om deze 'loze hoek' onder het schuine dak op te vullen, zodat het niet meer zo kaal oogt?
Alle reacties Link kopieren
Als je op maat gemaakte bakken neerzet oogt de kamer misschien kleiner denk ik. Er zal toch weinig verschil in zitten of je er planten neer zet of bakken?

Persoonlijk zou ik voor de bakken gaan en er troep in gooien. Lekker opgeruimd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een schuifdeurtjessysteem in (laten) maken. Dan ziet het er vanuit de kamer uit alsof de muur dus wel in een recht stukje eindigt (met mooie schuifdeuren erin), maar erachter heb je dan zeeën van ruimte om spullen op te bergen. Misschien dat de kamer dan iets kleiner lijkt, maar daar krijg je wel veel opbergruimte voor terug. Dan zou je misschien een andere kast weg kunnen doen, waaroor je weer meer ruimte hebt.
Alle reacties Link kopieren
bij de ikea verkopen ze planken met beugels voor schuine wanden.. gebruik je de ruimte ook nog effectief en bij de bouwmarkt heb je evt ruimtewinners, die voor schuine wanden gemaakt zijn.
Boekenplanken maken.
Je kunt die op maat gemaakte bakken ook wel toepassen in je eigen slaapkamer, en dan het bed verhogen en daar bergruimte onder creeëren. In feite heb je in je slaapkamer genoeg aan 50cm om om het bed heen te lopen. Heb zelf zo'n slaapkamer gehad, door dakopbouw en dakkapel bleef er weinig vloeroppervlak over. Was toch goed te doen!
Vind zelf zo'n schuifdeurtjes systeem heel mooi, een goedkoper alternatief is aan de onderkant van de balk een rail doen en een mooi stuk stof als gordijntje gebruiken. Er zijn ook een soort 3hoek bakken op wielletjes te koop/te maken die je dan weer een leuk kleurtje kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon open laten. Geeft juist een ruimtelijk effect.
Alle reacties Link kopieren
Bij praxis zag ik laatst speciale opbergdozen die schuin lopen! Misschien is dar wat? 2.55 per stuk geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op 06 januari 2012 @ 12:43:

Ik zou het gewoon open laten. Geeft juist een ruimtelijk effect.eens, waarom moeten alle lege plekken worden opgevuld?
Wij hebben op zolder de logeerkamers ook onder schuine daken, daar hebben we een timmerman een soort dressoir onder laten maken. Je hebt dan ook nog een blad bovenop waar je spulletjes op kunt zetten. Een deel van die kast is bewust aan de voorkant open gelaten met alleen planken, daardoor oogt het niet zo massief (minder aanwezig). Achter 2 deuren zit geen achterkant, daar kunnen de koffers zo onder het schuine dak geschoven worden. En we kunnen op die plek ook verder helemaal achter de kast, onder het dak komen als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren




















Alle reacties Link kopieren




















Alle reacties Link kopieren
nice
Alle reacties Link kopieren
Wauw, mooie plaatjes/ oplossingen. Op 1 zag ik de handigheid die ik zelf bedacht na een paar keer mijn hoofd gestoten te hebben: als je je bed moet plaatsen, zet dan het voeteneinde onder het schuine stuk, ipv het hoofdeinde.



Als je toch kastjes/ schuifdeurtjes maakt, zorg dan dan de muren, de deurtjes en vloer licht zijn, liefst in 1 kleur. Dat oogt nog steeds ruim
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven