Mijn kind durft niet

24-08-2015 22:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn kind (van 12) heeft heel lang smetvrees gehad maar daar voor is ze geholpen. Nu gaat ze naar de eerste van de middelbare school, om haar klas beter te leren kennen gaan ze met alle brugklassen survivalen. Alleen ze nu erg bang voor de modder enzo, dus ze durft niet echt meer naar school door dat survivalen. Heeft iemand tips en ook als ze gaat voor wat ze aan kan trekken waardoor ze zelf(haar huid, haar en dat soort dingen) het minst vies wordt?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Een duikpak.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Lange mouwen en broekspijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact opnemen met haar behandelaar. Is ze waarschijnlijk meer mee gholpen dan met tips rondom regenpakken of zo..
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft dus nog steeds smetvrees.

Ik weet niet of je kind (en klasgenoten en leraren) een plezier doet door haar te laten meegaan op kamp. Iemand die steeds (in andermans ogen) zit te zaniken over vies en modder werkt behoorlijk belemmerend.
...
Alle reacties Link kopieren
Pispaal in de dop, aanpassen en anders thuisblijven met een andere rede.

Zou kind wel zelf laten kiezen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Maar weer terug dan, de behandeling heeft niet het gewenste effect gehad.
Alle reacties Link kopieren
Is het überhaupt wel een goed idee om haar dan mee te laten gaan? Neem effe contact op met haar mentor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Moet ze mee, is het verplicht?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Haar behandeling is dus niet afdoende geweest. Het beste lijkt me om met de behandelaar van toen cintact op te nemen
Je bent zelf een theepot
Jij kent je kind het beste, dus alleen jij kunt inschatten in hoeverre je haar hierin misschien kunt sturen. Maar ik zou haar niet willens en wetens in een situatie brengen waarin ze zich diep ongelukkig voelt. Ze mankeert wat, dit is misschien een stap te ver voor haar. Ik had een kind met astma, die kon ook niet altijd aan alle activiteiten meedoen. Dat is heus niet het einde van de wereld.
Ik zou contact opnemen met haar mentor. Hij/zij kan je vast exact de plannen uit de doeken doen zodat jij haar misschien beter kunt begeleiden en je kan hem/haar instrueren over mogelijk apart gedrag van je dochter.Haren strak en vastGeef genoeg schone kleding meeGeef oude kleding mee die ze naderhand weg mag gooienGeef een rol plastic zakken (40l) meeSnoetenpoetsers en van dat handen-wassen-zonder-zeep-spul mee
Alle reacties Link kopieren
Je kind niet dwingen om mee te doen. Als het kind lichamelijk iets had gehad (scoliose of zo, ik noem maar wat) waardoor het lastiger mee kon doen aan zo'n soort schooluitje had het ook niet hoeven meedoen.
*prik*
Je kan haar dan beter niet mee laten gaan, maar dan kies je wel voor de makkelijke weg.
Alle reacties Link kopieren
Denk je niet dat ze vatbaar wordt voor pesten als je haar dwingt mee te gaan? Al haar klasgenoten zullen dan geconfronteerd worden met haar vreemde trekjes, dat lijkt me geen goeie start voor haar op een school waar ze nog jaren zal vertoeven.



Ik denk dat het beter is om haar niet mee te laten gaan en te zoeken naar een behandeling die haar echt van smetvrees helpt af te komen.
Alle reacties Link kopieren
"om haar klas beter te leren kennen gaan ze met alle brugklassen survivalen. " ... onderdeel van de kennismaken is toch ook dat iemand niet tegen modder kan en dus niet survivalt?
Alle reacties Link kopieren
Je omschrijft het alsof ze van haar smetvrees af is, maar dat blijkt niet zo te zijn. Neem zo snel mogelijk contact op met haar behandelaar voor een vervolgtraject, ze zal er toch vanaf moeten gaan komen, wil ze later normaal kunnen functioneren.



Kun je wat het kamp betreft de mentor bellenn om samen te bekijken waar je dochter aan mee kan doen? Wanneer je haar voorbereid op pad stuurt, zal ze zo min mogelijk buiten de boot vallen. Een smoes bedenken en haar thuis laten heeft waarschijnlijk een tegengesteld effect. Haar nieuwe klasgenoten zullen snel genoeg doorhebben welk probleem ze heeft, en een optelsom kunnen maken. Dan weten ze ook waarom ze niet mee was gegaan.
Ons hoofd is rond, zodat ons denken van richting veranderen kan.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip: ga op zoek naar een geschikte behandeling voor je dochter. Smetvrees kan namelijk een fobie op zich zijn maar het kan ook een uiting van een obsessief compulsieve stoornis zijn. Hoe je met die twee omgaat verschilt namelijk ook.
*prik*
Survivallen met brugpiepers is vast geen continue tocht door de bagger, ze heeft zich niet aangemeld bij het Corps Mariniers ofzo. Er zijn vast genoeg momenten tijdens het kennismakingskamp waarbij er niet hoeft te worden gesurvivalled, daaraan kan ze wel meedoen.



Waarschijnlijk zal het survivallen zelf in teams gaan, dan valt het niet eens zo op dat ze niet meedoet, aangezien je toch niet met de hele groep samen bent dan. Of misschien zijn er wel onderdelen waaraan ze wel mee wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je haar beter thuis kunt laten.



Wanneer ze nu meteen al een buitenbeentje is doordat ze bang is om vuile handen te krijgen beloop je een zeer grote kans dat ze ook meteen het middelpunt van pestgedrag wordt en dat mogelijk voor de rest van haar tijd op deze school.



Bezint eer ge begint in deze.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ze kan trouwens toch ook gewoon meegaan met haar klas en dat jij dan een briefje aan haar mentor meegeeft dat ze niet mee kan doen? De echte reden hoef je niet te vermelden, je kan ook verzinnen dat haar enkels overbelast zijn. Niemand die daar raar of moeilijk over gaat doen.
*prik*
Alle reacties Link kopieren
quote:Venstermug schreef op 24 augustus 2015 @ 23:31:

Ze kan trouwens toch ook gewoon meegaan met haar klas en dat jij dan een briefje aan haar mentor meegeeft dat ze niet mee kan doen? De echte reden hoef je niet te vermelden, je kan ook verzinnen dat haar enkels overbelast zijn. Niemand die daar raar of moeilijk over gaat doen.Waarom zou je tegen de mentor liegen?
quote:Venstermug schreef op 24 augustus 2015 @ 23:18:

Nog een tip: ga op zoek naar een geschikte behandeling voor je dochter. Smetvrees kan namelijk een fobie op zich zijn maar het kan ook een uiting van een obsessief compulsieve stoornis zijn. Hoe je met die twee omgaat verschilt namelijk ook.Smetvrees ís bij mijn weten een obsessief compulsieve stoornis (dwangstoornis).
TO: als je dochter zo jong al smetvrees in ernstige vorm had zou ik zeker kijken of het niet slim is daarvoor opnieuw in therapie te gaan.

Om te voorkomen dat het op latere leeftijd weer erger wordt en zij niet meer normaal kan functioneren.



Ik zou met haar mentor om tafel gaan en ervoor kiezen haar niet mee te laten gaan. Tegenover de klas zou ik dan in overleg met de mentor een andere (legitieme) reden bedenken.

Leugen om bestwil wat mij betreft in dit geval...
Alle reacties Link kopieren
Het is wel handig dat je de mentor op de hoogte stelt van dit probleem.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven