Na hoe laat niet meer bellen?

20-11-2013 22:07 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft er een handje van om nog s avonds laat ons te bellen. En met laat bedoel ik na 22.00 uur. Ik ben dat zelf niet zo gewend. Heb een beetje van huis uit meegekregen dat je mensen na negenen niet meer belt voor een kletspraatje. Ergens schrik ik ook altijd wel ff als zo laat de telefoon gaat. Meteen daarna denk ik: oh, het zal mijn schoonmoeder wel zijn.



Overigens lag in mijn studententijd die uiterlijke tijd wel iets later, maar nog steeds niet als het ging om telefoontjes naar familie. Met studie- en stapgenoten belde ik dan wel. Maar inmiddels heb ik een gezin met vier kinderen en is half elf voor mij al best laat.



Hoe vinden jullie dat?



Mijn man heeft overigens al meerdere keren mijn schoonmoeder er op 'aangesproken' dat ze wat vroeger op de avond moet bellen, want vaak liggen we zelfs al in bed (nog een beetje tv kijken of nog een laatste fles geven) maar daar trekt ze zich weinig van aan.
Alle reacties Link kopieren
doordeweeks is 22:00 een goed tijdstip om te stoppen. In het weekend tot 12. Het is ook wel persoonsafhankelijk
Alle reacties Link kopieren
Wij doen om half 10 de hoorn van de haak. Voor de rest als het dringend is kunnen ze mobiel bellen.
Alle reacties Link kopieren
Na 22.00u kan ik ook niet waarderen, soms slaap ik al (heel moe dan haha) of lig lekker in mijn bed tv te kijken. Vind bellen na 21.00u al niet fijn meer! Wij hebben daar gelukkig ook nooit last van, als de telefoon na 22.00u gaat schrikken we ook: wat zal er zijn!?!? haha



Ik zou het nogmaals aangeven, of haar een keer overdag bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind na 22:00 ook echt te laat. Ik zou zelf bellen tot een uur of 21:30. Sta er een beetje hetzelfde in als jij TS.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zei mijn moeder altijd: 'na tienen niet meer bellen, dan schrikken mensen'.



Mobiel mag iedereen mij altijd bellen, geluid staat toch 9 van de 10 keer uit. Maar liever niet te laat naar de huistelefoon. Maar dat nummer hebben ook maar weinig mensen en die bellen zelden. En al helemaal niet 's avonds laat.
Tot 22 uur vind ik redelijk gangbaar. Maar waarom zegt je man dat zo omslachtig?



Ik neem trouwens aan dat jullie dan ook gewoon niet opnemen na 21 uur? Merkt ze vanzelf dat het geen zin heeft om zo laat nog te bellen.
dat kan je toch zeggen tegen haar?

goh ma, wij liggen graag om 22.00 in bed dus dan pakken we niet meer op

en dan dus consequent niet oppakken natuurlijk





"vreemden" bel ik niet zo laat, hooguit half 9

mijn tante belt soms om 23.30 nog en ik ook rond die tijd naar haar
Ik vind tot 22u oké.



Maar als je schoonmoeder er nu vanaf weet neem je toch gewoon niet meer op na 22u.
Alle reacties Link kopieren
Wij werden vanavond om 21:20 door het AD gebeld, belachelijk vond ik dat. 21:00 voor een bedrijf echt het matje.
Alle reacties Link kopieren
Tot 22.00. Daarna wordt er in mijn familie heel hard gemopperd, na 22.00 is voor sterfgevallen. Stamt nog uit de tijd dat mijn oom terminaal was. Inmiddels 30 jaar geleden. De afspraak is gebleven.
Ik bel zelf na 21.00-21.15 niemand meer. Dat vind ik wel een mooie tijd. Mensen mogen mij altijd bellen, vind zelf alles best. Of het nu is om te kletsen of als er echt wat is, dan ben ik er natuurlijk helemaal.



Toen ik nog student was en veel ging stappen kwamen er na het stappen best vaak mensen bij mij langs, ook als ik zelf niet was gegaan. Toen had ik als regel: je mag aanbellen zolang het licht brandt, daarna slaap ik. Dan kun je me bellen als het belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind na 9 uur al laat. Één vriend van me belt consequent laat (11 uur, half 12) maar appt dan vantevoren even "Slaap je al?". Als hij geen antwoord krijgt, dan weet hij genoeg



TO, in jouw geval zou ik gewoon niet opnemen. Dan dringt het vanzelf door.
Na 21:00 niet meer, behalve als ik weet dat het nachtbrakers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft nogal een bord voor haar hoofd. Het is al op meerdere manieren tegen haar gezegd. Van dat we schrikken als er zo laat gebeld wordt tot dat we dan toch niet meer opnemen. En dat doen we idd dan ook niet. Toch houdt haar dat niet tegen.



Vroeg me meer af of wij daar misschien wat te moeilijk in waren, maar blijkbaar zijn er meer mensen die dat laat vinden.



Ach ja, mijn schoonmoeder heeft ook geen whats app of Facebook of zo. Voor berichtjes of sms'jes geldt er toch een andere 'eindtijd'.
Ik zou zeggen: stekker uit de vaste telefoon en mobiele telefoon op stil. En duidelijk zijn tegen schoonmoeder: na 22 uur liggen we in bed.

Als je een paar keer niet hebt opgenomen zal het vast minder worden neem ik aan.
Hier ook na 22 uur geen telefoon meer. Maar om 21:30 uur ben ik al alert als de telefoon gaat. Inderdaad, mijn moeder zei ook: niet meer bellen na 22 uur, daar schrikken de mensen van.
Alle reacties Link kopieren
Na 21.30 uur bel ik niet meer op thuisnummers. Mijn ouders bel ik tot een uur of 22.00.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wie ik bel.



Ik dacht dat de sociale norm op 22 uur lag.



Hier een familie van avondmensen, dus als om 0:00 uur de foon nog gaat is het familie. Familie bel ik tot middernacht en sommige vrienden ook. Anderen niet meer na tienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel meestal op zijn laatst om 21:30. Maar ik hou niet zo van bellen, dus erg vaak komt het niet voor.

Zelf doe ik als ik ga slapen of niet gestoord wil worden het geluid van mijn telefoon uit. Dus iedereen mag mij zo laat bellen als hij wil, maar het kan dus goed zijn dat ik niet opneem.
Alle reacties Link kopieren
Mij hoeven ze na 20.00 echt niet meer te bellen, maar ik heb dan ook een hekel aan bellen. Ik bel zelf alleen als het noodzakelijk is, ben niet zo van de kletspraatjes!
Tot 21:30 vind ik het nog acceptabel om te bellen. Bepaalde mensen van wie ik weet dat ze altijd laat naar bed gaan bel ik tot een uur of elf.
Alle reacties Link kopieren
Nucky, gelukkig belt ze op dat tijdstip niet meer verder op de mobiele telefoon. Dan zouden we denk ik wel opnemen (als we m zouden horen want die zit hier 9 van de 10 keer nog in de werktas). Ergens vind ik het toch wel tricky namelijk. Mijn schoonouders zijn 70 en 76 en mijn schoonvader heeft een zwakke gezondheid. Als er een keer echt iets is... Het zou fijn zijn als ze de boodschap begreep. Dit is niet het enige gebied waarbij ze een boodschap niet begrijpt (of niet wil begrijpen).
21.30 uur vind ik de limiet. Ik zou de telefoon gewoon niet neer opnemen. Als ze niet luisteren wil, merkt ze het vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Na 22.00 uur vind ik zeker echt te laat.

Dan verwacht ik alleen een telefoontje als er iets aan de hand is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven