Mijn kat is ziek.

22-12-2011 14:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterenmiddag heeft mijn kat genaamd(poes) een hersenbloeding gehad. Hij viel gisteren twee keer van de trap. Bij de tweede keer ben ik direct naar de dierenarts gegaan en hij concludeerde een hersenbloeding. Ik ben nu in een strijd met mij zelf. Moet ik het nog even aankijken of geef ik hem vanmiddag nog een spuitje?

Ik ben zo verdrietig. Hij kan bijna niet meer lopen. Eten en drinken gaat moeizaam:cry:
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de dierenarts ervan?

Alshij bijna niet meer kan lopen en eten en drinken moeizaam gaat en er weinig tot geen kans is op verbetering dan moet niet egoïstisch zijn en het beestje uit zijn lijden verlossen.



Het blijft moeilijk om je kat te laten inslapen.

Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het beestje laten inslapen hoor. Zo zielig als die kat niks meer kan. Succes !
Alle reacties Link kopieren
Advies vragen aan de dierenarts. Als het beter is om je kat in te laten slapen om onnodig en erg lijden te voorkomen is dat misschien de betere keuze? Het is en blijft heel erg moeilijk maar je kat pijn laten lijden vind ik nog veel erger!



Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat is heel sneu en verdrietig, maar zo heeft ze het denk ik niet naar haar zin meer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Idd. wat zegt je HA hierover? Die zal toch wel een verwachting uit kunnen spreken lijkt me.



Sterkte met wat je ook beslist.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst. Hoe moeilijk het ook voor jezelf is, probeer te denken aan wat het beste voor het beestje is. Als de basisfuncties niet meer werken zit er denk ik maar één ding op. In ieder geval een knuffel
Alle reacties Link kopieren
De dierenarts zei dat we het even aan moesten kijken en dan vrijdag konden wij dan terugbellen om te vertellen hoe het gaat.

Het is geen leven zo natuurlijk voor ons poezebeest.
Alle reacties Link kopieren
Och wat naar..:(



Ik zou mn kat in laten slapen denk ik. Als het beestje zo veel moeite heeft om zelf te kunnen functioneren en er is geen kans op verbetering... Dat is ook naar voor de poes zelf.



Sterkte met je besluit
Helaas, mijn pers overkwam hetzelfde 5 jaar geleden. Die liep opeens maar met 2 pootjes, haar achterlijf wilde niet meer. De DA zei dat het geen leven voor haar meer was en ik heb haar met bloedend hart moeten laten inslapen.



Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je kat niet in laten slapen, voor zijn welzijn of voor jouw geluk?



sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verschrikkelijk, ik zou het advies van je DA aannemen.

Sterkte he
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat erg.



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doen wat de dierenarts zegt. Kijk het nog even aan. Mijn vorige hond heeft 4 hersenbloedingen gehad voor het niet meer kon. Ze herstelde de eerste drie keer echt nog een heel eind. (En ze kwam heel blij over, dus ik had niet het idee dat ik haar onnodig liet lijden).
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, wat moeilijk. Na een hersenbloeding kan het dat de functies langzaam herstellen. Ik denk dat de dierenarts daarom wacht tot vrijdag. Als het dan nog zo is dan moet je je afvragen wat het beste is voor het beestje hoe erg je haar ook zult missen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft het ook gehad, helaas is ze een paar minuten na de laatste bloeding overleden. Ergens was ik wel blij dat ik de beslissing niet meer hoefde te nemen voor haar, maar wat een verdriet.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Soms komt het goed, ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is als je huisdier zo ziek is maar als het echt niet meer gaat, laat hem dan niet lijden.
verba volant, scripta manent.
Ik zou de kat laten inslapen.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk....

Hoe oud is je kat?

Als er morgen geen verbetering in zit, zou ik hem in laten slapen.

Dit is geen leven voor je lieve kat.

Plast en poept hij nog?

Heel erg veel sterkte
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijk het morgen nog even aan en beslis dan. Als hij morgen nog niet zelfstandig kan eten/drinken/lopen, dan zou ik hem in laten slapen, je hebt het dan 2 nachten aangekeken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Het leed is geleden. We hebben hem tussen kwart voor zeven en zeven uur in laten slapen. Het is beter zo.

We hebben hem net begraven achter in de tuin. Ik heb nu heel veel verdriet Ik vond jullie reacties hartverwarmend.

Echt heel erg bedankt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat verdrietig ss.

Veel sterkte de komende tijd.

Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Wel heel knap van jullie dat jullie een keuze hebben kunnen maken die voor het diertje waarschijnlijk het beste was. Denk vooral aan de leuke en ondeugende streken die hij ongetwijfeld gehad zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte ! Wat vreselijk, maar als ik het zo lees had je weinig keuze en was je poes erg ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven