naam hond met begin letter W

25-03-2015 17:59 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie denkt er met me mee. Zoek een leuke naam voor een hond. Nu heb ik zelf al bedacht dat hij Kees gaat heten. Staat nog niet vast maar voor mezelf min of meer wel. Zoek nu een leuke combinatie naam met begin letter w. Kom zelf niet verder dan Willem-Kees. Maar er moet iets beters te bedenken zijn.

Of een echte leuke naam met een W waarvoor ik mijn naam Kees van tafel wil vegen.
Alle reacties Link kopieren
Wessel

Wiard

Wezel

Wes

Wimpie



Succes!
Werner
Alle reacties Link kopieren
Waar is Wally??
Een hond op cursus vroeger heette Woods. Dat had ook wel wat. Maar de stamboomnaam mag heel anders zijn dan de roepnaam, toch? Bij onze honden gaf de fokker ze de stamboomnaam. En die is heel anders dan hun uiteindelijke naam :-)



Hmm leuker dan Kees, moet het ook een NL naam zijn? Storm? Duvel?
Wubbo!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Willem superleuk, zo wilde ik onze kat noemen maar dat mocht niet van mijn vriend ;s
Alle reacties Link kopieren
Winter
Walter

Woran

Wodan

Werry

Wik

Woef
Ik kende een hond die Dr. Watson heette. Was wel een grote stoere hond.
Alle reacties Link kopieren
Mr Wilson.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 25 maart 2015 @ 18:59:

Wietze of Wytze



Bestaan er ook Friese Herders? in de eigen nesten die we gefokt hebben kreeg er altijd eentje op de stamboom de naam Sjoerd. Ben daar met het Q nest mee begonnen. Dus dat werden dan Quatro-Sjoerd, Royal-Sjoerd , Sjoerd etc. Friese namen kan dus prima voor een Duitse Herder (voor zover ze al niet door mijn kinderen in beslag zijn genomen)
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 25 maart 2015 @ 19:09:

Voor een roepnaam vind ik het wel bepalend om wat voor ras en eventuele kleur(en) of haar variëteit het gaat.

Dat om wat voor ras gaat het?



Kees en Willem vind ik alleen passen bij een Nederlands ras.



Als jij graag Kees als roepnaam wil, dan doe je dat toch gewoon. Dan bedenk je wat met een W voor op de stamboom (als de fokker dat al niet allang gedaan/ ingediend heeft)

Een wolfsgrauwe Duitse Herder. En een de fokker heeft nog geen naam , die kan ik zelf bedenken. Pups zijn vandaag pas geboren. 7 reuen (en een teef) dus over een week of 6 bepaal ik pas welke het gaat worden. En de fokker vraagt de stambomen pas aan als alle eigenaars definitief bekend zijn en sowieso pas nadat ze gechipt zijn. En dat gebeurd ook pas vanaf 7 weken.

En natuurlijk kan ik de hond noemen zoals ik wel los van wat die op de stamboom genoemd wordt. Maar ik vind het wel leuk als er een logisch verband is.
Alle reacties Link kopieren
quote:knolselder schreef op 25 maart 2015 @ 19:17:

[...]





ja hoor. Ik heb een friese (laekense) herder..... :o)Dat is een Belgische herder , net als de Mechelse en de Tervurense Herder.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken allemaal. Weer wat inspiratiebronnen rijker. En ga vooral nog lekker door met brainstormen.
Whiskey, de hond van ma flodder
quote:baukje schreef op 25 maart 2015 @ 20:08:

[...]



Een wolfsgrauwe Duitse Herder. En een de fokker heeft nog geen naam , die kan ik zelf bedenken. Pups zijn vandaag pas geboren. 7 reuen (en een teef) dus over een week of 6 bepaal ik pas welke het gaat worden. En de fokker vraagt de stambomen pas aan als alle eigenaars definitief bekend zijn en sowieso pas nadat ze gechipt zijn. En dat gebeurd ook pas vanaf 7 weken.

En natuurlijk kan ik de hond noemen zoals ik wel los van wat die op de stamboom genoemd wordt. Maar ik vind het wel leuk als er een logisch verband is.meestal zijn de namen in de lijn van de andere stambomen van de fokker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 25 maart 2015 @ 20:43:

[...]



meestal zijn de namen in de lijn van de andere stambomen van de fokker.Waar heb je dat vandaan, ieder fokker heeft gewoon zijn kennel naam en dan wordt er volgens de letters van het alfabet gefokt. Nieuwe eigenaar kan dan zelf een naam verzinnen. (of ze treffen zo'n fokker als ik zelf die haar favoriete pup al van naam voorziet en die enkel verkoopt onder de voorwaarde dat die zo op de stamboom komt). Maar verder hebben we de keuze altijd volledig aan de nieuwe eigenaar gelaten op de begin letter en de kennelnaam na dan.
Vroeger hadden we een boxer, die kwam uit een nest met een letter, dus moesten we een naam beginnend met die letter uitkiezen, en dan de kennelnaam er achter.

Nu hebben we een ander ras, en die fokker had voor elk nest een thema. De pups uit dit nest kregen een filmnaam, met daar achter de kennelnaam. Daar hoefde geen naam op een bepaalde letter gezocht te worden. Op de stamboom staan zowel zijn roepnaam (door ons verzonnen), als zijn filmnaam (nest-thema) en de kennelnaam.
Wessel vind ik leuk!

Wieger

Wil(lie)
Alle reacties Link kopieren
Waldemar, Wallander, Waker, Waker-Kees
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Wout, willem, woezel, waarom....
Alle reacties Link kopieren
Walt, Wolter, Wick, Wolfgang, maar persoonlijk zou ik gaan voor Wilhelm Richard Wagner
Wasco

Whopper

Werner

Willy

Whisper
Alle reacties Link kopieren
Wolf
Laat je nog even weten wat het is geworden Baukje? Ik ben wel benieuwd.

En heel veel geluk straks met Kees! 🐾

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven