Mijn hond is niet uit te houden

16-12-2014 12:43 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken maar ik wil in ieder geval even lekker van mij af schrijven.



Onze 9 maanden oude hond is niet uit te houden. Ze zit ontzettend in haar puberteit. Ze is lekker dol en wil heel de dag door spelen. Door de zwangerschap ben ik makkelijker geworden met haar en nu kan ik de consequenties daarvan uitzitten. Ik ben namelijk makkelijker geworden. Als ze mij uitdaagde door te grommen dan pakte ik het speeltje en speelde ik... echter bijt ze nu zelfs in je broek om je uit te dagen. We straffen dit nu af omdat negeren niet werkt. 5 januari gaan we naar een pubercursus en gaan we opnieuw leren om met de hond om te gaan. Dat wil zeggen weer leren om geduld te hebben, belonen en negeren en vooral ook de juiste aandacht geven (snap best dat 100 keer hetzelfde balletje gooien niet meer leuk is na een tijd).



Maar voor nu zit ik er diep doorheen. Ze wil aan de bank knagen, ze blaft als een malle als er iemand voorbij loopt voor het raam.... het is gewoon niet de hond die ik herken van een maand of twee terug. En dat ligt aan ons dat is het erge, we hebben het er zelf van gemaakt. Ik had eerst heel veel energie en deed veel meer met haar, nu lopen we achter de feiten aan. Ze kent ook geen nee dus dat kan heel de avond doorgaan.



Mijn vriend en ik zijn wel eens huilend in bed gaan liggen (ja zelfs hij) omdat onze hond liep te klieren en wij door mijn zware zwangerschap (loop ziekenhuizen af nu) gewoon zo moe zijn. En dan komt ze bij ons op bed en spelen we daar met haar omdat we dan tegelijk wat rust krijgen. En zo leert ze dus weer aan dat ze op bed mag wanneer zij wil..... mijn schuld dikke bult. Wilde het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zit ze dus weer bij het raam te blaffen als een gek, omdat er een zwarte hond voorbij loopt aan de overkant. Ik kan dan vragen, dwingen, boos zijn of negeren het maakt niet uit. De buren weten van de situatie en hebben zelf ook blaffende hondjes dus zij ervaren het niet als last. Maar mijn tranen staan alweer in de ogen..
Alle reacties Link kopieren
De hond heeft heel veel energie zo te horen, en kan die dus niet kwijt.

Is er iemand die hem uit kan laten razen dmv een stuk wandelen/spelen?

Is het een groot ras?

Heb je een bench voor je eigen rust?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb je het zelf naar gemaakt, klinkt gewoon als een slecht opgevoede hond.



De hond heeft blijkbaar energie over dus als jij niet met hem kan lopen/rennen moet je iemand zoeken die dat wel kan. Een hondenuitlaatservice of zoek een lokale bejaarde die graag de deur uit wil.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Pil0u wij hebben geen bench dit hebben we vanaf het begin ook niet aangeleerd. Ze slaapt 's nachts vanaf pup zijnde al op bed omdat de hond van schoonouders ook op bed sliep. Maar die is al 10 en inmiddels ''op''.



Het gaat om een maltezer leeuwtje, ze is niet heel groot dus. Ze kan nu inderdaad haar ei niet kwijt zoals ze dat hoort te kunnen. Ik breng haar zo meteen naar mijn stiefmoeder en daar kan ze even een paar uur spelen met een andere hond. Ik laat haar zelf twee keer per dag uit en als ze verder nog wil plassen dan kan ze dat in de tuin. Zodra mijn vriend thuis komt gaat hij nog een keer een rondje maar we zien beide dat het niet genoeg is.



Het is zo lastig want ik kan zelf niet langer dan 20 minuten, een half uur hooguit lopen en dan moet ik plat. Eer we dus zijn aangekomen in het park waar ze los kan, kan ik niet meer terug naar huis lopen. In het weekend gaan we met haar naar het bos, echter heeft ze die beweging gewoon elke dag nodig. Ik hoop ook dat ze met de cursus dalijk meer haar ei kwijt kan.



Je hebt me wel aan het denken gezet. Ik ga eens googlen naar een honden uitlaatservice, misschien kan ze daar elke dag wat langer mee naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
zucht....
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 16 december 2014 @ 12:55:

zucht....Flauw, TO steekt hand al in eigen boezem. Doe jij nooit iets waarvan je achteraf denkt, dat was niet zo handig?
Alle reacties Link kopieren
Is naast de gewone wandelingen een uitlaatservice een idee? Hond kan zijn energie kwijt en jij hebt even rust.

En een loopband zou ook kunnen werken. Als je hond al die overtollige energie kwijt is wordt ie ook makkelijker te corrigeren.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook flauw Pelikaan. Het is niet zo dat we niet weten hoe we een hond moeten opvoeden. Echter verloopt de zwangerschap zo klote dat ik steeds makkelijker werd om mijzelf te ontzien.



Snoopylynn ik ben inderdaad aan het googlen nu naar een uitlaatservice. Heb daar helemaal niet aan gedacht. Mijn vriend wil na de zwangerschap met haar ook een behendigheidscursus gaan volgen maar we kunnen overal pas na 1 januari terecht.
Als je niet meer kunt lopen, laat dan in elk geval vriend langer lopen.



Kun je eventueel wat verder met haar op de fiets? Of met de auto ergens heen? En wissel je de rondjes af in route? Een nieuwe route is intensiever voor de hond.



En verder zijn er ook andere manieren om honden bezig te houden en dus moe te maken. Bijv met hondenpuzzels ed, zodat ze hun hersens goed moeten gebruiken. Heb je daar al wat van? Zo nee, dan helpt dat waarschijnlijk ook mee om haar meer bezig te houden en daarmee dus ook rustiger te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Uitlaatservice is een goeie inderdaad of misschien is er wel iemand in de buurt die hem uit wil laten?

Het is nu kerstvakantie dus misschien een buurjongen/meisje?



Hond op bed laten slapen is niet echt een goed idee he? Hij neemt nu al een loopje met jullie. Hij moet duidelijk weten wie de leiding heeft en dat hij niet 'gelijk' is aan jullie.



Laat hem werken voor zijn eten. Eerst zitten, dan pas eten. Na het uitlaten en voor het uitlaten, eerst jij naar buiten, dan de hond.



Is het mogelijk om in de tuin met een balletje te spelen?

Of een hand brokjes en dan wat 'gehoorzaamheidspelletjes' laten doen? Dat hij moet nadenken? Paar brokjes verstoppen en laten zoeken? Dan moet hij nadenken = vermoeiend voor hem én dan ben je toch bezig om hem weer wat in het gareel te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Toch consequent zijn. Als hij iets doet wat niet mag, blijven herhalen want het is echt wel af te leren. Begrijp best dat je soms wat makkelijker bent, misschien ook door je zwangerschap maar goed eigenwijze hondjes maken daar meteen gebruik van

Ik heb er ook zo 1 thuis, luisterde voor geen meter en zo ongelooflijk druk maar ik was gewoon laks, het lag aan mij dat ze zo aan het klieren was.

Nu doet ze soms nog steeds hartstikke druk of slecht luisteren, ze weet dondersgoed wat wel en niet mag maar ze test me elke keer toch nog even uit.

Soms herhaal ik dingen wel 15 keer in een half uur, dat ze niet op de bank mag or whatever.

Word er ook moe van maar ik blijf het gewoon zeggen.



Wat hierboven al gezegd is, een uitlaatservice is misschien wel iets idd.
.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend kan inderdaad ook met de hond gaan fietsen. Dat is ze niet moeilijk aan te leren en heel effectief. Ik deed het voorheen met mijn hond ook. Nu is hij op leeftijd en gaat alles wat langzamer en minder intensief maar toen was het een fijne uitlaatklep voor hem.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Rennen is leuk maar hem alleen maar meer laten rennen om hem uit te putten leidt alleen tot een nog betere conditie. Dat is voor jou niet echt wenselijk toch? Zeker omdat hij max. een uur per dag wordt uitgelaten. Een hond wordt veel sneller moe van geestelijke uitdaging zoals speuren. Een voorbeeld is de hond uit zicht, voertjes in de kamer verstoppen en hem dan laten zoeken met een beetje aanmoediging. Er zijn nog veel meer dingen te bedenken! Kijk even op een hondenforum voor tips en ga idd zsm op training.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Maltezer en dat continue blaffen herken ik ook. Onze hond doet ook als er iemand langs de raam loopt of als er een auto deur dicht slaat. Ik denk dat dat een beetje de aard van het beestje is. Straffen heeft hier ook geen nut, want dan gaat ie steeds harder.

En probeer consequent te blijven met je hondje. Aanleren hebben ze zo gedaan, maar afleren is een stuk moeilijker. Veel succes
Alle reacties Link kopieren
O ja en de hond moet terug in rang. Gewoon in een mand ipv op bed. Dominant gedrag gelijk corrigeren. Een onderdanige hond is kalm en gelukkiger omdat ie zijn plaats weet. Het is eigenlijk heel simpel, het is een hond en geen mens. Behandel het dier als hond.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Het eerste jaar zou ik niet fietsen met een hond, uberhaupt niet met zo'n klein ras.
Alle reacties Link kopieren
Blaffen is onzekerheid en wel degelijk snel af te leren.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
En negatieve aandacht is ook aandacht he? Een hond is niet te corrigeren als je hem niks geleerd hebt. Probeer dus zoveel mogelijk te negeren en goed gedrag te belonen.
Alle reacties Link kopieren
Dat op bed laten slapen sowieso mee stoppen, dat is straks met een baby toch ook onhygienisch en onhandig? Dat jij niet kan lopen snap ik, maar waarom gaat je vriend niet een uurtje met haar het bos in na en/of voor zijn werk? Die hond krijgt echt veeeel te weinig beweging. Ik heb ook honden terwijl ik fulltime werk, betekent soms gewoon een fietslampje aan het halsbandje hangen en in het donker lopen in de winter.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 16 december 2014 @ 13:12:

Blaffen is onzekerheid en wel degelijk snel af te leren.Hoe dan??? Ik heb al vanalles geprobeerd, behalve een blafband, want dat vind ik zielig.
quote:linette308 schreef op 16 december 2014 @ 13:11:

Het eerste jaar zou ik niet fietsen met een hond, uberhaupt niet met zo'n klein ras.Ik bedoelde de hond meenemen met de fiets (in een mandje, niet rennend naast de fiets natuurlijk) zodat TO niet uitgeput bij het park aankomt
quote:dilaatje schreef op 16 december 2014 @ 13:15:

[...]





Hoe dan??? Ik heb al vanalles geprobeerd, behalve een blafband, want dat vind ik zielig.Een blafband maakt de hond alleen maar nog banger/onzekerder, nooit doen dus!
Als je niet lang kunt lopen kun je wellicht de auto pakken en naar een bos rijden.

Pup hier loopt minstens 10 keer de afstand die ik loop.

En streng zijn, wij hebben wel een heel ander ras, een friese stabij.

Maar no way dat er bij ons uberhaupt een hond boven komt.

Hij slaapt in de bench in de bijkeuken en als ie strondvervelend is, of ik heb even geen zin of tijd om op hem te letten gaat ie daar ook in ( al is het maar voor een half uurtje).

Hoe ga je dat straks met baby doen? In combi met pup bedoel ik dan
Ik zou haar gunnen aan een baas die overwicht heeft en waar ze rust bij vindt.



Mocht je dat niet willen, dan zou ik haar in een hotel plaatsen waar ze heropvoeding krijgt als dagelijkse routine. Langzaam word jij er dan weer bij betrokken.



De hond zelf is niet sentimenteel; hij hecht aan een sterke baas, onverschillig wie dat is.



Mocht je ooit nog aan een nieuwe hond beginnen, bestudeer het dier dan eerst terdege om herhaling te voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven