Mijn hond heeft een hartstilstand gehad

08-10-2015 16:30 36 berichten
Hoi allemaal,

Gisteren bracht ik mijn hond naar de dierenarts voor haar sterilisatie. Ik had er al geen goed gevoel over maar schaarde het onder overbezorgd.

Hij zou me tussen 12 en 2 uur bellen over hoe het was gegaan en hoe laat ik haar kon ophalen. Maar toen ging mijn telefoon al om 11 uur en had de dierenarts geen leuk bericht. Mijn lieve, schattige steun en toeverlaat heeft op de operatietafel, een paar minuten na het starten van de narcose, luttele seconden na het leggen op haar rug, een hartstilstand gekregen. De dierenarts was er razendsnel bij en de assistent wist meteen wat er moest gebeuren en daardoor heeft mijn kleine drakie het gered.

Nu begint er een rits aan onderzoeken volgende week. We beginnen maar eens bij de cardioloog om haar hart na te kijken. Daarnaast wordt er uitgebreid bloed onderzoek gedaan. Want hoewel het een reactie op het narcosemiddel kan zijn geweest of pure pech, er kan ook iets mis zijn met haar hart, lever of nieren en daardoor durft mijn dierenarts haar niet nogmaals onder narcose te brengen uit angst voor dezelfde reactie en dan misschien met een andere afloop.



Ik ben zo erg geschrokken. Mijn hondje betekent alles voor mij. Ik was depressief en zag geen enkel toekomstperspectief en toen kocht ik deze lieve schat en de zon ging weer schijnen. Ik moet er niet aan denken dat ik haar verlies. Duimen jullie mee op een goede afloop?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijke situatie, en wat zul je onwijs geschrokken zijn

Hoe jong/oud is je hondje?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dat is schrikken. Ik duim. Sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, wat zul jij geschrokken zijn zeg! Ik duim voor je mee! Misschien kun je beter afzien van sterillisatie trouwens? Ik hoop dat ze gewoon gezond blijkt te zijn!
Ze is anderhalf. Ik wilde haar steriliseren omdat ze erge last heeft van schijnzwangerschap en omdat er minder kans is op ontstekingen en kanker. Maar natuurlijk zie ik af van sterilisatie als het narcose risico te groot is! Helaas moet ze ook aan haar gebitje geholpen worden (niet alles goed gewisseld) dus we moeten wel uitzoeken of het überhaupt nog mogelijk is om onder narcose te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee, sterkte zeg.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ach nee... wat een schrik.



Ik duim mee hoor!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wat zal je geschrokken zijn! Maar wat fijn dat ze nog leeft! Ik duim mee voor je!

Mijn hondje betekent ook heel veel voor me. Ze wordt 11 en dit vind ik helemaal Niks. Gelukkig is ze nog wel vrolijk en gezond.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Wat een schrik! Ik ga ook duimen. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zal je inderdaad zijn geschrokken! Ik moet er niet aan denken pfff.



Ik ga ook voor je duimen
Duimen draaien hier ook mee! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat een schrik! Veel sterkte
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Dank jullie wel allemaal! Dat doet ons goed!
Alle reacties Link kopieren
meid ik zat met ingehouden adem je topic te lezen, gelukkig heeft je drakie t overleefd, wat zal je je rotgeschrokken zijn.



Hoe oud is ze?
Alle reacties Link kopieren
quote:knabbelenbabbel schreef op 08 oktober 2015 @ 16:45:

Wat zal je geschrokken zijn! Maar wat fijn dat ze nog leeft! Ik duim mee voor je!

Mijn hondje betekent ook heel veel voor me. Ze wordt 11 en dit vind ik helemaal Niks. Gelukkig is ze nog wel vrolijk en gezond.

Sterkte!Mijn schatje hier wordt 15, heb ik nu ook al slapeloze nachten van .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:skyler90 schreef op 08 oktober 2015 @ 17:13:

Dank jullie wel allemaal! Dat doet ons goed!



Het beestje heeft haar leeftijd wel mee gelukkig.

Ze is piepjong.

Ik duim ook mee hoor !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Och jeetje, dat is schrikken!! Sterkte, hopelijk is het niks ernstigs!
Alle reacties Link kopieren
Knuffel! Ik hoop dat alles goedkomt
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig heeft ze het overleefd! Wat is ze voor ras?

Goed dat je het laat onderzoeken, sterkte.
Wat voor narcose hebben ze gebruikt? Daar kan nogal wat verschil in zijn. Gasnarcose is het minst risicovol.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een schrik!

Dikke knuffel voor je <3

Onze hond is 14 en moest laatst onder narcose omdat een andere hond hem had gegrepen, ik ben zo bang geweest dat het mis zou gaan. Kan mijn vriendje nog niet missen, dus ik snap je gevoel en helemaal als je hond pas anderhalf is.
Ze hebben gasnarcose gebruikt maar dat ging dus al mis. Ik zit me nu constant zenuwachtig te maken. Bij alles wat ze doet vraag ik me af of ze normaal ook zo deed. Vanochtend na het wandelen bleef ze wel 20 minuten in de gang zitten, staren. En dat deed ze vanmiddag weer. Dat vind ik zorgwekkende dingen, dat deed ze niet voordat ze die hartstilstand kreeg. Aan de andere kant gedraagt ze zich hartstikke normaal. Ze wil heel graag mee naar buiten. Normaal mag ze lekker los lopen (nieuwbouwwijk in aanbouw dus er is nog een heel groot deel weiland en zandpad) maar nu moet ze aan de lijn omdat ik niet wil dat ze zich drukt maakt. Is ze het niet mee eens, ze wil zelf op ontdekking!

Ook eet en drinkt ze goed en ze plast en poept ook goed. Maar toch zit het me niet lekker. Wat dat betreft ben ik blij als het woensdag is. Dan hebben we duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk, en wat zal je geschrokken zijn!. Tuurlijk duimen we voor je en voor je drakie! Wat voor hond heb je?



Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt!! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven