maak me zorgen om mijn kat.

12-04-2015 23:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik maak me zorgen om mijn kater Waffle en hoop dat iemand me advies kan geven of ervaring heeft(en het dan niet slecht is!)



Mijn kater Waffle is 7 jaar en sinds vandaag doet die een beetje vreemd. Als die naar de kattenbak gaat heeft die vrij dunnen poep. Hij gaat best vaak. Zo een 4/5x per dag en dan echt om te poepen hij perst hard en soms is het weinig maar het is altijd dun. Soms gaat het goed maar soms komt die de bak uit en begint die keihard te jammeren, blazen en grommen en gaat die raar zitten. Alsof die pijn heeft. Ok likt die heel veel aan zijn anus. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Verder doet die vrij normaal. Dat jammeren enzo doet die ok alleen ff een paar seconde nadat die van de bak afkomt daarna is alles oke. En het is niet zn blaas ofzo want ik maak na hun boodschap altijd de bak schoon. Na het plassen is er niks. Dat jammeren is vanaf vandaag vandaar dat ik me nu pas druk maak.



Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. En dat iemand me kan helpen. Ga morgen trouwens sowieso naar de dierenarts maar ben er best kapot van. Dus moest het ok even kwijt.
Eet en drinkt hij wel goed?

En plast hij voldoende?
Alle reacties Link kopieren
Ja splinter voor de rest is alles gewoon goed. Eten drinken plassen. Hij likt alleen veel aan zn kont. Elke x als hij die bak op gaat schiet me hart in mn keel.
bel de dierenarts
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dat denk even doen hij deed het net weer. Als ik hem dan wil aaien gaat die ok onwijs naar me blazen. Misschien weten hun of het spoed heeft.
quote:mmh schreef op 12 april 2015 @ 23:10:

Ik ga dat denk even doen hij deed het net weer. Als ik hem dan wil aaien gaat die ok onwijs naar me blazen. Misschien weten hun of het spoed heeft.lijkt me wel, hij heeft duidelijk pijn
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een darmonsteking. Ik zou even naar de dierenarts gaan, voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt vrij dunne poep. Een beetje? Zowel bij mensen als katten geldt dat wanneer er sprake is van obstipatie (verstopping) kan er zich ook een beetje dunne poep voordoen. In principe is de boel verstopt doch sijpelt er dunne poep naast af.

En al met al toch een vraag voor de dierenarts waar ik dus als ik jouw was naar toe zou gaan.
It's never too late start living!
Misschien heeft ie wel een aambei? Of scheurtjes in zijn anus, dat doet ook echt pijn.

Dat gevoel dat je wel eens hebt als je diarree hebt, en je anus voelt alsof iemand er een kampvuurtje in aan het houden is.



Morgen sws even de dierenarts bellen.
Door het vele poepen en doordat het dun is kan zijn anus schraal worden, ook kan hij krampen hebben. Waardoor het veroorzaakt wordt is eigenlijk onmogelijk te zeggen. Daarvoor moet je echt een dierenarts raadplegen. Durf je op je eigen gevoel te vertrouwen? Anders toch even bellen, al is het maar voor geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Snel naar de dierenarts gaan



Niet wachten!



Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
natuurlijk moet ze bellen, de kat heeft pijn en is al de hele dag aan de diarree, uitdroging ligt op de loer
Het kan van alles zijn. Gelukkig eet en drinkt hij wel goed.

Kan hij iets verkeerds gegeten hebben dat nu in de weg zit bij het poepen? Zijn de anaalklieren misschien verdikt?

Beste is de da bellen. Zeker als hij agressief doet naar jou.



Leuke naam trouwens, Waffle.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga nu bellen. Het is vandaag begonnen na de eerste x ging het een soort van langs me heen maar de 2e x werd schrok ik wel. Hij heeft ook veel irritatie is onrustig likt elke x aan zn kont. Hij poept ok wel is veel hoor t lijkt alleen of die veel drang heeft. Vanmiddag was t nog een aardige berg om maar zo te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Ja hij doet alleen zo na t poepen daarna komt die weer tege me aan liggen en aan zn kont likken. Haha dankje splinter die naam gaf mn broertje hem. Of die iets raars heeft gegeten betwijfel ik. Ik woon best klein dus zie alles en hij is niet buite geweest vandaag
Alle reacties Link kopieren
Bij jammeren blazen en grommen tijdens de ronde kattenbak altijd naar een dierenarts helemaal als jij je zorgen maakt jij kent je beesie tenslotte het beste hij heeft pijn en moet daaraan geholpen worden bij verstopping zal de dierenarts wel iets laxerends geven en bij diarree is de kans op brokjes die hypoallergeen zijn vaak een goede oplossing maar laat er altijd naar kijken hij is pas op de helft van zijn leventje
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:mmh schreef op 12 april 2015 @ 23:20:

Ja hij doet alleen zo na t poepen daarna komt die weer tege me aan liggen en aan zn kont likken. Haha dankje splinter die naam gaf mn broertje hem. Of die iets raars heeft gegeten betwijfel ik. Ik woon best klein dus zie alles en hij is niet buite geweest vandaagHoud hem ook binnen. Een kat verdwijnt vaak als ie ziek is. Geef hem zeker geen melk.
Alle reacties Link kopieren
En, wat zegt de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Kan van alles zijn maar dat jammeren vind ik erg zorgelijk. Mijn kat had trouwens vreselijke diarree, dat liep er zo uit terwijl hij liep en die bleek diabeet te zijn. Het teveel aan suiker had zijn darmen overprikkeld. Dat ligt niet erg voor de hand bij die diagnose en dat leidde tot een verkeerde diagnose. Laat hem dus goed onderzoeken en niet met alleen dure dieetvoeding wegsturen. Kan een darmontsteking zijn, een virus, een parasiet en een voedselallergie. En nog meer. Maar jammerende katten, die hebben pijn, zoals je het beschrijft iig. Ik zou zeker bellen met een spoedarts. Beterschap en sterkte.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo heb net contact gehad met de dierenarts. Ik heb morgen ochtend om 8 uur een afspraak. Zij denkt dat het iets van een darmontsteking of verstopping is. Dat kan ze zo niet zeggen. Ze wil morgen zijn darmen onderzoeken en foto's maken als het nodig is. En ik laat me zeker niet zomaar weg sturen haha :p wil weten wat er is want vind het erg zielig hij is me alles. Hij heeft sowieso pijn. Hij gaat echt zo zielig jammeren en als k m dan wil aaien word die boos. En hij word nooit boos op me. Dus het is even afwachten. Maar ze denkt niet dat het met spoed is maar ik moet m wel even in de gaten houden. Gelukkig ligt die nu te slapen. Super bedankt voor alle reacties. Voor de gene die zich afvragen wat het was zet ik morgen even neer wat er aan de hand is en wat er is gebeurd. Slaap lekker allemaal xx
Ah, wat naar voor je kat! (En voor jou natuurlijk. ) Goed dat je even gebeld hebt en dat je morgen al zo vroeg naar de dierenarts kunt. Ik hoop dat het iets is dat makkelijk op te lossen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kunai schreef op 13 april 2015 @ 00:23:

Ah, wat naar voor je kat! (En voor jou natuurlijk. ) Goed dat je even gebeld hebt en dat je morgen al zo vroeg naar de dierenarts kunt. Ik hoop dat het iets is dat makkelijk op te lossen is. Dankjewel! ik hoop het ook. Ben best zenuwachtig. Je gaat altijd van t ergste uit.. maar bedankt voor je lieve reactie! 😊💜
Alle reacties Link kopieren
Je bent er snel bij en goed dat je meteen gebeld hebt. Succes en sterkte morgen beiden
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 april 2015 @ 00:48:

Je bent er snel bij en goed dat je meteen gebeld hebt. Succes en sterkte morgen beiden Super bedankt! ;)❤ ik ben denk heel de nacht wakker moest 'm ok nog een beetje in de gate houden. Mocht iemand nog een idee hebben van wat dit is hoor ik het trouwens graag
Alle reacties Link kopieren
Probeer zijn ontlasting op te vangen. Het beste is minimaal 3 keer. Het klinkt als giardia en dat kunnen ze dan meteen testen. Is btw goed te behandelen. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven