minder heet wassen

19-08-2013 13:07 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hier iemand een tip?



Ik was alle goed max. Op 40 graden. Ongeveer een maal per maand draai ik een 90 graden was. Soms heb ik er wat goed in, vaak is de trommel leeg. Nou loop ik al een hele tijd te "klooien" met de sanitairdoeken. Tijdje wegwerp gebruik, tijdje met spray en keukenpapier geprobeerd.

Ik wil gewoon doeken blijven gebruiken, tweemaal in de week.

Zouden jullie die bij de 40 graden was doen? Of toch 60 of 90 graden wassen?



Lees graag jullie tips
Alle reacties Link kopieren
Als je toch die was doet kun je de doeken er net zo goed ingooien toch?
Alle reacties Link kopieren
Sanitaire doeken?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze ook in de magnetron doen na het wassen, een paar minuten op de hoogste stand en de bacteriën zijn dood. Ik was alleen beddengoed eens in de zoveel tijd op 60 graden. En daar gooi ik dan wel de doekjes bij, maar verder kun je het zo oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 19 augustus 2013 @ 13:10:

Sanitaire doeken?Doek voor het schoonmaken van de wc gok ik
Gewoon een hoop doekjes kopen en dan alles tegelijk in die machine op 90 graden. Heb je 30 doekjes nodig, kosten geen drol. Aparte bak bij de machine en klaar.

Een lege machine laten draaien vind ik wel erg zonde en verspillend eigenlijk. Gooi er dan op zijn minst handdoeken, beddengoed, sokken of ondergoed ofzo in. Dat heb je toch altijd wel liggen?
Alle reacties Link kopieren
Odi, bedoel je dat je de doeken voor de was in de magnetron doet?

En daarna kan het dan bij bijv. De 40 graden was?
Doeken waarmee je de wc schoonmaakt moet je gewoon weg pleuren. Leve de hygiënische doekjes!
Alle reacties Link kopieren
Wachten totdat de wasmachine vol is met sanitairdoeken (?) en dan wasmachine op 60 graden.

Hier trouwens ook onderbroeken handdoeken en washandjes erbij op 60 graden
Ik zie het al, ik ben een viespeuk
Of misschien toch niet: ik flikker alles na wassen op 40 graden in de loeihete droger. Geen bacterie die dat overleeft.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad doekjes voor het schoonmaken van het sanitair, toilet en badkamer. Wel aparte doeken voor elke ruimte natuurlijk ;-P
Ik doe eens in de zoveel tijd een 90 graden was met doekjes, theedoeken, etc die echt vies zijn. Het is goed voor de machine om af en toe eens echt warm te wassen dus dan neem ik al die dingen mee. Doekjes e.d. vind ik niet hygienisch om met 40 graden bij je kleding ofzo te doen.



Verder beddegoed en ondergoed ook wat warmer en de andere dingen kunnen prima op 30/40.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas de viespeuk vrees ik. Ik gebruik voor de wc een vaatdoekje dat daarna meteen in de was gaat en dan met de andere vaardoekjes/handdoeken etc gewassen wordt op 40 graden. Dan gaan ze weer terug bij de schone vaatdoekjes
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Aparte doekjes per ruimte, ha ha ha, het zou niet eens in me opkomen



Ach Its, zijn we samen viezerik, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Als je dagen lang die doekjes bij elkaar in een emmer laat wachten, is dat niet gor?



Suze, ben best makkelijk.. droger heb ik niet, alles gaat aan de lijn. Dus die doekjes wil ik wel schoon zover het kan.



Wegwerp/ vochtige doekjes bevallen mij niet. Of bedoel je dat het katoenen doekje na gebruik weggooit?
Doekjes in een emmer laten wachten is wel goor ja. En dan zal je wel op tenminste 60 graden moeten want anders wordt dat echt niet schoon.
Ik gebruik Lotus Maestro om te poetsen, dat is steviger dan keukenrol en gooi je na gebruik gewoon weg. Dan hoef je geen vieze doekjes in je wasmachine te gooien.
Wij wassen de handdoeken / theedoeken / sokken en ondergoed op 95 graden.

De rest op 40 graden.
quote:itsme26 schreef op 19 augustus 2013 @ 13:19:

Ik ben pas de viespeuk vrees ik. Ik gebruik voor de wc een vaatdoekje dat daarna meteen in de was gaat en dan met de andere vaardoekjes/handdoeken etc gewassen wordt op 40 graden. Dan gaan ze weer terug bij de schone vaatdoekjesHier een nog ergere viespeuk, want ik was het doekje van de wc niet eens na elke poetsbeurt. Mik hem even door het goed hete sop met allesreiniger en hang hem te drogen voor de volgende keer en dan gaat ie ook nog maar op 40 graden in de machine bij de rest van de kleding!
Alle reacties Link kopieren
quote:haarspeld schreef op 19 augustus 2013 @ 13:21:

Als je dagen lang die doekjes bij elkaar in een emmer laat wachten, is dat niet gor?



Laten drogen en dan in de wasmand



Suze, ben best makkelijk.. droger heb ik niet, alles gaat aan de lijn. Dus die doekjes wil ik wel schoon zover het kan.



Wegwerp/ vochtige doekjes bevallen mij niet. Of bedoel je dat het katoenen doekje na gebruik weggooit?
Alle reacties Link kopieren
quote:haarspeld schreef op 19 augustus 2013 @ 13:21:

Als je dagen lang die doekjes bij elkaar in een emmer laat wachten, is dat niet gor?



Suze, ben best makkelijk.. droger heb ik niet, alles gaat aan de lijn. Dus die doekjes wil ik wel schoon zover het kan.



Wegwerp/ vochtige doekjes bevallen mij niet. Of bedoel je dat het katoenen doekje na gebruik weggooit?toch niet als je ze droog in de emmer doet?
Later is nu
Maar waar laat je ze dan drogen Dreamer?
Dat vind ik dus wel vies, die doekjes ergens te drogen hangen :ril:
Alle reacties Link kopieren
Ondergoed was ik niet heter. Kan het niet eens, volgens de etiketten. Beddengoed eigenlijk ook niet.

Vandaar ook die lege trommel bij de kookwas, die draai ik inderdaad voor de machine.



Ah, ivetje, jij draait ze dus ook op 40 graden mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven