Mijn kat eet sinds 2 dagen niet meer

18-05-2015 15:01 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames.

Zoals de titel al zegt; mijn kat (gesteriliseerde poes, 16 jaar), eet sinds een kleine twee dagen niet meer.

Omdat ik dit niet eerder met mijn twee katten heb meegemaakt, weet ik niet of dit een onschuldig griepje is of dat ik me zorgen moet maken. Mijn kat heeft al een aantal jaar last van 'chronische bronchitis/verkoudheid' die niet te genezen is, volgens de dierenarts. Ze is voordat ik haar adopteerde, verwaarloosd en afgedankt, en heeft hierdoor katten- en niesziekte opgelopen.

Zelfs het natvoer dat ik haar net gaf at ze niet op (ze likte de saus eraf). Ook heeft ze haar vacht iets overeind staan, alsof ze 't koud heeft en ze loopt wat wiebelig, langzaam door de kamer. Nu ligt ze bij mij op schoot.



Hebben jullie enig idee wat ze zou hebben? Onschuldig griepje of niet? Tips?

Moet ik het nog even aan zien of kan ik beter de volgende dag al naar de dierenarts gaan?

Ik wil er namelijk alles aan doen om haar beter te krijgen, ben ontzettend aan dit dier gehecht.



Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Even naar de dierenarts. Als een kat een paar dagen niet eet, stopt hij helemaal met eten.
Alle reacties Link kopieren
Drinkt je kat nog wel?

Een paar dagen zonder eten lukt nog wel, als ze zich niet lekker voelt, maar als ze ook niet meer drinkt, dan moet je niet lang wachten met naar de dierenarts gaan. En de vacht die omhoog staat kan duiden op ziekte, of op vochtgebrek.



Sowieso, als een dier niet meer eet en/of drinkt dan is er iets mis. En dat kun je 1 of 2 dagen aankijken, maar ik zou zelf al bij de dierenarts zitten na 2 dagen, eerlijk gezegd.



Als ik het zo hoor, dan is ze op leeftijd en dit klinkt als 'low battery'......dus bereid je erop voor dat het mogelijk is dat je afscheid moet gaan nemen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
onmiddelijk de dierenarts bellen, klinkt alsof de kat goed ziek is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dierenarts bellen, kun je beter mee overleggen dan met ons.
Dierenarts, lijkt op nier of blaasproblemen, wat vaker voorkomt bij oudere katten.
Dierenarts bellen. Niet morgen, maar nu. Wij kunnen niet zien wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts bellen en vragen of je vandaag nog kan komen. Een aantal dagen niet eten is voor een kat echt niet goed.



Je ziet aan een kat pas dat ie zich niet lekker voelt als het erg wordt, een kat laat door z'n instinct z'n zwakheden niet snel zien.



Bij zo'n oude kat zou ik bij meerdere symptomen, niet eten/opstaande vacht/wiebelig, al veel sneller de dierenarts inschakelen, dat is echt niet raar.
Gauw naar de DA met het beestje... Zij kunnen uitzoeken wat er aan de hand is en ook eventueel vocht bijgeven mocht dat nodig zijn. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Zeker snel bellen of langsgaan bij de DA. Niet langer wachten. Sterkte, hopelijk valt het mee!
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, bel de dierenarts. Niet zo moeilijk doen, je kat kan niet praten en wij niet zien wat er aan de hand is. Hup bellen.



Sterkte met je beestje
Ja en?
Ik zou ook even zo snel mogelijk langsgaan. Sterkte voor jou en je kat, hopelijk valt het mee!
Alle reacties Link kopieren
Ommiddelijk dierenarts bellen. Als een kat 2 dagen niet eet, kan het snel sterven. Heeft te maken met de lever, dacht ik. Eventueel kan de DA dwangvoeding geven of pijnstillers.
Als een kat 2 dagen niet eet is het niet goed. Direct je dierenarts bellen! (waarom ben je zelf nog niet op dat idee gekomen?)
Alle reacties Link kopieren
Even gegoogled. Het is idd leververvetting. Dit kan al optreden als een kat 1 dag niet eet. Volgens mijn DA kan de kat binnen 2,3 dagen dood zijn. Wil je niet laten schrikken, maar hup naar de DA!
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts bellen!!!

Onze kat van 15 jaar deed het zelfde. Bleek erg ziek te zijn en pijn te hebben. Daarom hebben we haar helaas twee weekjes geleden moeten laten inslapen.
Waarom open je hier een topic ipv de dierenarts te bellen? Ik had gisteren al bij de dierenarts op de stoep gestaan!
Heb je al gebeld? niet wachten tot morgen !!
Alle reacties Link kopieren
Niet eten is foute boel!! Katten moeten eten en kunnen niet tegen vasten.
Alle reacties Link kopieren
Even googelen en dan opgelost? Niet eten kan zoveel betekenen dan iets met de lever. Mijn kat Coco (17) at ook niet meer en bleek een hele agressieve kanker te hebben in haar keel, al de grootte van een pingpongbal. Terwijl ze de dagen ervoor nog prima at. Heb haar in moeten laten slapen. Had in jouw plaats al lang bij DA gezeten in plaats van vraag op forum te stellen of te googelen. Maar sterkte, hoop dat het mee zal vallen.
quote:greeneyedcoco schreef op 18 mei 2015 @ 16:25:

Even googelen en dan opgelost? Niet eten kan zoveel betekenen dan iets met de lever. Mijn kat Coco (17) at ook niet meer en bleek een hele agressieve kanker te hebben in haar keel, al de grootte van een pingpongbal. Terwijl ze de dagen ervoor nog prima at. Heb haar in moeten laten slapen. Had in jouw plaats al lang bij DA gezeten in plaats van vraag op forum te stellen of te googelen. Maar sterkte, hoop dat het mee zal vallen.



Precies hetzelfde verhaal hier.



Ik hoop dat TO bij de dierenarts zit.
Alle reacties Link kopieren
TO, heb je al actie ondernomen? En kom je dan nog even een update geven?



We willen je niet afschieten hoor, maar zo te lezen hebben we allemaal ervaring met oude en/of zieke katten en maken we ons alleen zorgen om je kat omdat het alarmerend klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Oh jee, ik wist niet dat dit een zaak tussen leven en dood is

Ik kan morgenvroeg terecht, maar nu ik dit weet, zit ik erg in de stress en voel me er verdrietig bij. Ja, liever vandaag dan morgen. Ik voel me er echt naar onder. Ben erg aan haar gehecht.

Ze drinkt nog wel, trouwens. Ik wil haar kattenmelk geven. Dat kan toch geen kwaad he? (dan krijgt ze tenminste nog iets binnen).

Gisterochtend heeft ze nog wel iets gegeten. Maar sinds gisterochtend niet meer.
quote:Mutsje1982 schreef op 18 mei 2015 @ 18:42:

Bedankt voor de reacties.



Oh jee, ik wist niet dat dit een zaak tussen leven en dood is

Ik kan morgenvroeg terecht, maar nu ik dit weet, zit ik erg in de stress en voel me er verdrietig bij. Ja, liever vandaag dan morgen. Ik voel me er echt naar onder. Ben erg aan haar gehecht.

Ze drinkt nog wel, trouwens. Ik wil haar kattenmelk geven. Dat kan toch geen kwaad he? (dan krijgt ze tenminste nog iets binnen).

Gisterochtend heeft ze nog wel iets gegeten. Maar sinds gisterochtend niet meer.



Heeft ze gisterochtend nog gegeten? Hoeveel?

Als ze vanavond/morgenochtend nog niets eet, dan gelijk om 8 uur bellen. Probeer in tussen tijd wat lekkere hapjes te geven. Stukje worst,misschien iets van vis, kip of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje1982 schreef op 18 mei 2015 @ 18:42:

Bedankt voor de reacties.



Oh jee, ik wist niet dat dit een zaak tussen leven en dood is

Ik kan morgenvroeg terecht, maar nu ik dit weet, zit ik erg in de stress en voel me er verdrietig bij. Ja, liever vandaag dan morgen. Ik voel me er echt naar onder. Ben erg aan haar gehecht.

Ze drinkt nog wel, trouwens. Ik wil haar kattenmelk geven. Dat kan toch geen kwaad he? (dan krijgt ze tenminste nog iets binnen).

Gisterochtend heeft ze nog wel iets gegeten. Maar sinds gisterochtend niet meer.Kattenmelk is prima.Beterschap voor je kat en sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven