"Natuurlijk huishouden"

02-10-2016 08:42 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de dingen die ik leuk vind om te doen, is blogs doornemen of op Pinterest kijken als het gaat over "natuurlijk huishouden", going green, afval verminderen, energiebesparende tips en dat soort dingen.



Langzaamaan ben ik dingen gaan veranderen of uitproberen. Van heel simpele dingen die ook nog eens heel goed werken, zoals azijn gebruiken in de wasmachine tot man proberen te overtuigen van een ingebouwde regentank voor de nieuwe wc (nog niet gelukt).



Aan de andere kant ga ik liever op reis dan dat ik zonnepanelen op het dak laat leggen en zou ik mijzelf zeker niet omschrijven als consuminderaar... Maar nadat ik m'n eigen wasmiddel had gemaakt, kon ik ook niet meer wachten om de ontvetter uit te testen en na de wasbare luiers kwamen de wasbare watjes voor m'n gezicht.



Ik ben benieuwd wat jullie tips of succesrecepten zijn (of juist niet).
Alle reacties Link kopieren
Hier zonnepanelen. Geweldig! Heb gewoon geen kosten aan electriciteit en hoef niet na te denken over wanneer ik decwasmachine of droger aan zet. Huis is nu verkocht inclusief de panelen, maar er is al een afspraak gemaakt voor panelen op het nieuwe huis verder ben ik totaal niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Bij je topictitel 'natuurlijk huishouden' dacht ik aan 'de deuren tegen elkaar open zetten en het stof er uit laten waaien', maar je bedoelt iets anders.



Aan mij heb je niet veel, ik ben een luie huisvrouw, doe zo weinig mogelijk, haal mijn wasmiddel in de aanbieding en ben vooral van het gemak.



Maar goed dat jij er zo mee bezig bent hoor!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Na de wasbare luiers is het nog maar een kleine stap naar wadbaar maandverband.... of ik zou zelf voor een cup gaan.



De zonnepanelen komen er hier wss ook, al zie ik nog tegen het installerrn op....
Welke blogs volg je al?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 02 oktober 2016 @ 08:46:

Hier zonnepanelen. Geweldig! Heb gewoon geen kosten aan electriciteit en hoef niet na te denken over wanneer ik decwasmachine of droger aan zet. Huis is nu verkocht inclusief de panelen, maar er is al een afspraak gemaakt voor panelen op het nieuwe huis verder ben ik totaal niet groen.Wij hebben wel een keer serieuze afspraken gemaakt om over zonnepanelen te praten. Wij hebben bedrijfsmatig een loods waar we goed gebruik van zouden kunnen maken. Helaas is het bij de energieleveranciers die we tot nu toe hebben gesproken verplicht om dan de extra opbrengst aan de leverancier te verkopen, in plaats van dat onze woonhuizen dat dan kunnen gebruiken. Maar dat schijnt te gaan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zonnepanelen. Verder probeer ik de was zoveel mogelijk buiten te drogen.

Azijn als wasverzachter: check! Als allesreiniger gebruik ik groene zeep en baking soda als het echt vuil is.

Verwarming maximaal op 19 graden. Je went er aan ...

Nu zijn we nog bezig om ons oude huis te isoleren en we willen een rieten dak . Isoleert ook heel goed !
Alle reacties Link kopieren
Haha himalaya, maar dat zijn ook goede tips ;)! Ik ben juist ook niet echt een typische goede huisvrouw, soms geeft het wel een goed gevoel, maar ik vind het vooral zo heerlijk kneuterig
Alle reacties Link kopieren
Op termijn willen we ook een zonneboiler.
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 02 oktober 2016 @ 08:49:

Na de wasbare luiers is het nog maar een kleine stap naar wadbaar maandverband.... of ik zou zelf voor een cup gaan.

De zonnepanelen komen er hier wss ook, al zie ik nog tegen het installerrn op....

Wel net een kleine stap te ver voor mij Ik doe dus alleen waar ik zin in heb. Tot ik daar niks meer van over heb, kijk ik wel weer verder ;)



P.S. Ik ga een lijstje maken van de blogs!
Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 02 oktober 2016 @ 08:49:

Bij je topictitel 'natuurlijk huishouden' dacht ik aan 'de deuren tegen elkaar open zetten en het stof er uit laten waaien', maar je bedoelt iets anders.



Aan mij heb je niet veel, ik ben een luie huisvrouw, doe zo weinig mogelijk, haal mijn wasmiddel in de aanbieding en ben vooral van het gemak.



Maar goed dat jij er zo mee bezig bent hoor!Zoiets hoopte ik ook
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 02 oktober 2016 @ 08:49:

Na de wasbare luiers is het nog maar een kleine stap naar wadbaar maandverband.... of ik zou zelf voor een cup gaan.



De zonnepanelen komen er hier wss ook, al zie ik nog tegen het installerrn op....Waar zie je dan tegenop? Hier zijn ze er door een bedrijf opgelegd en aangesloten. Daar hoef je zelf niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Azijn als wasverzachter gebruik ik ook. Ook om de wasmachine en vaatwasser te reinigen.



Azijn gebruik ik ook voor de badkamer maar omdat wij geen raam in de badkamer hebben, slaat het op mijn luchtwegen. Heb(ben) je/jullie hier een alternatief voor?
quote:-Belle- schreef op 02 oktober 2016 @ 09:10:

[...]



Waar zie je dan tegenop? Hier zijn ze er door een bedrijf opgelegd en aangesloten. Daar hoef je zelf niks aan te doen.

Dat snap ik wel.

Maar de omvormer moet wel ergens in huis geplaatst worden. En dat levert toch troep/werk op.
Alle reacties Link kopieren
Zonnepanelen aanschaffen is leuk, maar ongeveer 80% van je energie rekening bestaat uit stookkosten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhouvanmijnbed schreef op 02 oktober 2016 @ 09:12:

Azijn als wasverzachter gebruik ik ook. Ook om de wasmachine en vaatwasser te reinigen.



Azijn gebruik ik ook voor de badkamer maar omdat wij geen raam in de badkamer hebben, slaat het op mijn luchtwegen. Heb(ben) je/jullie hier een alternatief voor?Er zijn wel veel recepten voor schoonmaakmiddelen zonder azijn. Tea Trea olie en citroenolie hebben een reinigende werking, dat kun je mengen met water. Eventueel vloeibare zeep aan toevoegen. Soda wordt ook vaak gebruikt. Hier staan een paar recepten
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 02 oktober 2016 @ 09:13:

[...]



Dat snap ik wel.

Maar de omvormer moet wel ergens in huis geplaatst worden. En dat levert toch troep/werk op.Nee joh, ik heb hier echt geen troep van gehad. 4 Gaten in de muur om hem op te hangen en een pijpje voor de kabels. Ze hebben hier zelfs staan stofzuigen achteraf echt, daar hoef je niet tegenop te zien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Azijn in het eten en wasverzachter gebruik ik niet.



PS: bijna alleen in de hachee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@Kerenza: thnx
Hier ook geen troep gehad van het laten installeren van de zonnepanelen. Verder nauwelijks sprake van een groen/natuurlijk huishouden hier, helaas. Zie ik ook zo gauw niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel veel blogs maar doe zelf vrij weinig

Ik gebruik inderdaad azijn als wasverzachter en groene zeep en een stoomreiniger om schoon te maken (helaas mijn schoonmaakster niet). Verder heb ik nog wat andere (gekochte) verantwoorde schoonmaakmiddelen die mijn schoonmaakster we gebruikt.

Ik ben dan wel lid van een Community Assisted Garden. En probeer zo weinig mogelijk voedsel wel te verspillen door goed te plannen.

De menstruatiecup twijfel ik nog over, wasbare luiers lijkt me helemaal niks en levert me ook te weinig voordeel qua milieu op. Bovendien is mijn jongste hopelijk heel snel zindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel weinig groen huishouden hier. Sowieso niet heel veel huishouden ben ik bang.



Zonnepanelen zouden we nog wel willen maar niet op dit huis. We willen een keer verhuizen en 't duurt toch wel wat jaar voordat je dan de kosten eruit hebt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag eenvoudigleven (helaas weinig tips de laatste tijd, maar boeiend om haar totaal andere gezinsleven te lezen), GreenEvelien (die wat mij betreft echt doorslaat maar soms, in de eerste blogs, nuttige tips). Verder af en toe toevallig iets, maar nieuwe blogs om te volgens zijn welkom.
quote:retrostar schreef op 02 oktober 2016 @ 09:30:

Azijn in het eten en wasverzachter gebruik ik niet.



PS: bijna alleen in de hachee.Ik gebruik alleen schoonmaakazijn,wasverzachter ook nooit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven