Natuurstenen wasbak

21-03-2017 15:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij zijn bezig met een badkamermeubel. Heeft er iemand ervaring met een natuurstenen wasbak en gevoeligheid en in combi met een gezin? Afrader of te doen?
Over welk steensoort praat je?
Afrader. Heel erg afrader. Ik heb er eentje in de wc en hij is inmiddels zo lelijk geworden dat ik hem binnenkort ga vervangen. Ik denk dat de schoonmaakster er azijn doorheen heeft gespoeld.
Bedoel je zoiets? Heb ik al jaren, nog steeds mooi.

Alle reacties Link kopieren
Ons wasbakje in de toilet vind ik drama. Na 1 jaar volop kalk en weet niet hoe ik het weg krijg.

Schuren begin ik niet aan
Alle reacties Link kopieren
Nou ik weet geloof ik al genoeg :-) Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 21 maart 2017 @ 15:45:

Ons wasbakje in de toilet vind ik drama. Na 1 jaar volop kalk en weet niet hoe ik het weg krijg.

Schuren begin ik niet aan

Mag je ontkalkingsmiddel voor koffie volautomaten gebruiken? Dat is organisch ontkalkingsmiddel. Lidl heeft wel eens héél goedkoop van die tabletten.



(Weet niet zeker, maar dacht dat het op basis van citroenzuur is)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook een. Prachtig maar niet echt praktisch. Tandpasta en kalk maken lelijke witte vlekken en de olie die je erop moet smeren om 'm schoon te maken en te onderhouden moet 36 uur intrekken. Dus dat doet m'n schoonmoeder nu iedere keer dat wij een weekendje weg of op vakantie zijn, dat dan weer wel
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Als er veel kalk in je water zit niet aan beginnen. Ook wij hebben al lelijke kalk vlekken erin, waarvan ik niet weet hoe ik ze eruit moet krijgen. Zuur mag er ook niet op dus een badje azijn ofzo mag dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'em er ook heel snel uitgegooid! Wat een crime om schoon te houden en eigenlijk niet schoon te krijgen zonder te beschadigen. We wilden toch een 'steen-natuur-effect' en hebben nu een betonnen exemplaar dat behandeld is met een soort transparante epoxie. We hebben hem op maat laten gieten met een 'verzonken' zeeppompje in de rand. Helemaal blij mee: Esthtisch en gebruiksvriendelijk: geen kalkaanslag, doekje met schoonmaakmiddel er door halen en klaar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Net als bovenstaand DRAMA. Zo veel spijt van.



Wij hebben hem bijna 2 jaar. In het toilet heb ik hem verpest door een ontkalker te gebruiken. Langzaam trekt de beschadiging weg, maar ben benieuwd of het ooit weer mooi word.



In de badkamer gelukkig geen ontkalker gebruikt. Maar die zit ook onder de kalkvlekken. Ik doe hem iedere maand impregneren en dan is ie weer een weekje 'mooi'.



Dat maandelijks impregneren kost me iedere maand 3 uur voor kraantje in toilet en wastafelmeubel (schoonmaken, impregneren, 24 uur in laten trekken, nogmaals impregneren en weer 24 uur in laten trekken). Dus ik kan maandelijk 2 dagen dat stomme meubel niet eens gebruiken.
Ik zal wel in een gebied met zacht water wonen, maar ik herken hier niks van.

Eens in de week even gewoon met een doekje schoonmaken, verder doe ik er niks aan. Hij is na 4 jaar nog steeds mooi.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas, ik heb zelf ook niet een wastafel zoals op jouw plaatje.

Maar wellicht is hier het water ook harder. Ik maak hem 2 keer per week schoon.



Dit komt er dicht in de buurt:

https://www.badkamerxxl.n ... tafel-en-hoge-kast-820608
quote:DidiRidi schreef op 21 maart 2017 @ 16:01:

[...]



Mag je ontkalkingsmiddel voor koffie volautomaten gebruiken? Dat is organisch ontkalkingsmiddel. Lidl heeft wel eens héél goedkoop van die tabletten.



(Weet niet zeker, maar dacht dat het op basis van citroenzuur is)Organisch zuur is nog steeds zuur. En zuur tast sommige soorten natuursteen aan. Ik zou het dus niet riskeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven