Moccamaster of DE koffiezetapparaat? Ervaringen

31-10-2014 12:50 6 berichten
Omdat ik niet tevreden ben met mijn koffiezetapparaat ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu kwam ik uit bij de Techni Vorm Moccamaster. De DE shop heeft een koffiezetapparaat dat er heel veel op lijkt.



Wie heeft ervaring met deze apparaten en kan me vertellen of zij tevreden is? Heeft de koffie een goede, volle smaak? En wordt / blijft hij goed warm als je een kleine hoeveelheid tegelijk maakt?



Ik zet zelf altijd een kleine hoeveelheid koffie tegelijk en bij mijn huidige apparaat spat het water zo hard in de filter dat de koffie naar de zijkanten van de filter wordt geduwd. Dit komt de smaak niet ten goede en ik ben op zoek naar een apparaat waar je wel een volle smaak bij krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Moccamaster (via DE, maar het is een Techni Vorm; nu verkopen ze die bij DE niet meer), inmiddels bijna 20 jaar oud, maar doet het nog prima (en hij is wel aardig veel gebruikt). Alleen een keer de pot en het doorlooppijpje vervangen; niet omdat het per se nodig was, maar die waren wat verkalkt en ik vond het makkelijker om ze nieuw te kopen (onderdelen zijn in de DE winkels te koop).

Ik ben er heel tevreden over, zou er zo weer een kopen.

De koffie loopt goed door en voor een filterapparaat nog snel ook. De koffie is lekker (vind ik althans, het blijft gewoon filterkoffie natuurlijk en geen hypermoderne volautomaat). Handig is dat hij een druppelstop heeft, dus als de koffie nog niet helemaal doorgelopen is maar je trekt toch de pot al weg, stopt hij en dat hij geen losse klep boven het reservoir en het filter heeft, maar een die je zo naar boven kan klappen. Hij is makkelijk schoon te maken.

Al met al een prima toestel, hij heeft zijn geld al dubbel en dwars terugverdiend omdat hij zo lang meegaat.
Dank je Soleil, volgens mij was het jouw opmerking in een oud topic die me op het spoor van dit apparaat heeft gezet. Het is best een prijzig apparaat, maar als hij zo lang meegaat is dat niet erg. En ik vind goede filterkoffie erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Haha, kun je nagaan hoe tevreden ik ben als ik het er al eerder over gehad heb.



Er zijn trouwens meerdere modellen zie ik nu, ik heb de GCS, dat is deze:







Dit is de gewone:







Die ken ik ook goed. Gaat ook met gemak 20 jaar mee en zet ook lekkere koffie.



Maar als je kunt kiezen zou ik dus die van mij kopen. Vanwege de vaste kleppen dus en de druppelstop en de snellere doorloop van de koffie (veel makkelijker als je bijv. bezoek hebt).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een half jaar een moccamaster van technivorm. Hadden we die maar jaren eerder gekocht! De koffie is echt veel lekkerder en loopt ontzettend snel door.

We gebruiken al jaren hetzelfde merk koffie, maar met deze koffiezetter smaakt de koffie veel lekkerder dan met ons vorige koffiezetapparaat.

Je kunt ook makkelijk 1 kopje koffie zetten, smaakt even goed als een volle kan.
Dank je Duet, ik denk dat ik hem binnenkort ga bestellen. Zeker nu ik van jullie beiden zo'n positieve verhalen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven