Muis/muizen

08-04-2017 13:06 67 berichten
Shit!

Aangeknabbelde chocolade, die volledig geseald en gesloten was, en keuteltjes gevonden. Hele kleine keuteltjes, ik vermoed van hele kleine, lees baby, muis(jes).

Ik heb 2 vallen gezet met oude kaas voor een sterke geur om te lokken. Valletjes gisteravond opgezet waarin muis gevangen wordt en ik het dier nadien kan uitzetten in een veld elders......ver weg van mijn huis.



Wat nu? Nog geen muis gevangen. Hoeveel zijn het er? Is het een nest met kleintjes? Blijven ze zich vermeerderen? Ga ik een plaag hebben? Of heb ik die plaag al?



Jeetje, veel vragen omdat ik er erg onrustig van word. Wil die beesten niet in en om mijn huis.



Ik hou mezelf voor ogen dat ze in tal van huishoudens voorkomen, soms vaker en soms minder vaak. Schoon of minder schoon.



Maar shit, ik baal!



Ik lees hier heel wrede 'oplossingen' tegen muizen.

Waarom niet zo'n 'diervriendelijke' muizenval kopen waarbij je de muis /muizen na het vangen vrijlaat?

Dat vrijgelaten muizen de 'weg naar huis' terug zouden vinden lijkt mij onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik het mee eens hoor, vind het ook zielig voor die beestjes. Wij hebben ze toen in een emmer gevangen om ver weg in de velden vrij te laten. Helaas heeft maar 1 muisje het gered, de anderen zijn toch doodgegaan. Waarschijnlijk door de stress van het gevangen zitten, schijnen ze ook niet goed tegen te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 08 april 2017 @ 17:45:

Blijkbaar heb je chocolade liefhebbende muizen in huis.

Dus chocopasta op de val. Kaas of pindakaas lusten ze wel maar die van jou is een chocofreak



niet zo zeer een chocola liefhebber, maar chocola werkt ook als tegen-gif.



wil je mijn kat lenen troetel? hij verveelt zich nogal. heeft al dik een maand geen muis meer gezien.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Sieluuuug. Maar welke elke avond een lekker stukkie vlees op tafel zeker? Die muisjes hebben tenminste een fijn vrij leven gehad.
Ooit een x een kilometer met een muis in een vaas gelopen (had zichzelf gevangen genomen) en beestje was al dood voordat 'ie vrijgelaten werd. Gewoon verschillende smaakjes gif werkte prima. Gaten in huis vullen met staalwol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan gif doen. En aan vallen die de muis doden.

Niet dode muizen even met een hamer op de kop tikken, de nek is wel gebroken..
quote:Rouge__ schreef op 08 april 2017 @ 19:00:

[...]





niet zo zeer een chocola liefhebber, maar chocola werkt ook als tegen-gif.



wil je mijn kat lenen troetel? hij verveelt zich nogal. heeft al dik een maand geen muis meer gezien. Ja! Ik roep volmondig.....jaaaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 april 2017 @ 19:55:

[...]



Ja! Ik roep volmondig.....jaaaaaaa!hahaha als je in A'dam woont zal ik even overleggen met poezenbeest en vriend
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kat, maar toch dartelden de muizen hier in de spouwmuren en tussen de plafonds en zelfs gewoon op zolder. Wij hebben een ongediertebestrijder in de arm genomen. Deze gaf aan dat, gezien het relatief kleine aantal keutels, het wel mee zou vallen met het aantal muizen.

Gif en vallen werden uitgezet op zolder en binnen een paar dagen had onze kat een dode muis in val gevonden en op de deurmat gelegd.

Na twee weken vond de ongediertebestrijder nog twee dode muizen. Bij ons zaten bosmuizen, die zijn nog best groot. Over twee weken komt hij nog een keer kijken. Ben benieuwd of er dan nog een dode muis gevonden wordt.

Muizen in de spouw en tussen de plafonds vond ik op zich nog wel te tolereren (alleen wel jammer van onze pas geïsoleerde muren en plafonds..), ze gingen alleen een brug te ver door echt op de zolder te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:vlaflippie schreef op 08 april 2017 @ 18:15:

[...]



Wij hadden lijmplankjes die je uit elkaar vouwde (als een boek zeg maar), en als er dan een muis op zat dan vouwde je die weer dicht en gaf je er een flinke tik met een hamer op



Heel zielig, maar sorry liever dat dan continu muizen in huis. Heb wel soms verhalen gehoord dat er ook muizen zijn die zich daar van af proberen te vreten, dat is wel vrij smerig. Die tik roept een vage herinnering op. Geen harde klap geven, maar een felle tik op de kop. Dan zijn ze meteen dood zonder vieze toestanden.



Je ziet overal keutels, dus kan je kijken hoe de routes lopen. Op de route leg je een krant open, daarop een muizenval en de volgende dag laat je de dode muis op de krant vallen, krant goed dichtvouwen en in de vuilnisbak. Ik heb in een huis gewoond waarin elk voorjaar een invasie geprobeerd werd. Als ik na het werk binnen kwam, kon ik meteen ruiken of er een in lag. Schijnt iets met speciale klieren in de pootjes te maken te hebben. Muizen en slakken zijn zó produktief, dat er geen reden is om ze levend te vangen en kilometers verder te dumpen. Ginds zullen ze ook niet blij zijn met je muizen en/of slakken.



Een paar jaar geleden las ik op internet vooral Amerikaanse reacties (houten huizen, dus veel kans op muizen in huis en brutaal ook nog): pepermuntolie verstuiven. De volgende dag waren de muizen vertrokken. Dus als je in een omgeving woont waar je rekening houden moet met muizen, dit een paar keer per jaar preventief doen.
Vooralsnog geen dier gevangen én geen nieuwe keutels of aangegeten etenswaar gevonden. Kan het zijn dat ze op doortocht waren en weg zijn? Zou errug fijn zijn!
Ben ik weer!





Inmiddels de muis of de muizen wederom op bezoek gehad, echter nog steeds niet weten te vangen. Wederom chocolade geten....een halve grote reep zelfs.

Ik heb nu 2 apparaten welke je in stopcontact steekt die muizen zouden weren. Ze zijn nu ingestoken en doen hun werk..........tenminste......dat zou wel errug fijn zijn! Iemand ervaring hiermee??
quote:Troeteltje schreef op 17 april 2017 @ 09:30:

Ben ik weer!





Inmiddels de muis of de muizen wederom op bezoek gehad, echter nog steeds niet weten te vangen. Wederom chocolade geten....een halve grote reep zelfs.

Ik heb nu 2 apparaten welke je in stopcontact steekt die muizen zouden weren. Zezinho nu ingestoken en doen hun werk..........tenminste......dat zou wel errug fijn zijn! Iemand ervaring hiermee??



Helaas hadden hier die elektrische dingen geen enkel effect. Alleen muizenkorrels helpen wel redelijk.

Hoe kunnen ze sowieso bij etenswaren? Dat is namelijk juist waar ze op af komen.
Mary, bijkeuken. Alles goed verpakt en toch.......en ze komen overal, zelfs op hoge planken, als ze willen.



Ik ben dus te hoopvol tav die apparatuur. En te dierlievend als ik dat zo lees. Laatste poging. Als dit niet werkt worden het korrels!
quote:Troeteltje schreef op 17 april 2017 @ 09:37:

Mary, bijkeuken. Alles goed verpakt en toch.......en ze komen overal, zelfs op hoge planken, als ze willen.



Ik ben dus te hoopvol tav die apparatuur. En te dierlievend als ik dat zo lees. Laatste poging. Als dit niet werkt worden het korrels!



Als je muizen in huis hebt, moet je eigenlijk alle etenswaren in plastic dozen of in de koelkast bewaren.

Ook al liggen er 's avonds wat broodkruimels op je aanrecht, dan komen ze daar nog op af.

Korrels hebben dan ook alleen zin, als ze niet bij etenswaren kunnen komen, anders raken ze de korrels niet aan.
Wat een ellendige dieren. Dank voor de tips Mary.
Heb muis gevangen!!!





En nu blijf ik in opperste staat van alertheid, want ik vertrouw het niet. Waar er 1 is zijn er misschien meer. Brrrrrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 22 april 2017 @ 13:57:

Heb muis gevangen!!!





En nu blijf ik in opperste staat van alertheid, want ik vertrouw het niet. Waar er 1 is zijn er misschien meer. Brrrrrrrrr.Adem in adem uit. Leef hij nog?
Hahaha. Ik had wel hartkloppingen hoor!



Leeft nog. En ga ik netjes uitzetten....heel ver weg.



Koos toch voor de diervriendelijke optie van vangen. Dus valletjes waarin muis opgesloten werd. Samen met een blokje kaas. En wat heeft ie gekeutelt zeg! Angstpoepjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of zo'n valletje nu zo diervriendelijk is. Het geeft veel stress, iets waar muizend oord aangaan. Verschillende forummers hebben hier ook ervaring mee.



Gewoon de ouderwetse muizenval werkt het best. Ik doe het met ontbijtkoek, zijn muizen gek op. Eigenlijk zijn ze altijd in 1x dood. Beter dan alle stress van het opgesloten zitten en vervoerd worden.
Ontbijtkoek goede tip! Dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 22 april 2017 @ 14:13:

Hahaha. Ik had wel hartkloppingen hoor!



Leeft nog. En ga ik netjes uitzetten....heel ver weg.



Koos toch voor de diervriendelijke optie van vangen. Dus valletjes waarin muis opgesloten werd. Samen met een blokje kaas. En wat heeft ie gekeutelt zeg! Angstpoepjes.



Ik vind je zo lief, dat je ze levend vangt.

Noisekick, dank je. Toen ik het valletje moest optillen, vervoeren en vervolgens ergens moest openen ging mijn hart te keer, maar voelde ik me wel prettig bij het idee dat muis de wijde wereld verder kon gaan ontdekken. Als hij en zijn soortgenoten dan nu wel aub afspreken mij en mijn huis uit respect met rust te laten zou dat een geruststelling zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 22 april 2017 @ 15:42:voelde ik me wel prettig bij het idee dat muis de wijde wereld verder kon gaan ontdekken.Ja hoor, maak jezelf vooral wat wijs. Die muis wordt gevangen, paniek, kan niet weg. Dan ineens iets wat hij nog enger vindt, een mens. Meer paniek. Meegenomen naar een voor hem vreemde omgeving waar hij zich niet zomaar redden kan, of makkelijk weet waar zich te verstoppen. Dus weer een flink poosje paniek en stress. En dan, als 'ie mazzel heeft weet hij een ander huis te bereiken. Waar men ongetwijfeld ook heel blij met hem is. Waarschijnlijker wordt hij te grazen genomen door een roofdier. Met een beetje pech een huiskat, die er een tijd tegen aan gaat lopen tikken. Nee, heeel diervriendelijk hoor.
quote:vlaflippie schreef op 08 april 2017 @ 13:16:

Alles goed afsluiten en schoonmaken. Proberen gaten te vinden en goed dicht te maken (staalwol kunnen ze niet doorheen bijten). Klopt! Dan knagen ze een nieuw gat naast het met staalwol dichtgestopte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven