Mooie keukens

30-05-2014 08:55 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een vriendinnetje adviseren over haar nieuwe keuken. Dit topic wil ik gebruiken om plaatjes te plakken. Handig naslagwerkje, dus. Wil je je er mee bemoeien, doe vooral mee!
Alle reacties Link kopieren
Zonder bovenkastjes zou ik nooit genoeg ruimte hebben voor al mijn bakspullen, kruiden, broodbeleg, theedoeken, onderzettend etc...
Alle reacties Link kopieren
quote:choucy schreef op 30 mei 2014 @ 09:33:

Zonder bovenkastjes zou ik nooit genoeg ruimte hebben voor al mijn bakspullen, kruiden, broodbeleg, theedoeken, onderzettend etc...Jawel hoor, ik heb een lange hoge kast in de hoek staan, daar past heel veel in. En als je een hele lange wand met onderkanten hebt, kun je ook meer kwijt dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Azile!
Alle reacties Link kopieren
Zonder bovenkastjes maar helemaal betegeld met mozaïek. Hier zit echter ook een raam boven het keukenblad en dan doorbreek je dus al een saaie lange muur. Bij mijn vriendin geen ramen.



Alle reacties Link kopieren
Rommelig maar ook gezellig, met 3 planken boven elkaar en losse koelkast. Die losse magnetron kan natuurlijk niet bij een nieuwe keuken, die moet mooi weggewerkt worden.



Alle reacties Link kopieren
Hier 1 dikke plank op dezelfde hoogte als de afzuigkap en een betonnen werkblad dat doorloopt in een ombouw. Wel mooi strak en rustig.



Ik mag geen plaatjes plakken, maar ik ben helemaal weg van de Piet Zwart keuken van Bruynzeel. Lekker nostalgisch, in de kleur hemelsblauw.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde idee als vorige foto van mij, maar dan met twee dikke planken boven elkaar en weer een dik betonnen blad. Zo'n open onderkastje vind ik zelf niet mooi.



Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik ook een mooie witte keuken. Volgens mij blad van composiet en simpele witte (budget) tegels.



Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 30 mei 2014 @ 09:46:

Rommelig maar ook gezellig, met 3 planken boven elkaar en losse koelkast. Die losse magnetron kan natuurlijk niet bij een nieuwe keuken, die moet mooi weggewerkt worden.



[afbeelding]



Ga er maar vanuit dat alle losse planken op den duur een lekker rommeltje worden.



Die magnetron en koelkast kunnen een inbouw worden, dan heb je dat rommeltje opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook een aantal keer gezien. Een extra diep werkblad en dan een opbouwrichel waar je spullen op kunt zetten.



Alle reacties Link kopieren
Aparte keuken. Niet mijn smaak maar hier wel een afzuigkap in een koof die is mee betegeld. Vind ik wel heel mooi.



Alle reacties Link kopieren
Zonder bovenkastjes of planken, wel een schilderij, los fornuis met oven en gewone afzuigkap







Alle reacties Link kopieren
Nog een voorbeeld van een opbouwrand.



Alle reacties Link kopieren
Piet zwart keuken (Bruynzeel):



Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
101 woonideeen keuken (Svea):

Nee heb je, ja kun je krijgen
nvt
Alle reacties Link kopieren
Modulaire keuken M-system:







Mooi met een achterwand van Marokkaanse parelmoer tegeltjes (Zelliges). Wel veel poetsen met het RVS...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bovenkastjes mogen uit zijn maar ik zou absoluut niet weten waar ik alles zou moeten laten zonder.



Dus voor het praktische zou ik toch voor bovenkastjes gaan. Zelf heb ik 4 "onderkasten", 1 met pannenladen, 1 waar de vaatwasser staat en een gootsteenkastje, houd ik nog één onderkastje over voor alle spullen en voorraad. Keuken is te klein om meer onderkasten te plaatsen.
Niet geschoten is altijd mis
Wij hebben nu een grote u-vormige keuken, met maar drie bovenkastjes. Aan dezelfde kant zit ook de afzuigkap. Bij het middenstuk van de u zit het keukenraam, bij het stuk dat je vanaf de bank in de woonkamer ziet hebben we geen bovenkastjes. We hebben ook geen tegels trouwens, omdat ik het lelijk vind als die zomaar ergens stoppen.



In ons nieuwe huis komt een grote kastenwand tot het plafond met inbouwapparatuur. Daartegenover komt een klein schiereilandje met inductiekookplaat en wasbak. Aan de achterkant van het eiland kunnen we zitten (een soort bar-idee).

Beide keukens zijn trouwens hoogglans lichtgrijs met een dik zwart stenen blad. Ik vind mijn huidige keuken nog steeds mooi, dus dat heb ik ook weer voor mijn nieuwe keuken gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 30 mei 2014 @ 10:16:

101 woonideeen keuken (Svea):

[afbeelding]Huh? Is dat wandmeubel nou voor een deel in de muur? Ik vind het zo ondiep. Wel handig als je niet zoveel ruimte hebt, maar heb je dan Zoveel ruimte in de muur?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze zeker geen kookeiland met fornuis en of spoelbak moet nemen. Dan moeten er allerlei leidingen worden omgelegd, vloer open etc etc. Goedkoper om de oude indeling te blijven volgen, lijkt mij.

Eiland met alleen werkblad en onderkasten kan wel. Soms zie je dan aan de andere kant van het eiland ook een open kast voor boeken enzo. Vind ik ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vloer ligt er?
Alle reacties Link kopieren
parket in een lichte middenkleur.
Alle reacties Link kopieren




Is er ruimte voor een kastenwand zoals hier of tegenover het keukenblad? Dan heb je de ruimtelijkheid van geen bovenkastjes, maar wel heel erg veel opberg- en wegwerkruimte.



Hierboven is niet helemaal mijn smaak en heel erg groot. Maar à la, het gaat om het idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven