Muizen in de berging!

03-10-2015 00:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Beetje late oproep natuurlijk, maar ik heb jullie hulp nodig! Hoe geraak ik af van muizen in mn berging? Begin van de week heb ik gemerkt dat er muizen zijn in onze berging, en die resideren namelijk TUSSEN de wasmachine en de droogkast... Ik heb het gemerkt aan een supervuile tussenplank, waar ik soms de kookwas op plooi. Vol plas en keutels, dus zitten er al minstens een paar dagen, en stinken! Dezelfde dag dat ik het merkte was mn droogkast in panne gevallen, anders had ik wellicht niet gedacht dat er dààr muizen zouden zitten... Dag erop zelfs een dode muis IN mn droogtrommel. Een kleintje weliswaar, met kale plekken. Bah bah...

Ik heb slechts een kleine berging in mn apartement, en daarin staan een wasmachine en -droger opgestapeld, samen met een paar rekken met daarop etens- en poetswaar.



We hebben natuurlijk een paar muizenvallen (met chocolade) in de berging, maar tot op heden nog niets gevangen. Ze hebben zich wel verplaatst van onze keuken richting de berging. En ja, inderdaad, van één keer een vuilzak buiten te zetten is het al genoeg om 1 of 2 van die beestjes binnen te krijgen. Nu hebben we wel een ton met deksel voor de vuilzakken, maar daar zijn deze indringers niet mee weg natuurlijk...



Gif doe ik liever niet aan, gezien wij 2 valkparkietjes hebben die in huis vrij mogen rondvliegen. Je weet nooit waar wij (of de muizen) doorlopen of rondlopen, luchtverplaatsing ed. en dan ineens een (verrotte) dode muis in een hoekje of tussen vogels of ons eten vinden, icm gif... lijkt mij toch vrij gevaarlijk en vies.

Voorlopig op geen enkel ander warm (eet)plekje sporen van muizen gezien, goddank!



Dan nog een vraagje: maandag komen ze onze droogkast herstellen. Ik vermoed al dat het ZOU KUNNEN komen door muizenschade, maar, is deze in de garantie opgenomen? Wij hebben betaald voor 5 jaar extra garantie. 't Is een Miele droogkast. In de garantievoorwaarden ben ik niets tegen gekomen van schade door knaagdieren oid...

Mijn ouders adviseren ons om te doen alsof we van niets weten, ALS de droogkast bv. door een doorgeknaagd kabeltje de geest heeft gegeven. We hebben de droger nu een 8 maanden.



Alvast bedankt voor het lezen!
je hebt dus muizen, daar hoef je helemaal niet zo literair ingewikkeld over te doen.

Doe pindakaas in de diervriendelijke muizenval en zet de gevangen muizen op minimaal 5 km afstand uit. Verder goed schoonmaken, kieren en naden dichten en geen etensresten laten liggen
ik zou zeggen dat schade door ongedierte niet te verhalen is op de fabrikant van de droger.
maar je kan het altijd proberen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je alle etenswaren die je in huis hebt in afgesloten plastic bakken in dichte kasten zet. Want zolang je ook nog maar een kruimel hebt liggen, zullen ze alles aanvreten.

En leen een kat.
Alle reacties Link kopieren
Berging opruimen (muizen houden van ruimtes met veel spullen). Ouderwetse muizenklemmen kopen, pindakaas opdoen. Buiten bereik van de vogels opstellen. Alle etenswaren opbergen. Kat aanschaffen werkt nog het beste, tevens preventief, maar dat kan niet met vogels. Diervriendelijke muizenvallen heb ik geen enkele muis mee gevangen, met muizenklemmen veel. Check waar ze naar binnen komen, bij ons was dat rond de buis van de mechanische ventilatie. Volgens de woningstichting kon dat niet, maar muizen kunnen op muren klimmen. Nip it in the bud. Succes ermee.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 00:58:

je hebt dus muizen, daar hoef je helemaal niet zo literair ingewikkeld over te doen.

Doe pindakaas in de diervriendelijke muizenval en zet de gevangen muizen op minimaal 5 km afstand uit. Verder goed schoonmaken, kieren en naden dichten en geen etensresten laten liggen

Dit.

Zet alsjeblieft diervriendelijke muizenvallen neer en niet van die afschuwelijke gifdingen of klemmen waardoor ze een vreselijke en langzame dood sterven. Ze zijn er niet bewust op uit om jou te pesten.
Alle reacties Link kopieren
In een muizenklem zijn ze op slag dood door de hartaanval van de schrik (sorry). Ik ben ook diervriendelijk begonnen, met 0 resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Een kat werkt niet perse tegen muizen, een klem met pundakaas wel. Echt doen! Voor je het weet heb je een plaag.
Alle reacties Link kopieren
Staat er ook vogelvoer in de berging? Ik zou al het etenswaar verwijderen en zo goed mogelijk opbergen. Alles schoonmaken en inderdaad vallen zetten. Muizen knagen overal aan, dus ook aan kabels.
Alle reacties Link kopieren
Muizen kunnen ook Door de spijlen van een vogelkooi heen is mijn ervaring

Vogels tijdelijk uit logeren doen. Gif neer zetten. Als de muizen dood zijn alles goed schoonmaken en dan je vogels weer terug halen.
Alle reacties Link kopieren
Dier vriendelijke muizenval gekocht en niet 1 muis kunnen vangen. Daarna de ouderwetse muizenval met pindakaas, iedere nacht een muis in de muizenval. Zelfs 1 keer twee muisjes in 1 val.

Ik vond het wel erg dieronvriendelijk, maar voor je het weet heb je een muizenplaag.



Heb er ongeveer 9 gevangen waarvan 1 met verdacht dikke buik. Nu geen muizen meer in de garage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen ze binnen , als je die vraag kunt beantwoorden , kun je het misschien oplossen.

Toen ik in mijn huidige huis kwam wonen had ik ook muizen boven.

Deze kwamen door de spouwmuur ventilatie gaatje binnen.

Ik heb toen bijenbekjes in deze openingen gedaan en sindsdien zijn ze er niet meer.



tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met een diervriendelijke muizenval (aangeschaft omdat ik een loslopend konijn in huis had): de muis die erin zat, heb ik er letterlijk uit zien kruipen. Paste tussen de spijltjes door, fijn zo!

Voor mij dus weer gewoon een ouderwetse val die dichtklapt, heb deze toen zo onder iets geplaatst dat konijn er niet meer bijkon.
Alle reacties Link kopieren
- overal waar je een ballpoint door kunt steken, daar past ook een muis door!

- alle etenswaren verpakken in blik of plastic dozen. Zolang je eten nog bereikbaar heb staan, heeft een muis geen belang bij het lokvoer van je val.
Alle reacties Link kopieren
gewoon pindakaas in een klem, probleem in no time opgelost.



5 km van je huis uitzetten das een fijne, en de mensen 5 km doen dat ook, heb je een andere terug..................................
Alle reacties Link kopieren
Pas met pindakaas trouwens wel op met je parkieten, ik heb hier al gemerkt dat vogels ook proberen pindakaas uit de klem te halen, das dan weer geen succes
Heb het ook gehad.... Deed de afwasmachine open en daar zat een muis in. Je moet echt zorgen dat ze niet binnen kunnen komen. En dat er niks te halen valt, dus heel goed schoonmaken. Als de monteur ziet dat de schade door muizen komt lijkt het mij niet fair dat de fabrikant dit moet vergoeden.
quote:sosofie schreef op 03 oktober 2015 @ 07:17:

Een kat werkt niet perse tegen muizen, een klem met pundakaas wel. Echt doen! Voor je het weet heb je een plaag.



Vogels zijn dol op pindakaas. Kun je nog beter gif in de berging strooien. En even nagaan of je buren ook last hebben van muizen, want jij kunt wel actie ondernemen, als zij dat niet doen schiet je daar niet veel mee op.



En TO, als je droger kapot is door de muizen, dan je verzekering bellen.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog een diervriendelijke oplossing gevonden: berg alle voedsel op en ruim alle etensresten op, zodat er geen kruimel te vinden is in huis. Zet een hoge emmer naast een zitbank of iets anders waar ze kunnen opklimmen. Halve appel indoen, de volgende dag heb je een emmer vol muizen die niet hoog genoeg kunnen springen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 03 oktober 2015 @ 15:59:

[...]





Vogels zijn dol op pindakaas. Kun je nog beter gif in de berging strooien. En even nagaan of je buren ook last hebben van muizen, want jij kunt wel actie ondernemen, als zij dat niet doen schiet je daar niet veel mee op.



En TO, als je droger kapot is door de muizen, dan je verzekering bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 03 oktober 2015 @ 15:59:

[...]





Vogels zijn dol op pindakaas. Kun je nog beter gif in de berging strooien. En even nagaan of je buren ook last hebben van muizen, want jij kunt wel actie ondernemen, als zij dat niet doen schiet je daar niet veel mee op.



En TO, als je droger kapot is door de muizen, dan je verzekering bellen.



Dank je wel allemaal voor de tips en reacties!

Laatste tip is wel goed, inderdaad, verzekering bellen als er schade door de muizen moest zijn. Nog niet aan gedacht
Alle reacties Link kopieren
o ja, we hebben vandaag (eindelijk) blokjes gif gehaald en tussen de droger en de wasmachine gelegd. Gaten in de muur met PU-schuim gedicht en de berging volledig leeggehaald, behalve de muizenvallen. We hebben er pindakaas op gedaan ipv chocolade. Ben eens benieuwd de komende dagen!
Gif? je weet dat dat gif dodelijk is voor huisdieren? dus als je vergiftigde en langzame muis gepakt wordt door je hond of kat legt je huisdier het loodje. Het is ook nogal gevaarlijk spul voor kinderen. En echt onnodig, je kan ze goed wegvangen met pindakaas
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 22:23:

Gif? je weet dat dat gif dodelijk is voor huisdieren? dus als je vergiftigde en langzame muis gepakt wordt door je hond of kat legt je huisdier het loodje. Het is ook nogal gevaarlijk spul voor kinderen. En echt onnodig, je kan ze goed wegvangen met pindakaas



Inderdaad, Sabbaticalmeds, ik had het gif NOG liever niet gekocht... Goddank geen honden of katten oid als huisdier (we zitten op een appartement). Voor gifkorrels strooien ben ik al helemaal niet, dus hebben we het gehouden bij 2 zeer kleine blokjes, 2 op 2cm en deze enkel gelegd tussen de droogkast en de wasmachine, waar we het meeste muizenrestanten hebben gevonden. Verder overal muizenvallen met pindakaas... De vogelkooi word meermaals gecontroleerd, maar ook hier nog geen aanwezigheid van muizen vastgesteld.



De blokjes muizengif komen onder geen beding in onze keuken, living of slaapkamer, gezien daar onze vogels kunnen rondvliegen (valkjes zijn wel handtam, dus ze blijven goed zitten). De berging blijft ook volledig ontruimd tot we er volledig zeker van zijn dat er geen muizen meer zitten. We hebben nog een kleine slaap(rommel)kamer die pas echt in gebruik word genomen als er kinderen komen!



Het vogelvoer, rijst, bloem ed. zit nu in extra plastic zakken en in een muizenvrije kast opgeborgen...

We hebben ze al zo'n 3 weken, dus hopelijk komt er eens een vangst van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven