Mijn hond is niet uit te houden

16-12-2014 12:43 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken maar ik wil in ieder geval even lekker van mij af schrijven.



Onze 9 maanden oude hond is niet uit te houden. Ze zit ontzettend in haar puberteit. Ze is lekker dol en wil heel de dag door spelen. Door de zwangerschap ben ik makkelijker geworden met haar en nu kan ik de consequenties daarvan uitzitten. Ik ben namelijk makkelijker geworden. Als ze mij uitdaagde door te grommen dan pakte ik het speeltje en speelde ik... echter bijt ze nu zelfs in je broek om je uit te dagen. We straffen dit nu af omdat negeren niet werkt. 5 januari gaan we naar een pubercursus en gaan we opnieuw leren om met de hond om te gaan. Dat wil zeggen weer leren om geduld te hebben, belonen en negeren en vooral ook de juiste aandacht geven (snap best dat 100 keer hetzelfde balletje gooien niet meer leuk is na een tijd).



Maar voor nu zit ik er diep doorheen. Ze wil aan de bank knagen, ze blaft als een malle als er iemand voorbij loopt voor het raam.... het is gewoon niet de hond die ik herken van een maand of twee terug. En dat ligt aan ons dat is het erge, we hebben het er zelf van gemaakt. Ik had eerst heel veel energie en deed veel meer met haar, nu lopen we achter de feiten aan. Ze kent ook geen nee dus dat kan heel de avond doorgaan.



Mijn vriend en ik zijn wel eens huilend in bed gaan liggen (ja zelfs hij) omdat onze hond liep te klieren en wij door mijn zware zwangerschap (loop ziekenhuizen af nu) gewoon zo moe zijn. En dan komt ze bij ons op bed en spelen we daar met haar omdat we dan tegelijk wat rust krijgen. En zo leert ze dus weer aan dat ze op bed mag wanneer zij wil..... mijn schuld dikke bult. Wilde het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang loopt je hond nou los per dag, hoeveel beweging krijgt hij echt dagelijks?

Mijnen lopen gewoon los in het donker hoor. Zoals ik al zei: fietslampje aan de halsband (zodat ik nog kan zien waar zij zijn, zelf kunnen ze prima zien in het donker) en gaan. Soms zelfs een zaklamp mee voor mezelf als het niet schemerig maar echt donker is als ik het bos in ga.



Je hond mag dagelijks los en graven en rennen maar ligt wel altijd op bed? Hoe kan dit? De mijne zijn in ieder geval prima vies als ik op dagen als vandaag van de losloopwandeling terug kom, die hoef ik dan echt niet op de bank of op bed hoor. Of stop je hem soms dagelijks onder de douche? Ze hebben hier hun eigen mandjes en die slapen heerlijk, honden horen niet op meubels. Vraag je opnieuw: hoe wil je dat straks doen als je een baby hebt? Dat is toch niet hygienisch?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor binnen bezig houden is een kong briljant. Weg met die brokjes die altijd klaar staan en voeren op een manier dat ie er iets mee moet doen. Recepten zijn online te vinden. Ik vries soms de kongs zelfs in, zijn ze echt wel even zoet.
Zeg maar Spijker.
@spijker; dat is inderdaad het voordeel van een kleine hond: de mijne spoel ik ook even af onder de douche als ze vies is. In vijf minuten gepiept.
Alle reacties Link kopieren
hoi gefeliciteerd met je zwangerschap en je jonge hondje !

Het komt vast goed allemaal je hondje is jong en speels die wordt van zelf ouder en kalmer en als je kindje er eenmaal is dan kunnen jullie lekker samen met de kinderwagen in het park gaan wandelen!

Je hondje is gelukkig geen reuze grote duitse dog dus zo n drama zal het allemaal niet worden.

Omdat je nu zwanger ben lijkt alles erger dan het is denk ik.

Laat je niet ongelukkig praten door mensen !

Een maltezer leeuwtje is een fijne gezinshond daar heb je een goede keus aan gedaan.En dat ie aan je broekspijp trekt is juist ondeugend en schattig vind ik.

En als jullie er geen moeite mee hebben dat ze op bed slaapt wat is dan het probleem ?

Heel veel mensen laten hun hond in bed of op de bak slapen .Het is maar waar je voor kiest.

Als deze spannende drukke periode voor bij is zul je zien dat je veel meer ontspannen naar de situatie kan kijken.

Laat al die negatievelingen maar kletsen........

Wat je vraag ook is ....liefde is het het antwoord !!
quote:En dat ie aan je broekspijp trekt is juist ondeugend en schattig vind ik.





Is het ook ondeugend en schattig als een hond, hoe klein ook, aan de broekspijp van een boxpakje trekt? Lig jij ook in een deuk van die filmpjes van honden die kinderen aan hun kleding over de laminaatvloer sleuren?
Alle reacties Link kopieren
Avie, mijn aanbod staat nog hoor, als je tenminste een beetje in de buurt woont van 030
quote:Spijk-er schreef op 17 december 2014 @ 12:49:

Hoe lang loopt je hond nou los per dag, hoeveel beweging krijgt hij echt dagelijks?

Mijnen lopen gewoon los in het donker hoor. Zoals ik al zei: fietslampje aan de halsband (zodat ik nog kan zien waar zij zijn, zelf kunnen ze prima zien in het donker) en gaan. Soms zelfs een zaklamp mee voor mezelf als het niet schemerig maar echt donker is als ik het bos in ga.



Nou, dat durf ik ook echt niet hoor, 's avonds in het bos wandelen! Ik loop alleen bij nood 's avonds met de hond aangelijnd over de weg die hier door het bos loopt (en waar misschien eens per uur een auto rijdt), en dat vind ik al naar omdat er te weinig lantaarnpalen staan



Overigens houdt mijn hond er ook niet van. In het donker is hij superalert (vermoedelijk in reactie op mijn angst) en loopt hij zelf ook graag dicht bij me.



Je hond mag dagelijks los en graven en rennen maar ligt wel altijd op bed? Hoe kan dit? De mijne zijn in ieder geval prima vies als ik op dagen als vandaag van de losloopwandeling terug kom, die hoef ik dan echt niet op de bank of op bed hoor. Of stop je hem soms dagelijks onder de douche? Ze hebben hier hun eigen mandjes en die slapen heerlijk, honden horen niet op meubels. Vraag je opnieuw: hoe wil je dat straks doen als je een baby hebt? Dat is toch niet hygienisch?



Die van mij gaat nooit onder de douche, en komt na het wandelen gezellig bij mij op de bank. Hij zwemt niet en loopt zelfs om plassen heen, rolt nooit over de grond, gaat met een grote boog om vieze dingen heen, en blijft dus redelijk schoon. Als het buiten blubberig is, dan veeg ik hoogstens bij thuiskomst wat modderspetters van zijn vacht en is hij weer schoon.
quote:snoopylynn schreef op 16 december 2014 @ 14:15:

Ik en 2 jack russels en die noem ik psycho en paatje.

Stomme beesten overigens met dat eeuwige gehinkel op 3 poten terwijl je er 4 hebt tskkkJaaaaa! Dat deed die van ons ook altijd. En dan altijd dat commentaar van voorbijgangers ( bezorgde blik en dito klank): "Wat heeft hij aan z'n pootje?" Zucht.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Die van mij gaat nooit onder de douche, en komt na het wandelen gezellig bij mij op de bank. Hij zwemt niet en loopt zelfs om plassen heen, rolt nooit over de grond, gaat met een grote boog om vieze dingen heen, en blijft dus redelijk schoon. Als het buiten blubberig is, dan veeg ik hoogstens bij thuiskomst wat modderspetters van zijn vacht en is hij weer schoon



Huh?! Kan jouw hond dat mijn honden even heel snel komen leren?!!! Ik heb moddermonsters vrees ik.. Ze weten al dat er in de herfst en winter pootjes gedroogd moeten worden en blijven daar braaf op staan wachten voor ze naar binnen gaan. Moeten dan van mij een tijdje in hun mand, zodat ze daar op kunnen drogen en het meeste zand er uit kan vallen. Maar ik blijf me een ongeluk stofzuigen





Niets engs aan een donker bos hoor. Vanavond was ik bij lange na niet de enige, kwam nog 4 andere mensen tegen die bewapend waren met een zaklamp en hondjes bij zich hadden met lampjes aan hun halsbandjes. Ziet er wel spooky uit, als in de verte twee lampjes achter elkaar aan gaan rennen en gaan spelen
Zeg maar Spijker.
quote:avie schreef op 17 december 2014 @ 06:43:

Spijk-er ik wil ook nog even op jou reageren. De hond word niet kort twee keer per dag uitgelaten. Ik ga bepakt met water en snoep ( als ik niet op tijd wat suiker binnen krijg val ik flauw) naar buiten. Ik stippel uitlaatroutes uit op hoe ik mij voel. Overal kom ik bankjes tegen en zitten we even om bij te komen voor we weer verder lopen. Het is dus niet zo dat ze maar even voor de deur kan plassen en we weer binnen komen. Daar heb ik de tuin voor.



Ik loop maar twee keer per dag omdat ik tussen die twee keer op de bank zit omdat ik niet meer kan. Ik kan na zo'n loopje de afwas niet eens doen omdat ik niet lang stil kan staan. Om even de ernst ervan aan te tonen maar ook dat ze dus niet met mij maar 10 minuten buiten komt. Ik loop echter wel langzaam en zij wil graag hard en alles is leuk buiten. Ze krijgt dus alsnog niet voldoende, maar zeker niet te weinig.



Volgens mij loop je voldoende. Het gaat er niet om of jij even zit tussendoor, dat kan prima en hond kan zich vermaken.

Weet je ook dat drukke honden juist gebaat zijn bij verplichte rust? Dus een vaste plek en vaste momenten om daar 'verplicht ' te gaan liggen, slapen en tot rust te komen.



Zoals je zelf al schrijft ben jij meer gespannen en reageer je dingen af. Ook dat voelt de hond. Hij weet dat dondergod.

Bedenk goed of je dat echt wilt. Hond op bed etc met was vouwen.

Een hond hoeft dat niet perse. Juist voor een drukke hond wellicht beter van niet; dit is waar jij slaapt, dit is jouw plek.

Straks met de baby scheelt het je veel werk als er geen hond boven komt mbt al die haren op de bovenverdieping.



Zoek idd een goede uitlaatklep die je hond ook echt vermaak, die spelletjes zijn ook echt leuk en geestelijk vermoeiend. Daarnaast verplichte rust aanbieden. Praat ook met je hond.

Vind het knap hoor dat je het Zo serieus neemt, beter nu veranderingen dan wanneer de baby er is.

Regels aanscherpen. Hond hoeft niet op bed en overal met je mee te lopen. Is alleen maar onduidelijk voor hond en jij extra werk ermee huishoudelijk en met baby straks heb je al genoeg huishouden.

Oja, ik heb 6 honden en 2 kleine kinderen voor wat het uitmaakt..
quote:mango82 schreef op 17 december 2014 @ 22:06:

[...]





Jaaaaa! Dat deed die van ons ook altijd. En dan altijd dat commentaar van voorbijgangers ( bezorgde blik en dito klank): "Wat heeft hij aan z'n pootje?" Zucht..... Dat jrt afwijking die vaak zo wordt gezien is wel degelijk een medisch probleem
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de hond niet alleen afleren op bed te slapen, maar ook leren dat hij sowieso niet boven mag komen. Dat is nergens voor nodig. Onze huisdieren mogen absoluut niet op de bovenverdieping komen, ze hebben heus wel genoeg ruimte beneden. Zeker als er straks een baby is, is het gevaarlijk als de hond zomaar bij de baby kan en mag komen. Ook zou ik het zelf niet fijn vinden vanwege het hondenhaar. Persoonlijk zou ik daar dus meteen mee aan de slag gaan, voordat de baby er straks is.
Alle reacties Link kopieren
Deze hond wordt straks levensgevaarlijk voor die baby. Hij is de koning in huis. Mag alles doen en laten wat hij wil en overal komen en liggen en dan is er strak zo'n indringer, zo'n mensenpup die veel meer aandacht krijgt dan hij, de grote baas. Dit soort honden zijn de kinderbijtertjes. Hoe kleiner de hond hoe vaker ze bijten trouwens. Zijn veel vaker slecht opgevoed, mogen op bank en bed, worden vaak opgetild (in verheven positie gebracht). Ik heb een vriend met een Jack Russel. Ook zo'n verwend kreng, probeer niet zijn speeltje af te pakken want hij bijt je tot bloedens toe, z'n baas is bang voor hem. Als dat beest wat verkeerd doet wordt hij bestraft met een "dat is stout, foei, dat mag niet" op precies dezelfde toon waarop een gemiddelde oma tegen haar pasgeboren kleinkind lieftallig zegt "wat ben jij mooi wat houdt oma veel van je". Dat beest wordt dus beloond voor slecht gedrag. slecht gedrag is ook veel minder uitgeselecteerd bij kleine rassen. Er wordt gerust doorgefokt met een chihuahua met slecht karakter. Ze bijten veel, maar het is natuurlijk niet erg snel zeer ernstig. Een grote hond die bijt is een groot gevaar en die wordt gewoon afgemaakt, laat staan dat daarmee gefokt wordt.



Voor mij dus liever een grote hond (die ik ook heb).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine hond (kruising chihuahua en maltezer) en die mag gewoon op de bank en bed. Overigens woon ik in een soort studio dus hond uit slaapkamer houden is vrij lastig. Toch is zij totaal dominant of gemeen. Zus heeft net bevallen en mijn hond is super lief voor baby. Ze is sowieso gek op kinderen.



Toch heeft ze mij ooit 1 keer gebeten. Ik heb haar sinds ze 5 maanden is en ze heeft een erg slechte start gehad (voor mij dus), bang voor honden, durfde buiten amper te lopen en was agressief als het op eten aan kwam. Ze heeft me 1 keer gebeten toen ik met haar voeragressie aan de gang was maar daarna nooit meer. Kan nu alles van haar afpakken zonder problemen. Ook haar angst buiten of met andere honden is bijna volledig weg.

Ik vind het ook wel prettig om haar bij me in bed te hebben. Ze adoreert mij en is waaks dus als ze al iets hoort wat ze niet vertrouwd laat ze het even weten. En elke ochtend word ik wakker gemaakt met een wasbeurt
Alle reacties Link kopieren
Tja markovic, dat is ook mijn ervaring, dat kleine hondjes vaak veel slechter opgevoed zijn dan grote honden. Mijn dochter is dan ook gek op grote honden, maar bang voor kleintjes. Die zijn altijd veel drukker en springen bij haar op. Een grote hond wordt dat springen afgeleerd, maar kleintjes mogen dat blijkbaar gewoon blijven doen. Mijn dochter vindt dat heel bedreigend en wordt dan bang. Maar een grote hond vindt ze geweldig!

Ik heb trouwens om die reden ook niet zoveel op met kleine hondjes, ze keffen, springen altijd tegen je aan en happen er soms ook nog bij. Veel mensen vinden ze schattig, ik vind ze meestal vreselijk irritant. Hoewel ik over het algemeen gek op honden ben, maar dan moeten ze toch echt wel flink groter zijn dan de gemiddelde kat
Maar er is ook nog een tussenweg hè. Een kleine hond kun je evengoed opvoeden én leren dat ze op de bank mag, en wat daar dan haar grenzen zijn. Ik vind het juist gezellig als ik 's avonds alleen thuis ben, dat mijn hondje dan naast me op de bank ligt. Dat wil heus niet zeggen dat ze de baas in huis is. Ze ligt gewoon naast me en als ik bijvoorbeeld iets eet, tilt ze niet eens haar kop op. Ze is dol op kinderen, maar ik heb haar geleerd om te gaan zitten bij een klein kindje. Bijten heeft ze helemaal nog nooit gedaan, ook niet als kinderen ongevraagd en onverwacht hun vingertjes zowat in haar ogen steken. (Omdat moeder roept: 'oh kijk wat een lief hondje, aai maar!')

Ik denk dat kleine honden misschien wel vaker slecht opgevoed zijn omdat mensen onderschatten dat het ook gewoon een hond is. Maar als ik moet kiezen, dan ontmoet ik liever een kleine dan een grote grenzeloze hond.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je een klein hondje ook goed opvoeden, sterker nog dat zou moeten! Maar mijn ervaring is dat dat erg weinig gedaan wordt helaas...
De ene hond kan er ook beter mee omgaan dan de andere hond. Onze jack Russen kan echt niet op de bank, dan voelt hij zich verheven en denkt alles te kunnen bepalen. Dus die ligt niet op de bank.

Onze Mastin daarentegen heeft dat totaal niet en die mag dus wel op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Onze vorige hond had zijn eigen bank Bij zijn vorige baas mocht hij gewoon op de bank, maar dat mocht bij ons niet. Maar dat is best lastig af te leren, als hij dat 1,5 jaar lang wel heeft gemogen. We hadden nog een oud tweepersoonsbankje over, deze hebben we op zijn plek gezet en dat werd zijn bank. Hij kwam toen niet meer op de gewone bank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 18 december 2014 @ 13:15:

Natuurlijk kan je een klein hondje ook goed opvoeden, sterker nog dat zou moeten! Maar mijn ervaring is dat dat erg weinig gedaan wordt helaas...Ik had ooit een teckel, waarvan ik zei dat die als grote hond niet zo oud zou zijn geworden. Ik was de derde eigenaar. Heel lief beest, maar per dag een ander humeur (en zeker onder invloed van haar vrouwelijke hormonen, mèn, wat had dat beest een pms) Het viel me op dat mensen daar altijd heel nonchalant op reageerden, 't was maar zo'n klein beest. Ik heb er veel mee bereikt, maar betrouwbaar met kleine kinderen werd ze nooit.
Later is nu
quote:Mundy schreef op 18 december 2014 @ 13:27:

Onze vorige hond had zijn eigen bank Bij zijn vorige baas mocht hij gewoon op de bank, maar dat mocht bij ons niet. Maar dat is best lastig af te leren, als hij dat 1,5 jaar lang wel heeft gemogen. We hadden nog een oud tweepersoonsbankje over, deze hebben we op zijn plek gezet en dat werd zijn bank. Hij kwam toen niet meer op de gewone bank.



Wat leuk :-)

Wij hebben een soort bed staan van gietijzer, matras erin dikke kussens.. heerlijk vinden ze dat.

Maar meeste ligt toch graag op de bank als ik op de bank zit en alhoewel ik me er regelmatig aan stoor vind ik het ook gezellig
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 18 december 2014 @ 13:19:

De ene hond kan er ook beter mee omgaan dan de andere hond. Onze jack Russen kan echt niet op de bank, dan voelt hij zich verheven en denkt alles te kunnen bepalen. Dus die ligt niet op de bank.

Onze Mastin daarentegen heeft dat totaal niet en die mag dus wel op de bank.Hier ook een Jack Russell. Hij mag bij ons wel op de bank, maar wij bepalen waar. Ging in het begin brommen als wij dan ook op de bank wilden. Mooi niet dus, dan werd hij naar zijn mand gestuurd. Dat weet hij nu en hij weet dus ook dat wij de baas zijn. Als hij een kluifje heeft mag hij bijv. niet op de bank. Weet hij ook, dan gaat hij linea recta naar zijn mandje om het daar op te knagen. Het heeft wat moeite gekost, maar hij luistert nu goed.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 18 december 2014 @ 15:10:

[...]





Hier ook een Jack Russell. Hij mag bij ons wel op de bank, maar wij bepalen waar. Ging in het begin brommen als wij dan ook op de bank wilden. Mooi niet dus, dan werd hij naar zijn mand gestuurd. Dat weet hij nu en hij weet dus ook dat wij de baas zijn. Als hij een kluifje heeft mag hij bijv. niet op de bank. Weet hij ook, dan gaat hij linea recta naar zijn mandje om het daar op te knagen. Het heeft wat moeite gekost, maar hij luistert nu goed.



Haha zo herkenbaar dat gebrom. Hier lag hij voorheen ook op de bank en dan idd brommen. Nou ik geef hem gerust een zwieper hup wegwezen

weet nog een keer dat mn nichtje kwam oppassen en ik zei nog jackrussel mag niet op de bank. Toen ik thuis kwam zat ze met dr benen opgevouwen op de bank en de jack er heerlijk warm bij gekruld. Ze had hem wel weg proberen te duwen maar toen ging ie brommen zei ze. Ik zei had je gewoon Door moeten duwen, wat moest ik lachen zeg.. donderstenen zijn het.

Daarom sinds de kinderen meneer dus niet meer op de bank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 18 december 2014 @ 09:26:

Ik zou de hond niet alleen afleren op bed te slapen, maar ook leren dat hij sowieso niet boven mag komen. Dat is nergens voor nodig. Onze huisdieren mogen absoluut niet op de bovenverdieping komen, ze hebben heus wel genoeg ruimte beneden. Zeker als er straks een baby is, is het gevaarlijk als de hond zomaar bij de baby kan en mag komen. Ook zou ik het zelf niet fijn vinden vanwege het hondenhaar. Persoonlijk zou ik daar dus meteen mee aan de slag gaan, voordat de baby er straks is.

Sorry maar ik vind het allemaal erg aanmatigend, ´dat is nergens voor nodig`. Moet jij dat voor anderen bepalen?



Als zij het prettig vind dat de hond bij haar op bed slaapt, moet ze dat doen. En niet alle rechten die de hond inmiddels verworven heeft hem afnemen vanwege de baby, want dan krijgt die hond negatieve associaties met de baby. En dát is wat je niet moet hebben.





Ik heb vier honden, waarvan 2 jack russels die ik `de freggels` noem. Mocht ik dáár willen zitten waar zij zitten, kan ik ze gewoon wegbonjouren als ik dat wil. Zij mogen zitten waar ze willen, maar wij doen dat ook. Is allemaal niet zo´n probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 18 december 2014 @ 18:36:

[...]



Sorry maar ik vind het allemaal erg aanmatigend, ´dat is nergens voor nodig`. Moet jij dat voor anderen bepalen?



Als zij het prettig vind dat de hond bij haar op bed slaapt, moet ze dat doen. En niet alle rechten die de hond inmiddels verworven heeft hem afnemen vanwege de baby, want dan krijgt die hond negatieve associaties met de baby.



Als je het de hond nu afleert, associeert hij dat echt niet met de baby die over 8 weken komt.

Maar als mensen het prima vinden dat hun hond bij de baby op de kamer komt, moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten. Mij lijkt dat niet verstandig, zeker niet als de hond duidelijk de baas is in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven