Mini rookmelder

05-10-2016 18:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nu toch echt rookmelders gaan ophangen, maar liever niet zo een groot lelijk ding. En ik zie er ook geen noodzaak in om er honderden euro's aan uit te geven eerlijk gezegd. Gewoon een simpel ding, op batterijen en het liefst zo klein mogelijk. Uiteraard heb ik gegoogled, maar vanaf een foto is het zo lastig beoordelen of ik zo een enorm geval voor me heb, of naar een klein compact rookmeldertje kijk. Maten opnemen in de productspecificaties doen ze bij rookmelders niet aan blijkbaar. Wie heeft een tip? Alvast bedankt!
Ga eens bij een bouwmarkt kijken.
Een rookmelder is ook echt zo'n item waarbij design boven functionaliteit gaat
Ik heb kleine rookmeldertjes. Die lelijke grote zitten vaak stamdaard in huurhuizen geloof ik. Maar als je die hebt zou ik hem dan vervangen Door zo'n kleine. Heb 20 euro betaald per stuk
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft de karwei wel kleinde rookmelders. Trouwens, ik kan je wel aanraden om een op het netstroom te hebben. Er zitten ook batterijen in voor als het stroom uitvalt, die lopen langzaam leeg en kan je nooit vergeten te vervangen (ze blijven piepen omdat ze op het netstroom zit :p)
Alle reacties Link kopieren
Er worden tegenwoordig bestuurbare wagentjes over mars gereden. Ik denk niet dat de grootte van een rookmelder ten koste gaat van de functionaliteit ervan.
quote:Rozetrui schreef op 05 oktober 2016 @ 19:04:

Er worden tegenwoordig bestuurbare wagentjes over mars gereden. Ik denk niet dat de grootte van een rookmelder ten koste gaat van functionaliteit ervan.



"Gewoon een simpel ding, op batterijen"



Dit wel.



Oepsiefloepsie de batterijen waren op.. maar gelukkig hoefde ik er geen netstroompunt voor op te offeren.
Plus de Curiosity is 900 kilo zwaar en meet 3x2x2 meter. Das een flinke rookmelder..
Alle reacties Link kopieren
https://www.conrad.nl/nl/ ... -op-batterijen-46516.html



Zoiets?
De bouwmarkt heeft er genoeg.

Hier ligt er in de huiskamer een bovenop de kast zodat je hem niet ziet. Op batterijen, wat inderdaad hele irritante piepjes geeft zodra de batterij leeg is.

Je hebt er ook nog die rook en koolmonoxide voor bijvoorbeeld bij je ketel/geiser.
Ikea heeft kleine rookmelders op batterijen!
Alle reacties Link kopieren
Chirpy, hoe ver van het plafond ligt je rookmelder? Als dat meer dan 20 cm is, dat is hij zinloos in geval van brand.
Wij hebben ze van Action. Klein en nog geen 5,- per stuk incl batterij
Nee dat gaat wel goed. Hij ligt op de hoogste kast, zo'n tien centimeter lager dan het plafond.

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, maar wel goed om op te letten!
Een jaarlijks terugkerende reminder in je telefoon zetten om de batterij te vervangen!

Karwei heeft idd nette kleine melders. Wij hebben er ook een magneetbevestiging bij gekocht. De ene magneet plak je op het plafond, de andere op de melder en dan klik je de melder zo op het plafond. Het voordeel daarvan is dat je bij het vervangen van de batterij of bij valsalarm niet boven je hoofd hoeft te gaan pielen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die goedkope toch echt mijden. Als die goed genoeg zouden zijn, vraag ik me af waarom die niet in huurhuizen worden gebruikt. Bij mij hangen dingen van meer dan 100 euro per stuk. Dat doen ze niet omdat de eigenaar het zo leuk vindt om veel geld uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de goede tips die al zijn gegeven! Aan de Ikea had ik zelf nog niet gedacht eigenlijk. Die met magneetbevestiging ben ik nog niet tegengekomen, daar ga ik ook eens naar kijken.

Die uit de link van Conrad had ik ook gevonden, het is alleen zo moeilijk inschatten hoe groot ze zijn. Dan is de eerste comment om gewoon eens naar een bouwmarkt te gaan zo gek nog niet
Alle reacties Link kopieren
Viva1966, dat is inderdaad een afweging die ik me ook maak. Enerzijds denk je, wat is 500 euro (ik wil er 5 plaatsen) als het je leven redt mocht zo een situatie zich voordoen. Anderzijds bedenk ik me ook dat het op zich geen hele ingewikkelde technologie is, waardoor een iets minder prijzige wellicht ook wel volstaat. En hoe minder apparatuur er op stroom staat aangesloten, hoe minder kans op kortsluiting. Tenminste, dat is mijn redenatie en ik moet eerlijk toegeven dat ik er totaal geen kaas van heb gegeten dus de plank misschien wel volledig mis sla.
Alle reacties Link kopieren
De levensduur van een rookmelder is de garantietermijn lees ik net. Rookmelders gaan dus niet zo lang mee.



De koolmonoxide van Alecto COA 26 van de Blokker is erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rozetrui schreef op 05 oktober 2016 @ 20:13:

Dankjewel voor de goede tips die al zijn gegeven! Aan de Ikea had ik zelf nog niet gedacht eigenlijk. Die met magneetbevestiging ben ik nog niet tegengekomen, daar ga ik ook eens naar kijken.

Die uit de link van Conrad had ik ook gevonden, het is alleen zo moeilijk inschatten hoe groot ze zijn. Dan is de eerste comment om gewoon eens naar een bouwmarkt te gaan zo gek nog niet ;-)



Vond die hand op de foto persoonlijk wel een goed beeld geven.

Als dit niet genoeg is, op naar de winkel inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Het rare bij mijn brandmelders is dat de batterij altijd 's nachts leeg raakt en ik in het midden van de nacht op een kruk moet gaan staan om dat ding van de muur te krijgen en de batterij er uit te slopen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 05 oktober 2016 @ 21:27:

Het rare bij mijn brandmelders is dat de batterij altijd 's nachts leeg raakt en ik in het midden van de nacht op een kruk moet gaan staan om dat ding van de muur te krijgen en de batterij er uit te slopen Daarom is die magneetbevestiging zo ideaal. Dan schuif je hem zo van het plafond!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 05 oktober 2016 @ 21:27:

Het rare bij mijn brandmelders is dat de batterij altijd 's nachts leeg raakt en ik in het midden van de nacht op een kruk moet gaan staan om dat ding van de muur te krijgen en de batterij er uit te slopen

Hier ook. En altijd na de eerste 2 nachten rust en dan begint de volgende te piepen



Heb nu dus geleert nadat de eerste gaat piepen de rest ook maar nieuwe batterijen te geven. Dus mag ik elke 2 jaar met trapje en batterijen het huis door.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort trouwens maandelijks te testen of ze het nog doen. Je kan de sirene buiten op de eerste maandag van de maand als leidraad nemen.
Alle reacties Link kopieren
hoi ,heb er gezien en gekocht op www.minirookmelder.be.gaan 10 jaar meer ,en echt klein hebben ook VDS keuring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven