Muggen

02-05-2016 10:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn degene bij mij thuis gemuteerd



Ik heb horren voor alle ramen en voor de balkondeur, alles gaat pot-dicht zodra de lampen aangaan, em ik heb van alles al geprobeerd; citronella-kaarsen, van die dingen in je stopcontact die zouden piepen. Niks helpt!



Wie heeft er nog een gouden tip? Voor mezelf kon ik er wel tegen (plus man werd vaker geprikt dan ik haha), maar nu kwam kind met maar liefst 6 bulten op het hoofdje uit bed, ondanks uitgebreide inspectie van de kamer. Nu kan het natuurlijk geen kwaad maar ik vind het zo ontzettend sneu.
Alle reacties Link kopieren
klamboe over het bed(je)?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook al, had ik er misschien bij moeten zetten bedenk ik me nu. Weet ook niet zeker of ze daar doorheen geglipt zijn of dat er met de laatste voeding is geprikt als ik heel eerlijk ben. Maar dankjewel voor de tip!



Edit: kind slaapt nog in een ledikant, de klamboe hangt tot aan de grond dus theoretisch kunnen ze er niet in maar onmogelijk is het denk ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
http://nl.parakito.com/wristband



Zie dat je ergens twee van die armbandjes kan halen! Eentje bevestig je om het ledikantje en als kindje al oud genoeg is dat het niet alles in het mondje stopt dan kan ze er ook een om enkel of pols. Anders nog eentje om het ledikantje.

Heeft bij mij enorm geholpen! Elke zomer koop ik nieuwe vullingen, polsbandje zelf kan gewoon in de wasmachine. Het 'patroontje' wat je erin kan schuiven is dus vervangbaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal nog wel opgegeten worden, maar aan het ledikant kan het vast! Bedankt! Ik ga meteen bestellen! Arme kind haalt net de wang open met krabben ondanks het vele knippen en veilen blijven de nageltjes zo scherp he. En ben ivm alles in de mond stoppen toch wat huiverig om er wat op te smeren behalve azijn (wat niet lijkt te helpen)
Alle reacties Link kopieren
Bij RTL Late Night zat van de week muggenexpert Bart Knols. Volgens hem (en de testen met zijn eigen hand met armbandje om in een bak met muggen gefilmd, dat in de uitzending vertoond werd) werkt zo'n armband niet.

Als je op RTL late night Bart Knols googled kun je het stukje even terug kijken.
Alle reacties Link kopieren
Enige wat effectief werkt, zijn middelen met 20% deet erin. Meer deet hoeft ook niet, want dat doet niets extra's (behalve dat het ook slecht voor je gezondheid is).
Alle reacties Link kopieren
Is natuurlijk ook eigen ervaring ;) Bij bij mij werkt het wel degelijk, heb er een om mijn enkel en een om mijn pols. Overdag doe ik hem af, maar zodra ik buiten ga zitten 's avonds en in bij het slapen doe ik hem ook om.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het filmpje even kijken maar ben ondertussen een beetje de wanhoop nabij en wil alles wel proberen onder het mom baat het niet dan schaad het niet. Schoonzus zweerde bijvoorbeeld bij de stekkers, maar hier richten die niks uit. Wat wel of niet werkt lijkt erg van persoon tot persoon en mug tot mug te verschillen denk ik zo



Ik zal even kijken ook naar smeersels met deet, kan dat bij hele jonge kinderen? Onder de twee?
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande teksten komen van deze site:

https://www.radarplus.nl/ ... jden-hoe-zit-het-nu-echt-



Hoezo lekker bloed?

De twee grootste muggen-mythes:

• Mensen met ‘zoet bloed’ zijn het aantrekkelijkst voor muggen Muggen hebben wel voorkeuren, de ene persoon is beslist aantrekkelijker dan de ander. De variabelen: lichaamstemperatuur en -geur. Maar zoet bloed? Bestaat niet.

• Muggen komen op het licht af Ook in het donker hebben muggen geen moeite slachtoffers te vinden. Het warmteverschil (veroorzaakt door een lamp) met de buitenlucht telt wel, maar lichaamsgeur, -temperatuur en de kooldioxide die je uitademt spelen een grotere rol.



Kieren en gaatjes

Zet een hor in het raam dat je ’s nachts openzet. Zorg voor maatwerk: kieren groter dan 1,7 mm zijn wijd openstaande deuren voor de mug (mannetjes steken overigens niet. Het zijn de vrouwtjes die uit zijn op ons bloed, omdat daar eiwitten in zitten die ze nodig hebben om eitjes te produceren). Ook een klamboe helpt muggenbeten te voorkomen. De maasgrootte is hier de maat om in de gaten te houden: kleiner dan 1,5 mm (mesh 295 tot de kleinste maat: mesh 900). Nadeel van kleine gaatjes: het is snel benauwd. Het spul waarmee het gaas is geïmpregneerd (permitrin, deltametrine) is niet giftig voor de mens. De klassieke klamboe hang je op en vouw je onder een matras. Daarnaast zijn er klamboes die je uitklapt of, tijdens bijvoorbeeld een wandeltocht door Zweden, over je zonnehoed drapeert. Zit je in de tropen, waar muggenbestrijding wat nauwer luistert, dan heeft een klamboe een nadeel: als je ’s nachts naar de wc gaat, moet je alsnog smeren met antimuggenspul.





En citronella dan?

Citronella, de etherische olie uit Aziatische grassoorten, is een antimuggen golden oldie. Toch is er geen wetenschappelijk bewijs dat het werkt. Het tv-programma Radar testte in mei 2010 een aantal producten met citronella, waaronder een armband. Helaas werden de proefpersonen met zo’n bandje alsnog lek geprikt. De fabrikant liet daarop weten dat de bandjes niet bedoeld zijn om muggen te verjagen, maar om een aangename geur te verspreiden (ja, dat zei hij echt). Voor iedereen die blij wordt en een vakantiegevoel krijgt van citronellalucht: de armbandjes zijn nog steeds te koop, net als citronellastekkers en -geurkaarsen.



Smartphones, stekkers en spiralen

Voor smartphones en tablets zijn honderden antimuggenapps verkrijgbaar, gratis of voor minder dan € 1. Ze sturen een ultrasone toon door de speaker. Muggen zouden daar niet van houden. Door z’n arm in een ‘kooi’ met muggen te steken met een piepende 120 in zijn hand, heeft de Wageningse ‘muggenprofessor’ Bart Knols duidelijk gemaakt dat zulke toepassingen niet werken. Hij is van plan ten strijde te trekken tegen deze apps. Eerder zorgde hij ervoor dat de KLM besloot onderweg geen elektrische muggenverdelgers meer te verkopen, omdat ze het innemen van malaria pillen mogelijk zouden ondermijnen. Ook voor andere zoemers en UV-lampen geldt: muggen zijn er niet van onder de indruk.In verre landen vind je soms rokende muggenspiralen (mosquito coils). Op z’n best bevatten ze muggenwerende wierook, maar de eventuele werking is erg lokaal en in Nederland zijn ze niet meer te koop. Evenmin effectief: de airco of ventilator aanzetten. Muggen zouden niet van wind of kou houden, en bij een draaiende ventilator niet landen. Maar dat is onzin: een hongerige mug landt desnoods bij tegenwind.



tea-tree



Dep je bult met een mengsel van tea tree oil en lavendelolie



SLA EROP

Wie raak slaat, heeft een 100% betrouwbaar bestrijdingsmiddel. Met een elektrische tennisracketachtige mepper kan in de ruimte worden gezwaaid totdat de mug tegen de draden knalt en wordt geëlektrocuteerd. Een krant is goedkoper, maar geeft vlekken op de muur.

Alle reacties Link kopieren
Hahaha, die laatste zin is leuk! Hoe vaak we onze muren al niet opnieuw hebben moeten witten... Elke zomer wordt het weer een kerkhof (ja we hebben wel een mepper maar zijn in de nacht vaak toch te lui/moe/geirriteerd om op te staan en slaan onze slag als we de kans zien haha).



Bedankt voor de info en de link. Leesvoer :D
Alle reacties Link kopieren
Deet bij kinderen:

Tips voor een veilig gebruik van DEET bij kinderen:

• Gebruik DEET alleen wanneer dat nodig is. Muggen die Dengue, West Nile en chikungunya overbrengen, steken overdag, malariamuggen steken vanaf valavond.

• Voor kinderen jonger dan 2 jaar mag u DEET producten met een maximale concentratie van 30% gebruiken. Dit volstaat in onze streken. In tropische streken is een concentratie tot 50% aangeraden, maar dit enkel vanaf 2 jaar. Bijkomende beschermingsmaatregelen zijn dus nodig.

• Breng bij kinderen jonger dan 2 jaar indien mogelijk maximaal één keer per dag DEET aan. Vermits DEET slechts een beperkte tijd beschermt (gemiddeld 4-6 uur), en men de nacht dus niet doorkomt met één applicatie, zijn ook andere beschermingsmaatregelen nodig.

• Vermijd zo mogelijk langdurig frequent gebruik.

• Het is belangrijk om alle niet-bedekte delen van de huid (gezicht, handen, enkels…) in te smeren. Afgedekte lichaamsdelen niet insmeren. Gebruik net genoeg product, een dikke laag heeft geen zin.

• Kinderen dragen best zoveel mogelijk beschermende kledij om zo weinig mogelijk huidoppervlak te moeten insmeren.

• Om repellent aan te brengen bij een kind is het best om het product eerst op eigen handen te aan te brengen en het dan uit te smeren over de huid van het kind. Laat niet toe dat kinderen onder de 12 jaar zichzelf insmeren.

• Vermijd contact met lippen, ogen. Spuit nooit repellent op of in de buurt van het gezicht om te vermijden dat het in de ogen of mond komt en om inhalatie te vermijden.

• Toepassing op de handen van het kind vermijden gezien het frequent contact met de ogen en de mond;

• Breng geen insectenreppellent aan op beschadigde huid (eczeemplekken, wondjes, zonnebrand…). Indien er toch een product op deze plaatsen werd aangebracht, spoel het dan onmiddellijk af met water.

• Het product afwassen wanneer bescherming niet langer nodig is (bijvoorbeeld als het kind in huis komt).

• Repellents met ingebouwde zonnefilter zijn af te raden omdat ze nodeloos overgebruik kunnen stimuleren door hun dubbele functie.

• De repellent bewaren buiten bereik van kinderen.

• Wanneer u vermoedt dat uw kind reageert op het product (jeuk, roodverkleuring…), was de huid dan goed af met water en zeep en gebruik het prouct niet langer. Raadpleeg eventueel uw huisarts.



De muggen die hier steken brengen geen 'enge ziektes' over. Zou kind dus niet insmeren om alleen maar muggenbulten die jeuken en niet schadelijk zijn te voorkomen. Zorg voor passen horren en hou deuren dicht. 's Avonds een rondje met de vliegenmepper en dat is het dan.
Alle reacties Link kopieren
Eucalyptus olie houdt muggen ook weg

Ervaring met een allergisch kind dat erg heftig reageert

Of insmeren met citroen (dan niet meer in de zon)
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag, maar de olie dan gewoon buiten bereik van kinderhandjes in een bakje op de kamer? Bedankt voor de tips ook natuurlijk. En wat ontzettend naar dat je kind er allergisch voor is, ze zijn zo moeilijk helemaal te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Het kind is allergisch voor de beten.

Toen hij kleiner was hadden we een bakje op zijn slaapkamer, dichtbij t bed, maar voor hem onbereikbaar. Nu ook wel klein drupje op zijn haar of kleding.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, ik ga het vanmiddag aanschaffen, hoop dat het goed werkt want ondanks driedubbel controleren weer nieuwe dikke bulten. Echt fijn dat iedereen meedenkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven