Maat hoeslaken??

24-11-2014 13:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb sinds kort een nieuw bed van 180 x 210. Nu vroeg ik mij af of er perse een hoeslaken op moet van 180 x 210 of dat een hoeslaken van 180 x 200 ook wel past. Heeft iemand hier ervaring mee?



Ik heb er één hoeslaken bij gekregen van de winkel , maar deze kleur staat me niet echt aan.

En ik heb al wat rond gekeken naar nieuwe hoeslakens en de maat 180 x 200 is wat gangbaarder en meestal wat goedkoper.



Poesje.



P.S. Tips qua winkels zijn ook welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb je een gewoon dik matras, of een topper met die afmeting?



Ik heb een topper met die afmetingen en dan past een hoeslaken maat 180x200 meestal nog net wel. Bij een gewoon dik matras zou dit dan niet meer passen.
Misschien past een hoeslaken van 180x200cm wel als het nog niet gewassen is. En zeker als het daarna in de droger geweest is zal het te klein zijn. Ga dus maar op zoek naar 220 lang.

Moet je misschien wel wat meer geld voor neerleggen maar dat is beter toch dan een te kort hoeslaken hebben?
Het is even eat harder trekken bij het opmaken, maar als hij eenmaal zit, zit hij de hele week prima. Ik kan hier in de stad nooit 210 vinden, dus ik doe het gewoon met 200.
Ik doe ze ook altijd in de droger, dat maakt geen verschil.
Ik kocht voor ons vorige bed (ook 210) altijd de 220 hoeslakens bij de Action, maar ik heb er een hekel aan als het net aan past, dan kruipt het hoekje halverwege de weg steeds verder op. Man woelt enorm namelijk.





Nu een bed van 220 en dus nog steeds de grote hoeslakens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het proberen met een Jersey hoeslaken oid, dan heb je de meeste kans lijkt mij. Katoen is niet elastisch en krimpt in de droger.
Alle reacties Link kopieren
Hebben wel een dik matras, dus denk dat ik dan ook voor de 220 ga, bedankt!



220 heb ik wel al meer voorbij zien komen dan de 210, dus prima oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 24 november 2014 @ 14:14:

Ik zou het proberen met een Jersey hoeslaken oid, dan heb je de meeste kans lijkt mij. Katoen is niet elastisch en krimpt in de droger.Jersey krimpt juist veel meer dan glad geweven katoen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zeker gaan voor de 220, als het wat ruimer is, maakt het ook veel makkelijker op dan een laken wat maar nét past.

Ik heb ook een bed van 210 lang en hoeslakens van 220 (Hema, hotelkwaliteit), ideaal.
Ik zou ook voor de juiste maat gaan. De kans is groot dat het niet past, als je hem kleiner neemt. Een hoeslaken wat steeds losschiet is ook geen pretje.
Ik heb zelf deze week dezelfde maat gekocht bij de action voor ¤ 3,50 per hoeslaken....

Ze zitten er nu omheen en zitten prima. Zal vast geen jaren meegaan, maar qua kosten mag je dat ook niet verwachten.
Een jersey hoeslaken past vaak nog wel om een iets groter matras, mits het matras niet erg dik is. Een gewoon katoenen (niet rekbaar) hoeslaken moet je altijd op maat kopen anders schiet ie steeds los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven