Muur verven in twee kleuren

29-09-2016 22:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:49
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afplakken?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:49
99.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerst aftekenen met potlood, dan werken met karton.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Eerst de lichte kleur schilderen met een overlap dan afplakken dus over de lichte kleur de tape dan de donkere kleur die dekt wel over het lichte wel zo snel mogelijk de tape eraf halen
Alle reacties Link kopieren
2 keer afplakken. Eerst de ene helft verven, weer afplakken en dan de andere helft. Of als je heel netjes kunt verven kun je het bij 1 keer afplakken houden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:83angel schreef op 29 september 2016 @ 22:24:

Eerst de lichte kleur schilderen met een overlap dan afplakken dus over de lichte kleur de tape dan de donkere kleur die dekt wel over het lichte wel zo snel mogelijk de tape eraf halen



Trekt het tape de verf er niet af dan?



Wel super leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 29 september 2016 @ 22:24:

Eerst de lichte kleur schilderen met een overlap dan afplakken dus over de lichte kleur de tape dan de donkere kleur die dekt wel over het lichte wel zo snel mogelijk de tape eraf halen+1
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Op jouw plaatje lijkt het meer alsof er een plaat voor de muur staat.

Dat kun je natuurlijk ook doen, een heel dunne plaat in een ander kleurtje en die ervoor zetten. Misschien zelfs nog met magneetverf eronder, kunnen ze met magneetjes tekeningen ophangen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Frogtape gebruiken! Dat werkte voor ons echt beter dan gewone schilderstape.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, we krijgen binnenkort de sleutel en gaan dan beginnen.... Leuk!!



Frogtape, die zocht ik ...

Jaren geleden op en reclame gezien maar kon de naam niet meer voor me halen.



Helaas heb ik een bibberhand, helemaal als ik het juist netjes wil doen.

Afplakken is dan de beste oplossing
Strakke lijn= spatlijntje. Te koop bij de bouwmarkt.



Spannen, afplakken, spatlijntje meeschilderen. Wachten totdat het droog is, en dan de andere kant doen.



Veel plezier
Oh ja, mocht je dit misschien leuk vinden: in elkaar over laten gaan.



Je begint met de kleur beneden die je wilt in een rolbak. Op een gegeven moment doe je er een beetje wit bij, goed doorroeren, horizontaal rollen. Dit zo vaak herhalen als je wilt.
Schilderen met verloop van kleuren
Alle reacties Link kopieren
quote:Ms-mieps schreef op 29 september 2016 @ 22:43:

Frogtape gebruiken! Dat werkte voor ons echt beter dan gewone schilderstape.Dit! Ik las de OP en wilde al typen "dat groene dure tape waarvan ik even niet op de naam kan komen" maar dit is het..frogtape.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Een sierstrip of -lat? Behang is ook een mogelijkheid om een strakke overgang te krijgen. Verf dan eerst een paar cm langs de rand in de bedoelde kleur als het behang nog op de tafel ligt, goed drogen met een föhn, en de rest als het tegen de muur zit. Goed blijven aandrukken met de behangroller.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Muur verven in kleur 1, de lichtere kleur. Laten drogen. Tape plakken. Kleur 1 langs/op de tape aan de kant van kleur 2. Laten drogen tot het niet op je vingers afgeeft. Dan kleur 2 op de muur en zodra je langs/op de tape bent gegaan de tape eraf halen.



Werkt ook goed in hoeken en bij plafond/muur.

Wel even met een schuurpapier de rand wegeschuren als er weer wordt geverfd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, super goede tips !



Dit moet zeker lukken nu, en makkelijker dan ik gedacht had....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven