Mijn dochter overdrijft de verbouwing

16-04-2015 11:52 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik heb 3 dochters en een zoon. Mijn oudste dochter (21) gaat op zichzelf wonen. Ze heeft in december een leuk appartement gekocht. Er zat een eenvoudig keukenblok in het appartement, en de badkamer was ook heel standaard met een verouderde WC. Toen ze de sleutel kreeg wilde ze gelijk alles verbouwen. Ik vind het logisch dat ze een leuk keukentje erin wil, en wil douchen in een normale badkamer, maar wat ze allemaal heeft en nog gaat laten doen vind ik (voor een appartement) persoonlijk overdreven en zonde van haar geld. Als ik er wat van zeg heb ik gelijk ruzie met haar. Vinden jullie dit ook niet overdreven? Hoe kan ik haar op andere gedachten brengen? Of stel ik me helemaal aan?



- Ze heeft haar badkamer, slaapkamer, woonkamer en hal laten stucen en sauzen.

- Ze heeft om alle radiatoren in huis een ombouw laten bouwen met roosters omdat ze het niet mooi vond.

- Ze heeft alle leidingen ook weg laten werken op die manier.

- Haar badkamer is compleet betegeld MET natuursteen?! Ze heeft een muur laten bouwen, want ze wilde perse een inloopdouche. Ook heeft ze een hangtoilet laten plaatsen en daarboven wederom een vensterbank laten zetten van natuursteen. Nog niet te spreken over haar douchepaneel en badkamermeubels. Dit kan toch allemaal veel eenvoudiger voor een 21-jarige in een appartement?



Dan de keuken: een rechte keuken met nog eens een eiland met alles erop en eraan (2 ovens etc). Wederom alles afgewerkt met graniet en granieten randen. Ze heeft in totaal ¤550 uitgegeven voor een spoelbak en kraan. De grond op de slaapkamer is van marmer en de rest is graniet. Ik vind dit zo zonde van haar geld.



Maar nu komt het, ze is deze week bezig met een elektricien om de hele woning af te laten werken met heel duur schakelmateriaal, en ze wil een inbouwradio in haar keuken laten plaatsen (materialen alleen al ¤600 zegt ze). Is dit nou niet bijzonder overdreven allemaal? Hoe breng ik haar op een andere gedachte? Ze kan hier mijns inziens namelijk ook nieuwe kleren van kopen, of een vakantie tussendoor boeken of sparen, dat is toch veel leuker?



Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 16 april 2015 @ 15:37:

[...]





Ik denk dat je mij er niet mee bedoeld, want ik heb mijn betoog over goedbetaalde MBO-ers al eerder gedaan. Ik vind het dus helemaal geen onzin.Ik heb geen idee meer wie wat in dat topic heeft beweerd, Katherina. Er waren er in ieder geval niet zo heel veel die iets in MBO zagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2015 @ 15:42:

[...]





Ik heb geen idee meer wie wat in dat topic heeft beweerd, Katherina. Er waren er in ieder geval niet zo heel veel die iets in MBO zagen.

Dom, in mijn optiek.

Toevallig pas een documentaire in tegenlicht zitten kijken, over de invloed van robots op onze arbeid. Conclusie was dat veel hoogopgeleid bureauwerk (banken, accountancy) de grootste knauw zou krijgen en dat juist de echte ambachten (MBO) wel zouden overleven. Gechargeerd, en met mijn bril dan, en kort door de bocht, natuurlijk.

Lang leve het MBO, dacht ik dus, na die documentaire.
Bemoeial.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gear schreef op 16 april 2015 @ 15:39:

[...]





'Dankzij jou'vind ik erg overtrokken, dat 'kind' werkt hard en is verstandig door te sparen en daarom moet ze (hij in jouw geval) kostgeld gaan betalen? Als hij niet zo verstandig was geweest mocht hij wel genieten van papa's en mama's gratis onderdak en voedsel?



Als hij spaart om vervolgens dat spaargeld door de plee te spoelen aan bullshit, dan heb ik inderdaad liever dat hij een deel van dat geld bij mij inlevert zodat ik het voortaan ga sparen (voor hem dus). Of, als hij inderdaad vindt dat hij oud en wijs genoeg is en zelf wel mag weten wat hij met zijn geld doet, dat hij dan direct the hard way leert dat leven niet gratis is.

Ik had een tijd terug een stagiair van 19 die inderdaad veel werkte, niet alleen bij mij, maar ook bij bijbaantjes. Dat meisje gaf letterlijk wekelijks honderden euros uit aan dingen als designer handtassen en schoenen enzo. Dat kun je als 19 jarige alleen maar doen omdat pappie en mammie je onderdak, eten, studie etc. betalen, en daarvan zeg ik: dat zou onder mijn dak niet gebeuren. Als mijn kind dat zou willen, prima, maar dan ga je ook maar uit huis of thuis mee betalen. In ieder geval gaat mijn geldkraan dan gewoon dicht. Als je voldoende geld hebt voor dergelijke uitspattingen heb je mijn sponsoring ook niet meer nodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 16 april 2015 @ 15:47:

[...]



Dom, in mijn optiek.

Toevallig pas een documentaire in tegenlicht zitten kijken, over de invloed van robots op onze arbeid. Conclusie was dat veel hoogopgeleid bureauwerk (banken, accountancy) de grootste knauw zou krijgen en dat juist de echte ambachten (MBO) wel zouden overleven. Gechargeerd, en met mijn bril dan, en kort door de bocht, natuurlijk.

Lang leve het MBO, dacht ik dus, na die documentaire.



Eens met jou, hoor.



Maar aangezien hier massaal zo afgegeven wordt op dat niveau en er niet geloofd wordt dat het ook lekker verdienen kan ben ik stomverbaasd als ik zeg " callgirl ? " er ineens verontwaardigde reacties komen want " gewoon hard werken " loont.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2015 @ 13:49:

[...]





Ruim sparen voor vier kinderen? Dan moet je zelf een topfunctie hebben.Grootouders sparen ook vaak mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2015 @ 16:04:

[...]





Grootouders sparen ook vaak mee.



Ook als ze er tien hebben? En worden het dan ook nog " riante " spaarbankboekjes?

Grootouders zullen steeds minder kleinkinderen krijgen, vergeleken bij vorige generaties. Dus het zal idd steeds vaker gebeuren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Moedervan4 schreef op 16 april 2015 @ 14:28:

Wat een rare reacties allemaal mienbillekesjeuken, daar is mijn topic totaal niet voor bedoeld.Nee jij wil er een leuk artikeltje voor de Viva voor schrijven niet?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2015 @ 16:08:

[...]





Ook als ze er tien hebben? En worden het dan ook nog " riante " spaarbankboekjes?

Grootouders zullen steeds minder kleinkinderen krijgen, vergeleken bij vorige generaties. Dus het zal idd steeds vaker gebeuren.Geen idee, ik ken geen mensen die zoveel kleinkinderen hebben
quote:fashionvictim schreef op 16 april 2015 @ 14:34:

Ik zou het overigens ook niet knap van mijn kind vinden, eerder onverstandig en tekenend voor zijn leeftijd. Het zou voor mij bevestigen dat ie (door zijn leeftijd) inderdaad de waarde van geld nog niet zo goed begrijpt.Deze dochter heeft het helemaal zelf bij elkaar verdiend met haar bedrijf. Kennelijk heeft ze wel oog voor zaken.
Alle reacties Link kopieren
Elke ondernemer weet dat je, zeker de eerste jaren, je inkomsten uit eigen bedrijf niet in fancy lichtknoppen investeert, maar in je bedrijf. Dus dat verhaal, daar prik je toch zo doorheen. Het kind woont nog niet eens op zichzelf, joh.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2015 @ 16:12:

[...]





Geen idee, ik ken geen mensen die zoyveel kleinkinderen hebben Grofweg had mijn overgrootmoeder er 50, mijn eigen oma er 30, mijn moeder heeft er nog geen tien en ik verwacht er zelf zeker niet meer dan zes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 16 april 2015 @ 16:19:

Elke ondernemer weet dat je, zeker de eerste jaren, je inkomsten uit eigen bedrijf niet in fancy lichtknoppen investeert, maar in je bedrijf. Dus dat verhaal, daar prik je toch zo doorheen. Het kind woont nog niet eens op zichzelf, joh.Ik ga af op van moederlief over haar dochter schrijft. En dat is niet bijster veel.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, Star!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2015 @ 16:14:

[...]





Deze dochter heeft het helemaal zelf bij elkaar verdiend met haar bedrijf. Kennelijk heeft ze wel oog voor zaken.



Al die eigen ondernemertjes hier toch op VF. Je leest niet anders dan dat het slecht gaat met kleine bedrijfjes, maar hier zitten degenen met wie het goed gaat allemaal verzameld. Ik lees niet anders dan TO's die hun eigen bedrijfje aan het opzetten zijn.

Volgende keer toch maar elke keer vragen in wat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2015 @ 16:11:

[...]





Nee jij wil er een leuk artikeltje voor de Viva voor schrijven niet?





Zou het? Wat omslachtig.

Een beetje dikke duim zou al voldoen, toch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2015 @ 16:23:

[...]





Al die eigen ondernemertjes hier toch op VF. Je leest niet anders dan dat het slecht gaat met kleine bedrijfjes, maar hier zitten degenen met wie het goed gaat allemaal verzameld. Ik lees niet anders dan TO's die hun eigen bedrijfje aan het opzetten zijn.

Volgende keer toch maar elke keer vragen in wat.



Ja dat gaan ze niet met ons delen natuurlijk dat gat in de markt.



Dochter van TO zal vast geen zelfgemaakte fimoklei-oorbellen verkopen
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2015 @ 16:24:

[...]





Ja dat gaan ze niet met ons delen natuurlijk dat gat in de markt.



Dochter van TO zal vast geen zelfgemaakte fimoklei-oorbellen verkopen Dan is het vast iets met cupcakes of taarten, plaknagels of nepwimpers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2015 @ 16:26:

[...]





Dan is het vast iets met cupcakes of taarten, plaknagels of nepwimpers.Dan laat ik me per direct omscholen als dat zo goed kan verdienen
Alle reacties Link kopieren
quote:Moedervan4 schreef op 16 april 2015 @ 14:28:

Wat een rare reacties allemaal mienbillekesjeuken, daar is mijn topic totaal niet voor bedoeld.Toch "knap" van MBJ dat zij dat hier uit weet te typen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een belachelijk respectloze reacties. Daar lees ik maar even overheen denk ik.

En dan dat ik (haar moeder!) jaloers genoemd word, is natuurlijk al helemaal bespottelijk. Lijkt me wel erg apart om jaloers te zijn op je kinderen. Ik gun mijn kinderen, dus óók mijn dochter, alles. Er waren een aantal redenen waarvoor ik het overdreven vond/vind:

- Ze heeft eindelijk sinds 1,5 jaar een relatie die helemaal goed zit, en ze willen ook gaan samenwonen. Mocht het met deze man niks worden in de toekomst, zal ze vast iemand anders vinden waarmee ze gaat wonen, ze heeft ontzettend veel mannen die achter haar aan zitten. Dus mijn hoofdpunt: ze zal er hoogstwaarschijnlijk niet 10 jaar wonen.

- Ik vind deze uitgaven sowieso al overdreven, het kan minder, andere dingen zijn ook prima.

- Mensen kunnen een bepaald beeld van haar krijgen, en dat vind ik vervelend.

- Ik was/ben bang dat ze materialistisch zou kunnen worden.



Dit zijn eigenlijk de hoofdpunten, en ik vroeg om een passend advies. Dat heb ik gehad, bedankt voor de reacties van de mensen die wel gewoon normaal konden reageren!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2015 @ 16:30:

[...]





Dan laat ik me per direct omscholen als dat zo goed kan verdienen Zou ik niks leuks met wraps kunnen gaan doen, denk je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Topictitel Pijler Thuis 16 april 2015 @ 11:52:

MIJN DOCHTER OVERDRIJFT DE VERBOUWING



Overdrijven is ook een vak.

Knap als je daarmee goed kan verdienen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt haar hoogstens adviezen geven en die kan ze aannemen of niet aannemen. Neemt ze het niet aan? Accepteer dat dan. Ze is volwassen, heeft haar eigen geld en maakt dus ook haar eigen keuzes. Probeer je ook in te denken hoe het voor haar is. Waarschijnlijk is ze hartstikke trots dat ze haar eigen huisje kan kopen en het lekker naar haar zin kan maken, en in plaats van dat haar moeder blij voor haar is moet ze alleen maar aanhoren hoe het allemaal wel of niet moet. Andersom zou je dat zelf waarschijnlijk ook niet waarderen van je moeder. Ik niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moedervan4 schreef op 16 april 2015 @ 16:34:

Wat een belachelijk respectloze reacties. Daar lees ik maar even overheen denk ik.





Dit zijn eigenlijk de hoofdpunten, en ik vroeg om een passend advies. Dat heb ik gehad, bedankt voor de reacties van de mensen die wel gewoon normaal konden reageren!Dit is echt de standaardreactie van een forummer als de reacties niet in haar straatje passen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven