Miele of AEG wasmachine en droger?

11-07-2016 13:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd om een nieuwe droger én wasmachine te kopen. En dan het liefst voor de komende minstens 15 jaar.



Eisen voor de wasmachine zijn:

-Geschikt (lees groot genoeg) voor gezin met 2 kinderen, nu nog klein

-De meest gangbare programma's instelbaar qua temperatuur en centrifugetoeren (dus niet enkel standaardprogramma's maar afzonderlijk instelbaar naar wens).

-Timer

-Zuinig (zo zuinig mogelijk)

-Koolborstelloze motor

-Geen fancy nieuwe snufjes zoals Twin Dos en weet ik wat Miele allemaal nog meer verzint.



Eisen voor de droger:

-Condens

-Warmtepomp

-Zo zuinig mogelijk



Wat ik weet over Miele is dat het de beste moet zijn. Maar tijden veranderen en is dat nu nog steeds zo? Gaan de Mieles van tegenwoordig net zo lang mee als vroeger?

Of is AEG dan een vergelijkbare keuze? Die zijn een stuk goedkoper. En de AEG droger van mijn ouders is 15 jaar of misschien nog wel langer meegegaan.



Het probleem wat ik met Miele heb gemerkt is dat je met uitgebreidere machines (dus met meer programma's en meer instelfuncties) meteen aan de enorm dure modellen zit én je al die fancy shit er meteen bij krijgt. Wat we dus niet willen.



Budget is niet heel erg een issue, als het maar echt goede machines zijn. (Oke er is een grens, ik vind €1800,- voor een wasmachine wel erg duur).



Alvast bedankt voor jullie input!
Ik ben heel tevreden met mijn Bosch wasmachine. Heel zuinig en kan de timer instellen, plus het toerental bij elk programma. De zuinige programma's duren wel lang, maar je kunt ook kiezen voor een sneller programma (dat dan minder zuinig is). Hij is ook groot, 9 kilo wasgoed geloof ik. Was tegen de 900 euro.



Mijn droger is een Siemens, ook prima. Was geloof ik rond de 800 euro.
Heb je al op kieskeurig gekeken? Daar kan je op bepaalde kenmerken selecteren en vergelijken.
Ik heb een Miele wasmachine en een AEG droger en ben meer dan tevreden met beide.



Pas op voor heel zuinige wasmachines, die verbruiken minder water met als gevolg dat de was niet goed schoon wordt.





Ik raad je de goedkoopste Miele wasmachine aan, die is het eenvoudigst met de meest gangbare programma's en ja kan ook zelf keuzes maken in wat je wilt. Dan ben je ongeveer 8 zoveel kwijt.



De AEG droger die ik heb was 495 en doet het meer dan goed. Ik ben zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar geleden een miele wasmachine en droger gekocht. Nog nooit probelemen mee gehad, bij mij moet hij vooral hard centrifugeren zodat de droger minder werk heeft, 1800 vind ik een must.

We hebben 2 kinderen van nu 7 en 5, wassen vaak en veel maar de kleding blijft mooi, ik weet niet of dat door de honingraatstructuur komt. Ik zou nu wel een twin dos systeem nemen omdat 80% verkeerd doseert en zo kan mijn kind zelfs de was doen:)
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van de merkkeuze: hoe handig is het een dure wasmachine te kopen die dan wel 25 jaar meegaat, maar ondertussen zwaar verouderd is? Vriendin van me had een Miele van 25 jaar oud; het ding gebruikte driemaal zoveel water en meer dan tweemaal zoveel elektriciteit als een moderne wasmachine. Is dat handig? Idem voor het elektriciteitsgebruik van een oude droger.

Ik koop daarom middenmoot wasmachines; die gaan dan 7-10 jaar mee, en mijn volgende wasmachine is dan weer helemaal volgens de dan geldende eisen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 juli 2016 @ 13:49:

Ik ben heel tevreden met mijn Bosch wasmachine. Heel zuinig en kan de timer instellen, plus het toerental bij elk programma. De zuinige programma's duren wel lang, maar je kunt ook kiezen voor een sneller programma (dat dan minder zuinig is). Hij is ook groot, 9 kilo wasgoed geloof ik. Was tegen de 900 euro.



Mijn droger is een Siemens, ook prima. Was geloof ik rond de 800 euro.Ik heb ook een Bosch wasmachine met dezelfde mogelijkheden. Dat het programma lang duurt is een kwestie van plannen: ik zet hem 's avonds startklaar met de timer, 's morgens is de was klaar en kan ik eventueel meteen een tweede was aanzetten. Ook een 8 kilo machine, zou niet anders meer willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Miele set. Vind de wasmachine wel goed, maar verbruikt te weinig water. Moet elke keer aparte programma's nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je misschien lid van de consumentenbond of ken je iemand die dat is? Ze doen elk jaar een wasmachine en droger test, aan de hand van de resultaten is het echt makkelijker om te kiezen.

Zeker een Miele komt vaak heel goed uit de test, maar ze zijn heel duur. Het heeft soms gewoon meer zin om een goedkopere aan te schaffen, maar die op een gegeven moment te vervangen. In het kader van de voortschrijdende techniek ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Deze Bosch wasmachine heb ik.

Er kan in het normale programma 9 kilo in. In een verkort programma 5 kilo.

Je hoort hem niet en je kan alles afzonderlijk van elkaar instellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over de Bosch wasmachine en droger. Een stuk goedkoper dan Miele en deze kwamen ook erg goed uit de test.



Wanneer je een gezin met 10 kinderen hebt dan zou ik voor een Miele gaan. Ons huishouden bestaat uit 2 personen dan is een Bosch een prima alternatief.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dat is dezelfde als die ik heb Fruity, fijne wasmachine vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met AEG, maar mijn miele ging na een jaar of zeven stuk. Niks meer aan te doen. Het grootste deel van de tijd waren we maar met z'n tweeën dus heel intensief was hij niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook Bosch fan.
wij slapen nooit.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 juli 2016 @ 14:07:

Dat is dezelfde als die ik heb Fruity, fijne wasmachine vind ik.Inderdaad een hele fijne wasmachine, ben er tot op de dag van vandaag erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:ldbieepl schreef op 11 juli 2016 @ 14:00:

Ik heb een Miele set. Vind de wasmachine wel goed, maar verbruikt te weinig water. Moet elke keer aparte programma's nemen.

Zelfde probleem. Machine staat vrijwel droog te draaien. Was wordt daardoor vaak niet goed schoon. (we hebben geen hele vuile was)

Ik wil NOOIT geen miele meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe wasmachine en droger van Miele gekocht.

De wasmachine die ik van Samsung had beviel mij niet.

Ik heb gekozen voor een versie zonder twindos.

Ik wil zelf bepalen hoeveel wasmiddel en welk wasmiddel ik gebruik.

Ik heb een 1600 toeren met uitgebreide programma's. Kostte volgens mij 1400 euro.

Hij bevalt super.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 jaar geleden een miele wasmachine en droger gekocht. Droger was binnen 6,5 jaar 2x stuk en de service van miele vind ik om te huilen. Reparatie is echt enorm duur en ze ronden de minuten nogal naar boven af. En dat hij al voor de tweede keer stuk was: had ik maar garantie bij moeten kopen voor 100 euro per apparaat... Helaas was de winkelier waar we hem gekocht hadden door verhuizing nogal ver weg.



Dus inmiddels heb ik een AEG droger met warmtepomp. Ik ben met deze droger meer tevreden dan met de miele, de was wordt er niet zo heel heet in als in de miele. De wasmachine gaat hopelijk nog wel even mee, want die heeft prima functies, zoals een wolwas programma, een kleine wasjes programma, instelling temp/toeren per programma, kleine wasjes programma en een timer. Met de wasmachine is gelukkig nog nooit iets aan de hand geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een AEG. Ik heb nu mijn 2e, de eerste heeft 8 jaar gedraaid en stukgegaan door domme pech. en de 2e doet nu ook al weer 8 jaar dienst. Hij doet het nu nog, dus waarschijnlijk draait deze wel langer. Hier ook een gezin met 2 kinderen van 4 en 6, de huidige machine is dus intensiever gebruikt dan de vorige (deze zeker 5 wassen per week). Toen wij onze eerste AEG kochten was het advies van de verkoper, zolang de machine niet in de badkamer hoeft te staan voegt een Miele weinig toe. Een Miele was toen 2 keer zo duur als een AEG. Het schijnt ook dat de Mieles van nu niet meer de Mieles van vroeger zijn.

Twindos lijkt me ook niets. Ik wil zelf graag mijn wasmiddel doseren, het is voor mij juist een sport om zo weinig mogelijk wasmiddel te gebruiken en gebruik dan ook minder dan op de verpakking van wasmiddel staat aangegeven (en mijn was is ook schoon). Lijkt mij dus juist duurder in gebruik dan goedkoper.



Mijn ouders hebben trouwens wel een Miele en hebben nu hun 4e wasmachine in 50 jaar. Die 4e was een 2e handse van mijn oom (die is overleden)en loopt nu ook op de laatste benen. Waarschijnlijk kopen zij ook geen Miele meer.
quote:Joyce48 schreef op 11 juli 2016 @ 13:54:

Afgezien van de merkkeuze: hoe handig is het een dure wasmachine te kopen die dan wel 25 jaar meegaat, maar ondertussen zwaar verouderd is? Vriendin van me had een Miele van 25 jaar oud; het ding gebruikte driemaal zoveel water en meer dan tweemaal zoveel elektriciteit als een moderne wasmachine. Is dat handig? Idem voor het elektriciteitsgebruik van een oude droger.

Ik koop daarom middenmoot wasmachines; die gaan dan 7-10 jaar mee, en mijn volgende wasmachine is dan weer helemaal volgens de dan geldende eisen.Je moet wel heel veel bezuinigen om een nieuwe machine te kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 3 AEG-machines versleten in 20 jaar.. dus.. pech ?



nu al weer paar jaar miele.. een relatief simpele zonder toeters en bellen.. enige wat er luxe op zit is start uitstel. Verder natuurlijk uitgebreide programma's maar dan houdt het wel op. Was jubileum uitvoering.. Koste meen ik iets van 1000 euro



Droger heb ik dan weer wel van AEG, dat is een warmtepomp droger, deze bevalt wel goed. heb ik al heel lang. is 1 van de eerste .
Ik ben best happy met mijn AEG apparaten. Hiervoor ook AEG gehad. De wasmachine nu heeft allerlei handige programma's en de bestaande "vaste" programma's kun je inkorten. Best handig.

Miele schijnt de beste te zijn, maar ook veruit de duurste. Daarom nooit een Miele gehad.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op tweakers of wasmachinepagina.nl/wat-is-de-beste-wasmachine/
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist toevallig een wasmachine gekocht!

Ik heb gekozen voor Siemens... Blijkbaar is dit een supergoed merk en als er ooit iets scheelt is dit heel gemakkelijk te vervangen/herstellen. Is ook ecologisch en energie zuinig (hangt er natuurlijk vanaf welk type machine je koopt).

AEG was volgens de verkoper vroeger goede kwaliteit, maar de laatste jaren veel minder..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Miele wasmachine en een Miele warmtepompdroger.

Geen spijt. De droger was iets van 900 euro.

Wasmachine weet ik niet meer omdat deze al 10 jaar oud is en nog in prima conditie. Zo goed als nieuw.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven