Meters van Ista

09-02-2016 11:59 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wanneer je een eenheid verbruikt hebt?

Of bijvoorbeeld; na 100 branduren, wat zou een meter dan aan moeten geven?



Ik verdenk mijn bovenburen op het aftappen van verwarming...

In hun badkamer hangt een designradiator.

Volgens hun is die niet aangesloten.

De badkamer komt bij hun uit in de slaapkamer, zonder badkamerdeur.

Ze slapen met hun slaapkamerdeur dicht, en als ze naar bed gaan of in bad, gaat de verwarming in de hal aan.

Terwijl de deuren dicht zijn, dus daar heb je niks aan.

De verwarming brandt soms 20 uur achter elkaar en volgens de VVE, waar ik dit gemeld heb, zijn de meterstanden van boven heel normaal.

Dat kan dus niet!
Huh, ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Maar misschien ligt dat aan jij hoor...
Lig jij onder hun bed als ze gaan slapen? Hoe weet jij zo precies hoe die mensen slapen? Of hun slaapkamerdeur open en dicht is en dat ze de verwarming aanzetten als ze naar bed gaan? Ik vind je een beetje engig overkomen. Zijn jouw meterstanden ook normaal? Zo ja, waar maak je je in godsnaam druk om en zoek een andere hobby.
Alle reacties Link kopieren
Sorry...

Haha

Ik heb een hele rare dag en nacht gehad.

Kan aan mij liggen



Van die meters op je verwarming als je in een flat woont.
Nogmaals, heb jij normale meterstanden?
Alle reacties Link kopieren
maar wat boeit het wat jouw bovenburen doen ? Of betaal jij mee ofzo ?
Alle reacties Link kopieren
Deze flat is heel gehorig.

Ik hoorde zojuist mijn bovenbuurvrouw thuiskomen.

Ik hoor haar in bad gaan.

Ik hoor de deur van de slaapkamer die in het slot getrokken wordt.

Ik hoor ze zelfs omdraaien in bed.

Mijn bovenburen hebben een deurenobsessie.

Ze moeten per dag ongeveer 50x in hun slaapkamer zijn en dan moet de deur telkens hard dicht.

Ik hoor ze ook lopen (buurman op zijn hielen, buurvrouw niet).

En je wil niet weten wat ik allemaal nog meer hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik moest van de benedenbuurman (voorzitter van de VVE) in de gaten houden hoe vaak de verwarmingspijp warm was...

Dus dat doe ik netjes...
Alle reacties Link kopieren
dus.. wat heeft het te maken met de meterstand ? Ik snap er geen klap van..
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af, als die verwarming zo vaak aan staat, waarom staat er dan in het systeem dat die meter een hele normale stand heeft?

Dat kan toch niet?

Vroeg ik me zo af... Of lopen die metertjes zo langzaam?

Ik heb zelf geen idee, ik heb de verwarming niet zo vaak aan..
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Ista is dat de meters niet kloppen! En dat het heel moeilijk is om te bewijzen dat er niks van klopt. Ik heb jaren in een appartement gewoond waar ik stookkosten maandelijks aan de vve afdroeg en alle jaren de helft van de kosten weer terugkreeg (heel veel glas op het zuiden). Toen ik net verhuisd was naar nieuwe woning in februari en in augustus mijn woning overdroeg aan de koper stonden mijn meterstanden zo dat ik 370 euro moest bijbetalen! Voor 6 weken bewoning en een half jaar waar de verwarming niet aan is geweest.



Ista bleef volhouden dat de standen klopten en de vve kwam doodleuk met de optie.. dan zal de verwarming wel aan hebben gestaan.. in de zomer? op wat? 25 graden??



Ik denk dat je het t beste kunt laten voor wat het is. Zelfs al klopt je vermoeden, je gaat he gelijk niet krijgen van ista. Hou er wel rekening mee dat je de kans hebt dat je bovenburen niet bewust de boel bedonderen. Maar dat de meters niet kloppen. Mijn meter in de keuken liep bv ook op als mijn oven aan stond. Dat was ook niet zo volgens Ista ;)
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Waar zouden ze de verwarming dan van aftappen?



Ik denk dat het tijd wordt voor een leuke hobby. Wat dacht je van een kookclub? Lekker onder de mensen, je ontdekt nog eens iets nieuws, gezellig samen eten. Bij de bibliotheek hangen nog wel eens briefjes waar je ze kunt vinden.
quote:Fladder12345 schreef op 09 februari 2016 @ 12:09:

Ik moest van de benedenbuurman (voorzitter van de VVE) in de gaten houden hoe vaak de verwarmingspijp warm was...

Dus dat doe ik netjes...Waarom zou je aan dat verzoek mee willen werken uberhaupt?
Alle reacties Link kopieren
meestal lopen die buizen door de huizen heen.. dus dat ze warm zijn kan normaal zijn.. geen idee..



als je standen kloppen of je bedragen kloppen.. who cares wat de buren doen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad moest ik in mijn vorige huis betalen voor eenheden op een radiator die geeneens een knop had en helemaal niet aan kon.

Geen praten aan.



Bij mijn bovenburen is nu het vermoeden dat zij de leiding van de radiator in de hal hebben doorgetrokken naar de badkamer.

Dat die radiator dus wel is aangesloten maar geen meter heeft.

Op die manier zouden zij hun badkamer en slaapkamer verwarmen.

Waarom zou je anders de verwarming in je hal (naast de badkamer) aanzetten, en vervolgens met de deuren dicht op je slaapkamer gaan zitten...
Even denken hoor. Bedoel je dat ze het aftappen van de verwarming in de hal? En die verwarming in de hal betalen jullie als flatbewoners gezamenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Aftappen ja. Die verdenking is er.

Gezamelijk betalen?

Geen idee.

Onmeetbaar verbruik denk ik.

De ketel stampt beneden toch wel door.
Wie betaalt de ketel beneden dan? En wat daar gestookt wordt?
Wat is nu in hemelsnaam het probleem?! Wat ben jij obsessief met je buurtje bezig zeg.
Ik snap het probleem ook niet. Ja, dat de buren mogelijk een verwarmingsbuis hebben doorgetrokken naar een verwarming in de badkamer. Maar waarom moet jij dan aan de buizen voelen en waarom moet jij hen zo controleren? Wat heb jij daarmee te maken? Het is toch niet aan jou om te onderzoeken of ze inderdaad die buis hebben doorgetrokken? En waarom zou het jou iets interesseren of ze dat gedaan hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen het verzoek vanuit de VVE gekregen.

Meer niet.

My god zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Fladder12345 schreef op 09 februari 2016 @ 12:20:

Inderdaad moest ik in mijn vorige huis betalen voor eenheden op een radiator die geeneens een knop had en helemaal niet aan kon.

Geen praten aan.



Bij mijn bovenburen is nu het vermoeden dat zij de leiding van de radiator in de hal hebben doorgetrokken naar de badkamer.

Dat die radiator dus wel is aangesloten maar geen meter heeft.

Op die manier zouden zij hun badkamer en slaapkamer verwarmen.

Waarom zou je anders de verwarming in je hal (naast de badkamer) aanzetten, en vervolgens met de deuren dicht op je slaapkamer gaan zitten...ben jij er binnen geweest ? heb je gevoeld aan de design radiator ? mens.. waar je niet druk om kan maken.. als de VVE eigenaar of hoe zoiets ook mag heten wil weten of er illegaal afgetapt is dan moet hij dat zelf maar even gaan voelen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Fladder12345 schreef op 09 februari 2016 @ 12:20:

Inderdaad moest ik in mijn vorige huis betalen voor eenheden op een radiator die geeneens een knop had en helemaal niet aan kon.

Geen praten aan.



Bij mijn bovenburen is nu het vermoeden dat zij de leiding van de radiator in de hal hebben doorgetrokken naar de badkamer.

Dat die radiator dus wel is aangesloten maar geen meter heeft.

Op die manier zouden zij hun badkamer en slaapkamer verwarmen.

Waarom zou je anders de verwarming in je hal (naast de badkamer) aanzetten, en vervolgens met de deuren dicht op je slaapkamer gaan zitten...Maar hebben bij jullie dan alle radiatoren een eigen meter? Je hebt normaal toch één meter per woning, toch niet per radiator?
quote:Fladder12345 schreef op 09 februari 2016 @ 12:29:

Ik heb alleen het verzoek vanuit de VVE gekregen.

Meer niet.

My god zeg



Je bent niet zo duidelijk Ik snap niet wat het probleem is, wie er schade heeft en waarom het jouw probleem is, dan wel jouw probleem gemaakt wordt door de VVE.



Persoonlijk zou ik de VVE laten weten wel iets beters te doen te hebben en ze aanraden gewoon even bij de buren aan te bellen als ze het zo'n prangend issue vinden. En daarna zou ik iets leuks gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gelijk in.

Ik vond het geen moeite om af en toe te voelen aan de buis.

En vroeg me gelijk af hoe snel zo'n meter telt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven