Mieren!

15-04-2015 20:50 17 berichten
Wat doen jullie tegen mieren in huis? Zodra het mooi weer wordt, komen die krengen onder de voor- en achterdeur door naar binnen. Vanmiddag kwam ik thuis, zaten er minstens 20 op het aanrecht! Ik heb de hele keuken ontsmet en nu maar gifpoeder op de drempel gelegd, maar dat spul stinkt zo vreselijk (voordeel is dat de katten erbij uit de buurt blijven, die vinden het doodeng). Buiten naast de deur zie ik overigens geen mieren, maar ik heb ze wel door de kier onder de deur naar binnen zien komen, vreemd. Vorig jaar heb ik geprobeerd het milieu- (maar niet dier-) vriendelijk op te lossen door kokend water over mijn stoepje te gooien, maar dat hielp maar een uurtje.
Alle reacties Link kopieren
Komkommerschillen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Muntjes met hoog koper gehalte ( 1,2 en 5 cent) neerleggen op de plek waar ze binnen komen!
Vimpoeder strooien voor de drempel.
Alle reacties Link kopieren
Mierenlokdoosjes deden hier vorig jaar goed werk. Ik heb de eerste ook al weer op het aanrecht pffff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ecostyle mierendoosjes, ik koop ze bij Intratuin. Er bestaan ook navulbare doosjes van Ecostyle.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:jojo017 schreef op 15 april 2015 @ 21:00:

Muntjes met hoog koper gehalte ( 1,2 en 5 cent) neerleggen op de plek waar ze binnen komen!De stuivers van vóór het Eurotijdperk, of centen.
verba volant, scripta manent.
kaneel strooien in de mierennest. zorgen dat je niet knoeit met suiker.
Hier lopen ze ook... Ga dus ook maar op zoek naar die Ecostyledoosjes. Dankjewel voor de tip!
Mierenlokdoosjes.



Laat de mieren met rust. Kijk goed waar ze lopen. Zet zo´n doosje in hun wandelpad. Laat ze nog steeds met rust (heel moeilijk maar toch doen). Ze lopen door die doosjes, nemen het gif mee naar het nest, probleem opgelost. Volgens het doosje na een week, ik was ze kwijt na twee dagen. Nooit meer een mier in huis gezien.
Werken die doosjes echt net zo goed als strooigif? Ik vind het dus echt heel verschrikkelijk erg en vies, die beesten in huis, en raak er ook een beetje van in paniek. Met dat gif op hun looproute komen ze gewoon niet meer binnen, ik heb er nadien nog geen een gezien. Maar ja, het ruikt niet echt gezond.
quote:betjebig schreef op 15 april 2015 @ 21:15:

Werken die doosjes echt net zo goed als strooigif? Ik vind het dus echt heel verschrikkelijk erg en vies, die beesten in huis, en raak er ook een beetje van in paniek. Met dat gif op hun looproute komen ze gewoon niet meer binnen, ik heb er nadien nog geen een gezien. Maar ja, het ruikt niet echt gezond.



Die doosjes werken zelfs nog beter. Ik dacht ook; ja dag, ik zal ze lokken, ben je gek. Maar nadat ik mijn apothekerskast opentrok en daar de mieren aantrof op en rond de deksels van honing, jam en stroop ben ik toch maar zo´n doosjes gaan kopen. En inderdaad, na twee dagen; alles weg. En nooit meer terug geweest (bijna 8 jaar geleden).



Dat de potten honing, jam en stroop vervolgens in de kliko verdwenen hoef ik je vast niet te vertellen .
Oh, dat lijkt me helemaal erg. Ik heb nu gelijk alle kasten gecontroleerd, maar daar zaten ze gelukkig niet. Een paar jaar geleden was het wel heel erg. Toen had ik nog niet gemerkt in hoe grote getale ze binnen kwamen, dus liepen ze zelfs in de koelkast en vaatwasser. En toen mijn dochter op school haar gymtas uitpakte, die in de gang op de grond had gelegen, kwamen er minstens 60 mieren uit. Heel die schoolklas in paniek, en dochter die zich rot schaamde
Alle reacties Link kopieren
Peper. Gewone peperpoeder uit zo'n strooibusje.



De mieren maken meteen rechtsomkeert. Dáár strooien waar je niet wilt dat ze komen en dan komen ze dus ook niet. Ik strooi zo'n beetje helemaal om het huis en bij de deurposten en echt geen mier meer gezien. Wel herhalen om de paar dagen en uiteraard na een regenbui.
Alle reacties Link kopieren
De doosjes werken als een tierelier! Het eco-idee vind ik wel zo prettig.

Ik gebruik liever een doosje dan los poeder. Het zou hier snel wegwaaien, woon op een winderige plek. Hoe gaat dat met stofzuigen en los poeder? Een doosje zet je neer en hoef je niet te vervangen.

Helaas werken munten niet zo goed als je kinderen in huis hebt: "Mama kijk eens..." " we waren winkeltje/piraatje ah spelen" "in de spaarpot" en nog meer varianten
De toekomst is niet meer wat het was
Een miereneter vangen.
quote:tantejo schreef op 15 april 2015 @ 22:21:

Peper. Gewone peperpoeder uit zo'n strooibusje.



De mieren maken meteen rechtsomkeert. Dáár strooien waar je niet wilt dat ze komen en dan komen ze dus ook niet. Ik strooi zo'n beetje helemaal om het huis en bij de deurposten en echt geen mier meer gezien. Wel herhalen om de paar dagen en uiteraard na een regenbui.

Dat is uiteindelijk dan nog best een prijzige oplossing.



En eco... tja, ecologisch spul zorgt er voor dat het nest zich verplaatst. Maar aangezien ons grasveld gewoon veert door alle mieren, gebruik ik in geval van mier-in-huis gewoon gif hoor. In de tuin boeit het me niet zoveel, maar in huis moeten ze gewoon niet komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven