meewerk nieuwbouwhuis

13-04-2015 19:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een half jaar geleden een nog te bouwen nieuwbouwhuis gekocht.

Nu heeft door oorspronkelijke bouwer het uitbesteed aan een andere bouwer. 4 weken geleden is dit bekend geworden.



De nieuwe bouwer zou regelen waar wij de badkamer kunnen uitzoeken. Bij ons zit er al een standaardbadkamer bij in. Voor 24 april moeten wij nu doorgeven hoe onze badkamer eruit moet komen te zien of dat we hem toch casco laten opleveren. Na het gesprek met de bouwer zijn we meteen langs de badkamer boer gegaan om vast te gaan kijken. Dit was op 3 april. ze hadden toen nog geen tekeningen dus konden nog niks. Volgens de bouwer hadden hun ze vorige week gekregen betekent dat we nu nog maar anderhalve week de tijd hebben om een afspraak tomaten en een beslissing te maken. Ik vond debadkamer boer er erg prijzig uit zien en gang toch twijfelen of het beter is om casco op te laten leveren we willen een bad erin en tegels in wildverband.



We kregen vandaag de prijs van de vloerverwarming 3000 euro voor 50 m2. Voor de koop van het huis al gevraagd aan de makelaar hoeveel dat zou kosten en toen hoorden we ongeveer 2500 euro. En dat vond ik al aan de prijs. Af en toe krijg ik er spijt van en dan moet de bouw nog beginnen. Ze beginnen 1e week van mei.
Alle reacties Link kopieren
Gezellige autocorrect heb je
óu sont les neiges d'antan

Wat is eigenlijk je vraag?
Alle reacties Link kopieren
zet ten eerste je autocorrect eens uit. Het is niet te lezen zo!
Sprankeltje bouwer?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk geen vraag wil frustratie van me afschrijven. .. Ehm ja van mijn autocorrect wordt ik ook gek van vind op tablet typen ook niet echt handig.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu precies je vraag?
.....
Alle reacties Link kopieren
Of je het nu als meerwerk laat doen of casco laat opleveren, zorg dat het volledig naar je smaak is. Dat is nou juist het grote voordeel van nieuwbouw. Alles kan naar eigen wens en zorg er dan ook voor dat het langere tijd mee kan. Dan is het de uitgave ook waard.
Alle reacties Link kopieren
Keuken al uitgezocht. Wc moet ook bij de badkamer boer. Wc willen we gewoon standaard. Alleen in de badkamer wil ik mooie tegels en een bad. Douchecabine en een kastje kan later. Het is gewoon balen dat we nu in anderhalve week badkamer moeten regelen en uitzoeken of het goedkoper is om naderhand vloerverwarming te leggen.
Vloerverwarming naderhand kost altijd meer dan direct bij de bouw!
Als je de keus uit 1 badkamerboer heb ga je daar geen, bevalt de prijs niet dan ga je alsnog ergens anders geen, maar bedenk je dat badkamers duur zijn



En dat een nw huis duur is.

Wat Wil je straks Met je wanden? Alles stucen? Kost ook weer een fortuin

Mooie vloer, idem dito.
Nieuwbouw kost een vermogen uiteindelijk ;)

Badkamers zijn gewoon erg duur en dan heb je echt nog het geluk dat je niet allerlei leidingen hoeft te verplaatsen. Als je op tijd bent, kan de bouwer hier rekening mee houden en scheelt je dat uiteindelijk op je installatiekosten. Idem met de keuken.



Ik zou ervoor kiezen om de basis zo goed mogelijk aan te pakken. Dus wel die vloerverwarming erin gooien, want achteraf is het duurder en wordt het op een andere manier gelegd.



Muren en plafonds werken nog, daar zou ik zo min mogelijk geld aan uitgeven. Een lik verf doet het prima hier Over een jaar of vijf gaan we kijken of we de wanden en de plafonds anders aan willen pakken.



We hebben heel duidelijk op papier gezet wat we direct goed aan wilden pakken en wat op een later moment nog prima zou kunnen. Vooral verwarming, elektriciteit en wateraansluitingen waren voor ons DE zaken waar we op ons hebben gericht. Daarnaast een hele fijne, en naar ons idee, mooie badkamer en keuken uitgezocht en de vloer is nog steeds de beste uitgave ooit



Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Goed een jaar geleden was ik het helemaal zat, het gezeur, de spanning, alles. Nu we er een aantal maanden wonen, besef ik pas wat een fijn huis we hebben, helemaal naar onze smaak gebouwd en ingericht. Wat Gravinnetje ook zegt, je hebt nu de kans.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwbouw ís duur. Voor een badkamer zit je zo tussen de ¤5000-10.000. Voor een keuken ¤10.000+. Vloerverwarming ¤3000 voor 50m2? Bij ons was het bijna ¤900 voor 6m2.

Maar het is een investering, tenminste zo zie ik het. Ik had dit nooit gedaan als we hier niet de rest van ons leven zouden willen wonen. Daarom willen we het ook perfect en tsja, dat kost geld.

Maak een overzicht wat je wilt uitgeven en aan wat, dat scheelt een hoop. Maar blijf wel realistisch, want bijvoorbeeld die vloerverwarming vind ik écht een redelijke prijs.
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
de eerste m2 zijn wel het duurste. keuken is 8000 is al gekocht... ik vind de vloerverwarming alles behalve redelijk. mijn broer heeft ook een nieuwbouwhuis bijna zelfde aantal m2 en betaald 1600. Ze hadden ons gezegd 2500 en nu ineens is het 3000 is wel 20% meer.





vloer komen of tegels of pvc. Dat is ook allemaal gebudgetteerd. We hebben voordat we het kochten wel een budgetplan gemaakt. maar ik had wel gehoopt meer tijd dan anderhalve week te hebben om een badkamer uit te zoeken. Daar baal ik nu gewoon het meeste van geen tijd om alles fatsoendelijk uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
chantilly even nogeen vraagje voor jou. Je had het erover dat je de muren niet gestuckt hebt. Dit hebben wij nu wel begroot. Onze wnaden worden behangklaar opgeleverd maar ik vraag me af of dat voldoende glad is om over heen te verven. Misschien dat wij anders alleen de benedenverdieping laten stucken en dat na een paar jaar laten bijwerken. ik heb namelijk geen zin om de keuken te moetenverplaatsen omdater gestuckt meot worden.
Wij hebben de wanden schilder-klaar op laten leveren, kostte ons niets extra. Aannemer liet ons de keuze, schilder-of behangklaar. Er is wel iets overheen gesmeerd door de stukadoor, maar het echte mooie stucwerk laten we nu even voor wat het is. We zien nu de eerste scheuren in de wanden komen, de naden zijn echt 'gevaarlijk'wat dat betreft.

Ik zou het echt doodzonde vinden als in dat dure stucwerk direct, binnen het eerste jaar, al scheuren ontstaan. En je hebt niet de garantie dat het op plekken gebeurd die niet in het oog springen.
Alle reacties Link kopieren
dat is ook wel wat wij wilden een dun laagje eroverheen idd. scheuren zijn helaas niet te voorkomen en niet te regelen waar
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 13 april 2015 @ 20:18:

Ze hadden ons gezegd 2500 en nu ineens is het 3000 is wel 20% meer. Dat had de makelaar gezegd. Maar de makelaar is natuurlijk niet degene die een offerte opgeeft, die kan hooguit een ruwe inschatting maken. Ik snap dat het tegenvalt, maar je kunt niet zeggen dat je vloerverwarming 'opeens 20% meer' kost, als je alleen maar op een indicatie van een makelaar afging.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je hier wat tips over meer- en minderwerk.



https://www.eigenhuis.nl/ ... kopen/koop/contract-tips/



Als je op een i-pad of tablet tikt, zet de autocorrectie uit, anders krijg je de meest vreemde woorden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 14 april 2015 @ 08:32:

chantilly even nogeen vraagje voor jou. Je had het erover dat je de muren niet gestuckt hebt. Dit hebben wij nu wel begroot. Onze wnaden worden behangklaar opgeleverd maar ik vraag me af of dat voldoende glad is om over heen te verven. Misschien dat wij anders alleen de benedenverdieping laten stucken en dat na een paar jaar laten bijwerken. ik heb namelijk geen zin om de keuken te moetenverplaatsen omdater gestuckt meot worden.Wij hebben 3x een nieuwbouwwoning gekocht en 3 keer behangklaar opgeleverd gekregen. Alle drie de keren zijn de muren geschilderd met goede verf. Nooit spijt van gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 13 april 2015 @ 19:38:

Vloerverwarming naderhand kost altijd meer dan direct bij de bouw!



Nee joh, vloerverwarming laten aanbrengen door de bouwer van de huis is (bijna?) altijd stukken duurder dan het naderhand zelf laten doen. Bij ons zou vloerverwarming aan laten brengen door de aannemer die ons huis bouwt 6700 euro kosten. Dat is een belachelijk bedrag, we laten het nu doen na oplevering voor 2200 en dat is voor 60m2.



@83angel: vloerverwarming kan je prima na oplevering laten doen. Dan zou het je voor 50m2 nog geen 2000 euro moeten kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ja aannemers vragen helaas de hoofdprijs.

We hebben nu 2 weken langer de tijd gekregen voor de badkamer. Volgende week afspraak bij de keukenboer die bij de bouw zit. Van het weekend maar vast kijken naar andere keukens als we het casco op laten leveren.



Er zijn er meer bij ons in het bouwproject die naar offertes aan het kijken zijn voor de vloerverwarming en de eerste offerte was 1700 euro. Scheelt nogal met 3000.
Alle reacties Link kopieren
Zit bij die aparte offerte van ¤1700 ook het opnieuw laten egaliseren van de voor bij? Dat moet namelijk wel gedaan worden. Ik weet niet wat je op je vloer wilt hebben, maar als je bijvoorbeeld een PVC vloer wilt, moet de ondervloer echt heel glad en strak zijn.



Dus let erop,goedkoop kan ook duurkoop zijn.
Ik zou ook even kijken naar de garantie van de CV installatie als je de vloerverwarming door een andere installateur laat doen. Wie moet je benaderen als er iets mis lijkt te zijn, nadat je de vloerverwarming door een andere partij laat doen?



En wat Ikdus zegt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven