mishandelinh

22-08-2016 20:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wordt thuis mishandeld en ik weet niet wat ik moet doen. Ik woon thuis bij mijn ouders en mijn broertje. Mijn vader is heel agressief en slaat mij een paar keer per dag. Ook zegt die altijd dat ik niks beteken voor de familie en dat mensen niet van mij houden, ook wordt er vaak gezegd dat ik niks kan en dat ik nutteloos ben op deze wereld, hij zegt vaak dat ik beter dood kan zijn omdat ik hun leven verziek en die van anderen. Mijn ouders zijn veel bezig met mijn broertje en kopen veel dure en leuke kleren voor hem, ik moet mijn eigen kleren van marktplaats of op rommelmarkten halen van mijn eigen geld. Ook vaak gaan mijn ouders met mijn broertje uiteten en ik moet dan thuis blijven om op de hond te passen. Ook steunen mijn ouders mij niet in mijn sport, ze komen nooit kijken bij mijn wedstrijden en vragen nooit naar mijn sport. Ik ging laatst op kamp en er was ook een dag dat de ouders mochten komen, alle ouders waren er en gingen leuken dingen doen met hun kinderen, alleen die van mij waren er niet. Ook kregen alle kinderen kaartjes van hun ouders, ik heb niks gehad. Er was ook een activiteit dat we naar de stad gingen, ik kon niet mee omdat ik geen geld had mee gekregen van mijn ouders om iets lekkers te halen, we gingen op de fiets maar die mocht ik niet meenemen van mijn ouders. Als we thuis gaan avond eten zitten mijn ouders en broertje gezellig bij elkaar en ik zit een heel stuk verder aan de tafel. Mijn ouders zijn ook niet op mijn diploma uitreiking geweest, ik was er in mijn eentje zonder ouders of familie. Ze behandelen mijn broertje ook anders dan mij, hij mag alles. En als ik iets doe wat ze niet leuk vinden gaan ze naar me schreeuwen en schelden ze me uit, ze duuwen me van de traf af of slaan en schoppe me. Mijn hele gezicht zit onder de blauwe plekken. Weet iemand wat ik kan doen?
Ga naar de website van Veilig thuis. Daar kunnen ze je helpen.

Als je dat te moeilijk vindt, ga dan eens naar de site van sensoor. Daar zijn mensen die (per mail of telefoon) naar je verhaal luisteren.

Beide zijn gratis en je kunt eerst anoniem blijven, als je dat wilt.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dag eenzaam meisje, hoe oud ben je? Je kunt bellen met veilig thuis, die kunnen je goed advies geven en je helpen als je weg wilt. Als je dat lastig vindt, kun je ook naar de huisarts gaan en daar je verhaal vertellen. Is er misschien een tante, buurvrouw of moeder van vriendin die je in vertrouwen kunt nemen? En zit je op school? Ook daar is vaak een vertrouwenspersoon waar je kunt gaan praten.
Je bent 20 (aangezien je uit 96 komt denk ik)

Is het mogelijk dat je op kamers gaat. Vaak kan je met een 100 euro een basis uizet regelen op marktplaats, em dan desnoods de eerste tijd achter de kassa om geld te verdienen.



Heel veel sterkte meis



En als je de mogelijkheid hebt ga ook even langs de huisarts. Misschien kan hij je doorverwijzen naar een hulpverlener om af en toe eens lekker van je af te praten.



Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je ?





Neem zo snel mogelijk contact op met een vertrouwenspersoon op school en ga naar de huisarts.. !!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Als het goed is heeft je school ook een vertrouwenspersoon waarmee je kunt praten. Of je kunt naar de huisarts gaan. Ze hebben geheimhoudingsplicht, dus je ouders hoeven hier niks van te weten, als jij dat niet wilt.
http://www.vooreenveiligthuis.nl



bellen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 22 augustus 2016 @ 20:53:

Hoe oud ben je?Ik ben 19
Alle reacties Link kopieren
Maak fotos van je blauwe plekken en ga morgen naar de huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik heb jammer genoeg geen geld om op kamers te gaan, mijn ouders halen geld van mijn rekening af, omdat ze vinden dst ik thuis huur moet betalen
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen zij bij jou geld? dat kan toch alleen met jou toestemming?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook geen vriendin bij wie je kunt logeren?



Heb je 20 jaar zo geleefd of is dit iets recents?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ze toestemming geven van ze, anders moest ik weg
Studeer je? Ontvang je studiefinanciering?



Als je in NL woont ga dan morgen met identificatie naar de bank en open een eigen nieuwe rekening. Laat daar eventuele studiefinanciering op storten en dan kan je online regelen bij duo.



Ga morgen naar de huisarts voor hulp



Wat houd je tegen een bijbaantje te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Dit is nu 3 jaar bezig, ik durf dit niemand te vertellen
Hebben je ouders financiele problemen.komt er wel eens een deurwaarder of iets dergelijks aan de deur, of heb je wel eens een brief gezien waar op stond direct actie vereist of in naam van de koningin of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijbaantje, maar dat geld hou ik dus niet zelf, maar heel weinig daarvab
quote:eenzaammeisje1996 schreef op 22 augustus 2016 @ 21:05:

Dit is nu 3 jaar bezig, ik durf dit niemand te vertellendaarom bel je met veilig thuis, dat is anoniem. Zij kunnen je vertellen wat je kan doen.
Welke provincie woon je meisje?
Alle reacties Link kopieren
Nee mijn ouders verdienen goed en er is nooit iemand aan de deur geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in gelderland
Wat dapper van je dat je het nu wel hier vertelt! Die eerste stap heb je maar mooi gezet.

De mensen boven mij hebben al veel goede adviezen gegeven. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt. Is er niemand in je omgeving die je toch in vertrouwen zou kunnen nemen?
Stop daarmee en hou je eigen geld. Je ouders hebben geen recvht jou geld zichzelf toe te eigenen.



Studeer je? Sta je ingeschreven bij een studentenwoningcoorperatie?
(Lieverd het is onwijs goed dat je nu beseft dat dit niet een goede situatie is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven