Moet mijn lieverd laten inslapen vandaag :-(

17-03-2017 07:21 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week wilde mijn lieve poes Mila (ruim anderhalf jaar geleden uit het asiel gehaald nadat mijn andere poes was overleden) na 2 dagen iets minder te eten helemaal niet meer eten en ben de volgende dag gelijk naar de dierenarts gegaan. Ik vond ook dat ze best snel ademde en dacht dat ze misschien een virusje onder de leden had.



December uitgebreid seniorenonderzoek gehad, en in januari een gebitsreiniging. Wel met gasnarcose want ze is 11 en wilde geen risico nemen. Alles altijd goed met haar, sterk, prachtige dikke lange vacht, en na reiniging bleek een goed gebit.



De dierenarts hoorde iets met haar longen en haalde een andere da erbij. Toen hebben ze een röntgenfoto gemaakt en daar bleek uit dat haar borstholte vol met vocht zat en ben doorgestuurd naar een kliniek met 24/7 dienst waar ze ook zuurstofkooi hebben.

Daar heengereden met super bange poes en is ze eerst in de kooi gegaan. Ze is opgenomen dus ik ben weer naar huis gegaan. 's Middags gebeld dat ze een echo hebben gemaakt en het vocht hebben weggehaald. Er was te zien dat er iets zat wat er niet hoorde...kon een ontsteking zijn ...of erger maar daar gingen ze eerst niet van uit. Punctie van het vocht en biopt van het weefsel genomen en op laten sturen maar omdat het voor het weekend was zou de uitslag pas paar dagen na het weekend zijn.

Afschuwelijk zo lang te moeten wachten, was zo bang..



Volgende dag kon ik mijn meisje weer ophalen...ze was blij weer thuis te zijn en at ook weer lekker (deed ze dus niet omdat ze benauwd was, had er de kracht niet voor)

Na een paar dagen (eergisteren) stopte ze weer met eten. Ben weer terug gegaan (naar de spoedkliniek waar ze vanaf nu onder behandeling is) en met een echo gezien dat ze weer vol zat met vocht.



Omdat de uitslag er nog niet was weer al het vocht uit haar borstholte verwijderd. Ze blijft dan zo lief en rustig zitten, iedereen vindt haar zo lief...

Toen het klaar was, was ook de uitslag binnen...kanker en kwaadaardig...in het weefsel maar ook in het vocht uit de borstholte wat aangeeft dat het uitgezaaid is. Ik had zo gehoopt dat het een abces was of goedaardig gezwel dat nog weggehaald kon worden. De da heeft nog contact met het MCD in Amsterdam gehad of er nog iets mogelijk was maar het advies was om het niet te doen...operatie en chemo omdat er te weinig kans op succes is....



Ik had zo gehoopt dat het langer zou duren voor het vocht weer terugkwam, dan had ik nog even van haar kunnen genieten en misschien nog 1 of 2 keer gedaan omdat ze het zo rustig ondergaat.

Maar na een dag van weer de oude Mila terug te hebben, rennen, jagen, hoge kopjes, eten als een tijger en extreem knuffelig, wilde ze gisteren weer niet eten.



's MIddags leefde ze wel weer helemaal op, ik denk door de Onsior...maar 's avonds en vanmorgen likte ze weer alleen de saus er af.

Ik had gisteren een afspraak gemaakt voor vandaag om haar in te laten slapen thuis want kan niet op dezelfde dag geregeld worden en weet niet hoe lang het duurt voor ze echt benauwd wordt.

Maar het is zo moeilijk....ze geniet nog zo van alles....gisteravond hele avond in de tuin, vannacht bij me op bed, kroelen, ze doet alles nog wat ze altijd deed alleen wat langzamer...en ze eet niet.



Mijn hoofd zegt dat ik het goed doe maar mijn hart zegt ik wil het niet, ze is nog zo goed.....

Om half twee komt de dierenarts en tussen 9 en 11 moet ik bellen hoe het met haar gaat...en ik wil zo graag uitstellen...maar dan moet ze weer vocht af laten zuigen en gebeurt het met een paar dagen weer...



Zouden jullie het ook zo doen? Ik kan alleen maar huilen...ze heeft zo lang in het asiel gezeten en ze is zo gelukkig hier maar heeft maar zo kort kunnen genieten
Sterkte

Misschien heb je hier nog wat aan:



Als 2 bruine ogen vragen



Als twee bruine ogen je vragen,

help me want ik voel me niet fijn.

mag je dan,omdat je voelt dit is het einde, egoïstisch zijn?



als je van de dierenarts hoort ,

dit komt nooit meer goed,

en hij krijgt steeds meer pijn .

mag je dan,omdat je hem niet kunt missen, egoïstisch zijn?



als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, en je zonder hem naar huis moet.

met een riem in je hand , en je hart vol pijn .

dan probeer je jezelf te overtuigen,

ik mocht niet egoïstisch zijn.



al die tijd met zn tweetjes,

elke dag was het een feest .

en in al die jaren is hij zelf niet 1 keer egoïstisch geweest.



Gekregen van een andere forummer
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk



Ik denk dat je een goede beslissing maakt, dit is geen doen.



Heel veel sterkte
Ik denk dat je haar een heel fijn leven hebt gegeven en helaas was dat minder lamg dan je had gewild

Heel veel sterkte, niks zo moeilijk als zulke beslissingen moeten maken voor diegenen die dat niet kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Ze is vanaf 5 uur in de tuin geweest en nu zit ze lekker in mijn slaapkamerraam naar buiten te kijken...zoals altijd...ze heeft geen idee en ik voel me een moordenaar..is het te vroeg? Maar ik wil ook niet te laat zijn...



Lief dat jullie meeleven..het is zo moeilijk dit alleen te moeten doen en ik ben zo geneigd nu om te bellen om toch nog een keer vocht weg te laten halen en haar nog te laten genieten...maar dan zit ik na een paar dagen weer met hetzelfde probleem

en ze eet niet...



Het idee dat ze er dan straks niet meer is...niet meer haar lijfje tegen met te voelen met haar pootjes om mijn nek en haar kopje onder mijn kin...het is zo een knuffelkat, slaapt soms bij mij onder de dekens en gaat dan met haar lijfje heel dicht tegen me aan liggen...ik ben kapot van verdriet...

wil het haar niet laten merken want de laatste week is het door dit alles al zo anders in huis...mijn lieve booboo ik kan je niet missen
Dan zou het voor mijn gevoel genoeg zijn geweest. Het enige wat je met vocht weghalen doet, is uitstellen. Zoals je zelf al zegt

"maar dan zit ik na een paar dagen weer met hetzelfde probleem

en ze eet niet..."



Het is een kut keuze om te maken. Ik weet hoe het voelt, want ik heb die keuze een maand geleden gemaakt. Lees mijn gedichtje en stel jezelf de vraag: mag ik egoïstisch zijn, omdat ik haar niet kan missen?



Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Het is goed zo.

Je hebt haar alles gegeven wat je kan. Bijna alles, het laatste is het moeilijkst. Een pijnvrij los laten.



Telkens maar weer benauwd, telkens maar weer vocht weghalen. Dat kan voor haar toch ook niet de bedoeling zijn?



Heel veel sterkte.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleden mijn kanjer ook in moeten laten slapen. Alle gevoelend die je beschrijft herken ik, maar ik weet dat ik het juiste heb gedaan. Heel veel sterkte vandaag en de komende periode
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel...het komt gewoon omdat ze zo goed is en helemaal niet benauwd is....ik weet dat ik niet aan mezelf moet denken maar aan haar....beter in laten slapen nu ze zich nog redelijk goed voelt...I know..maar het is zo verdomde moeilijk...



Jij ook sterkte met je verlies....
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft een prachtig leven bij je gehad en nu moet je haar loslaten voor haar eigen bestwil. Het is hard nu je het idee hebt dat ze nog goed is, maar dat zal helaas niet lang meer duren. Laat haar gaan zonder dat ze pijn heeft gehad. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
dank je TS mijn hoofd zegt hetzelfde want beter worden kan ze niet meer...mijn hart heeft het heel moeilijk...maar wanneer ik wacht tot ze echt benauwd wordt....dat kan ook niet want dat kan op ieder moment gebeuren en het is een half uur rijden naar de spoedkliniek en wil niet het risico lopen dat ze dan stikt....



Dan zou ik net als voorheen bijtijds weer vocht moeten laten weghalen maar ik heb het 2 keer gedaan en na een paar dagen komt het weer terug....ik heb het zo moeilijk zo vreselijk moeilijk....en Mila zit zich boven vrolijk te wassen
Je doet het juiste echt waar.. veel sterkte
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl/euthanasie/



Dit is uit het boekje zijn we niet te vroeg. Denk goed even te lezen
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, een moedige beslissing van je. Je doet het beste voor haar, zeker weten
Ach wat erg

Ik denk dat elke dierenliefhebber dat gevoel zal hebben.



Mijn kat werd van de een op andere dag ogenschijnlijk doodziek, ik dacht ook een virus.

Het bleek echter een auto imuunziekte te zijn en het was maar de vraag of ze door behandeling nog wat langer op een fijne manier kon leven of niet.

Echt, de grond verdween onder m'n voeten op dat moment.



Een stoot prednison kreeg ze toegediend en het was maar afwachten hoe dit zou gaan.

s'Middags leek ze op te knappen, de volgende ochtend zat ze wederom als een zielig hoopje op de grond. Slikte niet meer en kwijlde alleen maar. Hals helemaal nat en bijna apathisch. Dat staat nog steeds op m'n netvlies.

Ik heb de dierenarts gebeld en mocht langskomen om haar in te laten slapen.



Wacht aub niet af tot je kat zich zo slecht voelt dat je wel de stap móét zetten, dan is het eigenlijk al te ver.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte




Dit deel van het hebben van huisdieren went nooit...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas één keer de beslissing te laat genomen. Te lang doorgesukkeld in de hoop dat het nog goed zou komen ondanks handmatig voeren en veel medicatie. Pas toen bleek dat ze echt al tijden veel pijn had kon ik loslaten. Daar heb ik nog steeds spijt van, dat ik mijn beestje geen fijne dood kon gunnen.



Mijn andere kat was ook ziek en daar heb ik op het moment dat bleek dat ze niet meer beter ging worden en ze zich steeds slechter zou gaan voelen continu in overleg gestaan met de dierenarts. Op een moment bleek dat hij zich minder fijn begon te voelen, toen heb ik direct de beslissing genomen dat het einde gekomen was. Met twijfel en veel verdriet. Maar ik ben achteraf blij dat het zo gegaan is en niet weer als bij mijn meisje.



Je maakt de goede keuze, hoe moeilijk ook. Veel sterkte



Misschien vind je het wel fijn om je diertje thuis te laten inslapen. Dat er meer rust is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 17 maart 2017 @ 07:23:

Sterkte

Misschien heb je hier nog wat aan:



Als 2 bruine ogen vragen



Als twee bruine ogen je vragen,

help me want ik voel me niet fijn.

mag je dan,omdat je voelt dit is het einde, egoïstisch zijn?



als je van de dierenarts hoort ,

dit komt nooit meer goed,

en hij krijgt steeds meer pijn .

mag je dan,omdat je hem niet kunt missen, egoïstisch zijn?



als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, en je zonder hem naar huis moet.

met een riem in je hand , en je hart vol pijn .

dan probeer je jezelf te overtuigen,

ik mocht niet egoïstisch zijn.



al die tijd met zn tweetjes,

elke dag was het een feest .

en in al die jaren is hij zelf niet 1 keer egoïstisch geweest.



Gekregen van een andere forummer



Pffffffff. ..heftig. Ik heb vorige week mijn hond in moeten laten slapen. Mijn vriendje van bijna 16 jaar oud

Wat een kut beslissing. ...Maar wij waren lang genoeg egoïstisch geweest.
Sterkte!
Heel veel sterkte! Je hebt het juiste besluit genomen, echt. Ik weet van de verhalen hoe katten aan hun einde komen als het vocht een acuut probleem wordt, ze verdrinken letterlijk en dan red je het niet meer naar de dierenarts. Dat moet je gewoon voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat naar, heb tranen in mijn ogen.

Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte.



Ooit zullen wij er ook aan moeten geloven, onze oude besje van pakweg 20 (mijn eerste huisdier) sukkelt al een tijdje. Dierenarts heeft haar wel goedgekeurd, maar voor hoe lang nog?
Ze eet niet. Dat is veelzeggend.



Sterkte
quote:Nina_1967 schreef op 17 maart 2017 @ 08:50:

dank je TS mijn hoofd zegt hetzelfde want beter worden kan ze niet meer...mijn hart heeft het heel moeilijk...maar wanneer ik wacht tot ze echt benauwd wordt....dat kan ook niet want dat kan op ieder moment gebeuren en het is een half uur rijden naar de spoedkliniek en wil niet het risico lopen dat ze dan stikt....



Dan zou ik net als voorheen bijtijds weer vocht moeten laten weghalen maar ik heb het 2 keer gedaan en na een paar dagen komt het weer terug....ik heb het zo moeilijk zo vreselijk moeilijk....en Mila zit zich boven vrolijk te wassen



Het is naar mijn mening echt het beste om het niet uit te stellen al snap ik heel goed hoe je je voelt. (Heb dezelfde klotebeslissing moeten nemen)

Juist nu is de goede tijd, nu je nog een beetje kwaliteit van leven ziet. Wachten betekent lijden voor je kat, want je rekt het uit en de kat wordt steeds zieker. En het vocht weg laten halen levert ook stress op bij kat.

Ze heeft het goed gehad en zo gaat ze ook dood.

Ik vind het heel verdrietig.

Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven