Mooie keukens

30-05-2014 08:55 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een vriendinnetje adviseren over haar nieuwe keuken. Dit topic wil ik gebruiken om plaatjes te plakken. Handig naslagwerkje, dus. Wil je je er mee bemoeien, doe vooral mee!
Alle reacties Link kopieren
Bovenkastjes zijn uit. Zonder zou ruimtelijker zijn. Maar deze keuken met (greeploze) kastjes vind ik wel heel mooi



Alle reacties Link kopieren
Ik ga even geen plaatjes plakken, maar heb ook geen bovenkastjes en de wand zonder tegels, wel met een coating, zodat je tomatenpuree van de muur af kunt schrobben.



Tegelloos vind ik dus erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bovenkastjes. Wat me opvalt is dat er geen afzuigkap is, of dat deze in een kastje verborgen zit. Maar dan hangen de kastjes redelijk hoog. Vaak zie je in standaard keukens een hoogteverschil. De kastjes hangen vrij laag en de afzuigkap hangt hoger (er moet een bepaalde afstand tussen fornuis en kap zijn)



Alle reacties Link kopieren
Open vakkenkast. Staat leuk maar ik denk dat het in de praktijk snel een rommeltje kan worden als je niet oppast. Ook meer schoonmaken dan bij dichte kastjes



Een hele andere stijl, maar deze vind ik erg mooi:







Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 mei 2014 @ 08:59:

Ik ga even geen plaatjes plakken, maar heb ook geen bovenkastjes en de wand zonder tegels, wel met een coating, zodat je tomatenpuree van de muur af kunt schrobben.



Tegelloos vind ik dus erg mooi.



Ik vind tegels (en dan de hele wand betegelen) vaak toch wel heel mooi.

Wat ik ook heb gezien (zal kijken of ik er plaatjes van kan vinden) is de afzuigkap wegwerken in een soort koof. Dus een doos van mdf om de kap heen maken en die stuken of betegelen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie landelijke keuken, Wollstonencraft.

Leuk, want voor weer een andere vriendin zou ik idd kijken naar landelijke keukens. Die woont in een boerderij. (En dat is gelijk ook een van de weinige plekken waar ik een landelijke keuken mooi vind)
Alle reacties Link kopieren
Zoiets, maar dan tegen de wand aan.



Alle reacties Link kopieren
Wat voor stijl zoeken ze? Modern en strak, landelijk, klassiek?
Alle reacties Link kopieren
Ook greeploze bovenkastjes



Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 30 mei 2014 @ 09:09:

Wat voor stijl zoeken ze? Modern en strak, landelijk, klassiek?



Vriendin 1 wil een strakke (waarschijnlijk witte) keuken tegen een hele lange wand aan. Ze wil geen eiland, terwijl ik toch vindt dat ze daar over moet nadenken omdat ze dan meer contact kan hebben met de kinderen aan de eettafel, terwijl je anders met je rug naar de woonkamer toestaat.

Ik zoek een beetje plaatjes met zowel bovenkastjes, als geen bovenkastjes, als planken ipv bovenkastjes.

Bovendien moet ze bedenken of ze een ingebouwd of los fornuis wil en idem met de koelkast (waarschijnlijk wil ze grote amerikaanse koelkast).

En vaak heb je toch minstens 1 hoge kast nodig voor de magnetron/oven en evt vaatwasser (fijn als die op armhoogte zit).



Vriendin 2 wil een keuken in haar oude boerderij die ze op maat gaat laten maken dus daarvoor zoek ik vooral plaatjes voor de stijl van de kastjes.
Alle reacties Link kopieren




Voor de landelijke keuken: dit soort streepjes en echt hout vind ik leuk. Kleur en dergelijke kun je aanpassen, ikzelf vind het groen wel prima.
Alle reacties Link kopieren








hout









Geen bovenkastjes, strak maar door het hout wel warm. Het blad maakt het wat stoerder. Deze vind ik mooi!





ook zonder bovenkastjes:

Alle reacties Link kopieren
Lekker strak, maar ik vind dit te kaal, zo zonder planken of kastjes. Wat je tegenwoordig ook weer ziet is hele dunne keukenbladen zoals hier.







Alle reacties Link kopieren




Romantisch





Deze doet me denken aan de keuken van Willemijn uit Gooische vrouwen









Modern













Handig voor een kleinere ruimte





quote:hiltje schreef op 30 mei 2014 @ 09:08:

Zoiets, maar dan tegen de wand aan.Familie heeft zo'n omtimmerde afzuigkap, hoe vaak ik daar mijn hoofd al niet aan gestoten heb (auw).
Alle reacties Link kopieren
Hier een gestuukte, niet betegelde muur. En een dik betonnen werkblad.



Alle reacties Link kopieren
Oke, strak dus. Dat zoekt wat makkelijker.



Ik kom veel witte keukens tegen. Willen ze dat?

Ik ben zelf niet zo van het (hoogglans) wit. Ik zou dan een muur of achterwand een mooie kleur geven, of gekleurde stoelen. Alleen maar wit is me iets te jan des bouvrie.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik persoonlijk niet mooi, omdat de keukenkastjes en de andere hoge kast niet tot de muur doorlopen. Dat is maatwerk en duurder en dus zie je dit veel, maar het stoort me.



Alle reacties Link kopieren
Hebben ze de ruimte voor een eiland?











Door de groene kleur meteen wat levendiger





Stoer

Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 30 mei 2014 @ 09:23:

Oke, strak dus. Dat zoekt wat makkelijker.



Ik kom veel witte keukens tegen. Willen ze dat?

Ik ben zelf niet zo van het (hoogglans) wit. Ik zou dan een muur of achterwand een mooie kleur geven, of gekleurde stoelen. Alleen maar wit is me iets te jan des bouvrie.



Ja, ik kijk nu nog vooral naar verschillende keukenopstellingen. Een kleur is wat makkelijker te kiezen en ook de combi van het blad speelt mee.



Ik heb zelf hoogglans wit en dat valt me heel erg mee qua schoonmaken. Maar ik heb wel grepen aan de kastjes en dat scheelt veel. Mijn broer heeft greeploos hoogglans wit en dan zie je uiteraard veel sneller vingers.



Ik zie wel dat bovenkastjes greeploos veel mooier zijn, beneden kunnen dan wel greepjes, dat stoort niet.
Alle reacties Link kopieren
Een bescheiden eiland zou denk ik wel kunnen, maar heeft denk ik niet haar voorkeur.
Alle reacties Link kopieren




He he, gelukt. Dit is over een paar weken mijn nieuwe keuken. Erg strak en modern, zeker op zo'n computertekening. Ik wil graag een kleur op de achterwand.
Alle reacties Link kopieren




Ok, ik mag dit plaatje vast niet plakken, maar op deze pagina, met de gele achterwandHier



Iets minder koud door hout en kleurtje, wel hoogglans, lange wand en zonder bovenkastjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven