naam hond met begin letter W

25-03-2015 17:59 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie denkt er met me mee. Zoek een leuke naam voor een hond. Nu heb ik zelf al bedacht dat hij Kees gaat heten. Staat nog niet vast maar voor mezelf min of meer wel. Zoek nu een leuke combinatie naam met begin letter w. Kom zelf niet verder dan Willem-Kees. Maar er moet iets beters te bedenken zijn.

Of een echte leuke naam met een W waarvoor ik mijn naam Kees van tafel wil vegen.
Alle reacties Link kopieren
Double U



Ik zou gaan voor Wiggles, of Woofstock.
quote:misschicken schreef op 25 maart 2015 @ 20:59:

Vroeger hadden we een boxer, die kwam uit een nest met een letter, dus moesten we een naam beginnend met die letter uitkiezen, en dan de kennelnaam er achter.

Nu hebben we een ander ras, en die fokker had voor elk nest een thema. De pups uit dit nest kregen een filmnaam, met daar achter de kennelnaam. Daar hoefde geen naam op een bepaalde letter gezocht te worden. Op de stamboom staan zowel zijn roepnaam (door ons verzonnen), als zijn filmnaam (nest-thema) en de kennelnaam.Ja bij onze hond was dat precies zo.
dubbel
quote:Bromelia schreef op 26 maart 2015 @ 11:26:

Wij hadden een ras hond en dat moest met een A en passend bij het hondenras die niet vaak voorkwam in Nederland, jaren 80, de fokker had zelf al de namen op papier gezet en doorgegeven voor de stamboom.
Alle reacties Link kopieren
Maar stambomen kunnen pas aangevraagd worden vanaf het moment de dat hond vroeger getatoeëerd en tegenwoordig gechipt is. Dus pas vanaf minimaal 7 weken. En als je gelijk de hond op naam van de nieuwe eigenaar wil zetten (anders krijg je nog extra met overschrijvingskosten te maken en je wil als eigenaar toch niet dat de hond op naam van de fokker blijft staan) zal je toch moeten wachten met aanvragen van de stambomen tot bekend is welke eigenaar bij welke hond. Dus dan heb je waarschijnlijk de hond pas gekocht nadat de rest van het nest al weg was/definitief besproken was. Of de fokker heeft je voor de gek gehouden met het feit dat de stamboom al aangevraagd was. Want nogmaals dat kan pas na het chippen. Dan pas is er controle plaatsgevonden en heeft je hond een chipcode die aan een stamboomnummer gekoppeld kan worden.



En ja ik laat nog weten wat het wordt, maar ik heb nog een aantal weken om er over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 25 maart 2015 @ 20:11:

[...]



Dat is een Belgische herder , net als de Mechelse en de Tervurense Herder.



hoi Baukje,

ja dat weet ik. Maar hij is geboren in Friesland. Dus is hij ook Fries.

Best wel grappig want wij wonen aan de Belgische kust... :o)
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
quote:knolselder schreef op 26 maart 2015 @ 12:31:

[...]





hoi Baukje,

ja dat weet ik. Maar hij is geboren in Friesland. Dus is hij ook Fries.

Best wel grappig want wij wonen aan de Belgische kust... :o)Oh bedoelde je het op die manier, ja feitelijk is het dan een echte fries inderdaad. Je ziet ze overigens heel weinig he. Ze zijn veel minder populair dan de Mechelse en de Tervuerense herder.
Wolf
Alle reacties Link kopieren
Willempie!
@baukje, een aantal zaken wat betreft naamgeving en de stamboom van de hond, wat jij zegt klopt niet.



Nadat het nest is geboren, moet de fokker zorgen dat de geboorteaangifte binnen 10 dagen bij de Raad van Beheer binnen is.

Hierop dienen dan oa. ook de stamboomnamen vermeld te worden.

De vermelde stamboomnamen worden op het moment dat de honden gechipt worden (ergens tussen de 5 en 7 weken) gekoppeld aan de hond.

De naam van de eigenaar komt niet meer op de stamboom. Men werkt nu met een registratiebewijs, waarop de naam van de eigenaar komt te staan.



Wat betreft de stamboomnaam.

Uitgaande van dat er een kennelnaam is. Een stamboomnaam begint of eindigt met de kennelnaam en dan wel zo dat als het destijds is aangevraagd bij het aanvragen van de kennelnaam (dat altijd elk nest als affix of prefix)

Hoe de fokker de nestnamen per pup noemt, mag die op wat regels na zelf weten.

Totaal inclusief de kennelnaam een max van 30 letters.



Men gebruikt wel het alfabet, 1e nest beginnende met de A en het 2e met een B........... Net zo goed dat je kan beginnen met 1e nest begint met Z en 2e met een X ..........oftewel net andersom. Je kan ook halverwege het alfabet beginnen. Of je doet de volgorde op alleen de klinkers of medeklinkers. Het staat de fokker vrij.



Iets wat al weer heel wat jaren meer in gebruik komt, is dat er met thema's, songtitels, geografische namen ed. wordt gewerkt.

Om maar wat te noemen een fokker die gek op Queen is, geeft de honden namen van songtitels van Queen.

Een fokker met een bepaald ras, geeft namen uit het land van oorsprong van het ras (ik vraag mij wel eens af of de spelling en uitspraak klopt )

Een Amerika liefhebber, neemt Amerikaanse namen van rivieren/plaatsnamen ed.

Wat te denken van de bloemennamen, iets met jaargetijde en wat al niet meer zij.



Uitgaande van een Duits klinkende kennelnaam, zou ik dan Wolfgang Amadeus wel leuk vinden. Je kan hem dan Mozart noemen (in gedachten zie ik nu een heavy metal fan roepen om haar Mozart )



Misschien iets als, Kennelnaam Wichtige(r) Kees / Wichtige(r) Kees Kennelnaam
Alle reacties Link kopieren
Vla-flip kun je zien hoe lang het laatste nest geleden is, je hebt helemaal gelijk.. Lees het nu ook dat de namen al doorgegeven moet worden binnen 10 dagen. Ik word oud; of in ieder geval ik loop hopeloos achter. 25 nesten gefokt maar zie dat de regels inmiddels verandert zijn. Niet ten voordelen overigens, want ik vind het vrij zinloos dat de fokker de namen bedenkt. En in het geval die dat zelf perse wilde was die mogelijkheid er altijd al. Nou ja ze zijn nog pas twee dagen. De kennelnaam is overigens gewoon Nederlands itt tot de meeste kennelnamen van Duitse Herders. Dus willem-kees valt niet uit de toon.

De beginletter is altijd inderdaad vrij geweest maar binnen de rasvereniging is alfabet wel heel gebruikelijk. Is voor je al fokker zelf ook veel handiger. Ander ben je zelf uit het blote hoofd ook het overzicht kwijt. We zijn zelf tot en met het y nest gekomen. Het 26ste nest heeft wel in de planning gezeten maar de vorige hond voldeed niet aan onze eisen voor wat betreft de fokkerij. Als huishond/werkhond was er overigens niets mis mee. Dus we waren evengoed blij met haar.

Man had liever gezien dat ik een teef zou nemen. Maar ik werk liever met reuen. Mag hij zelf elders een teef uit gaan kiezen voor zichzelf en die ook zelf africhten. Heb nu ook een pup uit een typsiche werklijn terwijl man liever fokt met goede werkhonden uit kynologische lijnen.
Alle reacties Link kopieren
Wacfeld

Wacian

Waclaw

Wacleah

Wacuman

Wada

Wadanhyll

Wade

Wadley

Wadsworth

Wadu

Waed

Waefreleah

Waer

Waerheall

Waeringawicum

Waescburne

Wafiyy

Waggoner

Wagner

Waheed

Wahid

Wain

Wainwright

Wait
En, heb je al kandidaat-namen inmiddels..?
Wok dog haha
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 26 maart 2015 @ 12:39:

[...]



Oh bedoelde je het op die manier, ja feitelijk is het dan een echte fries inderdaad. Je ziet ze overigens heel weinig he. Ze zijn veel minder populair dan de Mechelse en de Tervuerense herder.





ja, je ziet ze weinig, ook hier.

't Is een lieve hond, heel intelligent, m'n flodderfries :o)

ik moet heel vaak uitleggen welk ras het is, mensen denken vaak dat het een "kruising" is.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Walter?
Alle reacties Link kopieren
quote:knolselder schreef op 26 maart 2015 @ 15:20:

[...]





ja, je ziet ze weinig, ook hier.

't Is een lieve hond, heel intelligent, m'n flodderfries :o)

ik moet heel vaak uitleggen welk ras het is, mensen denken vaak dat het een "kruising" is.Dat had ik ook met mijn ruw haar Hollandse Herder, ook niet zo populair. Lijkt er ook wel een beetje op.
Wammes, maar ik vind Willem ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 26 maart 2015 @ 16:04:

[img]http://i.ytimg.com/vi/kE38mM3FKoc/hqdefault.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 26 maart 2015 @ 15:37:

[...]



Dat had ik ook met mijn ruw haar Hollandse Herder, ook niet zo populair. Lijkt er ook wel een beetje op.





Ik heb ruwhaar hollandse herder moeten googlen.

Mooi!

Heb ze hier nog nooit gezien.

Veel succes met je nieuwe hond.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Wilbur Kees
Alle reacties Link kopieren
Wolfgang
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Wilbur.
Je kan er ook een soort van woordgrapje van maken



Wolfgang Amadekees



Dan heb je ook je herkenbare "Kees" op de stamboom en deelnemerslijst(en)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven