Muis/muizen

08-04-2017 13:06 67 berichten
Shit!

Aangeknabbelde chocolade, die volledig geseald en gesloten was, en keuteltjes gevonden. Hele kleine keuteltjes, ik vermoed van hele kleine, lees baby, muis(jes).

Ik heb 2 vallen gezet met oude kaas voor een sterke geur om te lokken. Valletjes gisteravond opgezet waarin muis gevangen wordt en ik het dier nadien kan uitzetten in een veld elders......ver weg van mijn huis.



Wat nu? Nog geen muis gevangen. Hoeveel zijn het er? Is het een nest met kleintjes? Blijven ze zich vermeerderen? Ga ik een plaag hebben? Of heb ik die plaag al?



Jeetje, veel vragen omdat ik er erg onrustig van word. Wil die beesten niet in en om mijn huis.



Ik hou mezelf voor ogen dat ze in tal van huishoudens voorkomen, soms vaker en soms minder vaak. Schoon of minder schoon.



Maar shit, ik baal!



ik zou maar een val uitkiezen die de muis doodmaakt. Als je hem uitzet is die muis eerder thuis dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren muizen gehad, als je er een paar hebt zijn het er in no time VEEL. Zo vies... heel veel aan gedaan, vallen, gif etcetera. Dan was ik er een poosje vanaf en dan waren ze er weer.

1,5 jaar geleden een kat genomen en vanaf die dag nooooit meer een muis gezien. En die kat ís er alleen maar, jagen doet ze niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Muizen schijnen gekker te zijn op pindakaas dan op kaas...



Verder: alles in afgesloten bakken gedaan?
Is dat zo....dat ze weer terugvinden naar het huis? Ik denk aan een veld dat plusminus 2 km hier vandaan ligt.



Bah, dus een plaag als je er zo veel hebt. Bibberrrrrrrr.



Pindakaas gehoord ja. Ooit muis gehad en die zo willen vangen, echter reageerde niet op pindakaas, wel op oude kaas. Vandaar dat ik nu meteen koos voor kaas. Echter als dat niets oplevert ga ik over op pindakaas.
Oh, en afgesloten bakken ga ik voor zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Alles goed afsluiten en schoonmaken. Proberen gaten te vinden en goed dicht te maken (staalwol kunnen ze niet doorheen bijten).



Toen ik in amsterdam woonde lukte het ons alleen maar om die muizen te vangen met lijmplankjes... niet diervriendelijk en ook niet legaal (muis plakt er levend aan vast), maar via gewone vallen kregen we ze echt niet te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte ook meestal pindakaas, maar vooral Gif, daar vermoordde ik er meer mee dan met vallen
Alle reacties Link kopieren
Als je muizen maar ver genoeg uitzet dan vinden ze de weg naar je huis niet meer. Muizen kun je heel goed lokken met pindakaas, daar zijn ze gek op. Wij hebben er ook eens een aantal in huis gehad, 3 of 4 hebben we toen gevangen en sindsdien nooit meer een op zolder of in de kelder gezien. Als je een kat of hond hebt dan blijven ze ook vaak weg, wij hadden ze precies in de periode dat we geen hond in huis hadden.
Ik heb plankjes met lijm erop neergezet, werkte als een malle. Vieze beesten.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad alles opruimen, schoonmaken en eten in dichte bakken. Echt alles. Voor elke muis die je ziet zitten er 10 achter de muur. Of 100. Heb ik mij laten vertellen.

Ik heb een kat genomen en nu nooit meer levende muizen in huis.
Hier zaten ze op zolder, daar is geen hap eten te vinden. Ze hebben wel boeken etc kapot geknaagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 08 april 2017 @ 13:35:

Ik heb plankjes met lijm erop neergezet, werkte als een malle. Vieze beesten.Lijmplankjes zijn officieel verboden in Nederland, de beestjes sterven namelijk een hele nare dood. Het zijn vieze beesten maar geen reden om ze onnodig te laten lijden. (Helaas ook wel eens een muis halfdood in een normale val gehad maar meestal zijn ze in één klap dood)
Alle reacties Link kopieren
Heb heel veel ervaring met muizen in verschillende huizen (o.a. studentenhuizen). Het enige wat echt helpt is een kat. Twee nachten is genoeg, dan ben je er weer maanden vanaf.
quote:Hangmat schreef op 08 april 2017 @ 13:39:

[...]



Lijmplankjes zijn officieel verboden in Nederland, de beestjes sterven namelijk een hele nare dood. Het zijn vieze beesten maar geen reden om ze onnodig te laten lijden. (Helaas ook wel eens een muis halfdood in een normale val gehad maar meestal zijn ze in één klap dood)Oh dat wist ik niet. Heb het gewoon gekocht in het tuincentrum hier. Met herbruikbare vallen heb ik er ook 1 gevangen, maar meer met de lijmplankjes. They messed with the wrong one
Alle reacties Link kopieren
Nou, blijkbaar helpt alleen een kat. Ik heb er hier twee rondlopen, je mag 1 van mijn binnenmodellen wel een tijdje lenen. Als denk ik dat ze geen idee hebben wat ze met een muis moeten doen
Muizen broeden als konijnen!

Broers en zussen zelfs en binnen een paar weken zijn ze geslachtsrijp en broeden rijkelijk voort

Wat feitjes:

De Huismuis

Lengte: 7 – 10 cm (de staart is ongeveer evenlang als de lichaamslengte)

Gewicht: 12 - 30 gram

Voortplanting: 4 – 6 jongen per nest en 6 – 10 nesten per jaar (broertjes en zusjes uit die nesten maken nieuwe nesten en de ouders fokken ook door en het nageslacht daar ook weer van)

Draagtijd: Zo'n 3 weken.

Groei: 2 maanden van geboorte tot geslachtsrijpheid.



Mijn tip, koop one-bite-kill gif. Dit kost de muis zijn leven en droogt uit zodat hij niet ergens tussen de muur in ligt te stinken. Leg dit langs de looproute (hier vind je het urinespoor en keutels dat ze volgen, dus even niet schoonmaken), deze is langs plinten en achter/onder spullen. Ze lopen niet snel in het zicht.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt trouwens nooit maar één muis. Ze vermenigvuldigen zichzelf razendsnel.



Heb ook ervaring met muizenlijm (die had een huisgenoot destijds meegenomen uit Frankrijk), en dat was echt afschuwelijk! Wel tien muizen in paniek zwetend vastgeplakt op zo'n karton. En tja, wat doe je er dan mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 08 april 2017 @ 13:11:

Ik heb jaren muizen gehad, als je er een paar hebt zijn het er in no time VEEL. Zo vies... heel veel aan gedaan, vallen, gif etcetera. Dan was ik er een poosje vanaf en dan waren ze er weer.

1,5 jaar geleden een kat genomen en vanaf die dag nooooit meer een muis gezien. En die kat ís er alleen maar, jagen doet ze niet eens.Dit. Wij hadden ook muizen, niets hielp. Van de bijkeuken tot de gewone keuken helemaal aan de andere kant van het huis vond ik keuteltjes, zo vies! We kregen een kat en sindsdien (even afkloppen) nooit meer last gehad.
quote:Nelladella1 schreef op 08 april 2017 @ 14:20:





Heb ook ervaring met muizenlijm (die had een huisgenoot destijds meegenomen uit Frankrijk), en dat was echt afschuwelijk! Wel tien muizen in paniek zwetend vastgeplakt op zo'n karton. En tja, wat doe je er dan mee?Niks, zijn de volgende ochtend vanzelf dood en dan zo in de container schuiven.
Ik wil een kat lenen!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heb je chocolade liefhebbende muizen in huis.

Dus chocopasta op de val. Kaas of pindakaas lusten ze wel maar die van jou is een chocofreak
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 08 april 2017 @ 14:20:

Je hebt trouwens nooit maar één muis. Ze vermenigvuldigen zichzelf razendsnel.



Heb ook ervaring met muizenlijm (die had een huisgenoot destijds meegenomen uit Frankrijk), en dat was echt afschuwelijk! Wel tien muizen in paniek zwetend vastgeplakt op zo'n karton. En tja, wat doe je er dan mee?

Wij hadden lijmplankjes die je uit elkaar vouwde (als een boek zeg maar), en als er dan een muis op zat dan vouwde je die weer dicht en gaf je er een flinke tik met een hamer op



Heel zielig, maar sorry liever dat dan continu muizen in huis. Heb wel soms verhalen gehoord dat er ook muizen zijn die zich daar van af proberen te vreten, dat is wel vrij smerig.
quote:Pepermint_Patty schreef op 08 april 2017 @ 17:45:

Blijkbaar heb je chocolade liefhebbende muizen in huis.

Dus chocopasta op de val. Kaas of pindakaas lusten ze wel maar die van jou is een chocofreakHet zou een kind van mij kunnen zijn dus!
quote:vlaflippie schreef op 08 april 2017 @ 18:15:

[...]



Wij hadden lijmplankjes die je uit elkaar vouwde (als een boek zeg maar), en als er dan een muis op zat dan vouwde je die weer dicht en gaf je er een flinke tik met een hamer op



Heel zielig, maar sorry liever dat dan continu muizen in huis. Heb wel soms verhalen gehoord dat er ook muizen zijn die zich daar van af proberen te vreten, dat is wel vrij smerig.Ieeeeeeuuuuuw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven