Malm of Hemnes bed Ikea beetje stevig?

28-07-2011 13:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel spreekt denk voor zich. Zoek op korte termijn een nieuw bed en zag deze twee op de site.



Zijn ze een beetje stevig?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Malm,



opzich wel stevig, heb em nu bijna drie jaar. Wat ik wel jammer vind is dat hij al wel erg snel is gaan piepen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yael1980 schreef op 28 juli 2011 @ 13:34:

Ik heb de Malm,



opzich wel stevig, heb em nu bijna drie jaar. Wat ik wel jammer vind is dat hij al wel erg snel is gaan piepen!Is dat niet op te lossen door de schroeven nog eens goed aan te draaien? Bedden gaan soms piepen omdat er wat speling ontstaat in de verbindingen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Piepen is jammer maar vind ik voor nu even niet heel erg. We zoeken namelijk een "echt " mooi bed, niks ten nadele van Ikea bedden, en tot die tijd mOeten we gewoon even iets hebben. Slaap nu op de grond al een tijdje en inmiddels behoorlijk zwanger. Uit bed komen wordt steeds lastiger.



Tot ik iets anders heb wilde ik daarom even een goedkoop bed kopen.
Alle reacties Link kopieren
Dat. Vriend heeft hem nog geen twee jaar en na een jaar piepte het bed al.
Alle reacties Link kopieren
Hemnes is wel goed. alleen het piept omdat sommige onderdelen metaal op metaal is/zijn/euhhh je snapt me wel.



In de hoeken zitten diagonaal nog wat verbindingen. Die wil ik weghalen of een rubber ringetje tussen zetten. Misschien wordt het dan minder.
Alle reacties Link kopieren
Zouden er ook 2 lOsse spiralen in kunnen denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
hoe bedoel je? Matrassen?
Alle reacties Link kopieren
2 losse spiralen met daarop uiteraard 2 matrassen
Onze Malm is vijf jaar oud en piept niet. Ik vind het een prima bed.
De Malm is alleen een ombouw. Je moet er dus nog bedbodems enzo bijkopen. Wij hebben twee losse electrisch verstelbare bedbodems en matrassen erin.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om het eenpersoons, of het tweepersoonsbed?



We hebben de tweepersoons Malm, vind ik erg laag, geen last van gepiep. Inmiddels hebben we 'm een jaartje of 8 denk ik.



De kinderen hebben beiden een eenpersoonsbed van de Hemnesserie. Oudste eentje zonder lades, vind ik ook aan de lage kant, maar daar kan het matras nog wat hoger in. Overigens vind ik die wel wiebelig.

Middelste heeft het bed met de drie lades, die zit lekker hoog, en kun je uitschuiven tot een tweepersoons. Is misschien met het oog op je zwangerschap ook nog een mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al jaren een bed van malm en die voldoet prima. Erg stevig. Ik heb wel de smalle metalen verbindingsstukken weggelaten. Die dingen die gekruist onder de lattenbodem zitten. Die maakte namelijk wel herrie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompadoer schreef op 28 juli 2011 @ 13:46:

De Malm is alleen een ombouw. Je moet er dus nog bedbodems enzo bijkopen. Wij hebben twee losse electrisch verstelbare bedbodems en matrassen erin.Hier idem. Ik vind het allemaal erg stevig. Hebben hem nog niet zo lang, maand of 4 denk ik, maar tot nu toe helemaal geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Malm. Prima bed, maar als je thuis wilt bevallen kun je beter een ander bed kopen. De Malm kan namelijk niet op de standaard klossen van de thuiszorg. Dan zou je met bierkratten oid aan de slag moeten.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een tweepersoonsbed en het moet ook nog eens 220 lang zijn. Qua Ikea bedden is er dan weinig keus.



Ik hoef geen kattenbodem te kopen want heb dus nog gewoon twee losse spiralen. Maar moet er wel in passen.



Balen dat het bed niet op klossen kan. Waarom zou dat niet kunnen eigenlijk? Ga niet thuis bevallen maar ook voor de kraamzorg. Heb je klossen nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rozerood schreef op 28 juli 2011 @ 13:59:

Wij hebben ook een Malm. Prima bed, maar als je thuis wilt bevallen kun je beter een ander bed kopen. De Malm kan namelijk niet op de standaard klossen van de thuiszorg. Dan zou je met bierkratten oid aan de slag moeten.



Ik denk dat mijn vriend daar geen problemen mee zou hebben



(sorry ben flauw vandaag)



Wij hebben ook een hemnes van 220 x 180. Dat kan niet anders als met 2 lossen bodems en losse matrassen. Niet als je alles bij de IKEA wil halen iig.
Alle reacties Link kopieren
Met bierkratten gaat het prima hoor. Ik heb weliswaar 3 keer een ziekenhuisbevalling gehad, maar ook voor je controles in de kraamweek moet je bed omhoog.

Wij hadden er 6 van die halve kratjes (12 flesjes) onder staan, met een extra kartonnetje tegen het beschadigen van de rand van het bed. Ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Haha mijn man ook vast niet als hij ze eerst mag leegdrinken
Alle reacties Link kopieren
Tieger staat dat wel stevig? Ben zo bang dat je een wiebelbed krijgt
quote:klazienaveen schreef op 28 juli 2011 @ 14:02:

Ik hoef geen kattenbodem te kopen want heb dus nog gewoon twee losse spiralen. Maar moet er wel in passen.Wacht maar tot het Viva-dierenfundamentalistensquad dit leest.
Alle reacties Link kopieren
Whaha zie het gelijk voor me. Ligt wel lekker zacht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn malm stond gewoon op klossen hoor. Er zat namelijk een gleuf in waar het frame precies inpaste. Ons bed heeft de thuisbevalling gewoon overleefd.
Alle reacties Link kopieren
De malm is inderdaad te laag voor de kraamzorg en past niet op klossen.
Alle reacties Link kopieren
Het staat best stevig. Hoewel het bed best licht lijkt, is het wel zwaar genoeg om goed op de kratjes te staan. We hadden er aan iedere kant (hoofdeind/voeteneind) 3, twee aan de buitenkant, eentje in het midden.



We hebben alleen bij de jongste het bed eerder naar beneden gehaald, omdat de oudste twee er niet op konden klimmen, en middelste niks van jongste moest hebben. Plus dat ik het idee dat ze eronder konden kruipen niet zo prettig vond. Gecombineerd met bekkenklachten waarbij ik mijn voet niet op de grond kon zetten als ik uit bed wilde komen en zo kracht kon zetten, hebben we het bed bij de jongste in de kraamweek al weer naar beneden gedaan, bij de andere twee stond het nog wel wat langer hoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven