mishandelinh

22-08-2016 20:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wordt thuis mishandeld en ik weet niet wat ik moet doen. Ik woon thuis bij mijn ouders en mijn broertje. Mijn vader is heel agressief en slaat mij een paar keer per dag. Ook zegt die altijd dat ik niks beteken voor de familie en dat mensen niet van mij houden, ook wordt er vaak gezegd dat ik niks kan en dat ik nutteloos ben op deze wereld, hij zegt vaak dat ik beter dood kan zijn omdat ik hun leven verziek en die van anderen. Mijn ouders zijn veel bezig met mijn broertje en kopen veel dure en leuke kleren voor hem, ik moet mijn eigen kleren van marktplaats of op rommelmarkten halen van mijn eigen geld. Ook vaak gaan mijn ouders met mijn broertje uiteten en ik moet dan thuis blijven om op de hond te passen. Ook steunen mijn ouders mij niet in mijn sport, ze komen nooit kijken bij mijn wedstrijden en vragen nooit naar mijn sport. Ik ging laatst op kamp en er was ook een dag dat de ouders mochten komen, alle ouders waren er en gingen leuken dingen doen met hun kinderen, alleen die van mij waren er niet. Ook kregen alle kinderen kaartjes van hun ouders, ik heb niks gehad. Er was ook een activiteit dat we naar de stad gingen, ik kon niet mee omdat ik geen geld had mee gekregen van mijn ouders om iets lekkers te halen, we gingen op de fiets maar die mocht ik niet meenemen van mijn ouders. Als we thuis gaan avond eten zitten mijn ouders en broertje gezellig bij elkaar en ik zit een heel stuk verder aan de tafel. Mijn ouders zijn ook niet op mijn diploma uitreiking geweest, ik was er in mijn eentje zonder ouders of familie. Ze behandelen mijn broertje ook anders dan mij, hij mag alles. En als ik iets doe wat ze niet leuk vinden gaan ze naar me schreeuwen en schelden ze me uit, ze duuwen me van de traf af of slaan en schoppe me. Mijn hele gezicht zit onder de blauwe plekken. Weet iemand wat ik kan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bloosje schreef op 22 augustus 2016 @ 21:20:

Meisje, zou je mij een bericht willen sturen? Ik werk bij de politieIk wilde typen, dat kan iedereen wel roepen. Maar gelukkig bevestigen meer mensen dat je idd bij de politie werkt. Ik zou een onzeker jong meisje nooit aanraden om op internet iemand zo maar te geloven. Er zitten ook andere types op het internet he.
quote:Ketelbinkie020 schreef op 22 augustus 2016 @ 21:18:

Zelfde aanbod als van bitje. Als je een tijdje een plek wilt hebben om tot rust te komen, geef maar een gil. Ik kom je halen, en helpen. Ik moet wel vanuit Adam komen dus dan duurt t nog een uurHet lijkt mij niet verstandig met onbekenden mee naar huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 22 augustus 2016 @ 21:33:

[...]



Ik wilde typen, dat kan iedereen wel roepen. Maar gelukkig bevestigen meer mensen dat je idd bij de politie werkt. Ik zou een onzeker jong meisje nooit aanraden om op internet iemand zo maar te geloven. Er zitten ook andere types op het internet he.Met wat Bloosje hier al heeft geschreven, ben ik wel geneigd om haar te geloven....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Boarn schreef op 22 augustus 2016 @ 21:33:

[...]



Ik wilde typen, dat kan iedereen wel roepen. Maar gelukkig bevestigen meer mensen dat je idd bij de politie werkt. Ik zou een onzeker jong meisje nooit aanraden om op internet iemand zo maar te geloven. Er zitten ook andere types op het internet he.Oei.. uitstekend punt.
quote:Boarn schreef op 22 augustus 2016 @ 21:33:

[...]



Ik wilde typen, dat kan iedereen wel roepen. Maar gelukkig bevestigen meer mensen dat je idd bij de politie werkt. Ik zou een onzeker jong meisje nooit aanraden om op internet iemand zo maar te geloven. Er zitten ook andere types op het internet he.



Ik zou dit ook niet aanraden. TO je kan beter de politie bellen dan met iemand op internet hier 1 op 1 contact leggen.



Heel veel sterkte, je bent een heel mooi leven waard, zorg goed voor jezelf.
Hoe lief de hulp ook is die hier aangeboden wordt, eenzaammeisje doet er heel verstandig aan om de hulp via het reguliere circuit te zoeken. De vertrouwenspersoon op school, en ook de huisarts, zijn een prima vertrekpunt.



Lief eenzaammeisje, jaren geleden stond ik in jouw schoenen. Ik was 15 en werd ook thuis in elkaar gemept. Het was enorm eng om mijn tasje te pakken en er vandoor te gaan. Mijn siblings bleven daar achter en ik was bang voor hun welzijn. En ik was ook als de dood dat ik gevonden zou worden, en aan mijn haren terug zou worden gesleept. Maar heel eerlijk, vanaf het moment dat ik uit het raam klom, werd het alleen maar beter. Er kwamen lieve mensen op mijn pad uit de hulpverlening die mij enorm op weg hebben geholpen. En met de lotgenoten die ik onderweg tegenkwam smeedde ik een band die er nu nog altijd is. Het werden dierbare broertjes en zusjes. En ook met mijn echte siblings ging het beter, want door mijn vertrek kwam er daar verplichte hulp voor mijn ouder. Natuurlijk was het ook wel eens moeilijk en zat het wel eens tegen. Zo is het leven nu eenmaal. Maar ik heb er nooit spijt van gekregen! Kortom, het is een hele stap, maar mij heeft het alleen maar moois gebracht. En dat wens ik voor jou ook!
Alle reacties Link kopieren
Ach meis, wat een rotsituatie! Ga inderdaad praten met Bloosje, en probeer het ook op school te vertellen.

En zoals anderen ook al hebben gezegd, als je weg wilt, stuur me maar een PB. Ik kom je gelijk ophalen!
Alle reacties Link kopieren
Wat dapper dat je je verhaal hier doet. Ik heb niks toe te voegen behalve dat je ook contact kunt zoeken met de GGD in jouw regio. Je valt nog onder de jeugd. Zij weten ook goed welke stappen je hierna kunt ondernemen.



Mocht je op jezelf gaan en nog spullen nodig hebben mag je me een pb sturen, je mag zo hebben wat wij hier niet gebruiken.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 22 augustus 2016 @ 21:34:

Het lijkt mij niet verstandig met onbekenden mee naar huis te gaan.



Zelf verblijf ik tijdelijk op de Veluwe. Mijn eigen woning (regio Rotterdam) wordt tot 1 november alleen door mijn volwassen dochter gebruikt. (Ruim ouder dan TO)



Wat mij betreft mag TO helemaal zelf kiezen waar ze naartoe wil en waar ze zich het veiligst voelt.
Niet geschoten is altijd mis
Wat verschrikkelijk voor je hoe je wordt mishandeld door je ouders. Heel goed dat je inziet dat dit niet ok is en dat je hier van je afschrijft. Ga idd naar de huisarts of vertrouwenspersoon op school, of zoek contact met veilig thuis, al deze mensen kunnen je verder helpen. De tip van spullen klaar leggen is ook een goede, net als foto's van de mishandelingen maken.



Heel veel sterkte meis en ik hoop dat je snel hulp krijgt en weg kan bij je ouders!

Alle reacties Link kopieren
Bloosje, heb jij niet al eerder iemand geholpen van de relatiepijler achter de schermen en dat topic is om veiligheid toen verwijderd als ik me goed herinner.



lief(eenzaam)meisje, zoals je hier al meer leest kun je als je dat wilt al contact opnemen met bloosje als je je berichtenfunctie aanzet. Al is het maar voor een gedegen/veilig advies en het is toch een paar dagen eerder dan dat de school weer begint.



Veel sterkte
quote:Boarn schreef op 22 augustus 2016 @ 21:33:

[...]



Ik wilde typen, dat kan iedereen wel roepen. Maar gelukkig bevestigen meer mensen dat je idd bij de politie werkt. Ik zou een onzeker jong meisje nooit aanraden om op internet iemand zo maar te geloven. Er zitten ook andere types op het internet he.Als ik het mij goed herinner heeft Bloosje een paar maanden geleden ook een forummer geholpen die werd mishandeld door haar vriend. Bloosje heeft haar daar toen weggehaald (samen met nog een forummer). Samen met wat ik hier nog meer van haar gelezen heb, denk ik dat zij wel te vertrouwen is en kan helpen. Maar je hebt gelijk dat je zegt dat je altijd voorzichtig moet zijn op internet.
quote:Bitje93 schreef op 22 augustus 2016 @ 21:46:

[...]





Zelf verblijf ik tijdelijk op de Veluwe. Mijn eigen woning (regio Rotterdam) wordt tot 1 november alleen door mijn volwassen dochter gebruikt. (Ruim ouder dan TO)



Wat mij betreft mag TO helemaal zelf kiezen waar ze naartoe wil en waar ze zich het veiligst voelt.Bitje, ik twijfel niet aan jouw goede intenties, daarvoor ken ik je schrijfsels hier goed genoeg. Maar als Eenzaammeisje via de juiste kanalen hulp zoekt, dan kan ze ook hulp krijgen die verder gaat dan alleen opvang. Zoals bijv hulp bij het verwerken van de mishandeling, financiele hulp, enz. En ik denk echt dat ze daar uiteindelijk meer bij gebaat is. En gek genoeg is het lastiger om dat soort hulp te krijgen, als je zelf al opvang hebt gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 19 en je schrijft:

"Ik ging laatst op kamp en er was een dag dat de ouders mochten komen..."

Op je 19e nog op een kamp?



En je kreeg geen geld van je ouders om iets lekkers te kopen? Op je 19e????



En je ouders steunen je niet in je sport? Ze komen nooit kijken?

Kijk als je nou 12 was is dit logisch om te schrijven, maar je bent 19!



Ik voel beetje twijfel eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Lieverd je moet daar echt weg. Je denkt nu dat de macht en kracht van je ouders alles omvattend is maar dat is echt niet zo!



Het moment dat jij je verhaal doet bij je huisarts, veilig thuis, sensoor, maatschappelijk werk of op school gaat iedereen heel hard voor je lopen en jou helpen. En niet jij maar je ouders zullen dan verantwoording moeten afleggen.



Het is heel erg eng maar je kan dit echt wel! Jij bent sterk genoeg en als je het spannend vind dan print je dit topic uit en laat je het lezen en dan hoef je niks meer te zeggen!



Sterkte lieve TO!
quote:Alex48 schreef op 22 augustus 2016 @ 21:58:

Je bent 19 en je schrijft:

"Ik ging laatst op kamp en er was een dag dat de ouders mochten komen..."

Op je 19e nog op een kamp?



En je ouders steunen je niet in je sport? Ze komen nooit kijken?

Kijk als je nou 12 was is dit logisch om te schrijven, maar je bent 19!



Ik voel beetje twijfel eigenlijk...Zelfs als het niet waar zou zijn is het het risico niet waard om dit niet serieus te nemen.
Bloosje heeft al eerder geholpen. TO, als je hulp nodig hebt kan zij je helpen.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Jitsie schreef op 22 augustus 2016 @ 22:00:

[...]

Zelfs als het niet waar zou zijn is het het risico niet waard om dit niet serieus te nemen.



Agree. Ze heeft intussen voldoende advies gehad er iets aan te gaan doen.

Maar voor mij is het een inconsistent verhaal met een luchtje. Als ik me vergis bied ik mijn excuses aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alex48 schreef op 22 augustus 2016 @ 21:58:

Je bent 19 en je schrijft:

"Ik ging laatst op kamp en er was een dag dat de ouders mochten komen..."

Op je 19e nog op een kamp?



En je kreeg geen geld van je ouders om iets lekkers te kopen? Op je 19e????



En je ouders steunen je niet in je sport? Ze komen nooit kijken?

Kijk als je nou 12 was is dit logisch om te schrijven, maar je bent 19!



Ik voel beetje twijfel eigenlijk...Mijn buurmeisje is 20 en heeft een licht verstandelijke beperking. Ze is een paar keer blijven zitten en gaat dus nog steeds op schoolkamp. Ik zeg niet dat TO beperkt is, maar er gaan dus wel jongvolwassenen op kamp.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 22 augustus 2016 @ 22:12:

[...]





Mijn buurmeisje is 20 en heeft een licht verstandelijke beperking. Ze is een paar keer blijven zitten en gaat dus nog steeds op schoolkamp. Ik zeg niet dat TO beperkt is, maar er gaan dus wel jongvolwassenen op kamp.Goed punt, Is een mogelijkheid, al suggereert het taalgebruik en spelling een min of meer normale ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloosje schreef op 22 augustus 2016 @ 21:20:

Meisje, zou je mij een bericht willen sturen? Ik werk bij de politie



En hoe weet zij en hoe weten wij dat dat echt zo is?

Juist als je bij de politie werkt kun je hier toch vertellen wat de juiste stappen voor TO zijn om te nemen?
Alle reacties Link kopieren
to, je gaat volgende week op school met iemand praten. heel goede stap!



waarom bel je morgen ook niet met veilig thuis? dat is anoniem en dan kun je alvast informatie krijgen. en om dingen eerder in gang te zetten.



elke dag dat je in deze rottige omstandigheden leeft, is er een teveel lijkt me.



sterkte!
quote:Alex48 schreef op 22 augustus 2016 @ 22:07:

[...]





Agree. Ze heeft intussen voldoende advies gehad er iets aan te gaan doen.

Maar voor mij is het een inconsistent verhaal met een luchtje. Als ik me vergis bied ik mijn excuses aan.Excuses aanbieden is nergens voor nodig hoor :D ik begrijp je bedenkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jitsie schreef op 22 augustus 2016 @ 22:26:

[...]

Excuses aanbieden is nergens voor nodig hoor :D ik begrijp je bedenkingen.



Het is lastig. Te vaak worden verhalen van misbruik of mishandeling ontkent of gebagataliseerd.

En soms worden ze ook verzonnen. Ik zou het naar vinden als TO vreselijk in de klem zit en ik haar niet serieus neem.

In dit geval voel ik er zo'n kriebel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven