matras met sclerodermie ( reuma ) van de Ikea?

12-05-2014 21:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zitten op dit moment eigenlijk met een koop probleem. Slapen op een matras van 20+ jaar oud en deze is helemaal op! Iedere ochtend rugpijn , nekpijn etc. Hebben beide nooit een kwalitatief goed matras aangeschaft en wisten dus total niet wat goed was. Zagen een aanbieding bij een beddenwinkel. Matras van 600 voor 300,- gaan kijken, maar wat een keuze!

Zijn ook bij Ikea gaan kijken, maar in beide winkels een totaal ander advies!



Het zit zo: man sclerodermie ( reuma ) en altijd koud van 50 kilo en ik ook een bindweefselaandoening 70 kilo. We willen 1 matras van 140 bij 200. Een boxspring vind ik heel mooi, maar na het zien van de prijzen houden we het waarschijnlijk bij ons oude ledikant. 2 losse matrassen wil mijn man niet vanwege het feit hij zich altijd forceert als hij er tussen valt...



Nu zei de ene verkoper: geen pocketveer, want dat is koud. Geen foam , want dat is zwaar met draaien. Bij Ikea zeggen ze juist pocketveer met een laagje latex. ( hessing) 600,-en dan medium zacht. Dit lag voor mij ook heerlijk, en met toppingmatras (300) echt heerlijk. Echter zit je dan al op 900,- en de dame van de speciaalzaak adviseerde dus juist geen pocketveer voor de reuma...

Ze spraken elkaar echt tegen.

Bij de speciaalzaak is er nu een aanbieding van 50% korting. Op zowel schuim, foam en pocketveer.



We hebben dus nooit eerder een matras gekocht en weten echt niet wat goed is. Daarom zoek ik iemand die ervaring heeft met bovenstaand probleem en / of met het matras.

Ik vind 900,- dan ook erg veel zonder echt kennis te hebben over dat wat goed is.

Dan heb je ook nog dat bepaalde stoffen chemischer zijn dan de andere natuurlijk...



DA dame van de beddenwinkel gaf me ook al meteen een offerte mee voor een hele boxspring met matras etc. Dat gaf dan ook geen heel goed gevoel. Normaal twijfel ik niet zo lang, maar vanwege onze gezondheid en het feit dat je er zo lang op ligt is dat toch wel erg belangrijk.



Er komt ook nog bij dat ik longemfyseem en chronische bijholte ontsteking heb en daar dus ook rekening mee moet houden qua stof etc. Die van de Ikea is daar dan kennelijk niet heel

Geschikt voor...



Hopelijk heeft iemand een tip voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel 2 matrassen nemen met een heel topmatras er bovenop of een pont d'amour tussen de matrassen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik kan je niet adviseren over wat voor jullie de geschikte matras is. Ik zou in ieder geval wel voor 2 aparte matrassen gaan, dus 2 x70 cm en dan kunnen zowel jij als je man de persoonlijke voorkeur nemen qua hardheid en soort matras. ( wel natuurlijk met dezelfde dikte)
Alle reacties Link kopieren
2 matrassen kopen.

Jullie hebben een gewichtsverschil van 20 kilo.

Dat zou dus betekenen als je allebei een goed matras nodig hebt er 1 moet inleveren qua stevigheid.

Mijn advies is traagschuim.

Je lichaamsgewicht is dan over je hele lengte verdeeld, en rust dus niet alleen op de drukpunten.

Ook is traagschuim een heel compact soort schuim en synthetisch en omdat het zich aanpast aan je lichaam is het nogal warm.

Voor grzonde mensen vaak te warm maar met reumatische aandoeningen prettig.

Omdat jullie bed smal is en je dan toch vaak in het midden gaat liggen zou ik dus de matrassen op gewicht nemen en daarover heen een topper.

Je kan gewoon pocketveer matrassen nemen met daar overheen een traagschuim topper.

Neem een keerbaar matras daar doe je langer mee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou 1 groot matras niet voldoen? Konden beide verkopers ons niet echt op antwoorden, vandaar dat we ons daar aan vast houden. Ook hadden we verwacht minder kwijt te zijn gezien de "lok" aanbiedingen in de folder... Vandaar dat het erg tegen valt...
Alle reacties Link kopieren
1 groot matras voldoet niet omdat het verschil in gewicht 20 kilo is.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondarius schreef op 12 mei 2014 @ 21:37:

Waarom zou 1 groot matras niet voldoen? Konden beide verkopers ons niet echt op antwoorden, vandaar dat we ons daar aan vast houden. Ook hadden we verwacht minder kwijt te zijn gezien de "lok" aanbiedingen in de folder... Vandaar dat het erg tegen valt...Vanwege het verschil in gewicht. Ik neem aan dat jullie niet hetzelfde zoeken in een matras?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@ mafalda en dit dekmatras? ( sultan torod)

( link werkt niet)...



Wordt direct 300,- als we dan pocketveer matrassen er bij namen werd het 50,- goedkoper dan dat eerste matras van Ikea...
Alle reacties Link kopieren
Omdat goede matrassen gemaakt zijn voor een bepaald gewicht 1 van jullie gaat te hard of te zacht liggen of ennaar elkaar toe rollen.

De matrassen van Ikea zijn echt prima en ze hebben goede garantie.

Hun toppers ken ik niet.

Maar traagschuimtoppers kan je ook bij de Beter Bed kopen die zijn van Mline en kwalitatief een goede traagschuim.

Maar helaas is het wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
http://www.matras.info/geschikt-matras- ... rtrose.php
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Spaar desnoods wat langer door, een goed matras gaat jaren mee en daar moet je dan ook wel wat in investeren.

Het gewichtsverschil is wel iets wat je serieus moet nemen, de lichtste partij gaat rollen of scheefzakken in zo'n klein bed.

Wij hebben een waterbed met twee aparte zakken, ideaal voor kouwelijke mensen. Ik heb ook een bindweefselziekte, en vind het waterbed ideaal vanwege het feit dat het zich zo naar je lichaam vormt, en de warmte. Helaas ben je dan nog wel wat duurder uit.

Traagschuim werkt alleen als je slaapkamer niet te koud is, in een koude kamer is het heel hard als je erin stapt. De energie die je dan moet leveren om het zacht te krijgen is zonde!

Ik wilde ook geen traagschuim omdat ik overdag vaak even kort ga liggen, en dan moest ik elke keer dat bed weer ''opwarmen', pas als het zacht is ligt het comfortabel. Dat kost mij veel te veel energie en tijd. Ik heb Tempur in mijn rolstoel dus ik ken het principe wel, als je er eenmaal op zit en het is zacht, dan is het heerlijk.

Probeer nogmaals niet te goedkoop uit te zijn en kijk naar individuele matrassen. Wat voor hem heerlijk ligt kan voor jou een ramp zijn. Volgens mij mag je de matrassen van Ikea thuis uit proberen, is dat niks?
Als je wilt, mag je mijn traagschuim topping matras hebben om te proberen. Niet nieuw, maar met een hoes met rits die gewassen kan worden. Ik denk 6 jaar oud. Voor mij veel en veel te warm, daarom gaat hij weg.

O verhip, bedenk net dat hij 160 breed is. Stukkie van afsnijden?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat heeft dan het nut van een duur matras als je er een bijna net zo duur toppingmatras oplegt? Voel je dat door dat toppingmatras heen? Het klikt misschien dom, maar het is echt een grote aankoop voor ons en wil graag het beste...

We hadden bij beter bed een aanbieding gezien met boxspring voor 1000,- maar dan besparen ze duidelijk op het matras en die van Ikea had 5 comfort zones en andere hadden er weer 7.

Ik begrijp nu dat hoe ik in mijn eentje vandaag op een matras mag dat comfort totaal kan verdwijnen als mijn partner er bij komt liggen... Lastig! Om dan nog maar niet te spreken over verstelbare bodems!
Alle reacties Link kopieren
Geen veren in je matras, veren geven tegendruk heel vervelend bijnde klachten die jij noemt.

Kijk naar een goed traagschuim matras.

Mline slowmotion 4 heeft de voorkeur of een vergelijkend matras. Welke dat zijn weet ik niet!

Thempur niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ook niet een groot matras nemen trouwens. Een matras zot opgesloten in banden en dat zorgt voor.de stevigheid. Op het moment dat je naar een groot matras gaat is die minder stevig in jet midden dus rollen jullie zeker met een gewichts verschil naar elkaar toe.

Ook toppers op een binnenveer matras niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Matras maakt niet zoveel uit.

Neem een topper van zuiver scheerwol:



http://www.bedden-waterbedden.nl/link/wol.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Love_star schreef op 12 mei 2014 @ 22:07:

Ook niet een groot matras nemen trouwens. Een matras zot opgesloten in banden en dat zorgt voor.de stevigheid. Op het moment dat je naar een groot matras gaat is die minder stevig in jet midden dus rollen jullie zeker met een gewichts verschil naar elkaar toe.

Ook toppers op een binnenveer matras niet doen.



Het eerste gedeelte wat je schrijft ben ik het mee eens.

Maar dat je een topper niet op een binnenveringsmatras moet leggen begrijp ik niet. Wil je mij dat uitleggen?



Een goed matras is ook in combinatie met een topmer belangrijk.

Een matras ondersteunt je en een topper is extra comfort.
Alle reacties Link kopieren
quote:jools241 schreef op 12 mei 2014 @ 22:10:

Matras maakt niet zoveel uit.

Neem een topper van zuiver scheerwol:



http://www.bedden-waterbedden.nl/link/wol.html



Sorry maar hoe kun hij dit zeggen? een topper maakt een matras gevoelsmatig zachter. Maar doet helemaal niks aan de ondersteuning.

Een matras wat niet goed is kun je nooit corrigeren met een topper. Zou ook raar zijn een topper is gemiddeld een cm of 8 qua dikte.
Alle reacties Link kopieren
Mafalda, natuurlijk kun je een topper wel op een binnenveer matras leggen alleen in geval van to geeft een binnenveer matras te veel tegendruk en met een topper kun je nooit corrigeren
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen bij welke winkel je bent geweest? Ga naar een goede beddenspeciaalzaak en laat je goed informeren! Echt een boxspring adviseren in jullie situatie ik snap het niet. In dit geval gaat goedkoop want dat is het voor wen complete boxspring duurkoop worden.
Alle reacties Link kopieren
Love Star met een goede topper kun je wel corrigeren.

En in pocketveer matrassen heb je ook verschillen.

Als je er 1 uitzoekt met soepele zones is de tegendruk minimaal.

Er zijn echt goede pocketveer matrassen die afgedekt zijn met een dikke laag traagschuim bv.

Als hun ledikant groter zou zijn geweest zou ik zeggen koop 2 goede matrassen.

Maar bij 140 zou ik er altijd een topper overheen doen om te voorkomen dat je in een naad ligt.
Alle reacties Link kopieren
Mafalda ik ben het er niet mee eens, maar dat mag ook
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Reuma linkt me dat inderdaad traagschuim erg fijn is. Staat het ook om bekend.



Ik lag zelf ook heerlijk op ikea, man vond het helaas niet fijn.



Wij hebben een (dure) boxspring, met 7 zones en natuurlatex en twee verschillende matrassen (ook verschil in gewicht), met een pont d'amour, zo merk je daar niks van. Erover een zachte topper met bamboevezel, omdat ik het snel warm heb, hiervoor hadden we wol, dat vond ik dus niet fijn.



Succes met je keuze, iig.
Computer says nooooo
Twee matrassen nemen. Als je geen topper neemt, naai dan zelf de matrassen aan elkaar met stevig garen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven