mijn pup eet z'n eigen poep en die van haar broertje gadverd

20-08-2016 08:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een paar maanden geleden hebben wij 2 pups gekocht een mannetje en een vrouwtje.



Nou is het geval dat ze hun eigen poep eten en dat vind ik verre van smaakelink.

Ze worden echt hartstikke veel uitgelaten eten slapen spelen en naar buiten en tussendoor nog heel veel.



Als ik ze snachts in de bench doe schijten ze elkaar onder en doe ik ze in de gang dan schijten ze ook binnen alleen dan eten ze het op die viezerikken!



Als ik ze uit laat staat het vrouwtje al bij het mannetje te wachten tot hij klaar is met poepen om het vervolgens op te kunnen eten,natuurlijk laat ik dat niet toe maar ik begin er wel kotsmisselijk van te worden.



Heb al gehoord dat vrouwtjes dit doen om het nest schoon te houden maar het mannetje begint nu ook al.



Als ik ze betrap dat ze binnnen alsnog iets doen zet ik ze meteen buiten en geef ze verder niet op hun donder dus ik weet ook niet wat er fout gaat.



Iemand nog wat nuttig advies want het begint nu echt te nasty te worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 20 augustus 2016 @ 09:11:

Bench kleiner maken helpt ook. Groot is niet altijd goed. Pups voelen zich veiliger in een knusse ruimte. Ik verkleinde benches altijd met een kartonnen doos.

Klopt heb ik al vaker gehoord heb ik ook al gedaan en deze bench is niet zo groot en dan nog gaat de een op de ander zitten poepen.

Normaal gesproken zouden ze dan moeten gaan piepen snachts maar ze slapen naderhand gewoon rustig verder
Alle reacties Link kopieren
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 08:27:

[...]



Hoezo zelfbelonend? is ze dan trots op zichzelf bahbahh hahhaZelfbelonend gedrag heeft niets met trots te maken. Het wil zeggen dat het gedrag dat de hond uit zichzelf vertoont enorm belonend voor hem is; hij scoort er een succes mee. In dit geval is dat het poep eten. Dat vindt hij waarschijnlijk gewoon ontzettend lekker. De pest van zelfbelonend gedrag en het scoren van al die successen, is dat het gedrag al snel inslijt en dus een gewoonte wordt. Je hebt het dan over 'beloningshistorie': al die successen stapelen zich op en het gedrag wordt steeds moeilijker te doorbreken.



De enige manier om het te doorbreken, is door het vóór te zijn. Je pups mogen niet meer de kans krijgen de ontlasting op te eten. Aangezien ik lees dat je middenin de kleine kinderen zit én twee pups hebt om op te letten, vrees ik dat het je niet gaat lukken er als een havik bovenop te zitten.



Wat ik nu zou doen, is ze in aparte benches zetten en die bij je op de slaapkamer zetten. Als je pups onrustig worden omdat ze moeten poepen, hoor je dat en kun je ze snel buiten zetten en zelf meteen de poep opruimen (ook in het holst van de nacht, ja). Ik denk dat dat de enige manier is om het patroon te doorbreken.



Verder denk ik dat het geen goed plan is om twee pups uit hetzelfde nest te hebben. Ze richten zich vaak meer op elkaar dan op jou, wat het opbouwen van een band en de opvoeding bemoeilijkt. Ik heb het verschillende keren fout zien gaan en snap dan ook niet dat de fokker je twee pups heeft toevertrouwd.

Als je beide pups een eerlijke kans wilt geven, zou ik er één terug doen naar de fokker (als die daartoe bereid is; het geeft me te denken dat hij/zij je er twee mee gaf) of herplaatsen. Jij kunt je dan volop op die ene pup richten en de pups kunnen slechte gewoontes niet meer van elkaar kopiëren.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 augustus 2016 @ 09:08:

In principe bevuilen ze hun eigen nest niet en ik vraag me nog steeds af hoe lang ze in de bench zitten.



Van een kennis die ook broer en zus had genomen weet ik dat het zindelijk maken aanzienlijk langer duurde.

Ze zaten eerst alleen snachts in de bench maar omdat ze elkaar dan onder poepen heb ik die maar achterwege gelaten.



Ze lopen de hele dag dus lekker vrij rond en savonds gaan ze in de hal in hun mandje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een reu en een teef?

Kun je niet een pup terug brengen? Dan voed je eerst de overgebleven pup op en koop je over een paar jaar nog een puppy.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 20 augustus 2016 @ 08:38:

Zielig hee, die zitten zo in het asiel onder het mom "ik kom het allemaal niet meer aan en ze waren lastig"



Luister betweter als dat zo was hadden ze allang in het asiel gezeten.

Maar natuurlijk voor een of andere stumpert die achter z'n telefoontje of pctje zit is het makkelijk om andere mensen te bekritiseren.



En misschien dat jij ze dan het asiel in zou doen omdat je zelf nergens tegen kan,maar het zijn nog steeds pups hè dus kan niet verwachten dat ze binnen een week zindelijk zijn.

Noemen ze doorzettingsvermogen vele mensen komen dat nogal tekort hier
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:27:

[...]





Luister betweter als dat zo was hadden ze allang in het asiel gezeten.

Maar natuurlijk voor een of andere stumpert die achter z'n telefoontje of pctje zit is het makkelijk om andere mensen te bekritiseren.



En misschien dat jij ze dan het asiel in zou doen omdat je zelf nergens tegen kan,maar het zijn nog steeds pups hè dus kan niet verwachten dat ze binnen een week zindelijk zijn.

Noemen ze doorzettingsvermogen vele mensen komen dat nogal tekort hier

Ja maar waarom hebben ze deze problemen dan nog?? Waarom zitten ze niet op een fatsoenlijke cursus?? Waarom nam je er 2 tegen beter weten in?



En schelden is een beetje een zwaktebod vind je zelf ook niet??
Ben benieuwd hoe jouw huis eruitziet.
Alle reacties Link kopieren
En apart uitlaten kan ook helpen.

Mijn eigen hond heeft het ook gedaan maar dan niet zijn eigen drol. Het is heel moeilijk om het af te leren, lange adem is vereist.
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:22:

[...]



Ze zaten eerst alleen snachts in de bench maar omdat ze elkaar dan onder poepen heb ik die maar achterwege gelaten.



Ze lopen de hele dag dus lekker vrij rond en savonds gaan ze in de hal in hun mandje.Dan moeten ze denk ik al die ruimte nog niet hebben in de nacht. Voor alletwee een eigen bench dus anders lijkt het me lastig dergelijk gedrag te onderbreken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een puppycursus gedaan?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:13:

[...]





Nou dat valt wel mee druk is het hier toch wel.



Verder zijn het super lieve beestjes alleen dat ze Dr eigen poep eten vind ik niet zo smakelijk. Heb al heel wat pups grootgebracht maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!



En je hebt wel nagedacht over hoe het voor de pups moet zijn om op te moeten groeien in zo'n druk gezin?



Niet te geloven dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:27:

[...]





Luister betweter als dat zo was hadden ze allang in het asiel gezeten.

Maar natuurlijk voor een of andere stumpert die achter z'n telefoontje of pctje zit is het makkelijk om andere mensen te bekritiseren.



En misschien dat jij ze dan het asiel in zou doen omdat je zelf nergens tegen kan,maar het zijn nog steeds pups hè dus kan niet verwachten dat ze binnen een week zindelijk zijn.

Noemen ze doorzettingsvermogen vele mensen komen dat nogal tekort hierTwee puppies tegelijk en 4 kinderen is niet doorzet vermogen maar eerder gewoon onverstandig en jezelf nog veel werk op de hals halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dance_in_the_rain schreef op 20 augustus 2016 @ 09:16:

[...]



Zelfbelonend gedrag heeft niets met trots te maken. Het wil zeggen dat het gedrag dat de hond uit zichzelf vertoont enorm belonend voor hem is; hij scoort er een succes mee. In dit geval is dat het poep eten. Dat vindt hij waarschijnlijk gewoon ontzettend lekker. De pest van zelfbelonend gedrag en het scoren van al die successen, is dat het gedrag al snel inslijt en dus een gewoonte wordt. Je hebt het dan over 'beloningshistorie': al die successen stapelen zich op en het gedrag wordt steeds moeilijker te doorbreken.



De enige manier om het te doorbreken, is door het vóór te zijn. Je pups mogen niet meer de kans krijgen de ontlasting op te eten. Aangezien ik lees dat je middenin de kleine kinderen zit én twee pups hebt om op te letten, vrees ik dat het je niet gaat lukken er als een havik bovenop te zitten.



Wat ik nu zou doen, is ze in aparte benches zetten en die bij je op de slaapkamer zetten. Als je pups onrustig worden omdat ze moeten poepen, hoor je dat en kun je ze snel buiten zetten en zelf meteen de poep opruimen (ook in het holst van de nacht, ja). Ik denk dat dat de enige manier is om het patroon te doorbreken.



Verder denk ik dat het geen goed plan is om twee pups uit hetzelfde nest te hebben. Ze richten zich vaak meer op elkaar dan op jou, wat het opbouwen van een band en de opvoeding bemoeilijkt. Ik heb het verschillende keren fout zien gaan en snap dan ook niet dat de fokker je twee pups heeft toevertrouwd.

Als je beide pups een eerlijke kans wilt geven, zou ik er één terug doen naar de fokker (als die daartoe bereid is; het geeft me te denken dat hij/zij je er twee mee gaf) of herplaatsen. Jij kunt je dan volop op die ene pup richten en de pups kunnen slechte gewoontes niet meer van elkaar kopiëren.

Thanx hier kan ik wel wat mee maar om er een weg te doen vind ik ook zo zielig,ze zijn echt hartstikke lief.



En als ze naar buiten gaan neem ik de kindjes lekker mee uitlaatveldje is hier heel dichtbij.



De ene pup het vrouwtje hebben wij voor de vakantie cadeau gedaan aan mijn schoonouders,die werden er knettergek van en dat vond ik zo zielig dat ik ze maar weer meegenomen heb vandaar dat we er nu 2 hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 augustus 2016 @ 09:31:

[...]





Dan moeten ze denk ik al die ruimte nog niet hebben in de nacht. Voor alletwee een eigen bench dus anders lijkt het me lastig dergelijk gedrag te onderbreken.Dan ga ik dalijk 2 nieuwe kopen en dan maar kijken hoe het gaat vanacht.thanx voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Wat voor ras is het?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 20 augustus 2016 @ 09:30:

Ben benieuwd hoe jouw huis eruitziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 20 augustus 2016 @ 09:30:

Ben benieuwd hoe jouw huis eruitziet.Waarschijnlijk schoner dan die van jou ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:34:

[...]



Thanx hier kan ik wel wat mee maar om er een weg te doen herplaatsen vind ik ook zo zielig,ze zijn echt hartstikke lief.



En als ze naar buiten gaan neem ik de kindjes lekker mee uitlaatveldje is hier heel dichtbij.



De ene pup het vrouwtje hebben wij voor de vakantie cadeau gedaan aan mijn schoonouders,die werden er knettergek van en dat vond ik zo zielig dat ik ze maar weer meegenomen heb vandaar dat we er nu 2 hebben.
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:40:

[...]



Waarschijnlijk schoner dan die van jou ;)Dat betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
O helaas ken ik dit verhaal. Bijna precies hetzelfde gehad alleen helaas moet ik je teleurstellen je kan het ze niet afleren.



Wij hebben alles geprobeerd.. Ook sambal op de poep.. Maar niks hielp.



Wat voor ons het beste werkt.. Direct de poep opruimen. Zorgen dat ze d'r niet bij kan..



Wij hadden een volwassen hond en puppy maar de pup hing onder de volwassen hond op zijn poep op te vangen echt heel onsmakelijk.

We hebben veel gestraft en op een duur weet ze ook dat het niet mag( dus als jij kijkt doet ze niks. Als jij niet kijkt eet ze toch)

Het mooie aan honden is dat ze zichzelf veraden. Ineens schuldig naar jou toe lopen.. Dan weet ik genoeg
Wat bij ons goed geholpen heeft (hond at poep van andere honden tijdens het wandelen): iedere ochtend een schijf ananas (wel ananas op eigen sap, niet de siroop versie).
quote:Asssie schreef op 20 augustus 2016 @ 09:51:

Wat bij ons goed geholpen heeft (hond at poep van andere honden tijdens het wandelen): iedere ochtend een schijf ananas (wel ananas op eigen sap, niet de siroop versie).Hoe werkt dit?
TO welk ras hebben ze ? Of had je daar al op gereageerd ?
quote:Floor789 schreef op 20 augustus 2016 @ 09:41:

O helaas ken ik dit verhaal. Bijna precies hetzelfde gehad alleen helaas moet ik je teleurstellen je kan het ze niet afleren.



Wij hebben alles geprobeerd.. Ook sambal op de poep.. Maar niks hielp.



Wat voor ons het beste werkt.. Direct de poep opruimen. Zorgen dat ze d'r niet bij kan..



Wij hadden een volwassen hond en puppy maar de pup hing onder de volwassen hond op zijn poep op te vangen echt heel onsmakelijk.

We hebben veel gestraft en op een duur weet ze ook dat het niet mag( dus als jij kijkt doet ze niks. Als jij niet kijkt eet ze toch)

Het mooie aan honden is dat ze zichzelf veraden. Ineens schuldig naar jou toe lopen.. Dan weet ik genoeg Hier was het zelfs de 5 jarige labrador nog af te leren. Lange adem en juiste manier trainen. Goede gedragstherapeut zoeken of Hondenschool.
quote:bumgi schreef op 20 augustus 2016 @ 09:34:

[...]



Thanx hier kan ik wel wat mee maar om er een weg te doen vind ik ook zo zielig,ze zijn echt hartstikke lief.



En als ze naar buiten gaan neem ik de kindjes lekker mee uitlaatveldje is hier heel dichtbij.



De ene pup het vrouwtje hebben wij voor de vakantie cadeau gedaan aan mijn schoonouders,die werden er knettergek van en dat vond ik zo zielig dat ik ze maar weer meegenomen heb vandaar dat we er nu 2 hebben.



Hoe kan je de honden dan trainen wanneer je de kindjes mee neemt ?

Hier lukt dat al niet met 1 kind erbij laat staan 4.

Trainen bedoel ik echt dingen aanleren , niet pootje of doodliggen. Maar echt keurig naast en aan de voet lopen. Zit af blijf etc etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven