Matras voor als je zwaarder bent

02-08-2015 16:27 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zijn er mensen met overgewicht die ervaringen willen delen mbt welk matras ze hebben op hun bed?



Ik heb nu een Hamnvik pocketvering Matras van de Ikea. Gewoon in een ombouw met lattenbodem. Tevreden, geen rugklachten oid. Had ik eerder van eerdere matrassen wel.

Door echtscheiding moet ik nu op zoek naar een nieuw matras, bedbodem, ombouw de hele mikmak, meenemen gaat niet. Ikea heeft deze niet meer in hun collectie, wel soortgelijke zeggen ze.

Bij Ikea mag je binnen 90 dagen je matras omruilen als het niet bevalt.

Het budget is niet je van het, dus echt naar een dure beddenzaak zal lastig worden.

Ik vind een boxspring bijv in een hotel altijd erg mooi, maar denk niet dat dat goed is. Als er tips zijn hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Boxsprings zijn juist de beste bedden die er zijn en comfortabel voor zowel slank als stevig.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel gewicht is overgewicht als je er rekening mee moet houden bij het kopen van een matras?



Ik heb een ikea matras. Wel de harde variant en die vind ik nog steeds zacht. De zachte variant verdween ik in.



Ik weeg overigens 85 kilo....
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
als je echt zo zwaar bent, misschien je dan beter op de grond slapen.... wat een matras maakt dan toch niks uit?! Zou da eerder kijken naar het bed..
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg rond de 110 kg bij lengte van 1.85. Weet jij welke matras je hebt van de Ikea Wiezel?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf ook het Hamnvik matras, vanwege de rugklachten van mijn vriend. Nu wouden de ouders van mijn vriend deze ook aanschaffen voor het logeerbed, alleen was deze inderdaad niet meer leverbaar. Zij hebben toen de soortgelijke matrassen van Ikea gekocht, maar deze liggen lang niet zo lekker als het Hamnvik matras. Het ene model is te zacht en de ander te hard. Dus wellicht kun je beter ergens anders kijken. Ik heb helaas geen suggesties voor waar je het beste kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rodebes schreef op 02 augustus 2015 @ 16:38:

Ik weeg rond de 110 kg bij lengte van 1.85. Weet jij welke matras je hebt van de Ikea Wiezel?Ik weet dat niet uit mijn hoofd en ben nu niet thuis dus kan niet kijken. Zal vanavond voor je kijken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
kan je niet beter bij de ikea langs gaan en kijken/voelen welk bed lekker ligt?

iedereen heeft hierin toch weer een andere smaak..



ik vind overigens een boxspring verschrikkelijk liggen (ook overgewicht)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik heb aardig wat overgewicht en slaap dan weer juist heerlijk op onze boxspring maar eerlijk gezegd was die wel vrij duur en in een speciaalzaak gekocht misschien dat dat meespeelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bij de Ikea geweest natuurlijk. Punt blijft natuurlijk wel dat het een momentopname is dan. Ik kan er geen 8 u blijven slapen nachten op een rij. Vandaar dat ik hoopte op tips. Of misschien tip van een andere winkel die niet al te duur is.
quote:redbuIIetje schreef op 02 augustus 2015 @ 16:33:

Boxsprings zijn juist de beste bedden die er zijn en comfortabel voor zowel slank als stevig.Dat lijkt me nogal een vreemde conclusie aangezien een boxspingmatras ook variatie in hardheid heeft en kwaliteitsverschillen heeft.
Ik weeg 85 kilo en kan niet meer op een binnenvering of pocketvering slapen, dan krijg ik last van mijn heupen en slijmbeursontsteking. Ik heb nu wel een duur pocketveringmatras, maar daar ligt een polyethermatras bovenop, als een soort dekmatras.

Ik ben van plan om volgend jaar een nieuw matras te kopen en dat wordt dan koudschuim.
Het wordt de Morgedal van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
quote:rodebes schreef op 02 augustus 2015 @ 16:52:

Ik ben al bij de Ikea geweest natuurlijk. Punt blijft natuurlijk wel dat het een momentopname is dan. Ik kan er geen 8 u blijven slapen nachten op een rij. Vandaar dat ik hoopte op tips. Of misschien tip van een andere winkel die niet al te duur is.Maar aan 'onze' tips heb je dan toch ook niks, omdat die heel persoonlijk zijn en dus ook niks zeggen of jij er lekker op gaat slapen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel deels zo Himalaya maar ik hoop eigenlijk op de gouden tip in de trant van "ii was ergens waar ik super goed geholpen ben en het matras was ook nog eens heel goed en niet duur".

Misschien beetje naïef haha. Op internet vind ik veel hele dure matrassen. Kan een kwalitatief goed matras met goede ondersteuning ook betaalbaar zijn vraag ik mij af...
Alle reacties Link kopieren
Op advies van de beddenzaak kochten wij een M-line matras, maar nu na 2 jaar liggen vind ik hem niet super lekker meer liggen.
Alle reacties Link kopieren
Heel persoonlijk natuurlijk. Ligt ook erg aan je gewicht natuurlijk. Tot 120kg zal een gewoon stevig matras met goede lattenbodem wel voldoen. Anders een matras van Deron voor obesitas.



bij boxsprings al vaak gezien dat er onwijze kuilvorming komt. Juist bij zware mensen en dan vooral waar ze het bed instappen
Wij hebben net een dure boxspring gekocht en heb er dus nog niet in geslapen, ben ook niet te zwaar, maar ik lag er echt heerlijk in! Ik heb denk ik wel 20 boxsprings uitgeprobeerd totdat we deze vonden, hier ging ik op liggen en ik dacht: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.



Dus ik zou gewoon gaan testen bij Ikea/Beter Bed en andere goedkopere zaken.
......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tweepersoonsbed met Sultan Hamnvik matrassen. Ligt heerlijk, alleen heb ik het nu op marktplaats gezet omdat ik ga samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
zelfde gewicht heb hier een h4 koudschuim liggen van irrisette met daar over een dunne polyether matras op een stevige lattenbodem ligt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Slobberbone, heb je dan 1 matras of twee matrassen? Ervan uitgaande dat je een tweepersoons bed hebt... Ik ga even Googlen...
Alle reacties Link kopieren
*schrikt van de prijs*

Jeetje.... 1289 euro...
quote:rodebes schreef op 02 augustus 2015 @ 19:54:

*schrikt van de prijs*

Jeetje.... 1289 euro...Dan zal ik je maar niet vertellen wat wij uitgegeven hebben een lekker matras is gewoon niet heel goedkoop. Als je budget krap is heb je gewoon bij Ikea het meest waar voor je geld volgens mij. Met die matrassen is echt niks mis. Hoeveel overgewicht hebben we het over?
quote:newimprovedkitty schreef op 02 augustus 2015 @ 19:22:

Ga ik gezellig mee doen met een vraag. Ik heb geen overgewicht maar wel chronische rugproblemen. Ook ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand een goede tip?



Ik heb ook veel last van mijn rug en ik dacht altijd dat ik daarvoor een hard matras moest hebben, maar ben er inmiddels achter dat dat stamt uit de tijd dat bedbodems nog doorzakten (als je er een plank op legde lag je weer recht , maar dat advies is dus inmiddels allang achterhaald). Ik heb een matras met speciale schouder- en rugzones, waarbij gekeken werd naar mijn slaaphouding. Ik twijfelde tussen de medium en de stevige matras, maar ik slaap altijd op mijn zij en als ik op mijn zij ging liggen op de medium matras lag mijn ruggengraat perfect netjes recht. Maar wat belangrijker was, was dat als ik op mijn zij ging liggen, ik meteen goed lag! En dat heb ik nog nooit gehad, moet altijd woelen voor ik een lekker plekje op mijn zij vind. Op de stevige versie had ik dat niet.



Dus het is afhankelijk van de soepelheid/stevigheid waarbij je rug ligt en je gewicht en het aantal zones in je matras. Ik heb er 7 maar je hebt ook matrassen met 5 zones. Bovendien heb ik niet alleen pocketvering, maar ook nog 10cm dikke natuurlatex toplaag, waardoor het heel zacht aanvoelt zonder dat je erin wegzakt. En toen ik ging liggen voelde ik gewoon mijn rug zo ontspannen. Heerlijk gevoel was dat en ik was direct verkocht. Voor een boxspring waren wij helemaal niet zo duur uit want we hebben een elektrisch verstelbare van 180x210, maar we waren toch 2700 euro kwijt. Wij mogen een maand proefslapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven